Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3. Päivä ilman energiajuomia ja tunnen kuolevani

Vierailija
14.05.2022 |

Olen vuosia juonut vähintään 1 energiajuoman päivässä, joskus jopa 6. Ihan järjettömiä määriä. Nyt olen nukkunut melkein 20 h. Olo on todella huono. Tuntuu siltä, että kuolen. En enää tiedä voiko johtua edes tästä. Kivut ovat järkyttävät.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua

Vierailija
2/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa kahvia korvikkeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo aika paljon siitä millaista myrkkyä se on elimistölle jos kroppa menee noin sekaisin vieroitusoireista.

Tsemppiä sinulle, teit oikean päätöksen terveytesi kannalta vaikka juuri nyt tuntuukin ikävältä.

Vierailija
4/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo kahvia. Se on pahaa eikä sovi vatsalleni. Ja se ylläpitäisi riippuvuutta. Minulla ei ole kotona edes vehkeitä enkä nyt pysty hakemaan. En ole saanut juotua tai syötyä oikein mitään. Edellispäivänä nousi kuume ja oksensin kaiken pihalle. Tuntuu, että minulla on suolitukos. Yritin tehdä suolihuuhtelua, mutta vatsaan sattuu niin paljon, että en pysty. Nyt on jo lauantai. Onko tämä sittenkin 4. päivä? Olen ihan sekaisin.

Ap

Vierailija
5/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa joku täällä. Minua pelottaa.

Ap

Vierailija
6/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostais että tuossa on nyt muutakin ongelmaa samaan aikaan.

Vierailija
7/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon siitä millaista myrkkyä se on elimistölle jos kroppa menee noin sekaisin vieroitusoireista.

Tsemppiä sinulle, teit oikean päätöksen terveytesi kannalta vaikka juuri nyt tuntuukin ikävältä.

En tiedä johtuuko tämä pelkästään siitä vai olenko saanut jonkun pöpön samaan aikaan. En jaksa enää. En pääse sängystä kuin vessaan.

Ap

Vierailija
8/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota kokeeksi energiajuomaa niin tiedät johtuuko oireesi niistä. Ei mitään riippuvuutta aiheuttavia juttuja saa lopettaa kertalaakista vaam vähitellen.

Voi tulla vaikka sydänpysäys, kun elimistön toiminta on säätynyt sen mukaan, että ainetta on aina elimistössä.

Vierailija
9/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla noroviruskin. Siinä oli itselläni oireena hirveät viiltävät vatsakivut ja kaiken oksentaminen ja ripulointi. Ja kunto meni tosiaan niin heikoksi että just ja just jaksoi vessaan.

Sitten sain muutaman ruokalusikallisen Valmarin-vettå pysymään sisällä etten kuivunut kokoon.

Vierailija
10/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parempi että soitat päivystykseen ja kysyt neuvoa?

Jos et kestä kahvia, voisitko juoda vahvaa teetä? Tai colaa?

Olisi ehkä pitänyt lopettaa erkut loiventaen, eli vähentänyt aina purkin viikossa, jos olet vuosikausia ollut koukussa.

Energiajuomat on riippuvuutta aiheuttavia myrkkyjä, älkää opetelko juomaan niitä!

Join kerran vajaat 10v sitten lasillisen sitä, ja tärisin loppupäivän. Sen jälkeen en ole maistanut. En tajua miten joku voi juoda niitä.

Vierailija
11/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo kahvia. Se on pahaa eikä sovi vatsalleni. Ja se ylläpitäisi riippuvuutta. Minulla ei ole kotona edes vehkeitä enkä nyt pysty hakemaan. En ole saanut juotua tai syötyä oikein mitään. Edellispäivänä nousi kuume ja oksensin kaiken pihalle. Tuntuu, että minulla on suolitukos. Yritin tehdä suolihuuhtelua, mutta vatsaan sattuu niin paljon, että en pysty. Nyt on jo lauantai. Onko tämä sittenkin 4. päivä? Olen ihan sekaisin.

Ap

On se terveellisempää kuin energiajuoma. Kokeile tummapaahtoisempaa kahvia, ihan vaikka murukahvia, on vatsaystävällisempää. Moni murkukahvi liukenee ihan hyvin kylmäänkin veteen tai vaikkapa maitoon.

Vierailija
12/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yli 30 ja minulla on sama ongelma tavallaan.

lapsesta asti on ollut vaikeuksia kokea ilta väsymystä. tavallaan se nukkumaan meno vaan karkaa myöhempään joka ilta jos odotan sitä väsymystä.

20v urheilin paljon ja sekään ei auttanut. koulun käynti on aina ollut tuskaa kun herää kun herää.

lopulta löysin helpotuksen melatoniinista sekä energiajuomasta jolla pystyin opiskelemaan ammatin ja tekemään vuoden töitä kunnes tajusin että kohta pettää pumppu tai tulee aivovaurio. näin ei voi jatkua että tarvitaan näitä aineita jotta nukahtaa ja herää.

nyt tässä on menty taas yli 4kk nukkumaan klo 2-10 välillä ja ylös klo 14-22.

aloin juomaan taas energiajuomaa ja tilasin apteekista taas melatoniinia jospa saisi niillä rytmin kuntoon jotenkin edes hetkeksi.

jos olisi rahaa menisin unitutkimuksiin sun muihin jotta voitais kartottaa mikä on aivoissa vikana.

Vierailija
13/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On se terveellisempää kuin energiajuoma. Kokeile tummapaahtoisempaa kahvia, ihan vaikka murukahvia, on vatsaystävällisempää. Moni murkukahvi liukenee ihan hyvin kylmäänkin veteen tai vaikkapa maitoon.

kofeiinia toisessa muodossa. miksi ihmeessä?

Vierailija
14/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä parempi

Sieksä soitat päivystykseen ja kysyt neuvoa?

Olisi ehkä pitänyt lopettaa erkut loiventaen, eli vähentänyt aina purkin viikossa, jos olet vuosikausia ollut koukussa.

Energiajuomat on riippuvuutta aiheuttavia myrkkyjä, älkää opetelko juomaan niitä!

Join kerran vajaat 10v sitten lasillisen sitä, ja tärisin loppupäivän. Sen jälkeen en ole maistanut. En tajua miten joku voi juoda niitä.

Siellä se riemu vasta repeäisi, kun tämä jonne kertoisi pärinän loppuneen

Ap

Vierailija
15/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

kofeiinia toisessa muodossa. miksi ihmeessä?

Niin.

Ap

Vierailija
16/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin laakista energiajuomien juomisen, kun mulla todettiin niistä johtunut rasvamaksa. Ei tullut mitään vieroitusoireita. Ei päänsärkyä, ei mitään. Ne on henkistä riippuvuutta vaan ne vieroitusoireet.

Vierailija
17/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lääkärin vastaanotolle. Sun ei tarvi heti varata aikaa, vaan eka selität tilanteen. Ne neuvoo sua ja jos katsoo tarpeen, antaa sulle ajan. En lukenut kaikkia viestejä, mutta pahalta kuulostaa oireet.

Vierailija
18/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen yli 30 ja minulla on sama ongelma tavallaan.

lapsesta asti on ollut vaikeuksia kokea ilta väsymystä. tavallaan se nukkumaan meno vaan karkaa myöhempään joka ilta jos odotan sitä väsymystä.

20v urheilin paljon ja sekään ei auttanut. koulun käynti on aina ollut tuskaa kun herää kun herää.

lopulta löysin helpotuksen melatoniinista sekä energiajuomasta jolla pystyin opiskelemaan ammatin ja tekemään vuoden töitä kunnes tajusin että kohta pettää pumppu tai tulee aivovaurio. näin ei voi jatkua että tarvitaan näitä aineita jotta nukahtaa ja herää.

nyt tässä on menty taas yli 4kk nukkumaan klo 2-10 välillä ja ylös klo 14-22.

aloin juomaan taas energiajuomaa ja tilasin apteekista taas melatoniinia jospa saisi niillä rytmin kuntoon jotenkin edes hetkeksi.

jos olisi rahaa menisin unitutkimuksiin sun muihin jotta voitais kartottaa mikä on aivoissa vikana.

Sun kannattaa hommata yötyö.

Vierailija
19/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin laakista energiajuomien juomisen, kun mulla todettiin niistä johtunut rasvamaksa. Ei tullut mitään vieroitusoireita. Ei päänsärkyä, ei mitään. Ne on henkistä riippuvuutta vaan ne vieroitusoireet.

Et olisi voinut keksiä mitään ilkeämpää sanottavaa. Kyllä nämä oireet ovat ihan todellisia eikä kaikki ihmiset reagoi samalla tavalla.

Ap

Vierailija
20/28 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä parempi

Sieksä soitat päivystykseen ja kysyt neuvoa?

Siellä se riemu vasta repeäisi, kun tämä jonne kertoisi pärinän loppuneen

Ap

Ai sä ootkin jonne. Luulin, että olet joku pärinätäti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan