Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

&¤& MARRASMURUJEN KESKIVIIKKO &¤&

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vieläkään mitään vaivoja,onneksi. Ehkä luonto ymmärtää ettei pian viiden lapsen äiti voi maata sängyn pohjalla :) Kävin tänään tuolla ' hullujen' päivillä,sain ostettua sen mitä olin aikonutkin. Hirrrrveästi porukkaa heti kahdeksalta..

Sain viimein ostettua sitä rautaa eilen ja aloitinkin syömisen. Hankalaa vain kun pitäisi ottaa tyhjään vatsaan,milloin se muka olis tyhjä?? Ehkä pitäisi ottaa yöllä vessareissun yhteydessä?

Perjantaina neuvolaan.

Jas ja pikkuneiti 35+5

Vierailija
22/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia teille suppareiden ja muiden kipujen kanssa rämpivät! Täällä ei voi osata kuvitellakaan tilanteitanne, kun ollaan tavallaan niin oireettomia. Ei voi kuin hattua nostaa, kuinka raskautenne olette jaksaneet!!!

G: Meillä on nimet valmiina sekä tytölle että pojalle. Pitkän työn tulos. Muutama vaihtoehto, joista sitten lopullisesti päätetään, kun vauva syntynyt. Meillä pidetään ihan pienet nimiäiset perhepiirissä. Kuten kahdelle aikaisemminkin. Kotona, kun ei ole varaa muuhun. Itse leipasen sitten pikaisesti jotain pientä, tai ostetaan pakastealtaasta. En oikein osaa kysyä mihinkään apua... Ajankohta on vielä avoin. Kunhan vauva syntyy, niin sitten tehdään zekkaus, milloin ihmiset pääsevät tulemaan. Jos syntyy *ajoissa* pidetään nimiäiset vielä ennen jouluhässäköitä. Jos taas menee pitkäksi, niin sitten on vain siirrettävä ensi vuoden puolelle...

Joululahjoja pitäisi organisoida itsensä hommaamaan. Lapsille, niin omille kuin sukulaistenkin. Vaan kun tuota valuuttapuolta on niin vähän, on vaikea keksiä mitään... Jospa sitten suuren stressin kera juuri ennen joulua =(

Oma (.) Sitä samaa, supistukset *kivuttomia*, nipistelee, jomottaa, kivistelee, mutta ei niin paljoa. Vauva painaa aika tehokkaasti alapäähän aina liikkuessaan. Liikkeet ovat muutenkin aika muljahtelevia. Siksipä en pääse millään siitä pelosta, että tämä vauva on VALTAVA... =O No, perjantaina taas neuvola. Saapahan ainakin kauhistella alati kohoavaa painoa =( Pienenpieniä *murheita* teidän muiden rinnalla.

Keskistäviikkoa Muruset =)

TalviSalama + Tiitiäinen 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen perusteella mitä olen kuullut sanoisin että äitiysneuvoloiden terveydenhoitajat eivät juuri sisätutkimuksia (eli kohdunsuun tilanteen tarkistuksia) tee. Terveydenhoitajien koulutukseen kuuluu mm PAPA-kokeen otto eli periaatteessa kohdunsuuta pitää pystyä katsastamaan, mutta raskaana olevan kohdunsuun kypsymisen arviointi onkin hankalampaa.

Jossakin paikoissa äitiysneuvolaa pitää kätilön koulutuksen saanut ihminen, sellaisen ehkä saakin tarkistamaan kohdunsuun?

Mari 35+5

Vierailija
24/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja nyt 35+2. Vauva istuu sitkeästi perätilassa. Huomenna terveyskeskuksen ultralla varmistetaan asia ja saan lähetteen polille sairaalaan. Se aika olisi käsittääkseni ensi viikolla.

Nyt sitten päässä pyörii ulkokäännös, perätilasynnytys ja sectio =/

Mites teillä muilla, onko muita samassa jamassa?

Saaga

Vierailija
25/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaakin olla jo kerran viikossa käynti.Laskettu aikahan on mulla kuun alussa 4.11.Itse asiassa neuvolan laskujen mukaan 3.11. Meillä hassusti neuvolassa ja sairaalassa päivän heitto ?! Tänään ei otettukaan hb:tä. No otan rautaa, kun molempien synnytysten jälkeen on hemppa lakskenut rajusti, ilman mitään suurempia vuotoja tms. Muut arvot oli ihan ok. Sf-mitta oli 30,5, eli puoli senttiä isompi, ku viikko sitten.TH heitti raaka-arvion, että vauva olisi 3800g syntyessään... Syke vauvalla taas 150 luokkaa. On siis kumottu meidän kohdalla ainakin se tyttöjen nopea ja poikien matala syke. Poika kun tämän pitäisi olla...

G: Nimeä ollaan mietitty ja tosiaan veljeni pojan ristiäisissä, " meidän Listalta" hävisi kaksi vaihtoehtoa. Etunimeksi on pari vahvaa suosikkia, jotka kulkeneet aina edellistenkin lasten nimien pohdinnoissa mukana. Luulisin, että se tulee olemaan niistä toinen. Niihin on vaan molempiin omat toiset nimet, samat kun ei sovi. KOlme nimeä tulossa. Toisessa vaihtiksessa toinen ja kolmas nimi tulisi molempien isoisiltä.

Ristiäisiäkin on jo suunniteltu. Meillä kans paljon porukkaa tulossa ja osa kauempaa. Haluttiin jo lyödä päivä lukkoon, 9.12. Jos vauva menee yli, on se kuitenkin väh 3 vkoa vanha. Mä oon halunnut aina nopeasti ristiäiset! Varattiin seurakuntakoti, vaikka toisaalta kotona olis ollut tunnelmallisempaa. Nyt on kuitenkin niin paljon lapsia, että niille kivempi, ku saavat leikkiä kahvittelujen aikana leikkihuoneessa, eikä mun tarvi ressata kodin siivoomista ennen, eikä nimenomaan jälkeen! Seurakunnalta tulee myös astiat, pöytäliinat ja keittiölle ihminen töihin. Saa oma väki sitten rentoutua ja jutustella. Saatiin vielä " oma" pappikin. Kummit on pyydetty ja he ovat lupautuneet.

Meillä on neuvolassa usein nimenomaan kätilöitä. Edellinen raskaus meni yli ja kerran kätilö kysyikin, että haluanko, että hän koittaa paikat, onko mitään tapahtunut... Itse en olis osannut sellaista pyytää.

SISEL: Mulla ainakin käy usein köpelösti, jos viestin kirjoittamiseen menee kauan aikaa. Eli pitäis nopsaan laittaa asiat ylös ja lähettää viivyttelemättä...

Lahjoista vielä. En oo vielä joululahjoja miettinyt, mutta siskon ja veljen 3 lasta viettää marraskuulla synttäreitä ja sisko tänään, niin viime viikolla tehtiin oikein urakalla lahjaostoksia. Jouluksi ostetaankin vaan omille ja kummilapsille. Aikuisten kesken ollaan monta vuotta arvottu yksi henkilö, jolle on pitänyt lahja ostaa. Nyt porukka kuitenkin niin hajallaan ensi jouluna, että sovittiin, ettei ostella mitään kenellekkään.

Nyt jo vuoroa toisille...

Bubbles 36+4

Vierailija
26/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nevola kuulumisia:

Nyt ei ollut enää valkuaista virtsassa, kun viime viikolla oli ja paineet ok, hb ok, turvotusta edelleen jaloissa ja sf-mitta 34cm.

Kuitenkin jouduin lähtemään suoraan neuvolasta keskussairaalaan (60km:n päähän) vauvan vähäisen liikkumisen takia. Mun mielestä se ei ole missään vaiheessa liikkunut paljoa. Neuvolassa ovat kovasti huolissaan. No, siellä sitten otettiin sydän ja liiikekäyrät ja liikkuuhan pieni hyvinkin paljon, minä en vaan tunne liikkeistä, kun murto-osan.

Ristiäisistä: Meillä pidetään kotona, oon ajatellut loppiaista. Meitäkin 25 ihan lähisukulaista, mut kai me mahdutaan. Ajattelin tarjota savustettua kalaa, salaattia ja leipää, kakkua ja kahvia. Ehkä jotain pullaa. Noista selviän itsekin helposti.

Nimet alkaa olla selvillä, pojan nimestä on hakusessa vielä 2. ja 3. nimi. Minäkin ajattelin, että kolme nimeä olis kiva.

Joululahjat on meillä jo hankittu. Siskolle ja äitille tilasin lahjat kotiesittelyistä ja miehen sukulaisille ja veljelle teen villasukat eli 12 paria. Viisi paria on jo valmiina. Täytyy ehkä sinappia myös tehdä.

Miehelle ostin myös yhden lahjan ja siskon lapsille ostin myös jo aikoja sitten.

Viikonloppuna pidin kotona partylite esittelyt ja sain emännän alea yli 300¿, siitä sitten käytin osan äitin joululahjaan, lankomiehen, siskon kahden tytön ja siskon synttärilahjoihin, jotka ovat joulu-tammikuussa. Nyt onkin hyvä mieli kun kaikki on kunnossa.

Joku puhui närästyksestä, toivoovaavaa?, kyllä muakin närästää aina aika ajoin ihan kamalasti.

On ihan outoa lukea, kun kaikkia tuntuu supistelevan enemmän ja vähemmän ja minä en edes tiedä miltä se tuntuu. Ajattelin just, että mun vatsasta puuttuu varmaan koko hermotus, kun en tunne vauvan liikkeitä kunnolla, eikä mua supista ja viikkoja on kuitenkin kasassa nyt 35!!!

Ensi viikolla pitäin taas mennä KOKS:iin tutustumaan synnäriin ja seuraavalla viikolla on synnytystapa-arvio. Ja minä kun luulin, että pääsen tosta autolla ajosta, kun työt loppuu =o)

Mutta nyt tilaa muille

annitanni80 rv35

Vierailija
27/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan oot tiistaina menossa? Mulla oli hoitajalle aika 12.30 ja lääkärille 12.45. Ihmettelin, että eikö ne enää makuuta käyrällä hoitajan ja lääkärin välissä? Esikoista odottaessa piti ollan sen vartin (vai 10 minuuttia?) sydänääni- ja supistuskäyrällä. No, samapa tuo!

Niin ja sitä piti vielä kysyä, että missä kerroksessa äitipoli nyt oikein sitten on? Kun neuvolan seinällä oli lappu, että olis nyt tällä hetkellä väliaikaisesti 5. kerroksessa? Onko tuo ajankohtaista tietoa?

On muuten yhteensattumia meillä kerrakseen :) Minäkin toivoisin saavani lasketulle ajalle käynnistyksen, esikoinen oli ihan tarpeeksi iso... 5-kiloista yliaikaista en kyllä halua synnyttää!!

Ehkä ollaan käynnistyksessäkin sitten yhtä aikaa...

Vierailija
28/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiiä kumman la:n mukaan meet mutta mulla on 3 päivä. ihmettelin sun juttua lukiessa miten arviot voikaan heittää. mulla nimittäin oli eilen lääkärin mukaan sf mitta 35, sulla samoilla päivillä 30,5. kätilö sano meille viimeksi että vauva ois ainakin 3200g ei paljoa enempää ja sulle sanotaan että noinkin " iso" vaikka pienempi sf mitta..?

olinpas ahkera ja ilkeä.. annoin ukon nukkua puoli neljään, itse lähdin käymään kaupassa ja sovittiin että mies tiskaa sillä aikaa. no ukko makaa sängyssä kun tuun takas, sain kunnon raivarit ja aloin imuroimaan ihan vaan v****illakseni, muhahah! johan nous ja alko tiskiharja heilumaan :P

nyt on kala uunissa ja riisit kiehumassa :) ja on vielä siistiä ;D hahaa hyvä minä :)

ootellaan :)

Vierailija
29/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllähän se siellä 5. kerroksessa on, niin ainakin mua informoitiin...

Ja jopas on kummallista tuo käytäntö, nimittäin mulla on aika kyllä hoitajalle klo. 9.10 ja lääkärille vasta 10.10??? Ja lapussa luki ne tavanomaiset, eli hoitsu ottaa verenpaineen, painon ja virstanäytteen sekä sydänkäyrä yli 30 rv olevilta?! Joten on TOSI ihmeellistä, että mulla on varattu siihen aikaa tunti ja sulla vaan 15 min??? HÄ??? Ei kai ne ENÄÄ paasaa mulle siitä ravinnosta, kuinka pitäis syödä jne... Johan mä nyt synnytänkin jo pian eikä muutenkaan mulla ole mitään muita oireita siitä yhdestä korkeasta sokeriarvosta huolimatta, jotka näkyis päällepäin (painonnousu mun mielestä ihan ok, 14 kiloa, matala verenpaine, ei turvotusta, eikä koskaan ole ollut pissassa sokeria?). Ja kun mulle on kerrottu siitä jo neuvolassa (kätilö), annettu raskausdiabetes kirjanen (se oli paras!), oon käynyt ravitsemusterapeutilla (siis AIVAN turha käynti!) ja nyt viim. lääkärineuvolassa se lääkärikin jotain jankutti, niin rupee tulemaan korvistakin ulos :) Kummallista... Luulin meneväni ihan tavalliseen kokoarvioon ja kuulemaan mahdollisen käynnistyspäivän. No se nähdään sitten...

Itse sain tuon ajan jo maanantaina, joten siksi mulla on jo aika aamusta se aika... Jakavat ajat varmaan järjestyksessä. Eli jos nyt ei aivan kauheeta kämmäystä siellä ole, niin oon jo kotiutunut kun sä olet sinne menossa :) Mutta tuut varmasti tänne kertomaan kuulumisia sitten, ehkäpä me saadaan sitten jopa samalle päivälle käynnistysaika :)

Iltatähti

Vierailija
30/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

The_Kirsikka:

Momentti: Jaksamisia sulle. Mulla oli tuo vaihe pari viikko sitten et supisti kokoajan suurin piirtein kun meni keittiöstä Wc:n.

Sullakin pojat siinä hoidettavana (minkä-ikäiset muuten ovat?) niin on se vaan kurjaa. Mulla oli tuo kolmas raskaus kaikkein kovin loppuaika varsinkin. Vessaan menokin kesti yöllä puoli tuntia ja kun pääs takaisin nukkuun taas uudestaan vessaan. Meinasasin jossain vaiheessa jo ottaa petikamppeet mukaan.

Onko sulla yöt yhtä kauheeta supistusta?

Jotenkin tuntuis et kaveri olis sieltä kohta tuloillaan.

panadolia olen ottanut lisää ja jos ei rauhotu niin pakko varmaan lähteä taas piikille tai katsastamaan tilannetta. meillä on tosiaan 2 lasta, 2v ja 4v pojat. mulla nämä supistelut on sellasia etten kärsi yhtään olla levossa, pitkällään tms. pakko liikkua ja olla pystyssä kun supistaa. eli hoidan lapsia kyllä mielelläni, mutta kun sattuu niin käämi kärähtää herkästi. :-(

ihan uskomatonta että koko päivän on supistanut 10min-vartin välein. siis häh ja haloo. mies on ihan hermona, mutta mä en suostu lähtemään sairaalaan ennen kuin näen lapsivettä tai on ihan sietämätön olo. joten voihkin kotona siihen asti. nyt vaan tota limaa tulee niin tajuttomasti, että mielenkiintoista tutkia että vetistä limaa vai mitä. lakmuspapereihinkaan en luota kun viimeksi näyttivät väärin.

oisko kellään tietoa lapsiveden tihkumisesta? millasta se on? odottelen itse että tulis tulva, kun aiemmilta on tullut aika tulvalla- näillä viikoillahan sitä vettä on noin litra... että kaipa sitä tulis paljon? ja sekin skitsottaa kun pikkuhousunsuojat on kyllä koko ajan märkinä, mutta kun ei noi lantionpohjan lihakset ole priimakunnossa...

voi huoh. mies on lasten kanssa ulkona. puolen tunnin päästä varmaan käydään taas keskustelu mennäänkö sairaalaan. vaikuttaa vähän siltä että mä sinne vielä tänään menen.. ja taas lirisee limaa tai jotain...

Vierailija
31/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko nämä sitten alkuiltaunet...

No kuitenkin, ihmeen väsynyt olen. Pelkästä lääkärikäynnistä.

Tämän päivän aikana on käynyt mielessä ettei oikein kukaan usko mun olotilaa, kaikki jotenkin tuntuisi olettavan että narraan jotenkin näiden supistelujen/kipujen kanssa. Oma neuvolatätikään ei (mun mielestä) näyttäisi uskovan että oikeasti mua supistelee yms. vaikka ei IKINÄ silloin kun lääkärillä olen. Yritä siinä sitten kertoa olotilasta kun kaikki ottaa mut ei niin vakavasti, tutkivat kyllä mutta uskovatko mua niin se ei ole oikein vakuuttanut mua. Olen niin kiukkuinen ollut tänään että tekisi mieli vain sulkeutua johonkin, yksin.

Mun mielestä nämä supistelut yms. eivät ole sieltä lievämmästä päästä mutta neuvolatäti antoi ymmärtää että jospa nämä olisivatkin vain harjoitussuppareita, mutta siihen en enää usko kun niin kipeetä tekevät.

Ja onhan mun paikat jo pehmentyneet, vauva laskeutunut joten ihan varmasti supistukset ovat jotain tehneet, vaikkakin hitaasti kun eivät ole vielä avanneet paikkoja (mikä on hyvä mutta...). Voisi mua silti uskoa eikä vain päivitellä, vähätellä asioita. Tai sitten mua koitetaan rauhotella mutta vähän epäonnistuneesti kun tuntuu että mulle vain nauretaan. Alan kuitenkin olemaan niin täynnä tätä että toivoisin kaiken olevan jo ohi. Eniten ärsyttää se kun kaikki muut tuntuu tietävän paremmin mikä mun olotilan laita on.

Nyt jos sitä menisi odottamaan salkkareiden alkua sohvalle...

Unohtui lääkärille mainita että mulla nouseen kuumekin aina välillä ON/OFF, yhtenä päivänä saattaa olla kuumetta, seuraavana päivänä ei.

Mistähän tuo saattaisi johtua...

Heräsin päikkäreiltäkin äsken ihan hiestä märkänä ja jälleen kerran on jos ei nyt kuumetta niin ainakin lämpöä.

Kumma kyllä kun mua ei olla lähetetty labraan...

Voisi ehkä olla jotain tulehdusta jossain?

Tulipa purettua taas...

Swehina

Vierailija
32/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartti vielä palailla,kun hiukan olo helpottanut...

Momentille kamalasti jaksuja=)! Ja muillekkin suppareitten kans kärvisteleville! Tuntuu omat ongelmat niin kovin pieniltä...

Pää on tyhjä,mutta muistelisin että jollain on kans raskausdiabetes??? Mitäköhän sen ruuan jälkeen tunnin päästä mitattu arvo kuuluis olla? Mulle sanottiin neuvolassa,että alle 10 ja nyt on ollu siinä 7.1-7.5 eli hyväkö? Voisko joku neuvoo tyhmää,pliis...=)!

G:Meillä olis nimi valmiina tytölle,mutta pojan nimi on vielä pahasti hakusessa,kaipa se siitä " löytyy" . Ristiäisiä ollaan aateltu heti suosiolla tonne tammikuun puolelle ja ainakin alustavasti ajateltu ihan kotona pidettäväx,katotaan nyt=)!

Joululahjoja oon jo muutaman hommannu,suurinosa on vielä tosin kaupassa. Ajattelin ens tai seuraavalla viikolla käydä shoppailemassa=)!

Illan jatkoja Murut=)!

tiitiäinen78

Vierailija
33/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan!

Tytöt tuolla ammeessa kylpee ja ajattelin vähän viestiä pistää...

Momentille edelleen jaksamista - en varmaan itse jaksais siun asemassa, vaikka vahva olenkin...

Omassa masussa mieninki lähes ennallaan, liitoskivut tallelle ja nyt se riipivä/hitaasti päälle tuleva pakarakipu on tullut taas! Se vie todellakin jalan/jalat alta - ei löydy kunnon asentoa ja tuntuu, et pitäis yrittää hieroo jne. Etupuolen liitoskivut on aika julmat varsinkin aamulla ylösnoustessa ja jos enemmän olen päivän aikaan kävellyt...

G: Nimet on kummallekin vaihtoehdolle - 3 nimeä tulee 2. ja 3. nimi tulee suvusta, etunimi ei mistään erityisestä - vain kauniit ja sopivat muihin nimiin... Ristiäiset pidetään kotona, ajankohta selviää sitten kun tää nyytti tulee maailmaan... Kummit on mietitty, ei vielä kysytty, kun kysytään nyytin syntymän jälkeen...

Joululahjat on olleet mallillaan jo pidemmän aikaa. Muutamat kynsikkäät on työn alla, mut niissä ei montaa päivää mene. Miulla kun on ollut aikaa neuloa ja tehdä käsitöitä, niin aikuiset saavat kaikki jotain miun käsistä lähtöisin olevaa. Ehkä mies saa jotain muuta....

(Neulottu: slipoveri, villasukat ja parit kynsikkäät; ommeltu: pari stoolaa ja huovutuksella huivi)

Nyt ottamaan nuo ruttuiset emännät kattomaan salkkareita..

--Mirpa ja huomenna uuden viikon aloittava masukki--

Vierailija
34/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia heti kun mahdollista :) Onnea koitokseen! :)

Vierailija
35/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiitiäinen78: Sulla loistava tuo arvo ruokailun jälkeen, ei mitään syytä huolestua.

Ristiäisistä: Ajattelimme viettää jälleen ristiäiset srk.talolla kun meillä porukkaa tulossa paljon molempien suvuista, siihen lisäksi kummit.

Nähtävästi teen itse melkein kaikki syömiset, kakun tekoon nähtävästi pyydän apua joltain jos en itse saa onnistumaan, on aikaa harjoitella kun pidetään joko tammi- tai helmikuussa ristiäiset, nimet taitavat olla valmiina JOS vain mies ne vielä hyväksyy lopullisesti; tosin nimi voi vielä sairaalassa muuttua, tulihan meidän Pyrystäkin Taisto =D

Joululahjat: ensimmäiset lahjat on ostettu jo alkuvuodesta ja eilen ostin muutaman lahjan lisää kun sattui vaan silmiin ja vielä alennuksella, vielä olisi ainakin kummilasten ja omien lasten lahjat ostamatta ja tietenkin tuon höppänän miehen lahja.

Oma: Eipä edelleenkään sen ihmeempää kun nää iltaset supistelut, huomenna lisää kuulumisia neuvolan jälkeen, kunhan vaan edelleen muistan mennä sinne =D

Vierailija
36/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on tullut tänne kirjoiteltua, luettua kylläkin pinot päivittäin.

Nyt piti tulla kommentoimaan paria asiaa, eli;

Elina, mulla on ollut jo useamman viikon ajan just samanlaista kipua kuin sulla yhdynnän jälkeen. Eli pakaraan ja takareiteen sattuu ihan kamalasti seistessä ja istuessa, makuulla helpottaa. Mulla tosin toispuoleista, vain vasen puoli oireilee. Tästä syystä petipuuhia on voinut harrastaa ainoastaan nukkumaanmennessä, ettei tarvi olla enää pystyssä sen jälkeen. En oo ajatellut että voisi olla supistusta? Yks mitä oon kans miettiny on että voisko siinä jäädä joku hermo puristuksiin, ja siitä kipu?

Saaga, täällä myös yksi sitkeästi perätilassa istuva vauva. Ollut samassa asennossa jostain rv 27 alkaen. Ensi viikolla meillä aika ulkokäännökseen, jolloin rv 37+1. Ajatukset täälläkin ihan sekaisin, ei jotenkin osaa enää valmistautua synnytykseen kun ei tiedä yhtään mitä tuleman pitää. Olen ensisynnyttäjä, joten jos ei käänny niin todennäköisesti sektioon..?

Viipero rv 36+2

Vierailija
37/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ja Momentille onnea koitokseen! Parempi lähteä kuin odotella. Tulisin hulluksi jos vauva tuolla tavalla viikkokaupalla uhkaisi tulla ulos.

Minunkin piti sitten lähteä sinne Stockalle riekkumaan ja tuo muutaman tunnin kävelymaraton tuntuu nyt ihan koko alaruumiissa. Ihan kuin jalat olisivat ihan erillinen osa muuta vartaloa. Kankkuja pistää joka askelella ihan kympillä...iskiashermot siellä muistuttavat olemassaolostaan ja jaloissa on lievästi sanottuna penikkataudin oireita. Kaipa sitä pitää ottaa Panadolia vielä yöksi, että saa nukuttua. Alavatsalla ja selässä tuntuu sellaisia menkkamaisia ohimeneviä jomotuksia, jotka tulevat onneksi vielä epäsäännöllisen harvoin, mutta tuntuvat ilkeiltä.

En nyt muista kuka se oli, joka epäili kärsivänsä oudoista reisi- ja pakarasuppareista. Voi kyllä olla, että ne kivut johtuvat iskiashermostakin. Miten teillä muilla, tuntuvatko harjoitussupparit teillä vatsan kiristyessä keuhkoissa (salpaavatko hengitystä) ja käsissä (tulevat voimattomiksi)? Itselleni tulee välillä sama tunne kuin sokerirasituksessa, jolloin sen litkun juotuani sokeri " nousi päähän" .

Jep, nyt on mentävä makuulle ja otettava se Panadol kun tässä on nyt tullut pari kipeää supistusta ihan perä perään...

Kanelisokeri 34+4

Vierailija
38/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vieläkö olette paikan päällä. Äitipolille olette ensi tiistaina menossa? Minä myös- joten marrasmuruja siellä sitten on useampikin ;). Itsehän olen siellä nyt rampannut neljän viikon välein ja nyt viikosta 32 joka viikko kahteen kertaan. Käytäntö on se, että sinne saa ajan---mikä ei kyllä juuri läheskään aina pidä paikkaansa....Riippuen kuinka paljon on porukkaa, miten kauan mikäkin kestää jne. Viimeksi kotiuduin yllättävästi jo ennen 10, aika oli 9, joskus on menty puolille päivin. Toki saattaa vaikuttaa että yleensä tulen sisätautipolin kautta (diabetes),joten ehkä ei merkattu niin tarkkoja aikoja..

Nyt viikosta 30 on otettu normien neuvolajuttujen lisäksi se sydänkäyrä. Hoitajalla mulla menee noin 5minsaa, sitten se käyrä noin 10min, riippuen miten vauva suhtautuu. Joskus mennyt kauemmankin kun on nukkunut tai liikkunut liikaa, joten sitten on pitänyt herätellä ja saada vähän vaihtelua. Mutta yleensä mulla ennen lääkäriä ei tosiaan kauaa mee. Siinä sitten oootellaan ja lekurilla mennyt vartti. Aika liukuhihaa se on kyllä. Sisätutkimuksia mulla on tässä raskaudessa sen nolla! Edellisessä tasan yksi...

Iltatähteen saatan siis törmätä, myös aamuaika mulla taas. Jännää ;P Pistetäänkö neilikat rinnuksiin =)

Ja on viidennessä kerroksessa, tuo synnärin tilanne on ihan järkky. Oikeasti. Miettikää jos joutuu käytävälle....olis kamalaa se! No, sektiot ne yrittää saada rauhallisempiin tiloihin, kun on se aikakin siellä taas niin pitkä. Saa nähdä tuleeko kuulkaas noita tyttösiä kovakin ikävä! Tuli jo kun mietin!

Gallupia...Eli ristiäisiä olen miettinyt,lähinnä että koska. Saattaapi olla jos talokaupat käy toteen että olisi muuttoa siinä joulukuun alussa- joten sitten täytyy oottaa että ollaan uudessa kodissa. Kotona joka tapauksessa pidetään. Ruuaksi ollaan aina tehty (äiti on tehnyt)lohikeittoa, sitten on anopin leipää, kakkuja muutamaa lajia. Eli sama tarjoilu kolmannellakin kertaa. Kummeja on päätetty jo kahdet, vielä on mietinnässä toiset. Muilla yhteensä neljä..Nimet on ja ei ole =). Ja kerrotaan vasta kun ristiäiset.

Ja mies muuten ei meillä ole käynyt kuin muutamat ultrat, on niin usein että eipä ole kaivattukaan. Ja parempi tehdä töitä kuin olla pois.

Momentilla taitaa olla kyllä raskasta. Ja toivotaan että kohta on ohi. Kuulosteli tuo yksi viesti siltä! Hmm.. Onneksi noita viikkoja jo niin, että paremmalla puolella mennään- kohta kaikki!

Unta en saa edelleen, en päivällä en yöllä. Olen aika zombie kohta.. No, luennoilla kävin vielä tänään ja huomenna meen myös- joten jotain ylimääräistä vielä jaksaa. Mutta supistaa ja nupista kiristää...

Haltijapipari ja kaveri 35+2- tai kolme..en muista....

Vierailija
39/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sulle Säteilijä lohduttavista sanoista=)! Se kahen tunnin arvo päivällisen jälkeen oli 6.4 eli kai sekin ihan hyvä. Ehkäpä tää tästä,oli vaan niin shokki koko äitipoli reissu,että otti hiukan koville henkisesti=)!

Mä shoppailin äsken netistä lisää joululahjoja,voi kukkaro parka...onnex veronpalautuksetkin on tulossa ja eka äippärahakin jo reilun kuukauden päästä,huii=)!

Momentilla jännät paikat taas,kuulumisia odotellessa=)!

Huomiseen Murut=)!

Hiukan pirteempi tiitiäinen78

Vierailija
40/41 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin täällä vielä hääräilen, tulin juuri pesutuvasta :)

Eli kun mulla siis on laitettu hoitajalle aika klo. 9.10 ja tunnin päästä lääkärille, niin joko ne tosiaan TAAS pitää mulle ravitsemusesitelmän tai sitten saan odotella tosi kauan lääkärille menoa... Jos siis hoitsulla menee keskimäärin normaalisti se 15 min... Huoh, ei yhtään huvittais kuunnella enää terveellisistä ruokailutottumuksista :( No, pakko kai se on tyytyä kohtaloon...

Juu tosiaan, ehkä sitten törmäillään siellä odotushuoneessa (vai mikä lie käytävänpätkä sitten onkaan varattu äitiyspolilla käyville :))!

Ja lopuksi MOMENTILLE paljon tsemppiä tulevaan (vaikka tuskin tätä viestiä on enää lukemassakaan) :) Huh, aivan rupee jännittämään, että tälläkin hetkellä joku on sairaalassa hakemassa (ainakin toivottavasti) jo vauvaansa!

Nyt nuo ikiliikkujat äkkiä petiin!

Iltatähti