Mies naisvaltaisella työpaikalla. Pitäiskö olla mustis? Kaverin mielestä kannattaa erota.
Olen avoliitossa miehen kanssa, joka on ainoa mies työyhteisössään. Miehen mukaan kaikki naiset siellä on vanhoja ja ei kiinnosta muutenkaan. En ole ollut mustasukkainen.
Nyt kaverini alkoi puhua millaisessa asemassa ainoat miehet on kuulemma työpaikoillaan. Naiset kilpailee huomiosta, flirttailee, yrittää iskeä jne.
Aikaisemmin en ole ollut huolissani, mutta kun me molemmat ollaan jo täytetty 30v, haluisin kihloihin naimisiin ja lapsia, mutta miehellä ei tunnu olevan kiirettä vaikka kaveripiirissä mennään naimisiin ja saadaan lapsia.
Kaveri vihjaisi että työpaikalla on varmaan nainen/naisia joiden takia mies ei halua sitoutua.
Ja vielä lisäkysymys: päästäisittekö miehen työpaikan illanviettoon? Eli niiden naisten kanssa? Itse ajattelin, et senkin menee, mutta kaveri puhui tästäkin, että tosi outoa olis, jos päästäisin miehen 15 naisen kanssa juhlimaan!
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
En ole aikaisemmin ollutkaan mustasukkainen. Mutta tää kihlaus ja lapsi-asia on alkanu ärsyttää. Miksei mies halua edes kihloihin?
Ja haluaisin jo lapsiakin.
Niin sitten kävin ajattelemaan, että jos kaveri onkin oikeassa.
-ap
En usko sen johtuvan miehesi työpaikasta. Mutta tietenkään en voi tietää. Miksi et kysy mieheltä?
Minä olen ollut parisuhteessa AP:n kaltaisen naisen kanssa ja ihan helvettiä oli se hänen kavereidensa jatkuva vihjailu ja selän takana puhuminen. Ei tollasta jaksa täyspäinen mies katsella.
Rasittavia tuollaiset kaverit. Haaveileko itse miehestäsi?
Miks nää naiskaverit on aina hajottamassa parisuhteita?
Ap, mieti mikä elämässä on tärkeintä? Aivan oikein, kaverisi ja hänen mielipiteensä. Koska nyt on täysin aukottomasti kaverisi toimesta on todistettu että miehesi on elosteleva petturi-sika, niin mitä vielä odotat? Jätä se sika välittömästi. Vielä ilkeääkin esittää viatonta tyyliin "olen vain töissä siellä" -miestä, vaikka kaveriltasi olet kuullut asioitten oikean laidan. Katse kohti tulevaisuutta siis.
Seuraavaksi isket itsellesi pitkäaikaistyöttömän. Eipä ole pelkoa että pettää sinua töissä, kuten tämä tuleva entinen teki! Kaverisi otat mukaan treffeille, niin on sitten kummallekin mieluinen mies eikä tule ikäviä yllätyksiä, kuten kävi tämän (vielä) nykyisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On vaara, naiset kun juovat hiukka niin se on sit siinä. Etkä voi estää menemästä juhliin, mies on joko siellä töissä tai sit ei.
Mikä on missä? Meinaatko että ne naiset joukkoraiscaa sen miehen? Ja se olisi sitten syy jättää se mies? Aika outo maailma sulla.
Keväällä naisvaltaisille työpaikoille tulee nuoria naisia kesätöihin jotka pitää perehdyttää 😉 Meillä töissä ihan kilpailua kuka saa auttaa neitoa pulassa 😎
Itse olin kesän semmoisessa työpaikassa jossa noin puolet naisia ja puolet miehiä. Varatut naiset tuli lirkuttelemaan ja keksivät tikusta asiaa, mutta eipä noita kannata vakavissaan ottaa, hakevat piristystä omaan arkeen. Kyllä olis raskasta olla kumppanisi jos joka päivä epäilis pettämisestä tai "mitähän se niiden naisten kanssa puuhaa?" Luottamus on parisuhteen perusta, ja jos sitä ei ole, niin ei hyvää seuraa jatkossa.
M36
Kuulostaa provolta, mutta kerron naisena eräästä omasta maisvaltaisesta työyhteisössä, jossa oli eräs nuori hyvännäköinen miestyöntekijä.
Kyllähän siinä niin kävi, että parikin nuorta naista tähän mieheen ihastui eikä tainnut ihastuminen ihan yksipuolista olla. Flirttiä näillä oli puolin ja toisin päivät pitkät niin, ettei sitä voinut olla muut huomaamatta.
Ja sitten ne illanvietto... tunnettu tosiasiahan on, että alkoholi vähentää estoja, ja kun siellä pinnan alla on jo kuplimut pitemmän aikaa, niin ei ollut se fyysinenkään lähentyminen mikään yllätys kenellekään.
Toki jos mies on rumemman puoleinen eikä edes osaa flirttailla, niin tätä huolta ei ole. Mutta jos on vähänkin flirttityyppi luonteeltaan, niin riskinsähän siinä on.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa provolta, mutta kerron naisena eräästä omasta maisvaltaisesta työyhteisössä, jossa oli eräs nuori hyvännäköinen miestyöntekijä.
Kyllähän siinä niin kävi, että parikin nuorta naista tähän mieheen ihastui eikä tainnut ihastuminen ihan yksipuolista olla. Flirttiä näillä oli puolin ja toisin päivät pitkät niin, ettei sitä voinut olla muut huomaamatta.Ja sitten ne illanvietto... tunnettu tosiasiahan on, että alkoholi vähentää estoja, ja kun siellä pinnan alla on jo kuplimut pitemmän aikaa, niin ei ollut se fyysinenkään lähentyminen mikään yllätys kenellekään.
Toki jos mies on rumemman puoleinen eikä edes osaa flirttailla, niin tätä huolta ei ole. Mutta jos on vähänkin flirttityyppi luonteeltaan, niin riskinsähän siinä on.
Ja unohtui vielä laittaa, että tämä mies oli naimisissa. Ja hänelle syntyi tuolla töissäollessaan kaksi lastakin vaimonsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Sikakaveri, kyllä.
Satu prinssinä minulla on hieman sama ongelma. Me satu hahmot näet olemme valta osin naisia. Olen kuitenkin uhä sinkku, sillä olen vasta kohdannut pelkkiä rupi onnia.
Näkisin tässä syyksi erota että mies ei halua naimisiin ja lapsia, mutta sinä haluat.
Mutta en usko että se liittyy mitenkään siihen että mies on naisvaltaisilla alalla, vaan miehen omiin unelmiin tulevaisuudesta. Kannattaa erota, jos unelmat on noin ristiriidassa. Oma miehenikin oli aiemmin lähihoitaja eikä siitä koskaan ollut mitään ongelmia meille. Ja minun mieheni haluaa alkaa tänä syksynä tekemään vauvaa, vaikka olen "vasta" 26v ja hän 28v.
Olen kyllä kertonut, että haluaisin mennä naimisiin. Mutta mies ei oikein sano mitään.
Nyt kesäkuussa on taas miehen läheisen kaverin häät, polttareihin on menossa ensi viikonlopuksi. Pari vkoa sitten oli toisen kaverin varpajaisissa.
Tämä minua ärsyttääkin, että ympärillä muilla menee elämä eteenpäin, mutta meillä ei. Ehkä tää epävarmuus siitä, kun ei mennä eteenpäin aiheuttaa mussa nyt sitten näitä mustasukkaisuuden tunteita. En kai mä nyt muuten kaverin puheita jäis miettimään, jos ei ne jotenkin kolahtais. Jos siellä töissä on joku nainen, jonka takia mies ei etene mun kanssa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kesän semmoisessa työpaikassa jossa noin puolet naisia ja puolet miehiä. Varatut naiset tuli lirkuttelemaan ja keksivät tikusta asiaa, mutta eipä noita kannata vakavissaan ottaa, hakevat piristystä omaan arkeen. Kyllä olis raskasta olla kumppanisi jos joka päivä epäilis pettämisestä tai "mitähän se niiden naisten kanssa puuhaa?" Luottamus on parisuhteen perusta, ja jos sitä ei ole, niin ei hyvää seuraa jatkossa.
M36
Samaa sanoo oma mieheni omista töistään. Aina löytyy joku "ylimukava", mutta asiallinen viileys toimii näihihn. Työpaikan pippaloissa hän ei käykään ollenkaan.
Olen opettaja ja meidän työpaikan sukupuolijakauma on seuraavanlainen miehiä 5 ja naisia 25. Ei meitä naisopettajia hirveästi kiinnosta varatut miesopettajat. Nuorin naisope on 26-vuotias ja nuorin miesope on 34 eikä tuo meidän nuorin naisope ole yrittänyt iskeä ketään. Nuorin miesope kyllä yritti kun tulin taloon ja ollaan melkein saman ikäisiä, mutta ymmärsi nopeasti perääntyä eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja meidän työpaikan sukupuolijakauma on seuraavanlainen miehiä 5 ja naisia 25. Ei meitä naisopettajia hirveästi kiinnosta varatut miesopettajat. Nuorin naisope on 26-vuotias ja nuorin miesope on 34 eikä tuo meidän nuorin naisope ole yrittänyt iskeä ketään. Nuorin miesope kyllä yritti kun tulin taloon ja ollaan melkein saman ikäisiä, mutta ymmärsi nopeasti perääntyä eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmia.
Oon kuullu et opettajien pikkujoulut on aika hurjia tapahtumia. Et ehkä arjessa meneekin näin, mut varmaan teillä on siellä pikkujouluissa ne vakkariparit jotka lääppii toisiaan? Ja muutama joka hairahtuu muuten vaan.
Olen ainut mies toimistolla. TJ on mies, mutta häntä näkee harvemmin toimistolla. Se on kova paikka naisen egolle, jos miehellä on naispuolisia työkavereita, naispuolisia kavereita tai naispuolisia ystäviä. :) M24
Oon itse ainoa nainen miesvaltaisella työpaikalla, onneks mun poikkikset on aina olleet järjissään eikä oo jättäneet mua sen takia :D
Ap älä viitti länkyttää