Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOtaapertajat keskiviikkoon

11.10.2006 |

ensin vakio linkki eilisiin höpinöihin :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8558622&p=&mpage=1&tmode=…

Täällä elellään edelleen hiukan pelon sekaisin tuntein, Kiitos valtavasti haleista ja tsempeistä! Eilen tosiaan vuodin verta aika reilusti, useampi side meni ja samoin nenäliina nyyhkiessä. Nukkumaan käydessä olin jo aivan varma että tämä oli tässä, niin paljon verta tuli ja vatsaa juimi.

Noh, aamusta kävin heti terv.asemalla ultraamassa ja vielä tuo pieni ihminen kohdussa näkyi ja sydän sykki edelleen!!! :)) Ette voi uskoa mikä tunne, kun olin jo varma että kesken on jo mennyt.

Nyt yöllä ja aamusta vuoto on ollut niukempaa, jotain selkä- ja vatsakipua tuntuu välillä ja varmaan vatsa tulee jo kipeäksi pelkästä ajatuksestakin..nyt vaan toivon toivon ja toivon että pieni touko-ihmeemme jaksaisi kasvaa isommaksi ja vahvemmaksi.

Pah.vointi ja kuvotus jatkuu, joka lienee nyt tässä tilanteessa hyväkin asia.

Halauksia kaikille sumuisen harmaaseen keskiviikko päivään!

Tuntuipa hyvältä kertoa jollekin missä mennään :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia ida-Antonia!!! Täällä pidetään peukkuja, että vuoto ja masukivut lakkaavat :) Melkein itken täällä hormooni-huruissani, kun oli niin ihana uutinen!!

Tänne ei mitää uutta, eilinen yö meni masukipujen kanssa, mutta johtui myöhäisestä iltapalsta. Ja tulihan sitä mähkittyä taas liikaa :(

Tänään olis tarkotus mennä hulluille päiville hakeen pari lentoa, tosin isäni ottaa pikku-miehen hoitoon, joten pääsen kerrankin yksin!! Jee!! :) Ja sinne vaunujen kanssa, ei kiitos! Mulla menee ne hermot muutenkin ;)

Ja oliko se mmimma, joka oli käynyt kanssa ultrassa, onnea iloisista uutisista! :)

Larulle ja merihepalle toivotan onnea ultraan, toivottavasti pikkuin näkyy jo :) Tulkaahan kertomaan uutisia sitten meillekkin.

Ja vielä k.a.t.a:lle; toivottavasti heldelmöittyminen olisi tapahtunut myöhemmin ja vauva siellä masussa asustelisi tuonne touko-kesäkuulle :) Pitää peukkuja ja *halaa*

Nyt touhuaan pojan kanssa, hyvät voinnit kaikille!!

Onnipapunen rv 10+1 tai 10+4 ( keksittiin uusi lempparinimikin masuasukille; käpy ;)) & " iivari" 1v1kk

Vierailija
2/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, Ida-Antonia, että sait hyviä uutisia tarkistusultrassa! Oon kyllä tällä palstalla ennenkin lukenut, että vaikka verta tulee melko paljonkin, ei se välttämättä meinaa keskenmenoa. On eri syitä, miksi voi vuotaa - ihan vaan kuivahkot limakalvot, kohdunkaula, istukasta hetkellisesti, valekuukautiset jne. Mulla ainakin esikkoraskauden alussa oli melko herkkää aikaa - vuosin helposti esim. seksin jälkeen ja myös ultrakäyntien jälkeen (siis silloin, kun tehtiin alakautta ultraus).

Eiliseen pinoon vielä liittyen: k.a.t.a: toivon jaksuja vielä viikon verran, toivotaan, että hedelmöitys on tosiaan tapahtunut myöhempään kuin menkkojen mukaan. Samaa kun toivon omalle kohdalleni...

Mulla on se kontrolliultra huomenna. Totuudenhetki...

Vähänkö oon pissat housussa jännittänyt sitä. En kestäis kyllä odottaa, mutta pakko se vaan on. Tuun sitten perjantaina kertomaan kuulumiset, to-iltana en enää pääse koneelle.

Kuvotusta edelleen ilmassa, etenkin iltaisin, aamut ei oo läheskään niin pahoja ja päiväkin menee, kun vaan jaksaa syödä koko ajan. :)

Mahaa on juilinut paljon jo pari pvä. Sellaista jomotusta, nipistelyä ja vihlontaa. Muistan kyllä esikon kanssa, että alkuraskaus oli aika tuskaa - oli esim. aivan kamalaa ajaa autolla mutkaista tai kuoppaista tietä, kun kohtu oli niin kipeä, että tuntui, että se repeää, jos iso pomppu tulee... Toisaalta ajattelen koko ajan, että kohta alkaa vuoto, kun näin mahaa nippailee. Toistaiseksi ei kuitenkaan muuta kuin tuhruttelua. Joskin siitäkin ajattelen, että on kuitenkin vuotoa, ei vaan tuu kunnolla ja tuulimuna tää on ja blaah. Toisaalta nyt on just se aika, jolloin olis menkat, jos olis. No, huomenna saan selvyyden, jospa yrittäis pysyä järjissään siihen asti.

Tuutis rv 7+1 / 0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää keskiviikkoa kaikille!

TUlinpa pitkästä aikaa kirjoittelemaan...olen niin täpinässä, sillä kävimme aamulla ekassa neuvolassa rv 8+0 ja kuulimme dopplerilla terhakkaat sydänäänet! Terkkari vaan totesi, että tuli tehtyä uusi ennätys! Aivan ihanaa!!! Me kun emme ole raaskineet/jaksaneet mennä alkuraskauden ultraan, niin oli fantastista saada kuulla sydänäänet jo näin varhain doppelerilla! Ehkä tässä alkaa pikku hiljaa todella uskomaan, että raskaana ollaan! Emme ole hiiskuneet vielä kenellekään tästä raskaudesta, ehkä nyt pikku hiljaa!!! Np-ultraan vielä aikaa, aika tulee postissa, ja eka lääkärineuvolakin marraskuun puolella. Mutta mikäs on odotellessa, kun sydänäänet jo kuuluivat!

No niin, tässä nyt omaa napaa oikein täydeltä laidalta! Hah! Mut oon niiin täpinässä! Kaikkea hyvää kaikille muillekin! TSemppiä kaikille vaikeuksissa rämpiville!

Vierailija
4/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) aamulla oli kamala olo, kävin eilen illalla ulkona syömässä ja söin vähän liikaa, joten se kostautui aamulla.

Jaksoin kuitenkin lähteä kauppaan äitini kanssa, ja olipa kivaa ulkoilla vähän. Täällä on ollut niin sateista ettei olla päästy ulos kunnolla.

Eilen illalla huomasin että alavatsaan on ilmestynyt viiva, (poikaviivako?) Hyvin omituista...

Onko muilla?

Haleja kaikille joilla on epävarmuutta raskaudessa...

Ehkä illalla palailen palstalle...

*Mami, vintiö ja " jeje" 10+5

Vierailija
5/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pitää yrittää malttaa mielensä..

Päätin jäädä kotiäidiksi jo nyt ja jatkan sitten tietysti kun vauva syntyy.. Meidän 2v on ikionnellinen saadessaan olla nyt kotona ja onhan se pitkästä aikaa kivaa minustakin. 4v haluaa vielä käydä päiväkodissa ja käykin siellä osa-aikaisesti, ainakin siihen asti kun muutetaan, sitten katsotaan tilannetta uudestaan.

Odotus jatkuu oireettomana, mutta kyllä siellä kyydissä vain ihmisen alku on ;) joten nautitaampa nyt tällaisesta odotuksesta.. Poikaviivaa vai onko se tyttöviiva, ei ole tullut. Joillakin se on tosi selvä, mutta mulla ei koskaan ole sitä tullut. Saapa nähä nyt.

P. + Toukka 10+.. ja isoveljet 2v ja 4v

Vierailija
6/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida-Antonia, ihania uutisia. Luin ensin eilisen pinon ja sitten vasta nämä tän päiväset. Kyllä mullakin meinasi itku tulla, kun luin sun tän päivän viestin. Ihanaa!

Katalle voimia odotukseen. Toivon kovasti, että olisi myöhemmin hedelmöittynyt. Ja jos sulla on välillä pidemmät kierrot, niin mahdollisuushan on sitten ihan hyvä. Mullakin oli tämä kierto normaalia lyhyempi, mistä siis tärppäs.

Tuutupiille voimia ja paljon onnea huomiseen ultraan. Elän täällä hengessä mukana.

Kolmeplusyks, miten meni vaunujen kanssa Hulluilla Päivillä. Mä en tossa Helsingin keskustan Stockkalla meinannut (ilman vaunuja tai lasta) päästä eteenpäin. Hermo meinas mennä vaikka vähän kävin kääntymässä siellä sisällä. Akateemisessa oli jo enemmän tilaa. En ostanut mitään, kävin kurkkaamassa olisko ollut mitään kivoja lastenkirjoja.

Olin tänään siellä ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Kävin siis Larkio-Miettisellä Femedassa. Nopea, mutta pätevän tuntuinen lääkäri. Masussa oli yksi asukki, jonka koko vastasi mun omaa laskelmaa (ovisplussasta) ja sydän sykki hyvin. Lääkäri pyysi tulemaan viiden viikon kuluttua uudelleen, maksutta. Hän mittaa kohdunkaulaani nyt ja silloin ja jos mitään lyhenemistä on tapahtunut, minulle tulee lähete langan harkintaan Naikkarille. Ihana muutenkin tämä lääkäri. Pyysi soittamaan heti jos joku mietityttää ja tulemaan heti uudelleen, jos nyt alkaa tulla supistuksia. Siis myös minun kohdalla niitä kivuttomia. Hän sanoi, että voi aueta jopa ilman supistuksia. Nyt kohdunkaula oli kuitenkin ihan normaalin ja oikein napakan oloinen. Hyvä juttu!

Sain jo myös äitiyskortin ja kuvan pikku asukista. Mulle tulee kuvasta ihan pähkinä mieleen :)

Tänään muuten tuntuu, että housut ahistaa jo oikeesti. Olen varmaan lihonnut oikein urakalla. Täytyy kyllä kohta varmaan lähteä kattomaan sitä äippähousu valikoimaa. Kai se on sama milloin ne pukee, jos on mukava olla.

Laru rv 7+0

Vierailija
7/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin pahaa oloa sitten riittänyt yökkimiseen asti. Kaupassa meinasin pyörtyä kun tuli grillikanan haju .Jostain syystä kanan haju on pahin.

Väsyttää ja kuvottaa koko ajan, saiskohan saikkua jos kävis päivystyksessä? Rankkaa olla koulussakin kun pitää taistella pahaa oloa vastaan.

Alavatsassa tuntuu painon tunnetta, mutta normaalia lienee.

Jotenkin tuntuu, että pitäs vaan sinnitellä,mutta se väsyttää vielä enemmän.

Itkettääkin kaikki, ilot ja surut.

Eilen kerroin äidille niin vastau oli, että jaa :( mutta samaan hengenvetoon mainitsi, että veljeni vaimo saa huhtikuussa. Joo oon tajunnu, että ketä arvostetaan. Onneksi nuorin siskoni soitti ja onnitteli, kun oli kuullut äidiltäni :)

Kävin hiplailemassa mammavaatteita lindexillä ja melkein eräs tuttuni näki :)

odottelua AatuEetu rv 7+4 ja piipero vee

Vierailija
8/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mielestäni menossa hyvään aikaan aamupäivällä (Hgin keskustan Stockalle), ettei ole niin paljon ihmisiä. No, paikka oli tietysti tupaten täynnä ihmisiä ja vaunuja. Meinas kyllä mennä hermot aivan totaalisesti! En sitten jaksanut käydä muualla kuin lastenvaateosastolla ja tulihan sitä ostettua muutama vaatekappale kaikille lapsille, myös vauvalle:) Vauvalle ostin vaaleansinisen lappuhaalarin ja kaksi vaaleansinistä bodya, vaikka mitään vaatteita emme ihan varmasti tarvitse, ellei sitten tytön vaatteita. Jos nyt sitten tällä kertaa masussa ei olekaan ketään, niin yritämme kuitenkin uudelleen. Huomenna pitäisi mennä vielä uudelleen, kun ajattelin ostaa lapsille joululahjaksi Ihmeperhe dvd:n. Joskos saisin miehen käymään ruokatunnillaan:)

Laru ja Ida-Antonia ihanaa, että saitte ultrassa hyviä uutisia. Mama2006 kiva kun pääsit kuulemaan sydänäänet, tosi aikaisilla viikoilla, wau!

Tuutupiille tsemppiä huomiseen ultraan! Toivottavasti kaikki on hyvin:)

Mami1801: Mulla oli " poikaviiva" ainoastaan ensimmäistä, tyttöä odottaessani. Poikien kanssa ei ollut mitään.

Hei, tosta viereisestä mainoksesta tuli mieleen, oletteko kukaan kokeilleet noita Liberon potty training pantsejä? Meillä pienin juuri täytti 2v. ja normaalisti varmaan vieroittaisimme hänet vaipoista vasta ensi kesänä, kun kesällä on niin paljon helpompaa. Mutta olen ajatellut, että jos aloittaisikin vaikka vuodenvaihteen tienoilla, jos vaikka sitten olisi poissa vaipoista ennen toukokuuta. Tällä hetkellä ei suostu istumaan potalla ilman vaippoja ollenkaan. Ajatus kahdesta vaippakansalaisesta samanaikaisesti ei innosta (vaikka kyllä sekin menee, onhan sekin tullut koettua vanhempien lasten kanssa -ikäero 1v 7kk).

Kolmeplusyks ja 11 (jo!)

Vierailija
9/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äklö olo ollu heräämisen jälkeen. Nukuin leijonanunet, ensin heräsin aamulla kuudelta kun hain miehen töistä (se oli päässy kaverin kyydissä eikä siksi ollut omalla autolla). Sitten jatkoin unia yhteen asti... Mies oli illalla hakenu kaupasta mulle gefilus-mehua, kun mulla on ollu niin huono olo. Ei se kyllä mun oloa parantanu, mutta eipä pahentanutkaan. Tää viikko on sairaslomaa, saapa nähdä jos kuvotus ensi viikkoon mennes helpottais

Vierailija
10/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin välillä tulee hiukan sellaista " pyyhkiessä punaista paperiin" . Mutta kaipa semmoinen pikkuvuoto on ihan normaalia tässä vaiheessa:) Tosin sulla taisi olla oikein isosti, mutta hyvä kun kaikki on kumminkin hyvin

Vierailija
11/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksikin tsemppiä Ida-Antonia:lle, oot tosi ikävässä tilanteessa kun kokoajan tarvitsee pelätä, voimia siis sinne!

Täällä on pahat olot helpottanu, kävin ekalla neuvolakäynnillä ja siellä ei kylllä hirveen paljon viisaammaksi tullut, pelkkiä papereita täyteltiin ja otettiin ne verikokeet. Samalla seurailin esikoisen toilailuja, se alko " jumppaamaan" siinä tutkimuspöydän edessä, missä on ne jalakset:) se piti käsillä kiinni jalaksista ja kyykisteli siinä. Oli vähän nauramista siinä neuvolatädilläkin.. Sit se varasti mun kännykän ja huusi siihen " täh, täh?" ihan täysiä. Poika on siis vasta reilu 1-vuotias..

Odottelen vaan kovasti ekaa ultraa, se olis 31.10.

T:minnis80 rv 7+6

Vierailija
12/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mama2006: Onnea paljon aikaisista sydän äänistä:) Ja Laru ja Ida-Antonia onnea hienoista ultra kuulumisista, Idalle varsinkin oli varmasti todella suuri helpotus!

Tuutupii: Paljon onnea huomiseen ultraan. Täällä on peukut pystyssä että kaikki olisi hyvin! Tsemppiä siis:)

Minnis80: Heh..hauska oli lukea poikasi leikeistä neuvola reissullasi:) Saas nähä miten meitin tyttö osaa käyttäytyä ensi maanantain neuvolassa, hänkin siis vasta vuoden, ja vilkas kun mikä:)

ON:Näin viime yönä aivan kamalaa unta, sain siinä keskenmenon niin että menin vessaan ja minulla oli mieheni minulle ostamat alushousut jalassa ja niissä oli pieni veri tippa, ja aluksi ajattelin että no ok, tämän verran sai kait tullakkin ilman että tarvitsee hermostua ja heti sen sanomani jälkeen verta alkoi tulla oikein kunnolla ja meni siis kesken..hyi yök kamala uni:(

No mutta tänään sitten säikähdin ihan kunnolla kun olimme mummolassa käymässä ja menin vessaan ja minulla oli samat pöksyt jalassa kuin unessa ja niissä oli kuin olikin pienen pieni veritahra, kyllä siinä sydän teki stopin hetkeksi. Ensi järkytykseltä kuitenkin huomasin ettei veri ollut kirkasta ollenkaan (oli ruskeata) eli ei kait ole mitenkään vaarallista? Ja sitä oli siis n. herneen kokoisen tahran verran (anteeksi tarkka kuvailuni). Ajattelin että jos on jotain kuivunutta vanhaa mitä nyt tulee valkovuodon mukana, ja mikä on kai normaalia? Mutta ääh, kuitenkin nyt rupesi stressaamaan, varsinkin kun se unikin piti vielä nähdä ja oireita ei selkäsäryn lisäksi juurikaan ole:/

Terv. Vuokko ja pikkanen rv 9+3

Vierailija
13/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMA NAPA:

sattuu tonne vas. puolelle... välillä tosi pahasti! Pelko hiipiii tosi pahasti puseroon koko ajan enemmän ja enemmän=( Kun vaan pääsis siihen ultraan.. Ajattelin jo et soitan neuvolaan ja valitan tosta kivusta ja pelosta jos päästäis mut varmistaan elämän.. yks km takana niin ei hirveesti kiinnostais kokea sitä kaikkee uudestaan..=(

vuotoja ei oo...

ajatukset ei pyöri minkään muun ympärillä...

ihan varma kun yrittämällä yritetty lapsi niin km eessä=(

mani rv 7+6

Vierailija
14/14 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka neuvola 9+1 ja juttelua piisasi, puolet herkuista joutui pannaan ja mitattiin vaan paino (65,5 kg) ja verenpaine (104/68).

Minä siis olen 29v toista odottava. Esikoinen on 2½v ja isä 30v. Asumme Turussa.

-Maria-