Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakottivatko äitinne teitä pienenä pitämään pitkiä hiuksia? Puuttuvatko lastenlastensa hiuksiin?

Vierailija
15.05.2022 |

Meillä konrtolloisi lapsenlapsensakin hiuksia niin, että niiden pitäisi olla alaselkään asti.

Mistä tämä ylipitkien hiusten perään oleminen johtuu vanhassa polvessa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pakotettiin etutukka :D halusin sen aina pois, koska oli hirveä. Sitten taas sanottiin että ei se kasva ellei leikkaa ja taas oli ihan lyhyt otsatukka. Ei sopinut yhtään.

Jotain vikaa päässä vanhalla kansalla.

Vierailija
2/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Mulle pakotettiin etutukka :D halusin sen aina pois, koska oli hirveä. Sitten taas sanottiin että ei se kasva ellei leikkaa ja taas oli ihan lyhyt otsatukka. Ei sopinut yhtään.

Jotain vikaa päässä vanhalla kansalla.

MInullekin pakotettiin otsatukka. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo isoäiti iässä. Omassa lapsuudessani minulla oli lyhyt polkkatukka, koska työssä käyvä äitini ei ehtinyt/ viitsinyt letitellä aamuisin

Vierailija
4/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pakotettiin lyhyt polkkatukka ja otsatukka. Vihasin niitä, haaveilin aina pitkästä 😫 Vm. -94

Vierailija
5/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset ovat kauniit ja mieluiten ilman otsista. Etenkään sellaista itse leikattua liian lyhyttä otsista.

Vierailija
6/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakottanut, minulla oli lyhyttä (jopa "poikatukka") ja pitkää, itse sain päättää. Lastenlasten hiuksista ei ole tullut kommentteja. Olen syntynyt 70-luvulla.

Vierailija
7/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin pakotettiin otsatukka. Äiti halusi myös krepata mun pitkiä hiuksia. Alkoi myös blondata mun hiuksia kun olin 7v koska oma väri alkoi tummua.

Mulla on kolme tyttöä ja niillekin kaikille yrittää puhua otsatukkaa ja kreppaamista ja hiusvärejä. Pitkät hiukset kaikilla on. Väkisin haluaa pukea kaikki myös blingiin, pinkkiin ja röyhelöön (arvaattekko mitä mulla oli lapsena päällä)

Kauhea vääntö joka välissä siitä, että toisin kuin minä, mun lapset saa olla juuri sellaisia kuin ovat.

Vierailija
8/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Olen aina saanut päättää hiuksistani, samoin lapseni.

Ädilläni oli lapsena saatu trauma kun hänen hiuksensa leikattiin lyhyiksi, hänen mielestään hänelle ei ne sopineet, ja hän on pitänyt koko ikänsä pitkiä tai vähintäänkin puolipitkiä hiuksia. Hänellä on edelleen seitsemänkymppisenä pitkät paksut hiukset.

Mulla taas on ollut pitkät, mutta myös lyhyitä. Hiukset kun tuppaa aina kasvamaan vaikka niitä välillä leikkaa. Viime vuosikymmeninä en ole enää halunnut pitkiä hiuksia, edes polkkapituutta, koska ne on painavat ja ne vaan roikkuu siinä. En pysty pitämään hiuksia kiinni yhtään, päänahka kipeytyy niin pahasti. Ja tykkään laittaa permanentin välillä ja se ei onnistu jos hiukset on yhtään liian pitkät.

Aikuisella tyttärelläni on aina ollut pitkät hiukset, ja luulen että hän ei koskaan niitä leikkaa lyhemmäksi.

Vierailija
9/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla luokan tytöillä oli polkkatukka, minä en saanut sellaista vaikka halusinkin.

Syntynyt 86

Vierailija
10/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle haltia kummi leikkasi prinssi tukan jo nuorena. 

Vierailija
11/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pakotettiin lyhyttä tukkaa, aikuisiällä aina pitkä. Lapsenlapsiin ei ole puuttunut.

Vierailija
12/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Äiti ylipuhui minut hiustenleikkaukseen, jossa pitkät hiukset lyhenivät poikatukaksi. Oikeana syynä paksut ja tuuheat hiukset, mutta kovin "hieno" hiustyyppi, joka takkuuntui helposti.

Vierailija
13/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taida mikään vanhusten ongelma olla, oma yläkoululainen puhuu kavereista jotka ei saa päättää oman tukkansa pituudesta (toinen haluaisi lyhyet, toinen taas pitkät :) ) tai joille ei osteta juhlavaatteita jos mekko ei kelpaa. En ymmärrä. Olen 50v, oma äiti oli samanlainen päällepäsmäri 40 vuotta sitten, mutta nää kavereiden vanhemmat on mua 10v nuorempia.

Mä joskus aikuisena kysyin äidiltäni mitä hän sillä pomottamisella saavutti, ei vastannut mitään.

Vierailija
14/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei saanut olla pitkiä hiuksia vaan piti olla polkkatukka. Sain kasvattaa pitkän vasta 11-vuotiaana ja siitä asti onkin pysynyt pitkänä.

Vierailija
15/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakotettu,mutta ei ollut rahaa kampaajat. tytär syntynyt 1976 ja sal aa olko 11 tai 12v. pyysi siskon vakavarainen koti rouva vie kampaaja.Heran pieksut sentään permis ja kampaus kuin vanhan tantan: Mummo leikkaus! Toinen minkä vakavaranen sisareni teki korviin,makso salaa reijät tytären korviin ja tupla reijitys tyären silloin kai 13v. Koko elämäni sisareni kävelyt ylitseni.Käytäen sinä tytärtäni.Rahalla kun saa kaiken mutta ei ydintä!

Vierailija
16/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsi 80-luvulla ja äitini ei tykännyt pitkästä tukastani koska se oli kuulemma aina takussa. Kun menin ensimmäiselle luokalle äiti leikkautti mulle vastoin tahtoani tosi lyhyet hiukset ja näytin mielestäni pojalta. Se oli suuri suru mulle. Kun hiukset kasvoi aloin itse opettelemaan hoitamaan ja kampaamaan niitä ja sain pitää pitkät hiukseni. 

Vierailija
17/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pakotettu,mutta ei ollut rahaa kampaajat. tytär syntynyt 1976 ja sal aa olko 11 tai 12v. pyysi siskon vakavarainen koti rouva vie kampaaja.Heran pieksut sentään permis ja kampaus kuin vanhan tantan: Mummo leikkaus! Toinen minkä vakavaranen sisareni teki korviin,makso salaa reijät tytären korviin ja tupla reijitys tyären silloin kai 13v. Koko elämäni sisareni kävelyt ylitseni.Käytäen sinä tytärtäni.Rahalla kun saa kaiken mutta ei ydintä!

En tajunnut tästä tekstistä mitään.

Vierailija
18/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun "vanha kansa" eli äitini oli uskovainen ja tytärtenkin olisi pitänyt hänen mielestään olla ja kasvattaa tukka jotta siitä saisi nutturan. Se oli aivan kamalaa ja ilman lupaa leikkautinkin sen sitten kun uskalsin.

Vierailija
19/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakottanut. Päinvastoin nyrhittiin lyhyeksi. Nyt aikuisena on ollut aina pitkät hiukset, enkä aio leikata niitä lyhyeksi tätieni huomauttelusta huolimatta.

Vierailija
20/35 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli kampaaja yhdeltä ammatiltaan. Mulla oli aina lyhyet hiukset, vaikka olisin halunnut pitkät. Teini-ikäisestä asti mulla on ollut pitkät hiukset ja on yhä 46- vuotiaana, enkä ole leikkaamassa lyhyitä. Äiti jaksoi kyllä huomautella kuolemaansa asti, ettei pitkät hiukset sovi yli kolmekymppiselle.