Allekirjoitatteko väitteen, että alkoholisteihin ei ole luottamista.
Kerroin tuttavalleni että tapailen alkoholistia nii hän tokas, että jos ei saa hillittyä itseänsä alkoholin suhteen - ei voi luottaa muutenkaan.
Eli onko niin että alkoholisti n* ssii muita tilaisuuden tullen? Tai tilaisuus tekee varkaan, mitä näitä nyt onkaan?
Ja niin tämä kaveri ei sit juo joka päivä.. välillä selvinpäin ja välillä kännää ihan kunnolla.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Älkää tytöt ikinä menkö yhteen miehen kanssa, jolle viina maistuu liikaa. Ja kyllä te sen osaatte arvioida jo aikaisessa vaiheessa, että maistuuko se todella liikaa. Kun teille itsellenne tulee mieleen epäilys, että juokohan tuo liikaa, voisko se olla alkoholismin merkki, niin silloin epäilyksenne on oikea. Vaikka miten hurmaava mies olisi, niin älkää tehkö sitä pahaa itsellenne.
Hyvä neuvo! Sama pätee poikiinkin, vaikka juovia naisia saattaa olla vähemmän. Juoppo tyttöystäväkään ei ole kovin kiva, paitsi tietenkin silloin jos itselle maistuu!
Kuningas alkoholi päihittää sinut mennen tullen 6-0
Et vaikuta itse kovinkaan luotettavalta.
Mitä se sun kaverille kuuluu että toinen on alkoholisti?
Miksi edes tapailet alkoholistia?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että tuo sun alkoholisti kovasti yrittää raitistella sun takia, mutta varaudu siihen, että ohareita tulee ja saat hoitaa yksin suurimman osan elämästäsi.
Älä ainakaan lapsia tee juopon kanssa tai yksiin muuta, pidä oma asunto. Juoposta voi myös olla todella vaikea päästä eroon, jos väsyt hänen seuraan. Hän ei tajua että hän on helvetin rasittava ihminen ja seura ei enää kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ansaitse parempaa, ap?
Niin mietin vaan että onko se alkoholisimi sitten ihmisessä todellakin se kaikki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme juoppoja olette tavanneet, olen alkoholisti enkä ole päivääkään ollut töistä pois. Hoidan kaikki juoksevat asiat, tilaisuudet, kuskaukset jne ilman mitään ongelmia. Poikani 20v sanoi ettei ole koskaan nähnyt minua humalassa (juon joka päivä). Mieheni on todella epäluotettava ja myös absolutisti. Hän unohtaa milloin mitäkin tärkeää, on aina myöhässä yms.
Jatka samaa rataa. Kyllä se viinapiru sieltä ilmestyy, vielä olet saanut sen pidetyksi piilossa. Et ole ainutlaatuinen.
Ja huom. unohtelu ja myöhässä oleminen ei ole sama asia kuin epäluotettavuus. Alkkiksessa epäluotettavuus tarkoittaa epärehellisyyttä, ja sitähän sinä edustat. Olet olevinasi muuta kuin olet ja poikasi puhuu sinun mieliksesi.
On ne sama asia. Annas kun arvaan, unohtelet itse asioita ja kieltovaihe päällä?
Yhtä epäluotettavia voivat olla esim. kipusairaat ja mt-ongelmista kärsivät. Sovittu ei pidä kun endokivut tulivatkin päälle ja masentuneella on huono päivä ja lääkkeetkin vaihdettu.
Nyrkkisääntö on se, että addikteihin ei ole luottamista, joten kyllä pitää paikkansa. Alkoholistiin et voi luottaa vaikka se olisi ollut kuivilla vuosia. Kyse ei ole pelkästään siitä juoko se vai ei, addikteilla on kaikilla jonkin asteen persoonallisuushäiriö, ja häiriintyneisiin ihmisiin ei voi luottaa missään asiassa.
Mitä mä siitä allekirjoittamisesta hyötyisin?
Älä ryhdy parisuhteeseen päihderiippuvaisen kanssa! Voit luottaa ainoastaan siihen että päihteidenkäyttö jatkuu, ja suurella todennäköisyydellä siitä seuraa joko mt-ongelmia tai rikollisuutta (kuten sinun hakkaamistasi tai omaisuutesi viemistä).
Todennäköisesti alkoholistilla on muitakin ongelmia, esim. velkaantumista, syrjäytymistä tai jotain nepsyjuttuja. Kierrä kaukaa!
Vierailija kirjoitti:
Idíoottien yleistäjien kokoontumisajot näköjään täällä. Itse tunnen luotettavan juopon.
Niin, yhden! Täällä yli 5 miljoonan ihmisen maassa sinä tunnet yhden. Ok, kuka mahtaa olla idiootti?
Alkoholisti valehtelee aina kun siitä on jotain hyötyä itselle ja se mahdollistaa juomisen. Alkoholisti voi olla missä asemassa vain työelämässä, ja silti alkoholi on se kaikkein tärkein mielihyvän tuoja.
Esim. johtaja, kokee ansaitsevansa viikonlopun aikana alkoholia, että rentoutuu. Alkoholi on mielessä jo torstaina, ja mieli iloinen koska viikonloppuna saa jölleen juoda.
Addiktio on aivojen mielihyväkeskuksen jatkuvaa viinan tarvetta, vaikka viikko kituuttaen, mutta VIHDOIN viikonloppuna saa juoda!
Alkoholisti löytää aina syyn ja selityksen juomiselle: vappu, juhannus, joulu, omat synttörit, lasten synttärit, stressi, kissan kuolema, auton renkaiden vaihto, saunakaljat ja syitä riittää. Kun tämän huomaa löheiset, alkaa salajuominen ja pullojen piilottelu, valehtelun ja salailun kierre on valmis.
Luottamus täytyy ansaita niin juoppojen kuin naistenkin
Niin, eräs juoppo aikoi soittaa minulle kun on selvinpäin. Sitä odotellessa on mennyt nyt 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ansaitse parempaa, ap?
Niin mietin vaan että onko se alkoholisimi sitten ihmisessä todellakin se kaikki.
Ap
Lopulta se on. Kun tarpeeksi kauan sitä katselet, et siinä enää oikein muuta näekään koska alkoholismi näkyy kaikessa.
Voi olla herkkä ja kultainen luonne, mutta alkoholi pilaa ihmisen.
Onhan tietysti erilaisia tyyppejä, joilla alkoholi vaikuttaa eri tavoin, mutta kaikki on loppujen lopuksi rasittavia ja tavallinen elämä ei onnistu.
Yhdestä tulee räyhääjä, toisesta surkea uikuttaja, kolmannesta pirullinen vit---ilija, jotkut toljottaa tyhminä ja änkyttää, jotkut on olevinaan hirveän hauskoja ja kekkuloi ärsyttävänä ääliönä ja kaikki toivoo että toi pitäisi turpansa kiinni.... valitse noista nyt minkä haluat, on muitakin variaatioita. Siskon mies oli tuurijuoppo, joka kännipäissään jakoi rahojaan kaikille ja teki velkaa ja takaili toisten lainoja, tarjoili paukkuja kaikille ja oli niin maailmanmiestä, joka juoppotuuri pisti perheen talouden kuralle. Muina aikoina oli niin hyvää ja kunnon miestä, paiski töitä että sai velkojaan maksetuksi, kunnes puolen vuoden päästä uusi tuuri!
Onneksi sisko otti eron. Rakkaus kuoli siinä myllytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme juoppoja olette tavanneet, olen alkoholisti enkä ole päivääkään ollut töistä pois. Hoidan kaikki juoksevat asiat, tilaisuudet, kuskaukset jne ilman mitään ongelmia. Poikani 20v sanoi ettei ole koskaan nähnyt minua humalassa (juon joka päivä). Mieheni on todella epäluotettava ja myös absolutisti. Hän unohtaa milloin mitäkin tärkeää, on aina myöhässä yms.
Jatka samaa rataa. Kyllä se viinapiru sieltä ilmestyy, vielä olet saanut sen pidetyksi piilossa. Et ole ainutlaatuinen.
Ja huom. unohtelu ja myöhässä oleminen ei ole sama asia kuin epäluotettavuus. Alkkiksessa epäluotettavuus tarkoittaa epärehellisyyttä, ja sitähän sinä edustat. Olet olevinasi muuta kuin olet ja poikasi puhuu sinun mieliksesi.
On ne sama asia. Annas kun arvaan, unohtelet itse asioita ja kieltovaihe päällä?
Yhtä epäluotettavia voivat olla esim. kipusairaat ja mt-ongelmista kärsivät. Sovittu ei pidä kun endokivut tulivatkin päälle ja masentuneella on huono päivä ja lääkkeetkin vaihdettu.
No sehän on ihan niin, että mitä sanoja haluat käyttää, senkun käytät.
Minusta huonomuistisuus
ei ole epäluotettavuutta, koska käsitän epäluotettavuuden sanana enemmän epärehellisyydeksi.
Mutta onhan totta, että hajamielisen ihmisen uskottavuus ja luotettavuus ajan mittaan kärsii. Mielenterveysongelmista en tässä mielessä edes puhuisi, sairaudet on aina oma ongelmansa.
Alkoholistille se alkoholi on aina ykkönen ja ihmissuhteet tulee vasta kaukana perässä tärkeysjärjestyksessä.
Kokemuksella alkoholisteista niin en luota yhteenkään. En edes sellaiseen joka on korkin laittanut kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ex oli juoppo. Pettämisestä en tiedä, todennäköisesti teki sitäkin reissuillaan kun huomasin välillä muutoksen käytöksessä.
Ei voinut luottaa oikein mihinkään, suhteen loppupuolella en edes enää pyytänyt häntä mihinkään mukaan koska se ei olisi tullut toteutumaan.
Jatkuvia ohareita, mun kanssa tehdyistä lupauksista ja suunnitelmista ei pitänyt kiinni, koska oli joko kännissä tai krapulassa. Sain jatkuvasti olla selittelemässä kavereille ja sukulaisille, miksi mies ei tullut taaskaan.
Joi mökkioluet, pelioluet, asennusoluet, nytvtuttaa pakko juoda, nyt on kivaa pakko juoda, Jarilla nimipäivä, kaverilla on naismurheita, ei nyt keksi muutakaan tekemistä, ihan vaan kun mä olen vttumainen
keksi mitä ihmeellisempiä syitä juoda.Välillä yritti mun takia (eli päihdeseurannan kun oli kärynnyt ratista) olla selvinpäin. Se kuivahumala oli yhtä kamalaa kun juominen. Oli äkäinen ja ärtyisä. Itse toki olin myös juomatta tukeakseni häntä, ja sekin ärsytti häntä suunnattomasti, kun itse pystyin olemaan juomatta ilman ongelmia ja hänen teki mieli jatkuvasti. Oli riidanhaluinen ja äkäinen. Mun teki joskus mieli huutaa hänelle että "stana, mä käyn sulle sitä kaljaa" että olis rauhottunut.
Oli kännissä myös välillä väkivaltainen sekä henkisesti että fyysisesti.
Voi olla, että tuo sun alkoholisti kovasti yrittää raitistella sun takia, mutta varaudu siihen, että ohareita tulee ja saat hoitaa yksin suurimman osan elämästäsi.
Kylläpä on tuttua tuo. Sukulaiset ei vaan koskaan tajunneet. Lähdin pois lapsen kanssa. Ja mua syytettiin, että siksi alkoi juomaan. Nyt tuo on edesmennyt.