Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruokia teette tofusta?

Vierailija
14.05.2022 |

Itse olen tehnyt vaan currya mutta huvittaisi kokeilla jotain uutta.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasagneen. Hyvä kokki paha kokki-sarjassa oli kerran hyvä kasvislasagneohje, jossa tofua ja pestoa jne.

Hampurilaispihvinä.

Murentaa käsin paloiksi kastikkeeseen jolloin pintaa mihin maku tarttuu tulee enemmän.

Uunissa paistettuna päällä jotain maustekastiketta.

Kuutioina keitossa.

Muhennoksissa kuutioina.

Silken tofua voi syödä sellaisenaan salaatin päällä, silleen sitä on laitettu joissain markettisushipisteissäkin.

Ton kokkisarjan kun saisi uusintana, ne oli hyviä ja just ne vanhat uudelleen nimen omaan.

Good chef bad chef, australialainen sarja. Siinä oli  Gary Mehigan ja Janella Purcell kokkeina.

Vierailija
22/46 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tehdään tofucurrya?

Ihan niinkuin mitä muuta currya, mutta laitat tofua siihen.

Tarkoittaa varmaan kastiketta tai muhennosta missä lihan korvaa tofu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivaat, paahdat kevyesti ruskeaksi, marinoi pari tuntia tai yön yli curry tahnalla. Maustuu paremmin kuivahkona. Sen jälkeen lisäät kookosmaitoa ym. muut ainekset.

Jos et halua marinoida, osta valmiiksi maustettu: https://jalotofu.fi/reseptit/tofu-curry-hot-pot/

Vierailija
24/46 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivaat, paahdat kevyesti ruskeaksi, marinoi pari tuntia tai yön yli curry tahnalla. Maustuu paremmin kuivahkona. Sen jälkeen lisäät kookosmaitoa ym. muut ainekset.

Jos et halua marinoida, osta valmiiksi maustettu: https://jalotofu.fi/reseptit/tofu-curry-hot-pot/

Ei ole pakko edes marinoida eikä paahtaa, voi heittää kastikkeen sekaan maustumaan. Kastike yleensä tarpeeksi maustettua.

Vierailija
25/46 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofuhan on ikäänkuin mautonta juustoa jota pitää käsitellä maun saamiseksi. Japanissa sitä syödään kyllä paljon ja pysyvät hyväkuntosina ja pitkäikäisinä. Itse olen lihamiehiä mutta toisaalta syönhän minä juustoja ja kasviksia. Makua vaan pitäs saada tofuun.

Vierailija
26/46 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tofuhan on ikäänkuin mautonta juustoa jota pitää käsitellä maun saamiseksi. Japanissa sitä syödään kyllä paljon ja pysyvät hyväkuntosina ja pitkäikäisinä. Itse olen lihamiehiä mutta toisaalta syönhän minä juustoja ja kasviksia. Makua vaan pitäs saada tofuun.

Mistä tunnistaa lihansyöjän?

Vierailija
27/46 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bibimbapia :)

Korvaan siis lihan tofulla, näistä tofuversioista löytyy googlaamalla suoraan reseptejäkin.

En muuten välitä tofusta juurikaan, mielestäni vaikea saada maukasta, mutta tuossa toimii.

Vierailija
28/46 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin ja nopein tapa saada tofuun makua on ensin puristaa vesi pois, sitten tofu murustetaan pieniksi paloiksi, kunnolla neitsytoliiviöljyä ja suolaa sekaan ja mausteita maun mukaan. Itse tykkään ihan vaan valkosipulijauheesta ja mustapippurista. Sitten uuniin 225 kunnes kullankeltaista ja rapeaa. Siinä kun tofu paistuu voi valmistaa lisäkkeet.

Vierailija
29/46 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoin ja nopein tapa saada tofuun makua on ensin puristaa vesi pois, sitten tofu murustetaan pieniksi paloiksi, kunnolla neitsytoliiviöljyä ja suolaa sekaan ja mausteita maun mukaan. Itse tykkään ihan vaan valkosipulijauheesta ja mustapippurista. Sitten uuniin 225 kunnes kullankeltaista ja rapeaa. Siinä kun tofu paistuu voi valmistaa lisäkkeet.

Mitä käytät lisäkkeenä?

Voisin kokeilla tuota kun en ole ennen tehnyt uunissa.

Vierailija
30/46 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus etsin jonkun tulisen kanakeiton reseptin ja käytän rapeaksi paistettua tofua kanan tilalla.

Vierailija
31/46 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/46 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea siitä teen.

Vierailija
33/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savutofusta teen lempiruokaani, eli maailman helpointa arkiruokaa; "lohi"kiusausta.

Siihen tulee paketti kylmäsavutofua, pussillinen peruna-sipulisekoitusta, sekä purkki kaurakermaa. Mausteina käytän aina pippuria ja reilusti tilliä, välillä ripauksia jotain muutakin.

Kerran kun mummoni oli kylässä ja tein tätä ruuaksi, hän kiitteli kovasti miten oli hyvää lohikiusausta :D Sen vuoksi nimikin jäi elämään, vaikka aiemmin puhuin ihan tofukiusauksesta.

Vierailija
34/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tunnistaa lihansyöjän?

Mistä tunnistaa vegaanin?

Vierailija
35/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispadassa tai hyvin öljyssä paistettuna mausteiden kanssa.

Intialaisessa ruoassa todella hyvää!

Vierailija
36/46 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tofu nuudeliwok

Vierailija
37/46 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinoitu tai savutofu on kanssa todella hyvää leivän päällä kun paistaa ohuita viipaleita vähän rapeaksi

Savustettu kumi hyvää? 😂

Vierailija
38/46 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pilkon Tafue tofun kuutioiksi, paistan oliiviöjyssä rapeaksi ja lisään esim.salaatteihin, nuudeleiden kanssa, tai teen lautasen missä on tofun lisäksi avokadoa, luumutomaatteja, paahdettuja kurpitsansiemeniä, rucolaa, mitä nyt ikinä haluaakaan laittaa. Myös aasialaistyyppisiin keittoihin käy.

Huomaatko muuten että kaikissa muissa raaka-aineissa on makua joita tuohon laitat, ainoastaan tofu on yliprosessoitu täysin mauton tuote?

Vierailija
39/46 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinoitu tai savutofu on kanssa todella hyvää leivän päällä kun paistaa ohuita viipaleita vähän rapeaksi

Vegakkien todella hyvää = Normaalin ihmisen täysin mautonta ja sitkeää 

Vierailija
40/46 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savutofusta teen lempiruokaani, eli maailman helpointa arkiruokaa; "lohi"kiusausta.

Siihen tulee paketti kylmäsavutofua, pussillinen peruna-sipulisekoitusta, sekä purkki kaurakermaa. Mausteina käytän aina pippuria ja reilusti tilliä, välillä ripauksia jotain muutakin.

Kerran kun mummoni oli kylässä ja tein tätä ruuaksi, hän kiitteli kovasti miten oli hyvää lohikiusausta :D Sen vuoksi nimikin jäi elämään, vaikka aiemmin puhuin ihan tofukiusauksesta.

Hehe, toi on niin paska ja väsynyt läppä 🤣 

yleensä se menee niin että isoäiti tai isoisä joka oli ammatiltaan kokki piti porkkalaa paljon parempana kuin lohta.