pisteenlaskijat, montako pistettä on...?
näkkileivässä? entäs muussa leivässä? Siis ilman päällysiä. Entäs juuston kanssa?
omenassa ja muissa hedelmissä?
entäs lautasellisessa salaattia (sekalaisia aineksia, loraus öljyä ja etikkaa)?
lasillisessa maitoa? ja mikä on kokonaispistemäärä päivää kohti... sekin vielä pitää varmistaa...
muutama kilo tullut viime viikkojen aikana ja koitan saada parissa päivässä putoamaan... Toivon, ettei nämä muutamat ole vielä jämähtäneet ja putoaavat nopsaan! siis näkkäri-, vihannes- ja hedelmälinjalla ollaan ja kovasti tekee kaikkea mieli... :) Oman laskelmani mukaan ei paljon kaloreita ja ainakaan rasvaa ja sokeria kerry...
kiitos teille...
Kommentit (4)
ei kannata laihduttaa kovin yksipuolisesti,sillä elimistö ei saa kaikkea vitamiineja ym. ja ne kilot tulevat kohta takaisin..kannattaa muuttaa ruokailutottumuksia,eli ruokaremontti.
eli näkkäri vaihtelee merkeittäin/lajeittain, mutta esim pieni pyöreä ruis 0,5p /1 kpl tai seesam pieni pyöreä 1p /1 kpl.
samoin leivät vaihtelevat: ruisleipä 1p. /1kpl, tai aterialla (aamiainen, lounas, päivällinen) itse haluamasi määrä 2p,
vaalea leipä vaihtelee paljon leivän mukaan mutta suurin piirtein 1-1,5p / 1 viipale
Juustojen pisteet menee rasvan mukaan paljolti:
eli rasvaa enintään 10% 1p/2 viipaletta
rasvaa 11-20% 1,5p /2 viipaletta
rasvaa 21-30% 2p / 2 viipaletta
rasvaa yli 30% 2,5p /2 viipaletta
Muutamia hedelmiä:
Omena 1 iso tai 2 pientä 1p
appelsiini 1 kpl 0p
banaani ½kpl 2p
greippi ½kpl 0p
kiivi 1kpl 1p
mandariini 2kpl 1p
päärynä 1kpl 1p
maito:
rasvaton 2dl 1p
rasvaa 1-3% 2dl 2p
rasvaa yli 3% 2dl 3p
Tuossa nyt jotain alkajaisiksi!
nämä kilot on siis tullut ihan kahdessa viikossa, ja luulen, että lähtevätkin kun vaan en sorru herkutteluun... :) Siksi nuo pistemäärät mietitytti, kun pohdin miten sais syömisiä vähennettyä. NYt on näkkäripäivä takana, kovasti tekee kaikkea mieli ja vähän lipsuinkin. Ei ole tarkoituskaan päiväkausia näillä eväillä elää, mutta tarten muutaman päivän, että alkaa olo tuntua kevyemmältä, sitten on kivempaa yrittää ylläpitää keveyttä kuin taistella koko aikaa ruokaa vastaan... mä en ole ikinä osannut olla dieetillä. Ei ole kyllä tarvinnutkaan, mutta nyt meinasi lähteä överiksi ja nopeasti nousi paino muutaman kilon parin viikon innokkaan leipomisen ja suklaansyönnin seurauksena... kiitos kovasti.
sun pitäs saaha jostaki se vihkonen josta näkee kaikkien ruokien pisteet.on vaikeaa alkaa täällä luetteleen kaikista pisteet..näkkäristä 0,5p,ruisleipä ym 30g painava leipä 1p..ja aterialla 2p itse haluamasi määrä.ja ei muutamassa päivässä saa putoamaan kiloja jotka on tulleet muutamassa viikossa tai kuukaudessa.kannattaa antaa painonpuotuksellekkin aikaa..nesteitä lähtee yleensä eka viikon aikana,silloin putoaa reilummin.ja vettä kannattaa juoda väh.8 lasia päivässä.mene painonvartijat ryhmään tai tilaa kirjekurssi..