Voiko koronaan sairastua 1,5kk päästä uudelleen?
Eli itse olin koronassa maalis-huhtikuun vaihteessa, muu perhe ei sillon sairastunut. Nyt keskiviikkona vanhin lapsi alkoi oireilemaan ja mies heti seuraavana päivänä ja molempien testit positiivisia. Voinko saada itse taudin heti perään uudelleen vai olenko "turvassa"? Minulla rokotteita kaksi joista viimeisin otettu syyskuussa.
Kommentit (17)
Riippuu siitä minkä virusmuunnoksen olet sairastanut.
Nyt se on muuntunut siten, että tarttuu nopeammin uudestaan. Aluksihan siltä oli noin. 6kk turvassa sairastamisen jälkeen.
Mutta sulla on kyllä nyt niin hyvät vasta-aineet noista rokotuksista ja sairastamisesta, että tuskin oireilet. Testisikin saattaa näyttää vielä ns. vanhaa positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Meenyyjovittuun sen koronas kanssa
Sinun se kannattaisi mennä, jos noin hermostuttaa. Olen pohtinut samaa kysymystä kuin ap. Minulla on tällä hetkellä korona.
Vierailija kirjoitti:
Meenyyjovittuun sen koronas kanssa
Nimim. sama virsi jo 2 vuotta.
Juu voi sen saada uudestaankin toisin kuin meillä luultiin kun ajettiin laumasuojaa. Se ei ole mikään one and done.
Jos ei tiedä niin kannataisiko noudattaa varovaisuusperiaatetta kun kuitenkin ihmishengistä on kyse?
Jo kuukauden päästä voi sairastua uudelleen, riippuu siitä, minkä version sairastit ja onko muilla sama vai eri versio.
Onhan tuo jo kansainvälisesti erittäin hyvin tiedossa, että sairastettu variantti ei anna suojaa seuraavalta. Rokotuksesi ovat jo auttamatta vanhentuneet, hyvällä tuurilla tuovat ehkä kuitenkin suojaa vakavammilta oireilta.
Tuttavani sairasti keväällä kuukauden kuluttua uudestaan. Kakkoskierroksen seurauksena tuli long covid, ja nyt sitä yritetään hoitaa. 30-vuotias nainen, oli saanut kolme rokotetta.
Aasian suunnalla leviää mm. Pohjois-Koreassa ja Uudessa-Seelannissa rajoitusten purkamisen jälkeen alkanut leviämään (Suomea vähän vähemmän asukkaita, 50 000 tartuntaa viikossa)
Siis voi. Katsoin eilen, että Briteissä leviää BA.4 ja BA.5 variantit, eli kun ne ovat Euroopan saavuttaneet, niin eiköhän niitä meilläkin ole. En myöskään luota hetkeäkään enää meidän testauksiimme ja seuloihin, niitähän ei käytännössä ole.
Vierailija kirjoitti:
LOPETA KORONAJANKUTTAMINEN
Itku ei auta, kuolema vie sinut ja elämäsi! Mitäs siihen sanot!
Vierailija kirjoitti:
LOPETA KORONAJANKUTTAMINEN
Ja roikut tässä ketjussa, koska...?
Kyllä voi, jos on rokotettu. Itse sairastin lievän koronan maaliskuussa -21, joten jätin ottamatta rokotteet kun oma vuoroni vihdoin tuli. En ole sairastunut uudelleen, vaikka asun Helsingissä ja minulla päiväkoti- ja kouluikäiset lapset.
Pitää täältä Keski-Euroopasta katsoen ihmetellä Suomessa annettavan tiedon vähyyttä, jos noin itsestään selvää asiaa et tiedä! Johan on huono informaation kulku!
Vierailija kirjoitti:
Pitää täältä Keski-Euroopasta katsoen ihmetellä Suomessa annettavan tiedon vähyyttä, jos noin itsestään selvää asiaa et tiedä! Johan on huono informaation kulku!
Onko Vauva-palsta ainoa mitä Suomesta seuraat? Infoa täällä kyllä jaetaan ihan riittävästi, mutta on tietty ihmisjoukko, joka ei sitä tietoa kykene vastaanottamaan, vaikka sitä olisi miten paljon.
Kyllä todellakin voi.