Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällaista flunssaa pk-seudulla?

Vierailija
15.05.2022 |

Jossa olisi vain lievä tunne, että kurkku olisi kipeä / turvonnut /kutittaa, lievää vilutusta ja kevyttä väsymystä, muttei muuta?

Koko perheellä on ollut tämmöinen jo kolme päivää ja koronan kotitestit ovat negatiivisia. Kaikilla on kolme koronarokotusta, omikron 1 ja omikron 2 olivat meillä keväällä molemmat, ja influenssarokotuksetkin on.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jossa olisi vain lievä tunne, että kurkku olisi kipeä / turvonnut /kutittaa, lievää vilutusta ja kevyttä väsymystä, muttei muuta?"

En ole yleensä kipeä ja jos sairastun, niin flunssat menevät päivän tai kahden sairastamisella ohi. Mutta tämä tauti on kestänyt jo monta päivää! Kurkkua kutittaa, on turvoksissa, vilunväreitä ja kohta liian lämmin. Kuumetta maksimissaan 37,1. Väsyttää, nenä tukossa, ja tänään tuli yhtäkkiä todella huono olo. Siis pahoinvointia. Ajattelin että oksennanko. Buranan olen iltaisin ottanut että saan nukuttua. Ai niin ja jäseniä särkee...voi kyllä johtua makoilemisesta ja liikkumattomuudesta.

Kohta liian lämmin?

37.1 astetta ei ole kuumetta.

Tauti siis ollut sulla about 3-4 päivää? Ihan normaalia.

Varsinkin, jos et ole aikoihin sairastanut niin immuunipuolustus voi reagoida nyt noin. Mites ne piikit?

Joka tapauksessa kuulostaa ihan normaalilta, oikeastaan hyvin lievältä flunssalta. Tiesitkö, että sairastaminen on ihan normaalia. Edes korona ei sitä ole muuttanut.

Vierailija
42/43 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jossa olisi vain lievä tunne, että kurkku olisi kipeä / turvonnut /kutittaa, lievää vilutusta ja kevyttä väsymystä, muttei muuta?"

En ole yleensä kipeä ja jos sairastun, niin flunssat menevät päivän tai kahden sairastamisella ohi. Mutta tämä tauti on kestänyt jo monta päivää! Kurkkua kutittaa, on turvoksissa, vilunväreitä ja kohta liian lämmin. Kuumetta maksimissaan 37,1. Väsyttää, nenä tukossa, ja tänään tuli yhtäkkiä todella huono olo. Siis pahoinvointia. Ajattelin että oksennanko. Buranan olen iltaisin ottanut että saan nukuttua. Ai niin ja jäseniä särkee...voi kyllä johtua makoilemisesta ja liikkumattomuudesta.

Juuri tuollaista meilläkin. Tosin mulla taisi olla kuumetta illalla, kun palelsi niin ja yöllä olin hikoillut lakanat märiksi. Lapselle ei eilen maistunut ruoka ollenkaan, ei kuulemma halunnyt syödä. Tänään mulla on tullut lisäksi lievää yskää ja tässä vähän viluttaa. Pakko se oli silti töihin lähteä, kun virallisesti ei ole mitään ja on näin lievät oireet. Lapsikin meni kouluun.

Periaatteessa tämä voisi taas olla koronaakin, jonain lievänä versiona, mutta kynnys uskoa on vähän korkea, kun on tosiaan 3 rokotusta ja tänä keväänäkin jo 2 omikronia ollut.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta liian lämmin?

37.1 astetta ei ole kuumetta.

Niin. Ensin on vilu ja vilunväreitä ja pakenet peittojen alle ja hetken päästä onkin hiki päässä. Vähennät vaatetta ja olo on kuumeisen normaali. Sitten iskee vilunväreet ja taas vedät villapaitaa päälle.

Minulle 37,1 astetta on kuumetta. Terkuin "sairaalahoidossa kun kuumetta oli 37,8 astetta joskus 15 vuotta sitten". CRP luvut olivat melkoiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi