Kertokaa yritys joka arvostaa työntekijöitään
Millä tavalla arvostaa?
oletteko töissä sellaisessa?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa. Näkyy niin, että maksetaan sovittu korvaus työstä. Lomat lain mukaan jne.
Työntekijöiden arvostaminen ja lakien noudattaminen ovat kylläkin kaksi aivan eri asiaa.
Eli arvostusta se ei ole? Mitä itse haluaisit, että työnantaja tekee, että tunnet olevasi arvostettu?
Ei ole arvostusta toimia vain lakien mukaan. Lakien rikkominenhan toisi vain ikävyyksiä yritykselle, joten voisi kai sanoa, että niiden noudattaminen on hyvin pitkälti vain ikävyyksiin ja ongelmien välttämistä yritykselle.
Haluaisin, että se arvostusta näkyisi ihan konkreettisina tekoina. Kuullaan mielipiteitä ja toiveita, ja mahdollisuuksien mukaan toteutetaan niitä. Työntekijöillä on oikeasti mahdollisuus vaikuttaa työhönsä ja sen tekemiseen. Jos työntekijät valittaa resurssipulaa, rekrytointi lisää. Jos hommia on joillain liikaa, tehdään työnjakoa uusiksi. Jne.
Toki haluaisin, että arvostus näkyisi myös erilaisina muistamisina, palkkioina, virkistysohjelmina tms työntekijöitä kohtaan. Ja hyvät henkilöstöetuohjelmat ovat tietysti myös yksi merkittävä arvostuksen osoitus.
Arvostusta ei ole niiden pakollisten asioiden noudattaminen vaan se kaikki muu ylimääräinen vaiva ja antaminen, mitä työnantaja osoittaa työntekijöitään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrafirmat eivät ainkaan arvosta, siellä kohdellaan kuin jotain tiskirättiä!
Allekirjoitan täysin.
2 vuotta vuokrafirmalla riitti.
Tehtiin 2 kuukauden välein aina uusi sopimus.
Joten lomia ei kertynyt kovinkaan paljon, eikä palkkaluokka koskaan noussut kun sopimus lähti aina alusta.
Miksi olet suostunut tuollaiseen? Eihän sinulle kertynyt työkokemus nollaannu vaikka sopimus aina uusittaisiin.
Ei minullakaan ollut lomapäiviä, kun olin vuokratyöfirman kautta töissä, koska sopimus oli sellainen. Mutta joka palkassa maksettiin kyllä lomakorvaus. Ottakaa selvää oikeuksistanne työntekijänä, tes:t koskevat myös vuokratyöfimojen kautta työskenteleviä.
Olen ollut vain kerran työelämässä 1,25 vuotta kestäneessä työsopimuksessa, ja se yhdistys ei arvostanut AINUTTAKAAN työntekijää. Palkkatuella 90 prosenttia väestä ja kun palkkatuki loppui, niin seuraava jonosta sisään. Että sellainen työllistävä vaikutus... M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa. Näkyy niin, että maksetaan sovittu korvaus työstä. Lomat lain mukaan jne.
Työntekijöiden arvostaminen ja lakien noudattaminen ovat kylläkin kaksi aivan eri asiaa.
Eli arvostusta se ei ole? Mitä itse haluaisit, että työnantaja tekee, että tunnet olevasi arvostettu?
Ei ole arvostusta toimia vain lakien mukaan. Lakien rikkominenhan toisi vain ikävyyksiä yritykselle, joten voisi kai sanoa, että niiden noudattaminen on hyvin pitkälti vain ikävyyksiin ja ongelmien välttämistä yritykselle.
Haluaisin, että se arvostusta näkyisi ihan konkreettisina tekoina. Kuullaan mielipiteitä ja toiveita, ja mahdollisuuksien mukaan toteutetaan niitä. Työntekijöillä on oikeasti mahdollisuus vaikuttaa työhönsä ja sen tekemiseen. Jos työntekijät valittaa resurssipulaa, rekrytointi lisää. Jos hommia on joillain liikaa, tehdään työnjakoa uusiksi. Jne.
Toki haluaisin, että arvostus näkyisi myös erilaisina muistamisina, palkkioina, virkistysohjelmina tms työntekijöitä kohtaan. Ja hyvät henkilöstöetuohjelmat ovat tietysti myös yksi merkittävä arvostuksen osoitus.Arvostusta ei ole niiden pakollisten asioiden noudattaminen vaan se kaikki muu ylimääräinen vaiva ja antaminen, mitä työnantaja osoittaa työntekijöitään kohtaan.
Se on juuri näin!
Paras firma on se, joka maksaa palkan, vaikka työntekijää ei huvita tulla töihin. Eikös näin ole?
Vierailija kirjoitti:
Sellaista työnantajaa ei ole, joka välittäisi muusta kuin rahasta.
Sama pätee vuokranantajiin.
Höpö höpö molempiin.
Nykyinen työnantajani on mahtava. Keskisuuri yritys, noin 75 työntekijää. Kuka tahansa voi ottaa palkallista vapaata silloin kun tarvitsee ilman sen suurempia selittelyjä, ja työajat määräytyy oman työn mukaan. Koska kaikilla on oma rooli, eikä kukaan tee samoja hommia, niin on helppo suunnitella omat aikataulunsa. Kk-palkka maksetaan siitä, että omat työt tehdään, ei siitä, kuinka monta tuntia siihen käyttää. Eli niin kauan kun hoidat tonttisi, on yksi lysti koska olet paikalla. Jos joku on kipeä, riittää, että ilmoittaa että poissa. Voi toki käydä lääkärissä jos haluaa, mutta ei ole pakko työnantajan puolesta. On myös tehty selväksi, että jos tämä ei toimi tai joku lintsaa hommista, ei suoriudu niin kuin pitää jne, sitten hänen menemisiään joudutaan rajoittamaan ja suunnittelemaan tarkemmin. Maailman mahtavin työpaikka!
Mitä vuokranantajiin tulee, niin olen myös eri mieltä. Nuorempana, kun vielä itse asuin vuokralla, minulla oli pelkästään hyviä vuokranantajia. Eivät nostaneet turhaan vuokraa, eivät häiriköineet, antoivat jopa remontoida asuntoja ja maksoivat remontit tietenkin itse.
Nykyään olen itse vuokranantaja. Olen oppinut omista vuokralaisajoiltani. Vuokraa en nosta, ellei ole ihan pakko (eli että menisin miinukselle), sillä luotettava, pitkäaikainen vuokralainen on tärkeämpi kuin vuokravoitot. Sitäpaitsi hän maksaa asunnon lainalyhennykset puolestani, joten kartutan omaisuttani koko ajan vaikken vuokralla tekisikään plussaa. Olen aina sanonut, että jos mitä tahansa tulee mieleen että tarvisi korjata tai uudistaa, niin aina voi laittaa viestiä. On meidän molempien etu, että asunto pysyy hyvässä kunnossa. Juuri viime vuonna asennutin lasitetulle parvekkeelle kalliit sälekaihtimet, sillä se maksimoi asuinmukavuuden kun vähensi kesäauringon paahtos (ja oli silti halvempi kuin esim ilmanlämpöpumppu).
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä leipomossa, täällä ei kyllä arvosteta.
Palkasta saa aina vääntää, yölisiä ei miellellään maksettaisi. Mutta aina kun uhkaa ottaa liittoon yhteyttä niin raha tulee nopeasti tilille😅
Kuullostaa ihan ph7 konditorialta
Vierailija kirjoitti:
Paras firma on se, joka maksaa palkan, vaikka työntekijää ei huvita tulla töihin. Eikös näin ole?
Ei ole, ellei tuo koske firman kaikkia työntekijöitä. Koska jos yksi lusmuilee ja firma silti maksaa hänelle palkan, se on epäreilua muita kohtaan, eikä firma tosiaankaan silloin ole paras.
Työn orjat sorron yöstä nouskaa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommunismi sekoitetaan aina työelämään?
Minkälainen henkilöstövuokrausyritys on Folka?
Se on kai uusi nimi Personalhusetille ja toiselle olikohan Aalto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista työnantajaa ei ole, joka välittäisi muusta kuin rahasta.
Sama pätee vuokranantajiin.
Höpö höpö molempiin.
Nykyinen työnantajani on mahtava. Keskisuuri yritys, noin 75 työntekijää. Kuka tahansa voi ottaa palkallista vapaata silloin kun tarvitsee ilman sen suurempia selittelyjä, ja työajat määräytyy oman työn mukaan. Koska kaikilla on oma rooli, eikä kukaan tee samoja hommia, niin on helppo suunnitella omat aikataulunsa. Kk-palkka maksetaan siitä, että omat työt tehdään, ei siitä, kuinka monta tuntia siihen käyttää. Eli niin kauan kun hoidat tonttisi, on yksi lysti koska olet paikalla. Jos joku on kipeä, riittää, että ilmoittaa että poissa. Voi toki käydä lääkärissä jos haluaa, mutta ei ole pakko työnantajan puolesta. On myös tehty selväksi, että jos tämä ei toimi tai joku lintsaa hommista, ei suoriudu niin kuin pitää jne, sitten hänen menemisiään joudutaan rajoittamaan ja suunnittelemaan tarkemmin. Maailman mahtavin työpaikka!
Mitä vuokranantajiin tulee, niin olen myös eri mieltä. Nuorempana, kun vielä itse asuin vuokralla, minulla oli pelkästään hyviä vuokranantajia. Eivät nostaneet turhaan vuokraa, eivät häiriköineet, antoivat jopa remontoida asuntoja ja maksoivat remontit tietenkin itse.
Nykyään olen itse vuokranantaja. Olen oppinut omista vuokralaisajoiltani. Vuokraa en nosta, ellei ole ihan pakko (eli että menisin miinukselle), sillä luotettava, pitkäaikainen vuokralainen on tärkeämpi kuin vuokravoitot. Sitäpaitsi hän maksaa asunnon lainalyhennykset puolestani, joten kartutan omaisuttani koko ajan vaikken vuokralla tekisikään plussaa. Olen aina sanonut, että jos mitä tahansa tulee mieleen että tarvisi korjata tai uudistaa, niin aina voi laittaa viestiä. On meidän molempien etu, että asunto pysyy hyvässä kunnossa. Juuri viime vuonna asennutin lasitetulle parvekkeelle kalliit sälekaihtimet, sillä se maksimoi asuinmukavuuden kun vähensi kesäauringon paahtos (ja oli silti halvempi kuin esim ilmanlämpöpumppu).
Voi kun oma vuokranantajani olisi yhtä kiva nimim. tappelua KAIKESTA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommunismi sekoitetaan aina työelämään?
Miten niin?
Suomen Paras Työpaikka -kilpailussa pärjänneet yritykset. Katso lista netistä. Äkkiseltään muistelen että Vincit, Aava &Bang ja Visma Consulting on olleet kärkisijoilla viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Suomen Paras Työpaikka -kilpailussa pärjänneet yritykset. Katso lista netistä. Äkkiseltään muistelen että Vincit, Aava &Bang ja Visma Consulting on olleet kärkisijoilla viime vuosina.
Visma lol anna mun nauraa
Olen menossa tänään yövuoroon, on kyllä aika ikävä fiilis kun noita yölisiä ei ole maksettu viime aikoina oikein.
Enkä ole ainoa.
Työnantaja lupasi selvittää asian mutta mitään ei ole kuulunut. Seuraavaksi otamme liittoon yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa tänään yövuoroon, on kyllä aika ikävä fiilis kun noita yölisiä ei ole maksettu viime aikoina oikein.
Enkä ole ainoa.
Työnantaja lupasi selvittää asian mutta mitään ei ole kuulunut. Seuraavaksi otamme liittoon yhteyttä.
Se on kyllä kumma että nykyään pitää huolehtia aina että palkka on oikein.
Mikään sovittu asia ei ole itsestäänselvyys nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki haluaisin, että arvostus näkyisi myös erilaisina muistamisina, palkkioina, virkistysohjelmina tms työntekijöitä kohtaan. Ja hyvät henkilöstöetuohjelmat ovat tietysti myös yksi merkittävä arvostuksen osoitus.Arvostusta ei ole niiden pakollisten asioiden noudattaminen vaan se kaikki muu ylimääräinen vaiva ja antaminen, mitä työnantaja osoittaa työntekijöitään kohtaan.
Ja mistä oletit että raha tuohon kaikkeen tulee? Kannattaa perustaa oma yritys ja hoksata, että jo kaksi työntekijää haluaa ihan eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole ainoa.
Työnantaja lupasi selvittää asian mutta mitään ei ole kuulunut. Seuraavaksi otamme liittoon yhteyttä.Se on kyllä kumma että nykyään pitää huolehtia aina että palkka on oikein.
Mikään sovittu asia ei ole itsestäänselvyys nykyään.
Tämä!
Kyllä varmaankin pystyisit välillä muutaman bonuksen maksamaan jos vain halua olisi.
Hyvä että olet sentään vakinaistanut työntekijäsi, etkä ole käyttänyt vuokratyöfirmaa.