Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* Enskat keskiviikkona *~*

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä kotona olen, kohta lähden töihin ajelemaan. Onneksi vasta kympin aamu, joten hetki vielä aikaa...

Annikalle onnea prinsessan johdosta! Viikkojakin oli sulla ihan mukavasti kasassa, mutta tulihan tytteli sieltä viimein:=)

Sadeye kyseli vaunuhankinnoista. Meille tuli Emmaljungan City Cross yhdistelmät. Oli pienimmät yhdistelmät mitkä miellytti ja mahtuu myös mun pikkuautoon. En siis halunnut ostaa kalliita vaunuja pihalle nukuttamiseen + iltalenkeille ja matkarattaita kaupunkireisuuille, vaan halusin yhdet vain. Koska tulen olemaan suht paljon autolla liikenteessä kuitenkin, niin tuntuisi tyhmältä ostaa kalliit vaunut kotipihalle seisomaan.

Eilen taas koitin loikoilla hiiren hiljaa sängyllä..... Mut ei mitään, ei kuplintaa, muljahteluja, potkuja:) Koskakohan tosiaan pitää huolestua, kun se neuvolatäti jo viiko sit ihmetteli ettei tunnu mitään?? Eli kuinka kauan odottlen rauhassa, jonnekin rv22 saakka kenties?

Hei, muta nyt on pakko lähteä koiran kanssa aamupisulle. Kirjoittelen töistä " paremmalla ajalla" (niin töissähän sitä aikaa on).

Aurora + poitsu rv 20+4

Vierailija
2/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä huoli Aurora vielä, mä aloin kans vasta ihan vähän aikaa sitten tuntemaan liikkeitä. Musta tuntuu, että mulla jäi se " perhosen lepatus/kuplinta" -vaihe kokonaan pois, ja tunsin heti potkuja. Istukka on edessä, joten vaimentaa tuntemuksia. Onko sulle sanottu istukan paikasta jotain?

Mulla on nyt mennyt Annikan vauvauutinen ihan ohi, luin vaan onnitteluja...nolona täällä siis nyt vasta onnittelen! Ja yritän etsiä ilmoituksenkin jostain...

Kurkku on pipi ja korvat kutisee/vihloo, Mynthoneita pureskelen koko ajan. Mutta hei - nyt on jo keskiviikko, ja enää tarvii nukkua kaks yötä ilman miestä!! (taitaa mun elämä olla koko syksyn yhtä miehen kainaloon pääsyn odottelua :) )

Kivaa keksiviikkoa!

Makkara 22+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mullakin on istukka ihan edessä. Ja lääkäri sanoi rakenneultrassa rv 17+4 että voi vielä mennä pari viikkoa ettei tunnu mitään.

Viikko sitten kun kävin neuvolassa, neuvolatäti ihmetteli ettei tunnu, eli pitäis kuulemma jo tuntua vaikka istukka edessäkin. Mutta taitaa olla yksilöllistä sekin, kiva kuulla ettet säkään ole liikkeitä ton aiemmin kuullut joten ei varmaan mullakaan sit mitään häikkää:=)

Oletteko ihan säännöllisesti aina viikot erossa miehen kanssa?

Vierailija
4/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione,

mulla ei ole enää koiria, harmi sinänsä ku niitten kaa on niin ihana ulkoilla. Uskon et kaikki menee hyvin vaavin kanssa...minkä ikäinen ja rotunen teidän koiru on?

Han,

mahan koko ei sit tosiaan pitäis kertoa mitään vaavista tai ainaski vaavi voi vallan hyvin, vaikka kasvaisi hitaammin kuin jotkut muut :)

Mäkin olen tossa pomolle sanonut, et toi maha ei oikein tykkää tästä istumisesta..tuntuu vähän hölmöltä, ku pelkkä istuminen vaivaa :)...mut sain nyt lainaan sellasen satulatuolin ja ainaski nyt tuntuu paremmalta istua. Sitä vaan, et mun pomo on kuiteski kohtalaisen hyvin suhtautunut tähän raskauteen. Mielestäni pitää vaan kertoa omista tuntemuksista ja jos vastaanottava osapuoli ei tajuu, et tosi kyseessä, niin on aikas toope :))

Tikru,

noi gesslerithän näyttää tosi kivoilta...kävin kattoo netistä. Mä tsekkaan ensin työkaverilta sellaset Quinnyt, ne on 3-pyöräset. Jos ne on ok, niin ei tartte miettiä sit enää vaunuja. Paljos muuten maksoit noista gesseistä?

Annika82 PALJON ONNEA TYTÖSTÄ!!!

Makkara,

hitsi et olit saanut paljon kivoja tulkkuja! Nauratti tosiaan toi sun alusvaatejupakka :))

Essi,

mun masu taisi olla tota samaa mittaa, ennen vaavimasun kasvua (n. 85 cm). Elikkäs aikas samoissa mitoissa mentäis... :))

Ope,

kyl sulla on kivoja kamuja, toi " kierrätys shower" kuulosti kivalta idealta!!

Aliina,

aikas osuvasti laitoit noista rinnoista " miehen leluista.." hauska miten kroppa muuttuu ja miten noi miehetkin tulevat siihen reagoimaan :)

Aurora,

eipä niitä liikkeitä tarvii vielä sun tuntea...on tosiaan kovin yksilöllistä. Odottavan aika on pitkä :)

( . ) mä tosiaan istuskelen nyt mukavasti tääl satulatuolissa. Luulen ainaski et loppua kohden tää on hyvä juttu, ku ei toi maha pääse painamaan kasvaessaan enemmän.

hitsi, ruoka-aika...täytyy mennä!

p.s. Poppis, pääsetkö mitenkään tulemaan nyt lokakuussa tänne Hesaan tapaamiseen? Olis niin kiva nähdä suakin...

Mykis ja Hippi 23+4

Vierailija
5/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tänään on pakko pitää omaa lomaa tuolta töistä, kun ei kroppa eikä pää kestä. Olen tehnyt viiden päivän sisään 47h töitä ilman kunnon ruokatunteja ja taukoja, ja tänään olisi ollut 13 tunnin vuoro. Pakko levätä tämä päivä, jotta jaksan vielä huomisesta lauantaihin samaa rääkkiä.

Annikalle ja perheelle paljon onnea! Tulehan sitten kertomaan kuulumisia, kun joudat.

Aurora, oletko ihan varma ettet sekoita pikkuisen liikkeitä vaikkapa ilmavaivoihin? Tokihan voi olla ettei niitä nyt vaan vielä tunne (ja tosiaan vasta rv22 aikoihin pitäisikin viimeistään tuntua), mutta monet ovat sanoneet, että vasta jälkeenpäin tajusi tunteneensa niitä jo pitkään ennen kuin rekisteröi ne vaavin liikkeiksi. Mutta huoli pois, kyllä ne sieltä tuntuvat ihan pian, kun viikkoja on jo tuon verran kasassa!

Oma (.): alkaa uhkaavasti pullahtaa. Siis nimenomaan se napa! Ja maha on jo ihan hienon kokoinen ja näköinen, veikkailisin että aika keskiverto näille viikoille. Iltaisin se on ihan kamalan iso, mutta noin kokonaisuudessaan mielestäni tähän mun kroppaan juuri sopivan kokoinen.

Toissailtana oli hauska, kun yritin mennä mahdollisimman lähelle miehen selkää nukkumaan, niin Muhku ilmiselvästi pahastui hampurilaishalauksesta ja potkaisi miestä kovaa selkään! :)

Nyt lepäilemään sohvalle, tämä itseoikeutettu vapaapäivä pitää viettää löhöillen!

Kandi & muhku 28+6

Vierailija
6/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ihan sinne äippäloman alkuun teen töitä ja asun viikot eri paikkakunnalla. Melko kurjaa, mutta toisaalta tämä homma on nyt just sitä mitä haluankin tehdä ja etenemisen kannalta olennaista, niin ihan kohtuullinen kompromissi sikäli.

Tuo mun tuliaisyöpaitajuttuni herätti huvitusta, niin tarkennan vielä että se olis siis ollut liian pieni ihan " normaalitilassakin" . Oon kokoa 36 tai 38, ja mies oli jostain syystä ostanut kokoa 34. Ihan nolona se myönsi, että häntä niin pelotti mun reaktioni jos hän oliskin ostanut ihan liian ison paitulin - mieluummin otti sit riskin että on liian pieni! Voi että, ei oo miehenkään rooli aina helppo :)

Ihana kandin beibi kun potkii isukkia selkään!!

Apua pitää jatkaa töitä taas...

Makkara

Vierailija
7/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei suostunut (ihme juttu!:)) hulluille päiville mun kaa lähteen, niin kävin sit ittekseni tänään pyörähtääs. pari bodya ja yks unihaalari oli saldona. ei ole kyllä raskaana olevan paikkoja nuo tollaset, kuuma kuin saunassa ja kaikki tönii jne...

kandi: hieno homma et olet kuunnelut itseäsi! kun muistan kuinka aiemmin pohdiskelit sieltä kaupasta että voitko pitää saikkua ja nyt oot sit lomalla kun tuntu ettei noita päiviä jaksa (ei ihme!) mäkin oon yrittänyt tuota makkarahalausta, et mies huomais mitä saan " kärsiä" mut ei oo viä onnistunut.

aurora: oottele nyt ihan rauhassa. eikös siellä neuvolassa kuitenkin äänet kuultu, että kyllä se asukas siellä uiskentelee;)

mykis: meitin vaunut maksoi noin 730 euroo. jos tilais saksasta suoraan netin kautta, vois kuulemma saada 550 euroon. mut ovat tosiaan pitkäikäiset, veljille ei ole muita vaunuja/rattaita tarvinnut hankkii.

makkara: kyllä se on hellyttävä tuo sun mies. otti vielä raskausajan hormonitkin huomioon, ettet pääse sanoon et minä jättiläisenä se sua pitää;)

nyt on lepopäivä tuon hullutpäivät-reissun jäljiltä. kattelen pari leffaa ja sit vois koittaa siivoilla.

tikru ja simppis 28+5

Vierailija
8/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annikalle mega onnittelut pikkuisesta ( taas yksi tyttö lisää meidän enskoihin, onkos kukaan laskenut tämän vuoden suhdetta tytöt vastaan pojat )

kaima: mulla ekat kuplinnat tuntu joskus viikolla 18-20 ihan tarkkaan en muista ja tyhmä en kirjoittanut ylöskään.

Nyt potkimista ja pyörimistä tuntuu jo niin hirmuisesti että joskus toivoisi että mokoma vois olla paikallaankin joskus.

Viimeyönä ei hirveesti tullu nukuttua kun neiti monotti alvariinsa johonkin ja pissallakin sain käydä 4 kertaa ( helvattu sentään )

hermioneko se siellä koiruus juttuja mietti, mulla on kanssa 6-vanha kääpiösnautseri joka on mamman vauva.

Pientä mustasukkaisuutta on nyt jo havaittavissa, kapuaisi syliin ihan alvariinsa ja kulkee mun perässä aina kun johonkin liikahdan.

uskon kuitenkin että kun antaa heti rauhassa laitokselta tullessa koiruuden haistella ja vaikka nuolaista tulokasta eikä komenna heti pois vierestä se tajuaa että tämä kuuluu nyt tänne ja on osa perhettä.

Missään nimessä ei saa laitokselta tullessa nostaa koppaa ylös ja kieltää tutustumasta uuteen tulokkaaseen, pitää vaan antaa nuuskutella ja haistella rauhassa, komentaminen ja pois käskeminen on pahin mahdollinen virhe minkä voi tehdä.

Nyte syömään ja sitten lisää kommenttia !

AA ja tuleva taistelulajiexpertti neiti täystyrmäys.

Vierailija
9/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt oon saanut jo vähän mielenrauhastani takaisin. Täytyy vain uskoa että kaikki on hyvin ja työntää nuo typerät pelot pois mielestä!

Suuri kiitos tiggerille, opelle ja makkaralla tsemppauksesta! On se mahtavaa kun on tällainen porukka kuin enskat, josta aina saa niin hyvää vertaistukea!

Tigger, tablettien jakoa lähinnä tarkoitin, meillä jaetaan aina koko viikon lääkkeet kerralla. Helpottavaa kuulla, että joku muukin on tosiaan toiminut samoin, ja kyllähän se järjellä ajatellen on niin että ei kai ihon läpi niinkään imeydy.. Hanskoja aloin käyttämään silloin kun aloin asiaa hermoilla, ihan varmuuden vuoksi. Kaikkea sitä aina tulee stressattua.

Ope, on tosiaankin hyvä ettei ole ainut joka hermoilee " turhista" ;)

Ja kun itse tietää miten suuriksi ne huolet voi omassa päässä kasvaa, niin on mukava jos voi näin palstan välityksellä edes yrittää lohduttaa ja rauhoittaa toista, kyllä se aina auttaa :)

Toivotaan ettei sun ole tarvinnut jäädä osastolle tänään ja pääset kertomaan tänään kuulumisia!

Kivasti oli opekaverit sua muistaneet. Vai että viiden suora :) Mun lähipiirissä on taas syntynyt tänä vuonna monta poikavauvaa, ja meille myös tulossa jonon jatkoksi :)

Makkara oli saanut ihania tuliaisia mieheltä! Ei mun miehellä riittäisi noin paljon mielikuvitusta, se olisi tuonut vaan perinteiset karkit ;)

Harmi ettei se yöpaita ollutkaan ihan passeli :)

Annikalle lämpimät onnittelut pienestä prinsessasta!!

Sadeye, meille ostettiin Emmaljungan yhdistelmävaunut (nyt en mallia muista..), maksoi n.590 e.

Voishan tuo sun vaiva olla kuitenkin hiivaa, ehkä se on pelkästään ulkosynnyttimissä? Soitapa neuvolaan ja kerro tuosta vaivasta.

Möröttimelle jaksuja suppareitten kanssa.. Täällä myös supistelee kipeästi edelleen, varsinkin öisin, mutta kyllä tämän kanssa pärjää, ei niin usein kuitenkaan eikä mahdottoman kipeästi (ei ole tarvinnut vielä kauratyynyä lämmitellä).

Han, mun masu oli rv 24+2 97cm, ennen raskautta n.78cm, eli suunnilleen samanlainen kasvu kuin sulla! Ja melko iso pallohan tuossa edessä on nyt :)

Mä olin juuri noilla sun viikoilla pari viikkoa saikulla mahakipujen takia, kun töissä oli paljon nostoa ja kumartelua. Raskaudet on tosiaan erilaisia, kaikilla ei oo mitään vaivaa, toisilla taas esim.supistusherkkä kohtu.

Aliina, maidontulo alkoi täälläkin jo joskus rv 22, ja siitä lähtien oonkin käyttänyt liivinsuojia _joka_ yö. Aika rasittava vaiva, no toivotaan että se ennakoi hyvää maidontuloa vauvallekin :)

Me taidetaan nyt Kaapon kanssa lähteä katsomaan isin rakennusprojektin edistymistä. On niin monena päivänä jo sinne pyytänyt käymään, täytyypä nyt raahautua :)

Mukavat keskiviikon jatkot enskaystäväiseni!

Viipero & Kaapo rv 36+2

Vierailija
10/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulin vaan hihkaisemaan et meillä onkin hautajaiset 28.10., joten pääsen osallistumaan treffeille :)

Tigger - mitkäs vaunut teillä on? Me tilataan Saksasta just ison säästön takia, väri vaan pitää vielä päättää.

Ai samperi kun kurkkua ja korvia koskee....auuuu....

Makkara

Vierailija
11/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi, mä olen kyllä koittanut kuulostella jos siellä kuplisi tai ois muuten ilmavaivojen tuntua, mut EI! Eli odotellaan=)

Tigger, joo kyllä sydänäänet kuului viikko sitten neuvolassa, eli kyllä siellä pitäis kaikki olla hyvin.

Kaima, mä luulen että nautin täysin rinnoin tästä ajasta, siinä vaiheessa kun se potkiminen sit kunnolla alkaa niin näitä aikoja ehtii varmasti kaivata:=)

Mulla kans koiran suhtautuminen pelottaa, meillä 3-vuotias Toy-villakoira poika (4kg), joka on niin molempien lellikki ja nukkuu sängyssä omalla tyynyllään meidän keskellä yöt. Tai kuono jomman kumman kaulaa vasten. Eli läheisyyden kipeä kaveri:) Siitä ihana, ettei karvaa lähde kuin saksilla leikkaamalla ja pesen poitsun kolmen viikon välein shampoolla ja kurakeleillä viikottain, eli onneksi aina puhdas hauva viekussa:) Mustasukkaisuutta ei ole ikinä ollut toisista ihmisistä tai koirista, joten toivotaan ettei tulisi ongelmia vauvan kanssa. Mut meillä ainakin saa heti mennä haistelemaan ja " maistelemaan" vauvaa kun kotiin tulee, eikä komenneta pois luota. Eli kohta meitä on kolme miestä ja mä!!! Valta sen kun kasvaa:))

Ei, nyt töiden pariin....

Vierailija
12/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD]Mies soitteli eilen Barcelonasta kun olivat päässeet sinne illalla ja vaahtosi näkymistä innoissaan kuin lapsi..=) Kuulosti ihanalta..tekis niin mieli olla siellä sen kanssa! =) Tähän aikaan se taitaa olla parhaillaan ostelemassa tuliaisia..jey! =D

Annikalle onnittelut prinsessasta! Kertomusta odotellessa..=)

Möröttimen supisteluista tuli mieleen, että mulla ei nyt ole vieläkään esiintynyt niitä harjoitussuppareita..Olenko nyt epänormaali? Argh! =) Möröttimelle jaksamista vielä hetken verran!

Sadeye kyseli vaunuista..Me ollaan katseltu nyt niitä Gessleinin vaunuja ja jos onni on myötä mies tuo sellaiset nyt tältä matkalta kun ajelevat Saksan läpi..Hintaeroa samoille vaunuille on jopa 500e Suomen hintoihin! Pöyristyttävää kuulkaa! =D

Opella on tänään se äitipoli..toivottavasti päästävät sut vielä kotiin!

Merihepalla on huomenna eka ultra! Eiköhän siellä kaikki ole hyvin..=)

Viipero: eikös tosta kääntymisestä ollut jotain puhetta, että ekaa odottavilla ei välttämättä edes käänny kun vasta viime tipalla? Eli lopetat ne juttujen lueskelut ja juttelet vaan sille Kaapolle ja kehoitat sitä kääntyilemään..Oon varma, että se kuuntelee! =)

Hermione: ihan itsekö teet sitä jarruremppaa..? Cool =) Meillä ei ole koria, mutta 3 kissaa löytyy joista yksi on se mamman lovepoika. Se järkyttyy kyllä varmasti vauvasta, mutta oon vakuuttunut, että rakkautta riittää kaikille jaettavaksi. Vaihtoehtoinen skenario on se, että makaan uupuneena lattialla nyyhkien siideripulojen keskellä koska EN ENÄÄ JAKSA kun kaikki vaativat huomiota?! =D

Vai vielä mahanympäryksiä pitäis mittailla? Mä mittailen itseäni päivittäin 150cm:n mittaisella lassolla..niin kauan kun mahdun läpi on kaikki ok. Kun se lähtöarvo ei kaikilla ole se 50-60! =D ÄH!

Tikru joo. Mun kaverit/tutut kysyy, että miksi sulla ei oo mahaa? No kun lihaville EI TUU?! Himpulat sentään. =D

Aurora: eiköhän ne liikeet ala sieltä kohta tuntumaan? Tai sit sulla on joku megaistukka, joka on kuin airbag. =D Malttia vaan..=)

Makkara: varo niitä mynthoneita! Jos menee askikaupalla niin pikakakka ei oo kaukana! =D t. entinen mynthon-lover.

Mykis: mulla on toi treffijuttu mennyt jotenkin ihan muissa sfääreissä. Oon kyllä lukenut sitä pinoa, mutta ajattellut, että eihän toi nyt mua mitenkään koske..=) Pitääpi alkaa siis harkitsemaan..=)

Hitto, kello lähestyy jo kahtatoista ja mä istun edelleen koneella unipaidassa..Mikäs tää tällainen peli on?!? Jospa mä nyt siis suihkuun ja sen jälkeen jotain aamiaista harkitseen..

Ihanaa keskiviikkoa kaikille!

t. poppis ja räpsy rv25+0 (jey!)

Vierailija
13/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkara: meillä on gessleinin trendit cool-värillä. ovat pääasiassa harmaat, pikkasen beigee ja tehostevärinä turkoosi. ja tossa kantopussissa on sellanen " kukkakuosi" eli ei mitään selkeitä kukkii. mut sen tapasii isoja kuvioita. http://www.gesslein.de/trend.htm ,tuolta en vaan ainakaan ite oikein tahdo löytää eri värejä.

aurora: mut varmaan on tylsä vaihe sulla nyt kun ei liikkeitä viä tunne. ite ainakin muistan et viikot 13-22 oli ihan tuskaa; pahaolo oli poissa, ei liikkeitä eikä massukaan vielä kunnolla kasvanut. välillä iski suuri epätoivo että onko siellä massussa oikeesti ketään. mut onhan siä;)

tikru taas

Vierailija
14/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipero,

mitäs jos kokeilet fikkaria...joku kommentoi, et oli kuulemma saanut vaavin seuraamaan taskulampun valoa ??? voiko sit olla mahdollista, vaiko käynyt siinä vaan mäihä :))

Poppis,

kiva jos mies tuo tullessaan edullisemmin vaunut reissusta! ja oo kuules onnekas, ettei vielä supistele....tai ainaski mulla tuli sellainen pieni huoli alkuun, sillonku tuli useampi supistus päivässä. Toisilla ei kait ehdi mitään harjotuksia tulee....se on sit vaa suoraa tositoimiin :))

nii, pistähän harkintaa se reissu tänne tai mitä sitä ny harkittee...josko joku muu sieltä tulis samaa matkaa??

ihanaa päivän jatkoa

Mykis

Vierailija
15/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora kovasti odottelee liikkeitä, mä tunsin ekat varmat liikkeet muistaakseni vasta rv 21+ eli vielä ehdit säkin ;) Mulla on myös istukka etuseinässä, ja luulen että se vaimentaa noita liikkeita ihan loppuun asti. Nykyisin tietenkin tuntuu pajonkin liikettä, mutta ehkä toisin kuin joskus ¿keskivaiheilla¿, kaikki liikkeet ei näy/ tunnu samalla lailla päällepäin... Ja nyt just toiselle tuli hikka :/ Yks ilta mä en meinannu saada nukuttua kun mahassa joku hikkas 

Voi Makkara, miten ikinä sä kestät olla joka viikko erossa... Multa ei onnistuis millään!

Mykis sai sit uuden tuolin töihin  Mä muuten luin just jostain palstalta joku aika sitten, että toisin kuin luulis niin nimenomaan istumatyö käy hankalaksi/ raskaaksi odotusaikana raskauden edetessä! (ja nettipalstathan tietää kaiken... :DD)

Tikru oli käyny Hullujen Päivillä, itsekin tulin just ;)) Vähän samantyyliset ostoset oli sulla! Yllättävän paljon siellä oli kaikenmaailman vauva-tavaraa ja vaatetta tarjolla. Mua jäi harmittamaan, kun en siinä tungoksessa jaksanut paremmin paneutua tarjolla olleeseen vauvan jumppa-/ puuhamattoon  Ajattelin, että sellanen vois olla kiva paikka kölliä lattialle ja tarjoaahan se jotain kateltavaakin. Mutta jotenkin mä unohdin sen katsastaa vaikka aikomus oli, kun siellä moisen näin. Vaan hulluks siellä tulee ennen pitkää itekin ;)

Poppis ihmetteli harjotussuppareiden ¿puutetta¿  Nou hätä, ei mullakaan ollut oikein mitään ennen kuin vasta joskus reilusti rv 30 jälkeen ja itse asiassa edelleenkin todella harvoin, nykyään sentään joskus huomaa mahan kovettuvan... Nyt kun sais jo pikkuhiljaa alkaa jotain tapahtumaankin :/ Juu, ja mahan saa kyllä melko helposti jemmattua täälläkin, tai nyt ehkä ei enää ihan kokonaan, mutta varmaan jonnekin äippäloman alkuun ainakin ;)

Mä muuten luin myös jostain kirjasta tosta Mykiksen ehdottamasta taskulamppu jutskasta... Eli tarpeeksi kirkas lamppu niin pitäis jotain erottua mahaan saakka, tiedä sitten auttaisko moinen Viiperon Kaapoa asettumaan, mutta toisaalta eipä tuosta voi myöskään olla mitään haittaa!

(.) Kävinpä taas äitipolilla, ja olipas taas vaihteeksi varsin hämmentävä käynti... Taas oli eri ihmiset tsekkaamassa ja tällä kertaa täti oli suunnilleen sitä mieltä, että ¿mitä sä täällä teet !¿ Siis älytöntä! Eka ollaan osastolle ottamassa ja sit yhtäkkiä muka ei tarttis tulla ollenkaan! Koittakaa nyt päättää hyvät ihmiset... No, lopputulos on se, että lääkäri soittaa mulle iltapäivällä, kun labratulokset on tulleet ja näkee oliko valkuaista vai ei... Verenpaine on samaa luokkaa kuin tähänkin asti, eli eipä ole laskenut eikä noussut. Eli oletettavasti mulla ei nyt sitten ole raskausmyrkytystä ainakaan tän päiväsen tädin mielestä. Tosin se tän päivän kätilö siellä ei tuntunut muutenkaan tajuavan yhtään mistään mitään... Onneksi oli mies taas mukana, jäi niin hölmö olo koko touhusta...

Ahaa sentäs pisteli parastaan kun otettiin ktg-käyrää ;) Ensin se valvoi ja hengaili yöllä jotain omiaan, mutta riitti sitä energiaa vielä aamuunkin ;) Ihana pikkuinen! Nyt alkaa jo pikkuhiljaa tuntua siltä, että olis vähitellen aika kiva tavata tyyppi ¿livenä¿  Harmi vaan, kun mikään olossa ei viittaa siihen, että jotain tapahtuis vielä piiiitkään aikaan... Ja jos noita toksemia oireita ei nyt enää yhtäkkiä olekaan, niin mitään käynnistystäkään on kai sit turha toivoa :/ No, odotellaan mitä se lääkäri tuumaa kun soittelee!

Iloista iltapäivää, Ope ja Ahaa rv 38+2

Vierailija
16/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opella ei nyt tunnu mikään menevän putkeen siellä sairaalassa, eipä käy kateeksi, tuollainen pompottaminen pähkäily ja kymmenen eri mielipiteen kertominen saa varmasti olon kurjaksi ja epävarmaksi.

Kaikkea kanssa! kaikki sympatiat täältä sinulle ja voimia mokomien pönttöjen kanssa !

AA ja miss möhis 30+4

Vierailija
17/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko vielä sekavampaa olla... Nyt lääkäri soitti, kuten aamulla oli luvattu. Lääkärin mielestä mennään taas kontrolliin äitipolille perjantaina ja jos kaikki on kuten tähänkin asti, eli valkuainen yhdellä plusalla ja verenpaine hieman koholla, käynnistystä ajateltaisiin alkuviikosta... Ota tästä nyt sitten selvää, just kun kerkiää asennoitua yhdellä lailla tuleekin taas uutta tietoa toiseen suuntaan! Tosin se kätilö aamulla oli kyllä jotenkin tavallista pöljemmän oloinen heti kättelyssä :/ ettei ihme tää sekoilu sen puoleen... Mä saan sen raskausmyrkytykseen kuuluvan päänsäryn jo pelkästään tästä sekoilusta! Ja just kerkisin soittaa neuvolaan, että tulisin perjantaina sinne käymään, vaikka viikko sitten soitin ettei enää tarvii, kun äitipolilla kontrolloidaan... Pikkasen ottaa päähän!

Asiasta kukkaruukkuun... Eilen ihmettelin vaunujen patja-asiaa, eli kertokaas viisaammat ja vähemmän uusavuttomat laitetaanko tonne yhdistelmien koppaan jotain muutakin pehmikettä kuin makuupussi yms. Onhan siellä kopan pohjalla nyt jotain, mutta ei se kovin pehmoiselle tunnu... vai onko tarviskaan?!

Nyt mä meen päiväunille, jos tän kiukun jälkeen enää uni tulee :/

t. Taas Ope ja Ahaa

18/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Annika! Tänne enskoille on kyllä viime aikoina sadellu tyttöjä heti kunnolla! No, meiltä tuleekin sit vaihtelua :D

Ihan ihme touhua Opella äitipolilla! Kyl ne nyt sit jaksaa sua pompotella! Ja sit tosi kiva, ku joka kerralla on eri ihmiset ja ovat sitten ihan eri mieltä asioista. Hmph. No, toivottavasti sulla nyt sitä myrkytystä ei oo.

Kukas kyselikään vaunuista... Me ostettiin käytettyinä Oran kuomurattaat. On vähän jo vanhan malliset, mut ihan hyvät työntää. Ja sit kun saatiin rattaat erikseen, niin eipä sen niin väliä oikeestaan millaset noi vaunut sit on. Ne kelpaa ihan hyvin noihin kävelylenkkeihin.

Voihan vitsi, mitä mun piti kommentoida... Lyö tyhjää... No, kommentoin sit eri viestissä jos oli jotain tärkeetä.

Voi räkä ku tää poitsu ei halua tulla ulos! Eilen illalla annettiin miehen kans " vähä" vauhtia pojalle ja sen jälkeen supistelikin suht. säännöllisesti kolmen tunnin ajan. Supistuksia tuli 3-6 min välein. Ja kun BB alkoi, niin kaikki loppui. MIKSI, oi MIKSI?

Huomenna ois se lääkäri, kattoo sit mitä se sanoo. Varataanko aika sektioon, vai jäädäänkö odottelemaan laskeutumista ja kiinnittymistä ja synnytystä. Täytyy vaan kovasti toivoo jälkimmäistä.

Ai niin, oon ihan onnessani, ku mulla ei oo ollu turvotusta pariin päivään!! Ja kaks yötä oon nukkunu niin, ettei oo tarvinu herätä pissalle ollenkaan yöllä! Jippiiii! Mulla kun toi pissalla käynti yöllä saa sitten aikaan sen, etten saa unta sen jälkeen. On tosi kurjaa pyöriä monta tuntia sängyssä ja miettiä vaan asioita.

Joo, mut meen nyt tekemään ruokaa miehelle. Kivaa keskiviikkoo kaikille!

-Larsku 39+3

19/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle piti sanoo, että oot kyl aika rautarouva, ku kävit katsastaan auton ja meinaatko siis vielä itte tehä sen rempanki??? Hienoo :D

Ja Makkaralle, siiiiis ihanan liikuttava sun mies!!! Meinaan niitä tuliaisia... Toinen ostaa pienen koon, ettei vaan raskaana oleva nainen saa mitään syytä loukkaantua! Voi nyyhkis!

-Larsku taas

Vierailija
20/29 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan!

Täällä on aamusella jo keretty yhden toisen mammam kanssa käydä kahveella (treffattiin hänen kanssaan perhevalmennuksessa ja keksittiin, että asutaan lähes naapureina) ja sieltä köpöteltiin yhdessä neuvolaan, kun sattui olemaan ajat peräkkäin. Heillä on la tasan viikkoa ennen meitä. Aikas mukavaa löytää noin " samanlainen" ensimmäisen odottelija tästä ihan läheltä. Harmi vaan, ettei aiemmin olla tavattu...

No, juu sitten sinne neuvolaan. Jo kolmatta viikkoa " tutkimukset" teki th-harkkari ja oma terkka vain istui vieressä. Kaikki oikeastaan ennallaan: paineet ja pissa ok, vauva rt:ssa, sykkeet kuului hyvin, sf-mitta 34cm jne. Pari asiaa jäi kaivelemaan kuitenkin. Paino mulla on noussut ekasta neuvolakäynnistä tasan 16 kg, eikä siitä ole mitään tähän mennessä sanottu. Nyt terkka kuitenkin totes, että keskity nyt kasvattamaan vauvaa henkisesti enemmän kujin fyysisesti. Mitä se tarkoitti? Onko mulla liikaa painoa? Kuitenkin mennään masun kanssa keskikäyrällä. Hmmmh!! Ja sitten se harkkari kirjoitti neuvolakorttiin jo ennen kuin edes kokeili mahaa, että vauva rt:ssa. Ok, onhan se, mutta kai se täytyis tarkistaa kuitenkin ennen tuota merkkaamista? Ja viimeinen juttu on se, että mullahan on se viimeinen neuvolalääkäri ensi ke eli rv 38+6 (pitäis kai olla rv 35-36) ja kun taas kyselin, että mites se mun synnytystapa-arvio äippäpolilla (epäilys siis, että mulla ois samanlaiset lantioluut ja lonkat kuin äidillä, eikä vauva mahtuis alakautta), niin terkka sanoi, et lääkäri sit kattoo ens viikolla, et tartteeko lähettää lainkaan polille. Hitto, täähän voi syntyä ennen sitä! Ja mä en todellakaan halua mitään riskejä siinä, et vauva ei mahdu ja kerkiää kuristua napanuoraan kun ei mahdu jne. Perkules, menee hermot!!!

No, oikeestihan täällä ei todellakaan ole merkkejä mistään ennenaikaisesta synnytyksestä. Eilen kun hiukan " ässäiltiin" miehen kanssa, niin sen jälkeen jos oikein käytti mielikuvitusta, niin saattoi sanoa, että supistukset tuntuivat joltain, mutta ei ne mitään kipeitä vielä olleet. Eli jotenkin hassua, kun alkaa tosiaan olla seuraavien joukossa noin niinkuin " lähtöjärjetyksessä" , mutta tunnot ei oo lainkaan sen suuntaiset.

Annikalle ja perheelle hurjasti onnea!!! Teillä neiti ottikin kaiken irti yksiöstään... ;o)

Nyt ei jotenkin saa mistään muista jutuista kiinni, vaikka kuinka tavaa ees taas teidän kuulumisia. Täytyy taas joku toinen kerta tsempata sitä puolta. Kai sitä tässä vaiheessa välillä saa keskittyä omanapailemaankin (kun on pahaksi äitynyt nää raskausaivotkin)... ;o) Vilkutuksia ja hyviä vointeja tasaisesti kaikille!!!

-Amy ja EkaVekara, rv 37+6