Harmaa kerrostalolähiö masentaa minut kuoliaaksi
Ei ole varaa muuttaa kauniimpiin maisemiin. Tämä on kuin Venäjä - ja pahempi! Ruma, ruma, ruma! Itkettää ja ketuttaa!
Kommentit (55)
Kyllähän ruma ja huonosti hoidettu miljöö alentaa elämänlaatua. Mutta muista, että sinulla on kuitenkin mahdollisuus vaikuttaa ainakin oman asuntosi viihtyisyyteen. Ja joka paikasta voi löytää omanlaistaan rujoa kauneutta. Lisäksi Suomen luonto ja sää monine ilmiöineen luovat tunnelmaa samalla tavalla köyhälle ja rikkaalle.
En oikein tajua miksi noita betonilähiöitä ylipäätään asutetaan enää. Onhan se nyt tosi masentavaa, lähinnä haluaa kuolla.
Suomessa rakennetaan mahdollisimman ahtaasti ja epäviihtyisää. Kunpa pääsisi jo pois maahan, jossa rahoilleen saa parempaa vastinetta.
Minunkin paikasta on muutamassa vuodessa tullut aivan hirvittävä paikka ja viimeisetkin puut kaadettu.
Jep, tajuan todella! Tämän talven katselin tätä harmaata rumuuden helvettiä, kuuntelin hullujen naapureiden meteliä ja mitta on täynnä! Kesäksi muutan asuntopakuun ja yhtään rumaa kerrostaloa/lähiötä en aio nähdä! Ahdistaa aivan jumalattomasti!
Ole itse valo! Valaise se lähiö niin, että siitä tulee kaunis, lämmin ja iloinen.
Voi ap raukka . Muuta maalle järvimaisemaan ja vehreyden keskelle : Väinöläntie 3 c11, Oravikoski, Leppävirta, 31000e , koko 46m2
Tuo on vain yksi monista ,missä on esim järvinäköala tai yleensä vettä ja vehreyttä ympärillä.
On kallita ja halpoja sekä isoja ja pieniä koteja ..Kts etuovi, äläkä valita ap.
,
Suomessa parkkipaikatkin pitää rakentaa ahtaasti vaikka tilaa olisi ympärillä vaikka kuinka. New Yorkin keskustassakin on varmaan isommat parkkipaikat kuin suomessa keskellä ei mitään.
Laita asuntosi ja kotisi viihtyisäksi. Ikävää, jos miljöö vetää mielen harmaaksi.
Hoida viherkasveja, osta kukkia, kasvata versoja, käytä mattoja, somista.
Kimpakämppä jostain kaukaa osta,jos työelämä sen sallii. Valitse huolella kimppalaiset. arvot, elämäntyyli yms. Itsellä olisi haaveena tuo.
Missä tuollainen lähiö sijaitsee, josta ei helposti pääse luonnon äärelle ?
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta eihän se nyt auta että pääsee luontoon, jos joutuu _asumaan_ tuollaisessa venäjän näköisessä bunkkerissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta eihän se nyt auta että pääsee luontoon, jos joutuu _asumaan_ tuollaisessa venäjän näköisessä bunkkerissa!
Okei, itselläni kyllä juuri se auttaa . Mutta näin me ihmiset olemme eriaisia.
Vaihda aluetta. Oikeasti. On myös vehreitä lähiöitä, ja halpoja asuntoja, mistä näkyy jotain nättiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koti sisältä on nätti, ja bunkkerin ulkona on nättiä, ja bunkkeri on siistissä maalissa, se on jo hyvä.
Sitten jos on pelkkää bunkkeria monta korttelia, pihat täynnä romuautoja ja rikkinäistä asfalttia, mä olisin kyllä ranteet auki.
Mä en ymmärrä miksei suunnittelijat kiinnitä yhtään huomiota niihin kerrostalojen ulkonäköön, ei mitään kotoisaa... vain harmaata betonia. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koti sisältä on nätti, ja bunkkerin ulkona on nättiä, ja bunkkeri on siistissä maalissa, se on jo hyvä.
Sitten jos on pelkkää bunkkeria monta korttelia, pihat täynnä romuautoja ja rikkinäistä asfalttia, mä olisin kyllä ranteet auki.
Mäkin. Mutta onko siis Suomessa jossain oikeasti tuollaista ? vai asuuko ap. ulkomailla ?
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä luonnossa ehdi olla kuin ehkä lenkki viikonloppuna. Kotiin tullaan kuitenkin joka päivä sitten Tsernobyliin.
Toivon että kaikille tulisi hyviä mahdollisuuksia asumiseen. Tehdään parempi maailma?