Missä iässä uudelleen kouluttautuminen on jo turhaa?
Miehelle tapahtui yli vuosi sitten työtapaturma eikä pysty tekemään kunnolla normaalia työtään eikä työnantajalla ole tarjota toista työnkuvaa mihin olisi tarpeeksi koulutusta. Vakuutusyhtiö mietti uudelleen kouluttautumista yhtenä vaihtoehtona.
Mies täyttää muutaman kuukauden päästä 60 ja eläkeikä on 65v. Jos kuvitellaan, että menisi amikseen niin olisi valmistuessaan 62-63. Kuka hitto tuon ikäisen alanvaihtajan palkkaisi kun ei olisi edes alalta työkokemusta?! Vamma myös rajoittaa sitä mihin työhön pystyisi. Lisäksi tulot laskisivat selvästi mikä olisi selkeä rangaistus työtapaturmasta. Eikä todellakaan ollut miehestä kiinni se työtapaturma vaan laite petti. Tästä nyt laitettiin selvitys, että miksi uudelleen kouluttautuminen ei ole järkevä vaihtoehto.
Että mua ottaa järkeen vakuutusyhtiön pelleily. On vähän väliä jotakin takkua. Haittakorvauksen haittaluokka pienin mahdollinen, tehtiin valitus, mutta ei auttanut. Nyt sitten vietiin asia eteenpäin ja pitkä selostus, että miksi haittakorvauksen luokan pitäisi olla korkeampi.
Kyllä vakuutusyhtiöt tekee kaikkensa, että eivät vain joutuisi mitään maksamaan. Miehenkin työnantaja on iso ja paljon maksanut vakuutusmaksuja eikä ole paljon mitään korvattavia turmia ollut.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako ap nyt vastauksen yleisellä tasolla vai mieheensä liittyen? Siinä kun on iso ero kouluttautuuko ns. huvikseen ja omaksi ilokseen vai pakon sanelemana, kun ei eläkettäkään saa.
Voi hyvä luoja. No ihan kuule mieheen liittyen! Lukekaa nyt muutakin kuin pelkkä otsikko! Miten voi edes kuvitella, että puhun yleisellä tasolla. Ei luoja.
Otsikossa kysyt missä iässä kouluttautuminen on turhaa, vaikka kyse on pelkästään 59-vuotiaasta miehestäsi. Miksi et muotoillut otsikkoa näin: "Onko 59-vuotiaan mieheni uudelleenkouluttautuminen jo turhaa"
Olen 60v. Työkkärissä myös sanottiin minulle,että on turha kouluttautua tuossa iässä! Olin te-tädin kanssa hyvinkin samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Olen 60v. Työkkärissä myös sanottiin minulle,että on turha kouluttautua tuossa iässä! Olin te-tädin kanssa hyvinkin samaa mieltä!
Tässä ketjussa ei saa keskustella muusta kuin ap:n miehestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon.
No voisiko hän opiskella jonkun sellaisen lisäkoulutuksen, jonka jälkeen voisi toimia yrittäjänä ja siis työllistää itse itsensä?
Älyllisesti vajaat vetää herneet nenään kun sanotaan mikä on aihe. Kun aihe ei ollutkaan sitä mitä besserwisserit luulivat. Normaali ihminen lukee muutakin kuin otsikon.
Vierailija kirjoitti:
Älyllisesti vajaat vetää herneet nenään kun sanotaan mikä on aihe. Kun aihe ei ollutkaan sitä mitä besserwisserit luulivat. Normaali ihminen lukee muutakin kuin otsikon.
Millä tavalla tämä viesti käsittelee ap:n miehen tilannetta? Tulet vaan besserwisseröimään tuomatta mitään uutta itse asiaan?
Onko ap:n mies nyt kuntoutustuella ? Jos näin, niin työeläkeyhtiön maksaman ammatillisen kuntoutuksen ajalta saa työeläkkeen+30 % korotuksen. Työeläkevakuuttajien sivuilla on laskureita, joilla voi laskea tuen määrän.
Vierailija kirjoitti:
No voisiko hän opiskella jonkun sellaisen lisäkoulutuksen, jonka jälkeen voisi toimia yrittäjänä ja siis työllistää itse itsensä?
No en yhtäkkiä keksi mitä voisi sellaista opiskella, että voisi yrittäjäksi lähteä. Eikä se yrityksen perustaminen mitään ilmaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:n mies nyt kuntoutustuella ? Jos näin, niin työeläkeyhtiön maksaman ammatillisen kuntoutuksen ajalta saa työeläkkeen+30 % korotuksen. Työeläkevakuuttajien sivuilla on laskureita, joilla voi laskea tuen määrän.
Ei ole vaan saa palkkaa osa-aikaisesta työstä ja vakuutusyhtiö maksaa ansionmenetystä.
No no, lopettakaas nyt se nahistelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en yhtäkkiä keksi mitä voisi sellaista opiskella, että voisi yrittäjäksi lähteä. Eikä se yrityksen perustaminen mitään ilmaista ole.
Ei ilmaista, mutta toiminimen saa pystyyn hyvin pienellä summalla. Toki eri asia jaksaako/pystyykö vajaakykyinen 60v enää yritystä pyörittää. Useimmiten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon.
Miksi et puhu ap:n miestä! Sehän on ketjun aihe!
Mene hoitoon.
t:ap
Sivistyäkseen ei tarvitse ns koulutusta. Koulutus on yliarvostettua, mutta kun nykyisessä maailmassa ei entisaikojen loistava kisälli-mestari-toiminta enää ole toiminnassa kuin luovilla aloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmaista, mutta toiminimen saa pystyyn hyvin pienellä summalla. Toki eri asia jaksaako/pystyykö vajaakykyinen 60v enää yritystä pyörittää. Useimmiten ei.
Kivut vamman takia kovat ja se vaikuttaa nukkumiseen niin siinäkään mielessä ei paras mahdollinen vaihtoehto lähteä yrittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako ap nyt vastauksen yleisellä tasolla vai mieheensä liittyen? Siinä kun on iso ero kouluttautuuko ns. huvikseen ja omaksi ilokseen vai pakon sanelemana, kun ei eläkettäkään saa.
Voi hyvä luoja. No ihan kuule mieheen liittyen! Lukekaa nyt muutakin kuin pelkkä otsikko! Miten voi edes kuvitella, että puhun yleisellä tasolla. Ei luoja.
Ketjun otsikossa on kysymys yleisellä tasolla. Eli ihan oma vikasi, että sinua ei ymmärretä haluamallasi tavalla.
Normaali ihminen osaa yhdistää otsikon ja aloituksen toisiinsa. Jos olisin kysynyt pelkästään yleisellä tasolla, niin en olisi kirjoittanut miehestäni mitään.
Normaalilla ihmisellä elämä ei pyöri pelkästään oman miehen ympärillä niin kuin sinulla. Silloin osaa myös keskustella asioista laajemmin kuin vain omasta näkökulmasta. Sellainen yleensä edistää myös sitä omaa näkökulmaa. Mutta ikävää, että sinulle tuli paha mieli siitä, että joku yritti kannustaa vaikeassa tilanteessa mainitsematta kuitenkaan erikseen miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon.
Miksi et puhu ap:n miestä! Sehän on ketjun aihe!
Mene hoitoon.
t:ap
Miksi? Itsehän sinä täällä mesoat, että ei saa puhua kuin miehestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjyyden aloittaminen kuusikymppisenä on kuin ampuisi itseään jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et yhtäkkiä keksi joo, mutta entäpä miehen kanssa yhdessä pohtimalla. Hänhän tässä on se päähenkilö. Yrityksen perustaminen/yksityisyrittäjyys tunnetusti sisältää riskejä, mutta pitkän linjan duunarilla voi olla paljon haluttua osaamista, vaikka kukaan ei haluakaan palkata palkkalistoilleen. Ei se työttömänä oleminenkaan mikään rahakone ole.
Normaali ihminen osaa yhdistää otsikon ja aloituksen toisiinsa. Jos olisin kysynyt pelkästään yleisellä tasolla, niin en olisi kirjoittanut miehestäni mitään.