Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

@---- Tammenterhojen keskiviikko ----@

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan jäi juttu kesken kun puhelin soi ja sitten ilta menikin pojan iltapuhteissa. Joo, kyllä toi kolari on pistänyt miettiin kaikenlaista. Ihan kuin se olis jonkinlainen pysäytys, että ei kannata ihan pikkuasioista murehtia ja valittaa. Siihen kun ollut meikäläisellä taipumusta viime aikoina. Monella teistä onkin omakohtaista kokemusta kolareista, kyllä on ollut suojelusenkelit matkassa kun sellaisista selviää. Toi ajaminen voi olla aika varovaista tän jälkeen jonkin aikaa, saatiin autoliikkeestä vara-auto, upouusi ja isompi kuin meidän nykyinen, kun ei niillä ollut vastaavaa mallia antaa. Hirvittää vaan lähtee ajeleen sellasella autolla oudokseltaan, mutta huomenna se on kai pakko.

Mua kans pelottaa aina noi liukkaat talvikelit, kohta nekin on edessä. On se vaan paljon huolettomampaa ajella kesäkeleillä.

Nyt sitä rupee jo vähän rauhottuun ja oon niin onnellinen että selvittiin säikähdyksellä ja peltiromulla.

Osanotot myös Sindalle ja Chicalle. Elämä on väliin täynnä surua.

Sitten oma (.) jatkuu..sori kun en ole oikeen perillä viimeaikasista jutuista. Olin siinä sokerirasituksessa maanantaina ja onneksi selvisin puhtain paperein, eli nyt ei ainakaan voi sokeriarvoista syyttää mahan kasvua ja vauvan kokoa. Eilen oli neuvolalääkäri ja oli sitä mieltä, että täytyy katsoa joskus rv36 uudestaan vauvan kokoa synnytystä ajatellen. Olisin saanut sairaslomaa edelleen, mutta koitan nyt olla tän loppuviikon töissä, tänään tosin tuli ton kolarin takia sairaslomapäivä, mutta huomenna ja lauantaina vielä pitäis sinnitellä töissä. Supistelut siis jatkuu edelleen ja lääkäri oli sitä mieltä että todennäköisesti tää on tällaista loppuajan, että varovainen täytyy olla ja nosteluita ym. rasitusta välttää. onneksi olen voinut olla töissä ihan rauhassa, siellä on ymmärretty tää mun tilanne. Syy siihen miksi koitan olla tässä töissä välillä on, että saisin puolen vuoden työssäolon täyttyyn, jolloin voisin esittää kelalle puolen vuoden työtulot äitiyspäivärahaa varten. Ja tää aika täyttyis parin viikon päästä. Ensi viikolle otin pekkasia ja sitten ois vielä pari hassua vuoroa jäljellä niin puoli vuotta ois täynnä. Harmittais vaan jos se jäis muutamsta päivästä uupuun. Kohdunsuun tilanne oli muuten siis kunnossa, mutta kohdun ulkosuu sormelle auki???Eli mitä se tarkoittaa noin tarkemmin ottaen? Kuulemma uudelleen synnyttäjällä saa ollakin, mutta uimista täytyy jo välttää. Mutta tilanne ei siis ole hälyyttävä tuolla kohdunsuulla, sillä nyt töissä uskallan ollakin.Mutta osaisko joku selventää lisää tuosta kohdun ulkosuusta?

Sain ajan sitten lääkärille parin viikon päähän ja sitten kirjoitetaan loppuaika sairaslomaa jos tilanne on sellainen. Ja äitiysloman aloitankin jo 10.11. Saapahan sitten rauhassa huilata ja keskittyä oleen ton pojan kanssa. Ja toisaalta mulla on sellainen tunne että vauveli syntyy jo aiemmin kuin tammikuun puolessa. Jotenkin vaan siltä tuntuu, kai sen takia, että tää maha on jo hurjan iso ja vauveli isokokoinen. Ja mielellään saakin syntyä paria viikkoo aiemmin, ettei tarvis välttämättä kovin isoa synnyttää.

Olis kiva laittaa sitten lähempänä vuodenvaihdetta kaikkien arvaukset vauvelien syntymäpäivien suhteen. Vai mitä tykkäätte? Mulla meinaan meni aika lähelle viimeksi. Miehen kanssa arvuuteltiin, että koska lähetään synnyttään, niin sanoin että vauva syntyy 19.4, no, poika syntyi 20.4 aamuyöstä, ettei kovin monella tunnilla heittänyt tää arvaus. No, sattumaahan toi oli että arvasin noin lähelle. Aika harvinaista se taitaa olla, että etukäteen aavistaa koska vauva syntyy.

Nyt rupee kyllä silmät harittaan sen verran, että täytyy painua unten maille. Pyydän vielä anteeksi tätä omanapaisuuttani, yritän ryhdistäytyä ja päästä teidän juttuihin kärryille.

Hyvät yöt kaikille!

Vierailija
42/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä ollut jo siinä sokerirasituksessa? Kun jokin aika sitten oli juttua siitä, että sulle on kans lupailtu isoa vauvaa. Mulle sanottiin neuvolasta, ettei äidin syömisellä ole niin merkitystä vauvan kasvuun ellei ole niissä sokereissa häikkää. Nyt oonkin herkuteltu koko alkuviikon, suklaata ja jäätelöä. (kun sokeriarvot oli kunnossa)On muuten aivan ihania noi Aino jäätelöt, mustikkapiirakka ja karpalo-kinuski. Mutta täytyy taas himmata noissa mässäilyissä, ettei vaaka hyoi ihan huippulukemiin ens neuvolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]tiiänkö mikä liike Nivalassa myy äitiysvaatteita. No tänään viimein bongasin kyseisen liikkeen ilmotuksen lehessä :) Liikkeen nimi on Pimari, myy naisten vaatteita, äitiysvaatteita ja -tarvikkeita. Mainoksessa sanotaan -> monenlaisia nuorekkaita ja istuvia äitiyshousuja ja paitoja.

[color=darkviolet]( . ) masu pulleena täällä istuskelen. Kerranki kävi kävelyllä ja pariin otteeseen piti ihan pysähtyä, ku ei kyenny käveleen. Johtu kyllä siittä osaksi, ett tuli höpötettyä kaverin kanssa koko ajan :)

Oli kyllä piristävää käyä taaperteleen. Kävelyksi ei oikeen voinu sanoo ;)

Tänään vähä ja vähä enempiki pyöriny mielessä se rakenneultrassa havaittu kysta Peipin aivoissa. Jos yksityisiä ultria täällä ois likellä niin kipittäsin varmaan semmoseen, vaikka rahatilanne ei kovin suotusa ookkaan.

Mitä otin selvää asiasta niin ei sen pitäs merkata mittää ja eihän se tutkinu lekuri etes käskeny uusinta ultraan. Silti sitä miettii joskus syntyjä syviä. Ja mä tiiän, ett välillä huolehin " turhaaki" ja liikaa oli asia mikä hyvänsä.

Onneksi Peipi näin iltasin ilmottelee paljon itestään. Äskön söin jätskiä ja vähä sipsejä (kannattaa lenkin jälkeen) niin sai energiaa potkuihin :) Noita maustettuja sipsejä ei parane kovin paljoo napostella, ku joku ilta meinas jo närästää ikävästi.

Nyt pitää hankkiutua jo peiton alle. Huomiseen.

[color=blue]Mansemamma [color=violet]toivottavasti mummusi paranee.