Mikä on traumasi?
Kommentit (43)
Vanhempieni tekemä jatkuva vertailu sisaruksiini, kun olimme lapsia ja nuoria.
Trauma tai jokin elinikäinen aukko on kai oman äidin kuoleminen kun olin alle 10 vuotias.
Hoitoalan pakkorokotuslaista johtuva pakkorokottaminen.
Huono kohtelu kilpaurheiluseurassa.
Heitteillejättö ja useita hyväksikäyttöjä lapsena. Tekijöinä 3 eri tuttavaa. Hävisin oikeudessa, koska todisteena vain muistikuvat. Nämä tapahtuivat ollessani 7-11 vuoden iässä.
Koulukiusaaminen. Lapset voivat olla tosi julmia.
se ettei sitä kansanäänestystä natosta sitten tule
Mikä on ketjun aloittajan motiivi?
"Emotional neglect" en tiedä mikä on suomeksi oikea käännös.
Alkoholisti isä
Henkisesti väkivaltaiset parisuhteet
Koen myös kantavani ylisukupolvisia traumoja. Häpeää etenkin.
Isän itsemurha, kun yritys meni nurin 1992
Ystävän vuosia jatkunut manipulointi ja henkinen väkivalta mua kohtaan. 16-vuotiaana katkaisin välit, mikä oli oikea ratkaisu.
Yksinäisyys ja ulkopuolelle jättäminen yläasteella.
Olin isälleni täysin arvoton. Tulkitsin tämä omaksi syykseni, ja aina on tuntunut siltä, että mitä tahansa teen, olen maailman kelvottomin ihminen.
Isäni kantoi sisällään tuhoavaa raivoa. Elin pelossa parikymppiseksi asti, tuloksena traumaperäinen stressihäiriö.
Äitini pyrki vihalla, joskus silmittömällä raivolla muovaamaan musta mieleisensä sen sijaan, että haluaisi tuntea sen, joka todellisuudessa olen.
Kumpikin vanhempi rikkinäisiä, eikä ketään kiinnostanut niin paljon, että olisivat havahtuneet miettimään lasten hyvinvointia. Eli melkein pahempi trauma ympäristön välinpitämättömyys. Kyllä se kieroutti omaa luonnetta pahastikin ja esti normaalin elämänkulun, mutta sanoisin nyt selvinneeni niin, että en kosta tuota enää ympäristööni.
Ex miehen tekemä huoltokiusaaminen.
Sellainen outo tunnekylmyys kotona. En kai koskaan muodostanut kiintymyssuhdetta äitini vaikka hän olikin fyysisesti paikalla. Tunnetasolla on vain kylmä musta aukko.
Isäni väkivalta äitiäni kohtaan.