Muistathan kevään juhlissa, että tennarit/lenkkarit eivät ole juhlakenkiä (vaikka ovatkin siistit)!
Kommentit (197)
Merkkitennarit on nykyään 2-15 kertaa kalliimmat kuin mitkään perus juhlakengät.
Siksi kaikki käyttää niitä.
Ulkomailla lenkkarit on kuuluneet bisnespukeutumiseen jo 2000-luvun alusta.
Suomijuntit ei vaan tajuu.
Juhlakengät maksaa nykyään noin 100 euroa ja tennarit 100-500 euroa, siksi pukeudutaan koska halutaan näyttää että on rahaa.
t: pääkaupunkiseutulainen
Jos ostan juhlakengät, ylioppilas jää ilman lahjarahaa. Molempiin ei ole varaa.
Koulun kevätjuhlat nyt ei kummoinen juhla ole. Tennarit käy, samoin farkut. Collarit jos laittaa niin toivottavasti on edes puhtaat. Sitä paitsi monessa koulussa ollaan sukilla.
Laitatteko muut tämän ihan kutsuihin?
rumat ne vaatteilla koreilee. itse olin ukon kanssa hautajaisissa mustissa farkuissa ja farkkutakissa. kenkänä menee aina maiharit.
Vierailija kirjoitti:
Näin just kuvan missä julkkisnaisilla oli lenkkarit. Toki värikkäät sellaiset. Ja juhlat oli ylioppilasjuhlista.
Selkeä etikettivirhe. Taisi olla jotain turhisjulkkiksia?
Haista pitkä p*ska, moukkamainen asusheimaaja
Muistan, mutta kun nillitys ei kiinnosta, niin unohdan.
Kyllä käy tennarit, jos ei muihin ole varaa. Muutenkin turhaa ostaa juhlakenkiä vain yhtä kertaa varten.
Toivottavasti kukaan ei jätä menemättä juhliin sen takia, kun ei ole juhlakenkiä, olipa syynä sitten jalkavaivat tai mikä muu syy tahansa. Jos syntymäpäivien, häitten tai yo-juhlien järjestäjä pahoittaa mielensä tennareista vierailla, voisi hän mennä itseensä ja miettiä, miksi ne kengät on nyt niin kynnyskysymys? Onko parempi, että vieras jää sitten kotiin kun ei ole vaadittavia kenkiä, vai voiko hän kaikesta huolimatta tulla jalalle mukavissa tennareissa? Tulkoon vaikka tohveleissa, pääasia että tulee.
Mä menin jopa naimisiin tennarit jalassa 😁 Olin just saanut kipsin pois ja ruvennut kävelee ilman keppejä, niin ei käynyt mielessäkään muut kengät.
Muistathan, että joillakin ihmisillä on terveysvaivoja ja sen takia käyttävät tennareita tai lenkkareita myös juhlissa. Ihan nuorellakin täysin terveen näköisellä voi olla joku tilanne päällä eikä voi käyttää kuin lenkkareita.
Oli terveysvaivoja tai ei, mielestäni kevään ja kesän juhlissa voi tilanteen mukaan muutenkin olla ihan ok käyttää siistejä tennareita. Juhlia kun on kaikenlaisia. Osa järjestää valmistujaisjuhlat tai häät takapihallaan nurtsilla tai on muuten vain rennompi pukukoodi. Minua ei ainakaan toisten kenkävalinta ole ikinä häirinnyt niin paljoa että siihen kiinnittäisin huomiota. Pääasia, että on muuhun pukeutumiseen yhteensopivat jalkineet, joissa on hyvä liikkua ja juhlia!
Kuningatar Silvia oli juuri juhlapäivällisellä tiara päässä, pinkissä juhlamekossa ja valkoiset lenkkarit jalassa! Syynä jalkaleikkaus.
Jos Silvialle kelpaa, kelpaa meille taviksillekin.