Kun itseni ikäinen aspa teitittelee? :D
Mitä ajatuksia herää?! Tai sitten esim. 1-3 v itteni ikäluokkaa haitarilla. :D Mitä ajattelette, tykkäättekö?
Itse en tykkää ja koen sen outona jos ittensä ikänen teitittelee. :D Joskus tätä kohtaan.. :D
Mikähän lie syy takana?:D
Kommentit (30)
Teitittely kuuluu asiakaspalveluun asiakkaan iästä riippumatta.
-'mä oon ollu itsekin aspa ja meillä on epävirallinen ohjeistus, että teitittellään yli keski-iän ylittäneitä, tai sitten jotain eläkeläis pariskuntia. En ikinä teititellyt jotain 40 vuotiaita edes tms. :D Jos olisin teititelly jotain 30 vuotiasta niin se olisi ollut multa varmaan ihan vit********a että "hah oot niin vanha" vaikkei edes olisi. :D En vaan olisi edes 20 vuotiaana kehdannu teititellä mitänä 30 vuotiasta koska tiedostin jo sillon että 30 v on vielä nuori aikuinen ja kyllä 99 % 30 vuotiaista huomaa että on suht nuori aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa aspa?
ASiaskasPAlvelija
Miksi pitää kirjoittaa joku lyhenne mitä kukaan ei tajua?
Kaikki muut paitsi sinä tajusivat. Aspa on ihan yleisesi käytössä oleva lyhenne.
Tiedätkö mitä tarkoittaa bbp?
Bruttokansantulo
Minua puolestaan hämmentää (ja välillä jopa loukkaa/suututtaakin) nykytapa sinutella tuntemattomia.
Kyllä asiakaspalvelijan on kohteliasta teititellä.
Vierailija kirjoitti:
Minua on hämmentänyt kanssa ja meinaan jäädä monttu auki tilanteessa, jossa ikäiseni aspa teitittelee. Hiljattain kävi, että ikäiseni (ei ainakaan paljon nuorempi voinut mitenkään olla ellei ollut tosi vanhan näköinen) asiakaspalvelija ensin sinutteli, sitten siirtyi teitittelyyn. Sitten taas eilen toisinpäin - 20-23 v. eli yli 10v minua nuorempi aspa ensin teititteli, mutta siirtyi kesken kaiken sinutteluun. Outoa, kun mitään logiikkaa ei löydy. Itse hyväksyisin,että kaikki sinuttelisivat minua. Rouvaksi en halua ainakaan tulla kutsutuksi, minusta rouva on vain tiettävästi naimisissa oleva henkilö ja toisaalta sanasta rouva tulee mieleen vanhanpuoleinen täti.
Se, että teitittely vaihtuu sinutteluksi tai päinvastoin kertoo sen, ettei se teitittely tule todellakaan luonnostaan. Teitittely ei siis liity mitenkään siihen asiakkaaseen vaan siihen asiakaspalvelun rooliin. Ei sitä teitittelyä aina muista, ellei se ole jo muodostunut rutiiniksi, jolloin se tulee automaattisesti sieltä selkärangasta, kun asian roolissa toimii. Muilla se vaatii itsensä muistuttelua.
Ja se teitittely todellakin vain kuuluu siihen hyvää asiakaspalveluun, ei mitään muuta. Tämähän nyt on ihan itsestään selvä asia, ettei se mitään sen kummempaa tarkoita.
Kaikkea te pennut jaksattekin ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Minua puolestaan hämmentää (ja välillä jopa loukkaa/suututtaakin) nykytapa sinutella tuntemattomia.
Kyllä asiakaspalvelijan on kohteliasta teititellä.
TÄMÄ!
Taannoin huomasin, että lähigrillin kohtelias tapa kysyä
"Mitä teille saisi olla?"
"...Ja näin olkaa hyvä" "
On muuttunut muotoon:
"Entä sulle?"
"SIINÄ!"
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 5-kymppinen ja teitittelen pääministeri Marinia, koska se on kohteliasta.
Ministereitä ja kansanedustajia kuuluukin aina teititellä heidän virka-asemansa vuoksi.
Eduskunnassakin kaikki teitittelevät toisiaan, vaikka olisi sama virka-asema. Tämän voi nähdä jos katsoo eduskunnan istuntoja ja siellä käytäviä keskusteluja.
Minä en kyllä pidä teitittelystä. Olen nuori aikuinen JA SEN NÄKÖINEN. Itse asiassa ikäistäni nuoremman näköinen ja se on minulle sanottu useaan otteeseen. Näen myös peiliin.
Hyvin harvoin minua teititellään, mutta silloin harvoinkin se tuntuu ärsyttävältä. Kohtelias voi olla MYÖS ILMAN TEITITTELYÄ, joka viittaa vanhuuteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 5-kymppinen ja teitittelen pääministeri Marinia, koska se on kohteliasta.
Ministereitä ja kansanedustajia kuuluukin aina teititellä heidän virka-asemansa vuoksi.
Eduskunnassakin kaikki teitittelevät toisiaan, vaikka olisi sama virka-asema. Tämän voi nähdä jos katsoo eduskunnan istuntoja ja siellä käytäviä keskusteluja.
Liittyy kokouskäytäntöihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä pidä teitittelystä. Olen nuori aikuinen JA SEN NÄKÖINEN. Itse asiassa ikäistäni nuoremman näköinen ja se on minulle sanottu useaan otteeseen. Näen myös peiliin.
Hyvin harvoin minua teititellään, mutta silloin harvoinkin se tuntuu ärsyttävältä. Kohtelias voi olla MYÖS ILMAN TEITITTELYÄ, joka viittaa vanhuuteen!
Eikä liity viittaa mitenkään vanhuuteen, kun kyseessä on asiakaspalvelutilanne! Eikö ihmiset tosiaan tajua yhtään tällaisia tilannesidonnaisia asioita ja käytöstapoja? Etkö oikeasti erota asiakaspalvelutilannetta jostain vapaamuotoisesta keskustelusta esim kadulla tai naapurin kanssa? Jälkimmäisissä kenellekään ei varmasti tule mieleen teititellä teikäläistä (pl ehkä nuoret lapset), ensimmäisessä tilanteessa se kuuluu ihan asiakaspalvelijan rooliin ja työhön.
Tunnet siis aspan. Muutenhan et hänen ikäänsä tiedä ULKONÄKÖÄ KATSOMALLA.