~♥~TOUKOKUISILLE GALLUPPIA pitkiin päiviin ;)~♥~
Muutkin saa toki vastailla ;)
Ajattelin laittaa uuden pinon pystyyn meille vikojen viikkojen ja päivien kanssa kärvistelijöille.
Jos tulee mieleen jotain hauskoja kysymyksiä, niin pistäkääpä jonon jatkoksi.
1. Raskausviikot?
2. Joko on sairaalakassi pakattuna? Millaiset kotiintulovaatteet itselle/vauvalle? Entä mitä muuta olet pakannut?
3. Onko nimi valmiina? (paljastaakin saa;)) Minkä tyylisistä nimistä pidät?
4. Entäpä ristiäiset/nimenantojuhlat? Oletko miettinyt jo niin pitkälle? Tarjottavia, kuinka paljon vieraita? Onko kummit valmiina?
5. Miten saat päivät kulumaan? Hääräätkö ympäriinsä vai tuntuvatko päivät pitkiltä?
6. Te joilla jo laskettu aika ohitettu: oletko jo laittanut kännykän kiinni, kun anoppi, äiti, kummit, sedät ja naapurit soittelevat, että " vieläkö olet yhtenä kappaleena....." ;)
Kommentit (16)
1. Raskausviikot?
Tasan 41... Aivan liikaa, jos multa kysytään...
2. Joko on sairaalakassi pakattuna? Millaiset kotiintulovaatteet itselle/vauvalle? Entä mitä muuta olet pakannut?
No, itseasiassa ei... Olen vaan tehnyt listan jääkaapin oveen, jotta lähtöhetkellä muistan mitä pitää ottaa mukaan. Suurimmaksi osaksi mukaan otettavat tavarat on kuitenkin sellasia, joita vielä tarvii, niin ei viitti vielä pakata... Vauvalle laitoin kassiin valmiiksi bodyn ja potkarit, myssyn, sukat ja lapaset ja hiukan paksumman " gollegeasun" , jos sattuu oleen viileetä.. Mies saa ne sitten tuoda ennen kotiutumista.
Nimet on molemmille sukupuolille jo valmiina.. Saas nähdä muuttuuko mieli vielä kun nähdään minkä näköinen veijari tuolta ulos putkahtaa. :) Yleensä pidän hiukan vanhahtavista nimistä, ja onneksi meillä on miehen kanssa aika samanlainen maku.
4. Entäpä ristiäiset/nimenantojuhlat? Oletko miettinyt jo niin pitkälle? Tarjottavia, kuinka paljon vieraita? Onko kummit valmiina?
Hiukan on tullut mietittyä... Suunnitelmissa on kesäiset, kauniit, pienet juhlat, joissa " salaattibuffet" ja tietysti kakkukahvit. Kummeiksi on pyydetty miehen veli ja meidän yhteinen ystävä.
5. Miten saat päivät kulumaan? Hääräätkö ympäriinsä vai tuntuvatko päivät pitkiltä?
En oikein saakaan... Kyllähän ton esikoisen kanssa koko ajan jotain tulee häärättyä. Nyt aattelin ottaa loppuajan rennosti ja ottaa omaa aikaa. Tänään ollaan tosiaan menossa jätskille ja mama pääsee jalkahoitoon... :)
6. Te joilla jo laskettu aika ohitettu: oletko jo laittanut kännykän kiinni, kun anoppi, äiti, kummit, sedät ja naapurit soittelevat, että " vieläkö olet yhtenä kappaleena....." ;)
Kyllä känny on vielä päällä, mutta katson aika tarkkaan kelle vastaan. Äitille on pari kertaa tullu jo tiuskittuakin, että mitäs tänne soittelet... Riippuu vähän omasta fiiliksestä, tuleeko vastattua. :)
Hauska gallup! Kaikki vaan mukaan!!!
1. Raskausviikot?
*38+3 (riittäisi minulle)
*kassi on pakattu, lähtiissään täytyy muistaa ottaa vain neuvolakortti yms vielä mukaan. Omat vaatteeni saa mies tuoda mutta vauvalle on useampi vaatekerta kun keleistä ei tiedä. Lisäksi on ÄPn ohuempi vanupuku.
*Pari nimeä on molemmille sukupuolille valmiina, katsotaan sopiiko nimet tulijaan. Nimi ei saisi olla ihan yleisimmästä päästä.
Tykkään vanhahkoista nimistä joissa ei tarvitse selittää kirjoitusmuotoa.
Työnimenä Touko.
*Kummit on kysytty valmiiksi. Kastemekon on anoppi valmistanut. Vieraita vain lähimmät, muuta ei vielä mietittynä.
*Energiaa piisaa, työt meinaa loppua vain kesken.
*LA reilun viikonpäästä, silti nyt jo varovaisia kyselyitä tulee joko kohta?
t. Nasumasu (LA 21.5)
1. 39+5
2. On kassi jo pakattu sairaalaan ja esikoisellekin mummulaan menoa varten. Itselle otin kotiinpaluuvaatteiksi mahan alle jäävät mammafarkut ja t-paidan ja vauvalle asun, jonka ostin kotiintuloa varten. Sitten kassista löytyy perinteiset kamera, omat kauneudenhoitojutut, oman tohvelit, suklaata, pari naisten lehteä ja kirja.
3. Tiedämme (tai ultran perusteella luulemme tietävämme) kumpiko on tulossa. Toinen poika. Tytölle olisi ollut nimi ihan varma, mutta nyt on vielä kolme varteen otettavaa nimeä odottamassa, keltä pikkuinen näyttää. Tykkään perinteisistä nimistä, mutta miehen kanssa maku on vuosien mittaan hioutunut aika lailla ja valikoima laajentunut. Sukunimi on varmaan Suomen yleisin, niin etunimessä saa olla vähän särmää ja erikoisuuttakin.
4. Täytyy tunnustaa, että ristiäisiäkin olen jo suunnitellut. Varmaan pidetään juhannuksen jälkiviikonloppuna, kun muualla asuvat perheenjäsenet ovat silloin täällä päin. Miehen ja minun sisarukset, mummut ja ukit, pari läheistä ystävää ja kummit olisi tarkoitus kutsua.Haluaisin pitää juhlat kesämökillä, mutta saa nähdä kaatuuko omaan mahdottomuuteensa. Kummeja pitää vielä miettiä.
5. 2,5-vuotias touhuli takaa päivään tekemistä. Ulkona ollessa on mennyt viime päivät keväästä nauttien. Kyllä sitä joka ilta käy nukkumaan semmoisissa fiiliksissä, että jospa ensi yönä sitten lähdetäänkin.
6. Laskettuaika on perjantaina ja äiti on tällä viikolla soittanut joka aamu, että no. Lähinnä kylläkin siksi, että ovat siellä valmiudessa isän kanssa hoitamaan esikoistamme ja miettivät aamulla, mitä voivat päivälle suunnitella. Muut eivät vielä ainakaan soittele, eikä minua haittaa vaikka soittelevatkin.
KIITOS GALLUPISTA, mukavia kysymyksiä!
Jommeli ja Elmeri 39+5
1. Raskausviikot?
- tänään napsahti täyteen komiat 41 viikkoa. Ei yhtään hauskaa:)
- Kokolailla on pakattu. itselle vaan jotkut rytkyt mitkä sattuu mahtuun päälle ja vaaville body, potkarit, lakki ja kelin mukaan joko fleeceasu tai vaan peitto:)
- Joitain nimiä ollaan mietitty ja ollaan tykästytty Siiriin (musta piti aikanaan tulla Siiri:)) ja sit Stella on vaan aina ollu aikas ihana. Poikien nimistä on aikamoisia erimielisyyksiä vielä...
- Paikka on ristiäisille jo sovittu ja vieraita olis tulossa paljon, mut täytyy vielä karsia. Tarjottavat varmaan aika normaalit kakut, voikkarikakut tms... kummitkin on mietitty, mutta ei vielä pyydetty.
- nyt taas päivät kuluu, koska oon jo menettäny toivon luonnollisesta käynnistymisestä. ma 15. pvä sairaalaan näytille ja katotaan mitä tehään. Siivonnu oon tänään koko huushollin ja illalla taas kerran saunaan:)
- En oo, koska läheiset ihmiset tietävät kyllä harvinaisen hyvin mitä mieltä oon tästä utelusta, koska se alko jo kaks viikkoo ennen la:ta ja kaikki kyllä näkee et höyry nousee korvista...
Tsemppiä kaikille toukoisille ja kauheesti aurinkoisia supparisäteitä niitä kaipaaville:)
Kieppinobi ja hjördis rv 41!!!!!_
1. 40+3
2. Kassi on ollut jo 3viikkoa pakattuna!
Vauvalle olen pakannut vaatteet valmiiksi kahteen eri kassiin joista mies sitten tuo sen " oikean värisen" kunhan sukupuoli selvinnyt.
Omat vaatteet päätän vasta sairaalassa ja mies tuo ne sinne.
3. Ei ole nimeä valittu. Pidän hieman erikoisemmista nimistä.
4. Ristiäiset tulossa, mutta sen enempää ei olla valmiiksi mietitty.
5. Tällä viikolla olen tehnyt perusteellisen kevät siivouksen ja ollut mieheni mukana kalareissulla (löysin paljon kauniita kiviä akvaarioomme). Pitkästyttää aina kun ei ole tekemistä ja varsinkin nyt kun lapset ovat isovanhempien kanssa mökillä!
6. Kännykkä on auki! Eikä ole pahemmin utelu puheluita tullut.
Sukulaiset ym. tietävät että saavat kyllä heti tietää kun vauva syntyy.
Yöllä syntynyttä esikoistakin tuli heti ensimmäisenä päivänä katsomaan isomummi ja isotäti n.200km päästä!
1. Viikkoja on jo aivan liikaa, samoin päiviä eli 41+2
2. Ollut pakattuna jo ikuisuuden, neuvolassa kun mulle hoettu viikoista 34 asti että tulee vauva viikon sisällä. Ei ole siis kuulunut.
Itselleni kävin eileen ostamassa kotiin tulo vaatteet, toivottavasti niihin mahdun sitten.
3. Ei olla vielä päästy yhteisymmärrykseen miehen kanssa asiasta, toivottavasti pian...
4. Ei tiedetä pidetäänkö ollenkaan nimenanto juhlia.
5. Päivät tuntuu pitkiltä, lasketun ajan mentyä, olen yrittänyt joka päivä tehdä jotakin ja koko ajan, reissannut ahkerasti helsingin ja lohjan väliä siskon luona. Huomenna toivottavasti yliaikais kontrollissa saan tietää ajan milloin käynnistävät niin tämä epätietoisuus loppuu.
6. Viime viikon loppuun asti sain kuulla kyselyjä noin kolmen viikon ajan, vastaus alkoi olla siinä vaiheessa niin epäasiallinen että kyselyt on loppuneet. Lupasin kyllä ilmoittaa sitten kun mennään...
1. Raskausviikot?
-36+1 (VASTA!)
-Enpä oo sairaalakassia saanut pakattua. Kotiintulovaatteet on vauvalle jo valmiina, mutta muuten taidan jättää kassin pakkuun siihen kunnes saan käynnistykseen päivän. En oikeestaan odota enää, et vauva syntyisi itestään:(
-Meillä ei oo nimeä valmiina, mut aika monta hyvää vaihtoehtoa on mietitty. Lopullinen päätös tehään vasta kun vauva syntyy, kun esikoinen ei aikanaan näyttänyt yhtään sovitulta nimeltään.
Molemmat miehen kanssa halutaan nimi, joka ei kävele liian usein vastaan:)
-Kummeista on vasta yksi varma valinta. Luultavasti tällekin lapselle tulee 3kummia. Ristiäiset saa tällä kertaa jäädä vain läheisimpien sukulaisten ja ystävien ja kummien juhlaksi, kun viimeksi vieraita oli ihan liikaa (50hlöä). Paikkaa ei olla vielä päätetty, mutta jos ilmat sallisivat, ois kiva pitää ulkojuhlat:)
-Päivät on ihan tuskasen pitkiä, vaikka tekemistä on kyllä ihan ylipaljon. En vaan oikeesti saa enää mitään aikaseksi:( Esikoisen kanssa puuhaillessa menee aikaa niin, ettei jaksa enää oikeen kotitöihin tai ruuanlaittoon panostaa!
-Onneks ei oo vielä noi soitot alkaneet. Viimeksi meinas mennä hermot, mutta urhoollisesti vaan vastailin puhelimeen kerta toisensa jälkeen.
Aurinkoista päivänjatkoa!
pricilla 36+1
1. Raskausviikot?
39+2
Aikalailla rupeaa olemaan valmis.
Vauvalle olen pakannut bodyn, puolipotkarit ja vähän paksumman haalarin + kypärämyssyn, tumput ja sukat. Itselle sukat, imetysliivit, alushousut, paidan, kirjan, kauneudenhoitovälineet, kameran, puhelimen laturin..täytyis vielä katsoa, et minkälaiset housut mahtaa mahtua jalkaan synnytyksen jälkeen.
Täytyykin ottaa muuten sukkia tarpeeksi, mä en ainakaan tykkää yhtään niistä sairaalan " sukista" ..
Nimi ei ole valmiina, katsotaan ensin kumpi tulee. Jotain vaihtoehtoja on mietitty, mutta ei niin hanakasti kuin aiemmilla kerroilla. Meillä maku eroaa aikaslailla. Tykätään kyllä perinteisistä nimistä, itse ehkä enemmän semmoisista " vanhoista" ..esim. Matilda.
Joo, ristiäisiä vietetään heinäkuussa, päivä katsotaan sitten syntymän jälkeen. Kummeja ollaan mietitty, vielä ei olla pyydetty ketään. Mä olen myös suunnitellut salaattipöytää, karjalanpiirakoita tai muuta pikkusuolaista ja sitten mansikkakakkua + kahvia ja jotain muuta. Heinäkuussa varmaan jo saa tuoreita mansikoita! NAM! Vieraita muutama kymmen. Ei olla vielä päätetty, onko itse kaste kotona vai kirkossa. (meillä esikoinen kastettu vanhassa kodissa, juniori kirkosssa)
Aikalailla on päivät vielä kuluneet nopsaan (johtuiskohan noista kahdesta elohiirestä)..kaikenlaista olen jaksanut jopa häärätä. Pyykkiä olen pessyt ihan hirveästi! En tiedä mikä pesemisvimma on iskenyt. Loppuviikoksi luvattiin huonompaa keliä, niin jospa vaikka jaksaisi leipoa pakkaseen jotakin. On sitten mitä tarjota vieraille, kun tulevat vauvaa katsomaan.
En ole laittanut kiinni, mutta välillä kyllä ärsyttää, että " joko lähdet, tuntuuko missään, jne..." äidille jo sanoin tiukkaan sävyyn, että kyllä mä sitten kerron, kun lähdetään sairaalaan! (varsinkin, kun hän on tulossa meille lapsenvahdiksi).
KEKSIKÄÄ LISÄÄ KYSYMYKSIÄ!!=)
1. Raskausviikot?
37+4
On ollut pakattuna muutaman viikon. Itselle otan löysät odotusajan housut ja hupparin tms. Vauvalle on body, potkuhousut, äitini kutoma paita & housut ja lakki, ohut kypärälakki, sukat ja ohuet tumput. Varalta on myös ohut vanupuku ja virkattu peitto (jos sattuu kylmä ilma olemaan). Lisäksi olen pakannut: imetysliivit, liivinsuojuksia, trip mehuja, tuc suolakeksejä, alushousuja itselle, shampoo yms. hoitotuotteet, hammasharja ja -tahna, kolikoita, vauvalle pari vaippaa, itselle siteitä. Siinäpä tais olla suurinpiirtein kaikki.
Tytölle nimi on valmiina, pojallekin ehdotus. Suosimme vanhanaikaisia nimiä.
Ei olla mietitty niin pitkälle, muutakuin että vain lähimmät ihmiset tulevat ristiäisiin. Kummit on mietitty, mutta ei vielä kysytty.
Kaikenlaista pikkuhommaa on ja asioiden hoitoa. Hyvin saan päivät kulumaan, ja olen nauttinut tästä ajasta ihan täysillä.
6. Te joilla jo laskettu aika ohitettu: oletko jo laittanut kännykän kiinni, kun anoppi, äiti, kummit, sedät ja naapurit soittelevat, että " vieläkö olet yhtenä kappaleena....."
LA ei vielä ohitettu tosiaan, mutta jonkin verran on tullut kyselyitä. Ei nyt häiritsevästi onneksi vielä.
Voisin jatkoksi heittää kysymyksen että:
7. Mitä odotat/ajattelet ajasta vauvan syntymän jälkeen?
Ja vastaus tähän. Luulen että on rankkaa, mutta varmasti antoisaa. Odotan että saan seurata vauvan kehittyvän ja odotan että saan viettää aikaani hänen kanssaan. :)
1. Raskausviikot?
38+3
Sairaalakassin olen pakannut käsilaukkuuni: Pari näytepussia shampoota ja hoitoainetta,kampa, homeopaattiset lääkkeet. Hammasharja ja -tahna pitää yrittää muistaa ottaa lähtiessä mukaan.
Ei ole nimeä valmiina, katotaan sitten, minkä näköinen on. Tavallisista nimistä tykätään, muttei muotinimistä.
Ristiäiset pitää yrittää mahduttaa johonkin väliin veljeni (juhannuksena) ja tyttäreni (elokuussa) häiden, mökkireissujen ja muiden kesärientojen lomaan. Kesäapulaisemme leipokoot jotain... Vieraita tulee vain mummit ja kummit (perheineen). 3 kummia on valmiiksi mietittynä.
Teen aina jotain, kun jalkakivuilta pystyn, joskus paljonkin, joskus en mitään.
Ei mulle soittele oikeastaan kukaan sellainen, jonka soittaminen häiritsisi. En aio laittaa kännyä kiinni
7. Synnytyksen jälkeinen elämä?
Onko sitä? Toivon selviäväni hengissä, kun saan mainion apulaisen kesäksi. Kun kesäloma loppuu, pahin on toivottavasti jo ohi...
1. Raskausviikot?
38+5
Pakattuna,hiukan puolitiessään.Vauvalle body+potkuhousut,päälle vielä varulta ohut potkupuku.Hattu ja tumput.
Itselle löysät farkut,t-paita ja tennarit.Mies tuokoon lisää jos sattuu pakkasia olemaan...
Lisäksi tietty dödöt,hammasvehkeet,
liivejä+suojuksia,lukemista,kamera,filmiä,
päiväkirja jne.
Nimistä:Tytölle on muutama vahva,vanha nimi mietittynä.Pojalle onkin sitten aika paljon vaikeampaa valita.Odotellaan pikkuista saapuvaksi,tehdään päätöksiä sitten..
Tällä hetkellä tosiaan suosikkina vanhat,perinteiset nimet,ei kuitenkaan ihan " yleiset" .
Pienimuotoiset.Vain kummit ja isovanhemmat.Jos sää sallii,tuossa kotipihassa olisi tarkoitus viettää,jos ei niin sisällä sitten.
Tarjolla varmaan voileipäkakkua,salaattia ja täytekakkua tietty.
Kummit on valmiina ja kysytty.
Eskarilaiset on koulussa,joten saan olla ihan rauhassa yksin. Surffailen netissä,siivoilen ja järjestelen,pyykkäilen ja kokkailen,jos jaksan.
Jos tuntuu etten jaksa,vedän peiton korviin ja otan hyvän kirjan kainaloon.
Itsekkäästi olen päättänyt nämä viimeiset viikot viettää,sitten saa taas palvella ja passata muita ;-)
Kännykkä päällä,mutta piippauksella.Kaikille en aina jaksa vastata,kun asiat on samat joka kerta.Aika paljon jo soitteluja tulee...
7.Mitä odotat/ajattelet ajasta vauvan syntymän jälkeen?
Elo muuttuu kovastikin,mutta hyvä niin.Mustasukkaisuuskriisit mietityttää jo hiukan,mutta niistäkin selvitään varmasti aikanaan.
Yritän nauttia vauva-ajasta ja kesästä " täysin rinnoin" .
Kovasti jo kaipaamme tätä pientä rakasta syliimme,päiviemme piristykseksi!
1. Raskausviikot?
37+6
Sairaalakassi on suunnitelmissa (edelleen=D). Itselle otan pienet äitiysfarkut, t-paidan ja tennarit. Vauvalle potkarin, " oloasun" (tätä varten ostettu), pipon ja tumput sekä fleecepeiton. Muuten mukaan hygieniatarvikkeet, meikit, kameran, filmiä, laturin, imetysliivit, suojia....Ja se mitä puuttuu saa naapurit tuoda!
Nimiehdotuksia on syntynyt paljon tänä aikana, mutta mitään ei ole lyöty lukkoon.Katsotaan minkänäköinen nyytti tulla putkahtaa. Myöskin itsellä on tytölle helpompi löytää kuin pojalle. Ja vähän vanhemmat nimt tuntuu olevan mieleen.
Ristiäiset pidetään ilmeisesti heinäkuun aikaan. Pienimuotoiset eli vain mummit ja vaari, kummit ja omat sisarukset. Kummit on valmiina ja ilolla ottavat tehtävänsä vastaan. Kokkina sitä " joutuu" tekemään ruokapuolen itse, mutta kakku (mansikka) jää kakkumestari äitini huoleksi. Suunnitelmissa mm. savukalahapankorppukakku, pororullat, salaatteja...
Toisinaan päivät on aika pitkiä, kun herää aikasin aamulla. Joka pivälle jotain menoa suunnitellut ettei vaan kyllästy...Sadepäivää odotellessa, niin saisi maata koko päivän sängyssä kirjan kanssa. Nyt auringolla ei malta!
Kännykkä päällä, mutta laskettuunkin on aikaa. Luulen että ensimmäisen " ärähdyksen" jälkeen ei enää häiritä!!! Tuntevat minut!
Pelottaa vähän kun on näin ensikertalaisena liikkeellä. Ilolla odotan ja uskon että me pärjätään! Tai niin olen päättänyt!!!
Kaikki muutkin vastailemaan!!!
Odotusaika on ollut helppo (liiankin?) joten uskon että vauva-aika jatkuu samanlaisena. Mies on lähes koko kesän lomalla joten voimme vuorotellen päästä tuulettaan päätämme harrastusten parissa.
Positiivisellä asenteella aion jatkaa, se mikä ei tapa -vahvistaa:)
1. Raskausviikot?
40+3
Sairaalakassi on suurin piirtein pakattu. Itselle otan jotkut löysät vaatteet, vauvalle ihana setti, johon kuuluu puolipotkarit, paita, pipo, tumput sekä jos on kylmä peitto tai äippäpakkauksen vanuhaalari. Sitten tietty mukaan omat hygieniatarvikkeet, meikit, digikamera, kännykkä,laturi, imetysliivit, suojia, lehtiä jne. Jos jotain puuttuu, isä saa tuoda.
Ollaan paljon mietitty vaihtoehtoja, joista muutama on noussut ylitse muiden.Meillä kaksikielinen perhe, joten nimien on oltava sellaisia, että sopivat kummankin kieleen ja kotimaahan. Lopullinen nimi muotoutuu sitten, kun näkee pikkuisen.
Meille tulee nimiäiset, mutta ei olla niitä vielä sen kummemmin mietitty.Kaikki riippuu siitä, milloin päästään muuttamaan ja milloin kotiin voi sitten kutsua vieraita. Lisäksi miehen vanhemmat ovat tulossa
Suomeen varmaan kesäkuussa, joten ne olisi hyvä pitää silloin.
Aivan viime päivät olen huomannut hieman tylsistyneeni, kun LA on mennyt jo ohi.Tähän asti olen siivonnut, järjestellyt, tavannut ystäviä, lukenut ja surffannut netissä jne. Kaikki menisi varmasti paremmin jos oltaisi päästy muuttamaan ennen vauvan syntymää.Olisi ainakin siellä uudessa asunnossa kaikenlaista mukavaa tekemistä.
Kännykkä on päällä, vaikka kieltämättä niitä soittoja tulee ja sähköpostejakin.En jaksa aina vastata, riippuu kuka soittaa.
Hiukan koko tilanne tietenkin jännittää, koska esikoista odotan. Eiköhän kaikki mene hyvin ja maalaisjärjellä pärjää.Eniten toivon, että vauva olisi terve.
1. Raskausviikot?
39+0
Mies pakotti pakkaamaan reilu viikko sitten, suurin osa tavaroista siellä on, puuttuvat katson sitten jääkaapin ovessa olevan listan mukaan, kun lähtö joskus tulee. Hygieniatarvikkeita ja ajanvietettä kassista löytyy, imetysliivit, liivinsuojia yms.
Vauvalle kotiintulovaatteiksi body, puolipotkarit, hieman paksumpi potkupuku, sukat, myssy, tumput ja peitto. Itselle suht löysät housut, jotka menevät periaatteessa nytkin, mutta ovat olleet käytössä ennen raskautta, t-paita, ohut neule ja tennarit.
Kummallekin sukupuolelle on ensimmäinen nimi valmiina, toivottavasti näyttävät nimiltään, muuten täytyy pohtia uudelleen. Vaihtoehtoja ei juuri ole mietitty, varsinkaan kun pojalle eioikein keksitty kuin tämä yksi joka oli kummankin mieleen. Pojan nimi on tällä hetkellä kai suht suosittu ja tytön on taas aika harvinainen. Tärkeintä oli, että nimi tuntuu hyvältä omaan suuhun.
Aika vähän ristiäisiä on pohdittu. Todennäköisesti seurakuntasalissa pidetään, koska meille ei mahdu kaikkia vieraita kotiin. Noin 20 vierasta tulossa,vaikka tässä onkin vain " lähimmät" sukulaiset ja kummit. Yksi kummi valmiina, muita/toista vielä pohditaan.
Päivästä riippuen, joskus menee nopeasti touhutessa ja välillä aika ei kulu millään. Surffaan netissä, siivoan ja katselen telkkaria ja elokuvia. Käyn kävelyillä ja luen kirjaa. Asunnosta löytyisi kyllä siivottavaa, mutta jos väsyttää menen mielummin päiväunille kuin mietin siivoamista.
6. Te joilla jo laskettu aika ohitettu: oletko jo laittanut kännykän kiinni, kun anoppi, äiti, kummit, sedät ja naapurit soittelevat, että " vieläkö olet yhtenä kappaleena....."
Laskettu aika vasta viikon päästä, eikä juuri muut mulle soittele kuin äiti. Miehen vanhemmat soittelevat välillä miehelle. Soittelut ei haittaa, ainakaan vielä.
7. Mitä odotat/ajattelet ajasta vauvan syntymän jälkeen?
Odotan sitä innolla ja jännityksellä. Luulen, että siitä voi tulla raskasta, mutta eiköhän siitä selvitä miehen kanssa yhdessä. Luulen myös, että arki yllättää, eikä sitä kaikkea vielä voi edes kuvitella. Mutta tämä on todellakin odotettu muutos ja onneksi kohta ihan totta.
1. Raskausviikot?
- 37+2
- ei oo pakattu. vauvalle body ja potkarit sekä ohut fleece sekä peitto. ...niin ja myssy + töppöset.. jos sää pysyy lämpösenä jätetään fleecepuku pois. itelle jotain vaan mitä mahtuu päälle. =/ mukaan sairaalaan otan ehdottomasti omat sukat ja pari paitaa. ehkä yhet housutkin. niin ja alushousutkin ehkä muutama.
- nimi ollu valmis jo monta kuukautta. nimeks tulee Mai Selene. isosiskot Emma Elisabeth ja Alva Elvira. nimet pitää olla hyviä sekä ruotsiks että suomeks.
4. Entäpä ristiäiset/nimenantojuhlat? Oletko miettinyt jo niin pitkälle?
- juhlat seurakuntatalossa ja tarjottavaks varmaan kakkuja ja suolasia piirakoita. kummit jo valmiina. vieraita tulee melko paljon.
- hieman alkaa olla kyllästyny vaikkei la vielä ohitettu. eka ja toka tuli ennen la joten varmaan siks olen jo näin malttamaton. lapset pitää kyllä liikkeellä joten tylsää ei ainakaan oo. aamuisin joskus hieman masentaa kun tajuu ettei taaskaan tullu lähtö. a ja toka syntyivät molemmat aamulla joten siks kai sellanen tunne että tääkin syntyy aamulla.
- ei oo vielä la menny ja ei oo ihmiset alkanu soitta. kiinni en laita mut en ehkä aina vastaa jos alkaa tulla monta kertaa päivässä. =)
my_selene ja neiti rv 37+2