Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut paikalla kun joku on saanut paniikkikohtauksen? Miltä se näyttää ja tuntuu?

Vierailija
15.05.2022 |

Mun tyttö sai luokassa kunnon paniikkikohtauksen perjantaina. Ope ihan soitti mulle siitä, vaikka onkin kyse jo kasiluokkalaisesta eikä koulusta enää niin herkästi soiteta kotiin. Perjantaista asti on tuota murehtinut. Kaverit kuulema ovat sanoneet että luulivat tytön saaneen sydänkohtauksen ja nyt tyttöä pelottaa että mitä muut ajattelee hänestä eikä hän enää haluaisi mennä kouluun. Sellaistahan mä en voi valitettavasti sallia. Nyt tyttö sanoi ahdistuneena, että saa varmaan uuden maanantaina kun ahdistaa niin paljon mennä kouluun.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun paniikkikohtaukseni ovat uskomattoman huonoa oloa ja painontunnetta rinnassa, siis kuin oikeasti saisi sydänkohtauksen. Yleensä vain totean, että verenpaine taitaa laskea liikaa ja pyörryttää, yritän pienentään ulkoisia kauhunmerkkejä. Vanhemmiten olen miettinyt, mistä erotan, jos oikeasti saan sydänkohtauksen.

Sydänkohtauksen kyllä erotat paniikkikohtauksesta, älä huoli.

Millä tavalla?

Itseä helpottaisi hurjasti jonkun lääkärin tekemä taulukko siitä, miten sydänkohtaus etenee paniikkikohtaukseen verrattuna.

Sydänkohtauksen tyypillinen oire on kova, laajalla alueella rintalastan takana tuntuva kipu. Kipu on tyypiltään puristavaa tai vannemaista ja voi säteillä myös olkavarsiin tai saada käden puutumaan. Kova kipu nostaa usein kylmän hien ja aiheuttaa pahoinvointia.

Paniikkikohtauksessa ei ole puristavaa kipua.

Vierailija
22/22 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus kaveri, joka "sai paniikkikohtauksen" usein. Saattoi vaikka bussimatkan jälkeen sanoa neutraalisti, että sain muuten paniikkikohtauksen tuolla bussissa. Ja siis oli käyttäytynyt täysin normaalisti koko ajan eikä ulospäin näkynyt mitään. Ja usein nämä kohtaukset tapahtui silloin kun olisi ollut jotain velvollisuuksia, koskaan eivät estäneet mitään kivaa tekemistä.

Pakostakin epäilin, että kyseessä oli huomionhakeminen, mutta en tosiaan oikeasti tiedä voiko paniikkikohtaus olla semmoinen, ettei ulospäin huomaa MITÄÄN

Eivät ne ole aina samanlaisia, jotkut kohtaukset ovat lievempiä. Itsekin olen saanut paniikkikohtauksen joskus kaupassa, enkä usko että myyjä huomasi mitään kun asioin kassalla. Yritin kyllä päästä mahdollisimman nopeasti kaupasta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi