Mies naisvaltaisella työpaikalla. Pitäiskö olla mustis? Kaverin mielestä kannattaa erota.
Olen avoliitossa miehen kanssa, joka on ainoa mies työyhteisössään. Miehen mukaan kaikki naiset siellä on vanhoja ja ei kiinnosta muutenkaan. En ole ollut mustasukkainen.
Nyt kaverini alkoi puhua millaisessa asemassa ainoat miehet on kuulemma työpaikoillaan. Naiset kilpailee huomiosta, flirttailee, yrittää iskeä jne.
Aikaisemmin en ole ollut huolissani, mutta kun me molemmat ollaan jo täytetty 30v, haluisin kihloihin naimisiin ja lapsia, mutta miehellä ei tunnu olevan kiirettä vaikka kaveripiirissä mennään naimisiin ja saadaan lapsia.
Kaveri vihjaisi että työpaikalla on varmaan nainen/naisia joiden takia mies ei halua sitoutua.
Ja vielä lisäkysymys: päästäisittekö miehen työpaikan illanviettoon? Eli niiden naisten kanssa? Itse ajattelin, et senkin menee, mutta kaveri puhui tästäkin, että tosi outoa olis, jos päästäisin miehen 15 naisen kanssa juhlimaan!
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä kertonut, että haluaisin mennä naimisiin. Mutta mies ei oikein sano mitään.
Nyt kesäkuussa on taas miehen läheisen kaverin häät, polttareihin on menossa ensi viikonlopuksi. Pari vkoa sitten oli toisen kaverin varpajaisissa.
Tämä minua ärsyttääkin, että ympärillä muilla menee elämä eteenpäin, mutta meillä ei. Ehkä tää epävarmuus siitä, kun ei mennä eteenpäin aiheuttaa mussa nyt sitten näitä mustasukkaisuuden tunteita. En kai mä nyt muuten kaverin puheita jäis miettimään, jos ei ne jotenkin kolahtais. Jos siellä töissä on joku nainen, jonka takia mies ei etene mun kanssa.
-ap
Jos olisin sinä, unohtaisin tuon mustasukkaisuus jutun. Ja kysyisin mieheltä suoraan haluaako hän naimisiin ja lapsia kanssasi? Jos vastaus on ei ikinä, tai ehkä 10 vuoden päästä, sitten eroaisin miehestä. Naisen hedelmällinen aika on lyhyt ja olet jo 30v joten sinulla se laskee nopeasti. Jos oikeasti haluat naimisiin ja lapsia, ei kannata varsinkaan tuossa iässä tuhlata aikaa mieheen joka ei niitä kanssasi halua.
Voi olla että mies ei juuri sinun kanssasi halua lapsia ja naimisiin(tosin tätä ihmistyyppiä en ymmärrä, koska itse en suostuisi edes seurustelemaan ihmisen kanssa, jonka kanssa en haluaisi naimisiin ja lapsia), tai voi olla että hän ei kenenkään kanssa koskaan halua lapsia ja naimisiin. On paljon ihmisiä jotka ovat sellaisia, mutta heihin ei kannata tuhlata aikaansa jos itse haluaa lapsia. Ja se ei liity mitenkään miehen työpaikkaan, mikä hänen unelmansa ovat tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla aika häntäheikki kun nauscaltaiselle alalle on hakeutunut
Jos mies on gynekologi, tilanne on luonnollinen.
Mun mies on myös työpaikkansa ainoa mies.
Ei ole koskaan häirinnyt, vaivannut tai mietityttänyt minua.
Toki olen jo nelikymppinen, samoin mieheni ja yhdessä olemme olleet nuoresta saakka ja lapsetkin jo teinejä.
Ihan aikuisia ihmisiä Ap ja miehensäkin ovat, ja kannattaa ajatella, että työ työtä ja yksityiselämä erikseen.
Miehen haluttomuudella sitoutua tuskin on mitään tekemistä työpaikan kanssa. Tai sitten on, ja toimitte sen tilanteen suhteen kuten parhaaksi näette.
Ihmisillä on mitä erilaisempia työpaikkoja ja toimivat milloin minkäkinlaisissa työyhteisöissä, ja yksityiselämässään sitoutuvat, perustavat perheitä, jäävät sinkuiksi, ovat veloja, eroavat, perustavat uusperheitä, tulevat ulos kaapista, jäävät kaappiin, kukin tyylillään ja työelämä pyörii siinä sivussa ihan sujuvasti.
Tunnen miheni työkavereita ja ihan kivoja, nättejä, fiksuja naisia ovat. Joillakin parisuhteet ja perheet ja joillakin ei. Mieheni näyttäisi olevan pidetty ja arvostettu kollega.
Ja jos työpaikkaromanssi mieheni ja kollegansa kanssa alkaisi, mitä minä voisin sille tehdä?
Mielestäni meillä on hyvä liitto, rakastan miestäni, ja näytän sen, ja jos en olisikaan enää miehelleni mieluinen elämänkumppani, sitten en enää ole, ja mies lähtee.
Mutta moisia skenaarioita on turha pyöritellä mielessä. Eroavathan miehet, jotka ovat miesvaltaisissa työpaikoissa ja naiset vastaavasti naisvaltaisissa työpaikoissa.
Mieheni on kuitenkin paljon muutakin kuin työpaikkansa ainoa mies.
Parusuhteet ja niiden toimivuus tai toimimattomuus on myös ns. kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti. Miksi ihmeessä ystäväsi on alkanut syöttämään sinulle tätä juttuaan ja miksi ihmeessä tartuit syöttiin?
Ehkäpä jutun juju ei ole lainkaan miehessäsi, vaan ystävässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ainut mies toimistolla. TJ on mies, mutta häntä näkee harvemmin toimistolla. Se on kova paikka naisen egolle, jos miehellä on naispuolisia työkavereita, naispuolisia kavereita tai naispuolisia ystäviä. :) M24
Itse asiassa ei ole. 24v sen sijaan ei vielä ole miehen iässä.
Itse asiassa kyllä on. Ja todellakin olen mies. Ilmiannoin kommenttisi ylläpidolle miesvastaisuudesta ja ikärasismista. Opettele kommunikoimaan asiallisesti ja toisia kunnioittavasti. M24
Voin olla toki väärässäkin mutta...
Ota huomioon ettei kaverillasi ole välttämättä hyvät motiivit. Osa ihmisistä haluaa pikata toisen perheidyllin ihan vain kateuttaan. Vaikka olisi kaverikin. Esim. istuttamalla epäilyksen siemenen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisalalla työskentelevät äijät on outoja. Joten jätä se.
T:naisvaltaisen alan nainen, joka ei oo ikinä tavannu normaalia miestä työpaikallaanSamaa mieltä! Omassa työpaikassa on vuosien mittaan ollu ehkä noin 5 miestä ja kaikki tosi outoja! Yhdenkään kanssa en alkais seurustella! Eivät tunnu miehiltä, lähinnä sulupuoleyttomilta.
" Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." -Wittgenstein
Kyllä se on tuhoon tuomittu muutenkin, että yhdellä työpaikalla on naisia monta. Ei usko millaista selkään puukottamista ja kiusaamista se on. Huuuh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ainut mies toimistolla. TJ on mies, mutta häntä näkee harvemmin toimistolla. Se on kova paikka naisen egolle, jos miehellä on naispuolisia työkavereita, naispuolisia kavereita tai naispuolisia ystäviä. :) M24
Itse asiassa ei ole. 24v sen sijaan ei vielä ole miehen iässä.
Itse asiassa kyllä on. Ja todellakin olen mies. Ilmiannoin kommenttisi ylläpidolle miesvastaisuudesta ja ikärasismista. Opettele kommunikoimaan asiallisesti ja toisia kunnioittavasti. M24
Monille ei ole. Varmaan osalle naisista on, mutta heillä on hauras ego. Ja ei ole kovin miehekästä yleistää naiset yhdeksi klöntiksi, että kaikki naiset muka kokevat niin. Ja saada jotain outoa mielihyvää siitä että saa talloa joittenkin epävarmojen naisten egon päälle. Jos on oikeasti kypsä ja vahva mies, niin hän saa naisia ilman että hän tarvitsee epävarmoimman naisen jonka egon päälle voisi talloa.
Höpö höpö. Jos kaverisi ei seurustele, itse vaan fantasioi työpaikan ainoasta miehestä. Älä huomioi hänen kateellisia puheitaan millään tavalla.
Itsellenikin random kaverit, keihin olen vasta tutustunut ovat välillä antaneet tooosi ihmeellisiä "neuvoja" suhteeseeni mieheni kanssa. Esim yksi sanoi että hänen mielestään mieheni on epäempaattinen, vaikka ei edes tunne miestäni. Ja mielestäni mieheni on keskivertoa empaattisempi ihminen.
Toinen oli kerran ollut mieheni kanssa samoissa bileissä ja hän sanoi että mieheni oli heittänyt jonkun tytön bileistä kotiin, niin että minun hänen mielestään pitäisi huolestua siitä. Tiedän että mieheni on tosi avulias ihminen ja usein heittää ihmisiä autollaan jos menee samaan suuntaan heidän kanssaan. Niin en huolestunut, koska tunnen mieheni. Mutta siis välillä randomit saattavat antaa huonoja suhde neuvoja joita ei kannata kuunnella.
Toksinen naisala kirjoitti:
Itse olen töissä naisvaltaisella alalla (taloushallinto). Joidenkin naisten suhtautuminen on ollut ilkeää ja vähättelevää. Miestyöntekijät ovat selvästi syrjäytyneempi parisuhdemarkkinoilta kuin naiset. Suurimmalla osalla naisista on perhe ja parisuhde . Osa miestyöntekijöistä on aika syrjäytyneitä tapauksia. On heillä kuitenkin edes työpaikka
Kaikki pikkujoulut yms. menee niin että on siellä vain sen verran kuin tarvii. Käy syömässä ilmaisen ruoan ja lähtee pois.
Kadun tälle alalle ryhtymistä
jep naiset usein sanoo että miehillä on helpompaa pariutua ja iskeä ketä naisia haluaa mutta asia on toistepäin. Yksinäisiä ja syrjäytyneitä miehiä on paljon enemmän työyhteisöissä varsinkin. Kun tapaa fiksun ja vetävän näköisen naisen on tällä lähes aina mies tai ainakin joku vakava säätö meneillään. Sen sijaan tiedän töiden kautta montakin komeaa ja ystävällistä miestä kellä ei onni naisten kanssa tahdo suosia. Naisen ei myöskään tarvi lähestyä vaan odottaa sopivaa hetkeä niin joku mies lähestyy
Jep, saman kuullut. Erityisesti tietyissä kouluissa kumppanit unohtuvat ja joko miehillä on jo lääpintäkaveri tai jos ei ole niin tyrkytetään.
Jos oot niin hoora että kysyit kaverilta niin eroa ja säästä mies jollekkin fiksulle. Oot tyhmä lapsi nainen.