Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvikoneen omistajia?

Vierailija
15.05.2022 |

Siis sellaisten kalliiden noin tuhannen euron laitteiden. Oletteko olleet tyytyväisiä hankintaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut DeLonghin Icona. Kestää päivittäisessä käytössä 3-4 vuotta. Niitä on ollut varmaan 3 kpl ja nyt olen vuoden käyttänyt Smegin espressokeitintä. Suodatinkahvi jäi samalla kertaa kun ostin ensimmäisen Iconan. Yksinelävälle Jura olisi vähän turhan kallis hankinta.

Tarkoitatko suodatinkahvilla sitä "homeista juhlamokkaa"?

Koneeseen kun joutuu ostamaan ihan kokonaisia papuja, eikä bulkkilaivan pohjalta kaavittua paahdettua kahvijauhon ja homeen sekoitusta.

Jo pelkkä tuoreista pavuista jauhettu suodatinkahvi on ihan eri luokassa kuin "homeinen juhlamokka".

Vierailija
22/33 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen reilu viiden kympin mutteripannulla ihan kelpo espressoa.

Ei sillä kyllä mitään espressoa saa aikaiseksi.

Kelpaa mulle, parempaa kuin kahvilan palanut kitkerä espresso.

No ei ollut kitkerää. Juuri tuli juotua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri kahvilassa juomassa pari erikoiskahvia ja ostin myös kakunpalasen. 15 euroa meni niin taidan ostaa oman Juran.

Vierailija
24/33 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitokahviin kyllästyttiin ja kone hajosi heti takuun kloputtua (2v)

Viralliset puhdistusaineet sikahintaisia.

Vierailija
25/33 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvallinen keitin + mylly on ollut pakollinen varustus jo n.10 vuotta.

Vierailija
26/33 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää miltä hyvä espresso maistuu.

Mun italialaiset ja ranskalaiset kaverit käyttää mutteripannua. Itsellänikin on. Mainio laite. Ei tarvita tonnin ökykoneita. Mulla on francis francis ja mutterilla tulee kyllä parempaa.

Varmasti mutteripannu ok jos jaksaa tehdä itse mutta kahvikone valmistaa monia erilaisia kahveja. Ei noita voi verrata.

Vierailija
27/33 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitokahviin kyllästyttiin ja kone hajosi heti takuun kloputtua (2v)

Viralliset puhdistusaineet sikahintaisia.

Ja kone oli mikä kun se Jura tekee 15 erilaista kahvia. Kaikissa ei taida olla edes sitä maitoa. Sulla joku paska halpis.

Vierailija
28/33 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiiniriippuvaiset keskustelevat siitä, millä laitteella on parasta vetää "fiksit", että ei tule vieroitusoireita. Aamusta iltaan pannut porisevat. Osa ajautuu psykoosiin, ja mielisairaalassa juodaan lisää kahvia.

Vierailija
29/33 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiiniriippuvaiset keskustelevat siitä, millä laitteella on parasta vetää "fiksit", että ei tule vieroitusoireita. Aamusta iltaan pannut porisevat. Osa ajautuu psykoosiin, ja mielisairaalassa juodaan lisää kahvia.

Jossain oli tehty testi, jossa mielisairaalan potilaille annettiin pelkästään kofeiinitonta kahvia, ja järjestyshäiriöt vähenivät 30 prosenttia. Monella skitsofreenikollakin kahvi aiheuttaa ylikierroksia.

Vierailija
30/33 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ostaa kalliin koneen mutta laittaa kahvin sekaan maitoa koska lopputulos on pahaa ja kitkerää. Kunnon kahvinjuojat vetävät aineensa mustana, koneesta riippumatta. 

Itselläni DeLonghi, mukava kun tekee mukillisen eikä pannua tarvitse pestä. 

Vierailija
31/33 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää miltä hyvä espresso maistuu.

Mun italialaiset ja ranskalaiset kaverit käyttää mutteripannua. Itsellänikin on. Mainio laite. Ei tarvita tonnin ökykoneita. Mulla on francis francis ja mutterilla tulee kyllä parempaa.

No, tämä on määritelmäkysymys. Mutteripannu on hieno, perinteinen ja italialainen tapa laittaa kahvia mutta ei tarkkaan ottaen täytä espresson määritelmää. Sama taitaa koskea mm. Aeropress-laitetta. Joku erikoiskahviyhdistys näin on määritellyt. Asialla on lähinnä teoreettista merkitystä. En itse sanottavammin pidä mutterikahvista, se uuttaa aika kuumana. Mutta se on kuitenkin hieno ja perinteinen italialainen keittotapa.

Vierailija
32/33 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ns. kahvikonetta, tykkään pitää höyryn ja myllyn eri koneissa. Tällä hetkellä kuitenkin La Pavonin vipukeitin ja zero/niche mylly, uutena näiden arvo nousee kyllä tonniin mutta nämä koneet ovat molemmat käytettyinä ostettu.l keitintä on rempattu kovastikin mutta näihin saa loputtomiin varaosia, alkuperäisiä ja halpatuotettuja, mikään osa ei ole liian kallis ettei kannattaisi remontoida.

Vierailija
33/33 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moro!!

Luin otsikon ensin "kaivinkoneen omistajia" ja ihmettelin miks hitossa eka kommenteissa puhutaan jostain suodatinkahvista ja  Moccamastereista!!

Ajattelin ensin etten ymmärrä nyt jotain sanaleikkijuttua tässä.

Pitänee alkaa keskittyä lukemiseen paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi