Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten aikuinen ihminen voi olla pitämättä esim. homejuustoista?

Vierailija
14.05.2022 |

Hämmennyin kun työpaikallani tuli puhetta herkuttelusta. Kaksi yli keski-ikäistä työkaveriani näyttivät siltä, että antavat ylen kun puheeksi tuli Aurajuusto ja homejuustot muutenkin. Kuulemma hirveän makuista. Miten on mahdollista, että aikuisella on lapsen maku? Oli kuin alakoululaisia olisi kuunnellut: Homejuusto hyi, oliivit hyi, sienet hyi, parsa hyi jne. Miten nämä jauhomakkaran ystävät mahtaavat pärjätä kun juhlissa tarjotaan aikuisten ruokaa? Onko muilla kokemusta aikuisista joilla on kehittymätön maku?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä homejuustoista pidän, mutta ne ovat aika vahvan makuisia sellaisenaan. Että en ihan leivän päälle laittaisi. Esimerkiksi pizzaan ripottelen sitä päälle makua tuomaan. Sama tulisuuden kanssa, käytän chilikastikkeita tuomaan vähän potkua ruokaan, mutta en ymmärrä heitä jotka syövät ihan saakelin tulista ruokaa ja lotraa sitä kastiketta kuin se olisi jotain ketsuppia. Eihän siinä maista enää mitään muuta kun suu on ihan tulessa.

Vierailija
42/59 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tykkäsin mutten enää. Pistävän makuista. Että voi maku muuttua näinkin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AuraVÄLIVIIVAjuusto on ihanaa. En ikinä osta mitään muita sinihomejuustoja, hyh. Pari kertaa olen kokeillut halpiksia ja ne ovat olleet aivan kamalia. Oliivia vihaan, parsakaalista tykkään, sienet kuvottavat ajatuksena, mutta maku (joka tosin on melko olematon) on ok. Minua kuvottaa sienissä se, että niitä ruokasienen näköisiä sieniä kasvaa silloinkin, kun joku paikka homehtuu 🤢🤢 no ovat sienet muutenkin kuvottavan näköisiä, mutta kyllä minä niitä silti olen syönyt monta monta kertaa. Kantarellit eivät ole poimittuina kuvottavia, mutta maassa ollessa ovat.🤢

Minä olen ihan yliherkkä esimerkiksi lialle, pahoille hajuille ja sellaisille. Pelkästään roskapussi yököttää minua. Olen aina ollut tällainen, inhoan kaikkea likaisuutta ja sen semmoista. Minulla on hämppyfobia, reikäfobia ja ties mitä kaikkia kammoja.

Vierailija
44/59 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyönteisfobia. Reagoin todella voimakkaasti asuintiloissa oleviin hyönteisiin ja saan kylmiä väreitä ajatuksestakin. Kaikki sellainen mikä ei kuulu paikkaan x ja on siellä silti, kuvottaa. Sille on mielestäni jokin erillinen nimityskin. Vanhempani eivät ole ikinä "opettaneet" minulle näitä kammoja, ihmettelen miksi olen niin herkkä kaikelle yököttävälle.

Vierailija
45/59 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali aikuinen ihminen kyllä syö mitä tahansa nyrpistelemättä, myötähäpeä itseään nirsoksi kutsuvien pelleilystä ruuan suhteen

Vierailija
46/59 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei sillä ole mitään tekemistä iän kanssa vaan mieltymysten. Ei kaikkien tarvitse pitää homejuustoista.

Sehän siinä hämmentaakin, että miten joku voi olla vielä senkin ikäisenä mieltynyt mehkaan, voikkareihin ja nakkimakkaraan. Suloistahan se voi jonkun mielestä olla, mutta kyllähän voidaan yleisesti ottaen sanoa, että jos aikuinen ei pidä homejuustosta, niin on jotain mennyt vikaan jossain vaiheessa.

Pidän homejuustoista, mutta aurajuusto on kitkerää kuraa.

Ymmärrän myös että kaikille ei homejuusto maistu.

Vierailija
47/59 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali aikuinen ihminen kyllä syö mitä tahansa nyrpistelemättä, myötähäpeä itseään nirsoksi kutsuvien pelleilystä ruuan suhteen

Normaali aikuinen ihminen ei syö sitä mitä ei halua.

Vierailija
48/59 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska homejuustot haisee ja maistuu mun mielestä oksennukselle. Itseasiassa lähes kaikki muutkin juustot. Tuorejuusto menee jossain leivonnaisissa.

Inhoan myös kaikkia hapanmaitotuotteita, hapankaalia, ilmakuivattua lihaa yms. jossa on jotain bakteerielämää.

Ne ruuat maistuu musta pilaantuneelle ja eltaantuneelle.

Syön kyllä parsaa, oliiveja ja muuta "aikuismaista". Ja jauhomakkaraa, joka taas mun taaperon mielestä on pahaa.

Makuasioita.

Vierailija
49/59 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homejuusto on hyi, vuohenjuusto on hyi, kahvi on hyi, inkivääri on hyi, osterit on hyi ja tumma suklaa on hyi.

Revi siitä kääpä.

N40

Vierailija
50/59 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali aikuinen ei syö sitä mitä ei halua. En voi sietää home- ja Aurajuustoja. Ne maistuvat aivan kamalilta, niitä en vapaaehtoisesti syö. Olen joskus maistanut, ja ensimmäinen kerta jäi viimeiseksi, olin sylkäistä palan ulos, niin kamalalta ne maistuivat. Jos jossain kyläpaikassa on menty tähän ah niin muodikkaaseen juustojen tarjoiluun, jätän ottamatta. Jos tarjolla on keksejä, joihin voi laittaa juustoa, syön pelkkiä keksejä. Enkä yhtään välitä siitä, jos muut katsovat ihmetellen.

Vierailija
51/59 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homejuustot ei mene kurkusta alas, samoin yököttää jogurteissa hedelmäpalat. Lapsesta saakka olen ollut aistiyliherkkä sen suhteen, miltä joku ruoka tuntuu suussa tai haisee. Muuten kyllä mielestäni olen suht kaikkiruokainen.

Onpas täällä taas joillain ongelmia sen suhteen, mitä joku toinen syö tai ei syö.

Vierailija
52/59 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmmm, rakastan homejuustoja. Rajoitan tosin juuston syöntiä koska mitään kevyttä kamaa ne ei ole.

Kuulkaa juustohiiret! Neuvokaahan joku hyvä voimakas juusto aamiaisleivän päälle. Mustaleima on ok mutta kyllästyttää pidemmän päälle. Nyt on menossa Allerum Greve. Mutta vinkkejä kaipaisin.

Vierailija
53/59 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi syödä mitään jalkahieltä haisevaa.

🤮

Vierailija
54/59 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskakin on herkullista, sillä miljoonat kärpäset eivät voi olla väärässä.

Vierailija
55/59 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homejuusto peittää muut maut alleen. Siksi en halua sitä enää pitsaankaan. En muutenkaan voi syödä paljon juustoja, sillä rasvaisina ne aiheuttavat paiseita kasvoihin. Valtaosa suomalaisista on ylipainoisia, joten kerma ja juustot voisivat jäädä vähemmälle.

Vierailija
56/59 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä riittää. Ilmeisesti kotona ollut aika rajoittunut ruokavalikoima, eivät ole oppineet ja moni ei sitten aikuisenakaan opettele syömään uutta

Vierailija
57/59 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla jotain perversioita, jos tykkää syödä jotain joka haisee eritteiltä.

Vierailija
58/59 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AuraVÄLIVIIVAjuusto on ihanaa

Rivo-Riitta: "Minä sinulle väliviivajuustot näytän."

Vierailija
59/59 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän hyvin, ettei kaikki tykkää kaikista ruuista. Itse en todellakaan pidä basilikasta, enkä lehtiselleristä. Mutta en naama vihreänä yökkäile kovaan ääneen, jos joku sattuu mainitsemaan pestopastan (jossa on siis basilikaa). Mä en syö, mutta ei se mitenkään ole multa pois, jos joku niistä tykkää.

Mutta siis tuota hirveää mainostamista KOVAAN ääneen, että YÖN KUINKA KUKAAN VOI SYÖDÄ HOMEHTUNUTTA RUOKAA tai nilviäisiä tai sieniä tai maustettua ruokaa... Ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä, niin tottakai joku tykkää jostain josta joku muu ei tykkää.