Voiko koiraa silittää kun se nukkuu?
Kommentit (23)
Aika useasti meidän koira nukahtaa, kun sitä silitellään. Siinä sitten silitellään nukkuvaa koiraa.
Ei koska koira voi säikähtäessään purra!
Antaa toisen nukkua rauhassa. Silittelet sitten kun herää.
Jos tuntee koiran, muuten voi käydä kalpaten.
Huoh. Voiko palstalla esittää tyhmää??
Koiran annetaan nukkua. Ei herätet silitettäväksi.
Vierasta koiraa en menisi silittelemään. Omaa kyllä silitin nukkuessakin eikä se siitä mitään välittänyt.
Jos koira nukkuu jossain itsekseen niin en mene koskemaan mutta tulee usein esim. sohvalle kainaloon torkkumaan niin siinä kyllä silittelen ja rapsuttelen. Sama aamulla kun heräillään.
Jos oma koira nukkuu kainalossa/vieressä, voi silittää.
Nukkuvaa koiraa ei mennä erikseen silittämään - eikä varsinkaan, jos koira ei ole oma. Nukkuvalle koiralle annetaan rauha nukkua.
Ja kuten joku jo sanoikin, unesta herätetty koira saattaa pelästyksissään puolustautua varsinkin silloin, jos herättäjä on vieraampi.
Saanko arvata: ap on mamma, jonka lasta on kylässä tms kielletty silittämästä nukkuvaa koiraa ja ap on vetänyt siitä hiukan herneitä nenäänsä?
Syvässä unessa olevalle koiralle kuuluu sama unirauha kuin ihmisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei herää syvästä unesta.
Mutta, kyllä mä ymmärrän kommenttisi.
Jos koira nukkuu yksin rauhassa niin silloin sen pitää antaa vaan nukkua, mutta jos koira nukkuu sylissä tai vieressä ja on oikeasti suhde siihen koiraan niin silloinhan voi silittää voi jopa nauttia siitä silittelystä kovasti.
Mutta jos ap:n kysymystä ajatellaan niin eihän tuntemattomiin koiriin muutenkaan kannata mennä koskemaan. Sitähän pitää luoda suhde elukoihin jos niitä halutaan kosketella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, kyllä mä ymmärrän kommenttisi.Jos koira nukkuu yksin rauhassa niin silloin sen pitää antaa vaan nukkua, mutta jos koira nukkuu sylissä tai vieressä ja on oikeasti suhde siihen koiraan niin silloinhan voi silittää voi jopa nauttia siitä silittelystä kovasti.
Mutta jos ap:n kysymystä ajatellaan niin eihän tuntemattomiin koiriin muutenkaan kannata mennä koskemaan. Sitähän pitää luoda suhde elukoihin jos niitä halutaan kosketella.
Kyllä minä herään syvästä unesta, jos minuun kosketaan. Herään muuhunkin. Mies ei ehkä heräisi.
Kaipa sitä nukkuvaa koiraa voi silittää, samalla tavalla kuin kaikkia sieniä voi syödä. Onko se fiksua? Mielestäni ei, mutta sitähän ei ap kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, kyllä mä ymmärrän kommenttisi.Jos koira nukkuu yksin rauhassa niin silloin sen pitää antaa vaan nukkua, mutta jos koira nukkuu sylissä tai vieressä ja on oikeasti suhde siihen koiraan niin silloinhan voi silittää voi jopa nauttia siitä silittelystä kovasti.
Kyllä minä herään syvästä unesta, jos minuun kosketaan. Herään muuhunkin. Mies ei ehkä heräisi.
Rem- ja kevyestä unesta voi herätä, mutta ei syvästä unesta.
Kesken unien herätellystä pentukoirasta kasvaa vihainen pureva koira.
Koira ei ole lelu.
Koira on 5 vuotias. Nukkuu vieressä ja tykkää silityksistä myös nukkuessaan. Aina hakeutuu kiinni kehoon kenen vieressä nukkuukaan. Tämä siis oman perheen kesken. Pennusta asti on hakeutunut ihmisten lähelle eikä ole ollut moksiskaan jos silittelee kun nukkuu vieressä esimerkiksi kun katsotaan telkkaria.
Jos kaipaa omaa rauhaa lähtee pois mutta tämä on todella harvinaista.
Kaikkki lapseni ovat jo yli 25-vuotiaita, joten tuo yksi epäily ei nyt osunut. Omat lapset olen opettanut siihen, ettei vieraisiin koiriin kosketa. Tutustuaan ensin ja tähän omistajan lupa. Ne koirat jotka ovat kiinnostuneita ihmisten huomiosta ovat kyllä aloitteellisia tekemään tuttavuutta.
ap
EI ! Koiralla pitää olla oma paikka myös jossa siihen ei koskaan kosketa!
Mun koiraa ainakin voi. Se kääntyy selälleen ja osoittaa paikan josta mieluiten 😅