Onko sinulla töissä "työaviomies"?
Tai onko jollain kollegallesi. Huomaako ulkopuoliset tämän kemian?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Työaviomies = työpaikan aviomies/isäntähahmo, jonka kanssa hommat sujuvat mutta vipinää ei ole.
Jaa mulla tuommosia on useita, mutta en sanoisi työaviomiehiksi,
Mulla on. Ollaan oltu yli 25v vuotta samassa firmassa, välillä läheisemmissä tehtävissä ja välillä kuukausia eri paikoissa. Tiedetään jo miten toinen ajattelee ja voidaan tiuskiakin toisillemme kuin vanha aviopari 😅 ollaan oltu mukana toistemme elämässä läpi avioerot, läheisten kuolemat, mun lasten syntymät. Romanttista rakkautta meillä ei ole koskaan ollut, mutta fyysisesti on vetoa toisiimme myös. Mutta ei petetty puolisoita vaan eri elämäntilanteissa jonkun aikaa välillä viihdytty samoissa lakanoissa, mut sitten taas jatkettu vaan työkavereina ja ystävinä.
On! Ja nyt perhana olen mennyt varattuna ihmisenä ihastumaankin siihen...
No eipä oikein voi olla, kun kaikki kollegani tuppaavat olla naisia. Ehkä jotkut niistä saattaa olla sellaisia työpaikkaäitejä tosin. ;D
Vierailija kirjoitti:
Työaviomies = työpaikan aviomies/isäntähahmo, jonka kanssa hommat sujuvat mutta vipinää ei ole.
No ei kyllä tätä haeta profiilityyppinä kun työaviomiehestä puhutaan. Sanotaanko näin, että työaviomies on se, jolle nainen antaisi työpaikan miehistä ensimmäisenä pilluraa jos pitäisi valinta tehdä. Se ei tarkoita, että henkilön kanssa on mitään äärivakavaa sutinaa, mutta kuitenkin hänessä on jotain aavistuksen enemmän kuin muissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyllä työaviomiehen kanssa on juuri vipinää, mutta ei lupaa lähentyä. Työpariskunnat voivat olla myös mustasukkaisia toisistaan.
Mulla on muutaman vuoden ollut tällainen. Olemme tahoillamme varattuja muttemme pääse toisistamme eroon. Yritetty on muutaman kerran.
Kemia on mieletöntä ja meillä on suuria tunteita. Työajalla emme tee mitään typerää mutta olen kuullut työkavereilta naureskelua, kuinka tuo mies on niin ihastunut minuun.
Kai sen sitten muut huomaa jos ihastusta ilmassa.
Olen ollut sellainen.
Nythän siis tarkoitetaan pikaisia kahvihuoneessa kun toimisto on menossa kiinni ja muita aviollisten velvollisuuksen suorittamista?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutaman vuoden ollut tällainen. Olemme tahoillamme varattuja muttemme pääse toisistamme eroon. Yritetty on muutaman kerran.
Kemia on mieletöntä ja meillä on suuria tunteita. Työajalla emme tee mitään typerää mutta olen kuullut työkavereilta naureskelua, kuinka tuo mies on niin ihastunut minuun.
Olen samassa tilanteessa. Miten tuossakaan tietää miten kuuluisi toimia? Jos se työaviomies onkin sittenkin se oikea, eikä se kotona oleva kenen kanssa ei täysin onnellinen ole ja tuskin tulee koskaan olemaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisiin ei voi luottaa. Limaisia pettäjiä kaikki. Elävät sairaissa fantasioissaan. OKSENNUS!!!
Ei se ihan noin mene ja sinä yleistät kyllä nyt.
Tosinainen vie rakastamansa miehen vihille lopulta aina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samassa tilanteessa. Miten tuossakaan tietää miten kuuluisi toimia? Jos se työaviomies onkin sittenkin se oikea, eikä se kotona oleva kenen kanssa ei täysin onnellinen ole ja tuskin tulee koskaan olemaankaan.
Juuri näin, ei voi tietää. Olimme pitämättä yhteyttä aika pitkän aikaa muttei ne tunteet mihinkään kadonneet.
En tule ikinä tuosta työpaikan miehestä pääsemään eroon mutten ota stressiä. Kai asiat jotenkin ratkeaa. Ehkä.
28
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työpaikalla sekä tosielämän miesystävä sekä oman tiimin työaviomies.
eikö siinä ole riski, että ne saavat tietää toisistaan
Oli kerran! Hän tajusi minua ihan yhtä pienistä vihjeistä kuin oikea aviomieskin, ajattelimme työasioista tosi samanlaisesti ja kaikki sujui kuin tanssi.
En tule koskaan unohtamaan häntä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä tätä haeta profiilityyppinä kun työaviomiehestä puhutaan. Sanotaanko näin, että työaviomies on se, jolle nainen antaisi työpaikan miehistä ensimmäisenä pilluraa jos pitäisi valinta tehdä. Se ei tarkoita, että henkilön kanssa on mitään äärivakavaa sutinaa, mutta kuitenkin hänessä on jotain aavistuksen enemmän kuin muissa.
Ei, vaan ne on rakastajia tai poikaystäviä. Aviomies on kauan samaa työtä tehnyt, eli yhteisen arjen jakaminen ja läheiset välit. Lounaat, kahvittelut ja yhdessä kylkikyljen mennään. Seksuaalista kemiaa ei useinkaan enää ole, mutta ollaan kuin paita ja p* kuin vanha aviopari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa mulla tuommosia on useita, mutta en sanoisi työaviomiehiksi,
Meillä on eräs, joka ei ole erityisesti kenekään vaan kaikkien työaviomies.
Todella vastuullinen ja ahkera mies naisvaltaisessa työpisteessä, on asiallinen, pientä pilkettä mutta tietää missä raja kulkee.
On niitä sellaiset 20 kpl. Mutta mulla ei kotona ole ketään, joten se sallittakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyllä työaviomiehen kanssa on juuri vipinää, mutta ei lupaa lähentyä. Työpariskunnat voivat olla myös mustasukkaisia toisistaan.
Katso Work husband. Ei vipinää, korkeintaan huumoria.
Minä olin "työpaikkapoikaystävä", jos niin voidaan sanoa, yhdelle itseäni nuoremmalle naiselle määräaikaisen työsuhteeni aikana. Meillä oli kyllä niin mahtavaa kemiaa! :D Oikea tyttöystävä ei vieläkään tiedä hänestä. :)
Vierailija kirjoitti:
Oli kerran! Hän tajusi minua ihan yhtä pienistä vihjeistä kuin oikea aviomieskin, ajattelimme työasioista tosi samanlaisesti ja kaikki sujui kuin tanssi.
En tule koskaan unohtamaan häntä!
No tämä juuri. Tuntuu kuin arjessa olisi kaksi miestä kenen puoleen kääntyä ja jakaa ilot ja surut ja kenen kanssa voi olla täysin oma itsensä, toinen kotona ja toinen töissä. Hämmentävää jopa.