Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kauhea tinnitus

13.05.2022 |

Kova tinnitus haittaa elämää. Kertokaa omia kokemuksianne.... Mua tinnittää jännityksessä ja stressissä ja kaikki alkoi pitkän työttömyyden aikana. Sitä ennen tehtaassa töissä mutta oikea korva altistui melulle kun joku tuli sanomaan jotain nostin läppää jotta kuulisin ...voiko olla siis tämä tai lihakset jotka ihan jumissa? Tai ahdistus ja stressi....... ja mitä avuksi? Kun tultiin kotiin tinnitti ihan kauheasti eli autolla ajossa lihakset on jännittyneet.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron ensin huonot uutiset: tinnitus on lähes aina pysyvää. Vain ohimenevästä sairaudesta (esim. korvatulehdus) johtuva voi kadota kun sairaus paranee. Mutta melualtistuksesta tai muuten pysyvästä vauriosta johtuva ei katoa koskaan.

Hyvät uutiset: mitä nopeammin hyväksyt tämän, sitä nopeammin paluu normaliin elämään on. Mitä vähemmän tinnitusta ajattelet, sitä vähemmän aivosi kuuntelevat sitä. Mitä vähemmän annat sille painoarvoa, sitä vähemmän ääni ahdistaa.

Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty. Syksyllä mulle tulee 6 vuotta tinnituksen kanssa. Alussa se oli niin kovaa että kuulin sen kaiken yli. Etsin epätoivoisesti olematonta parannusta, mikä taas ruokki ahdistusta. Vasta kun sanoin itselleni, tämä ei lähde ikinä pous, paraneminen alkoi. Nykyään en huomaa sitä kuin vasta yön hiljaisuudessa ja siihen käytän white noise -videoita.

Tsemppiä kaikille asian kanssa painiville.

Näin se on että ei ole parannettavissa. Onhan tämä sietämätön vaiva kun tinnutus on kova. Mulla suhisee kunnolla.

Itse huomannut että tekeminen auttaa mutta mulla ei auta ne äänet sun muut koska tinnutus on niin kova. 55v. sain elää hiljaisuudessa ja musiikkia en edes ole kuunnellut.

Ei mullakaan aluksi auttanut kun kuulin sen kaikkien äänien yli, mutta olen tavallaan opettanut aivoni olemaan huomioimatta sitä. Mulla oli siis aina jotain kuunneltavaa, podcasteja, telkkari, musiikkia, vähintään tuulettimia ja white noisea, ihan sama mitä. Pikkuhiljaa aivoni ovat unohtaneet tinnituksen ja siitä on tullut taustaääni.

Vierailija
22/25 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako kahvi ja suklaa tinnitukseenne? Inhottava vaiva. Minulla oli jossain vaiheessa jonkin aikaa ja meni ohi.

Kaaduin ennen tinnituksen alkamista kylppärissä ja päähän tuli reilun viiden sentin haava. Oli jokin tajuttomuuskohtaus. Juuri silloin kun korona alkoi.

Työkaveri on kärsinyt pitkään tinnituksesta. Oli kaatunut pulkkamäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puretko hampaita yhteen nukkuessa tai stressissä, mulle tulee siitä tinnitusta. Myös niska/hartiaseudun kireys aiheuttaa.

24/25 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi 55 vuotiaana. Menin psykoosiin. On niin kova ettei voi peittää äänillä. Nyt jotenkin selvinnyt. Tämä on loppuelämän vaiva eikä voi parantaa.

Toinen korva meni ensi ja toinen myöhemmin.

Liittyy ihan vanhemiseen ja sisäkorvan sairaus.

Mulla ei psykoosia mutta eihän kuulolaite sitä paranna ? 

Ei paranna ja mulla kuulo on ihan ok. Tätä nyt vaan ei voi parantaa millään. Mun pääkin on kuvattu. Tän kanssa on vaan pakko elää.

ok mulla on kuulonalenemaa mutta myös tinnitus. kuntoutusohjaaja patistaa kuulokojeeseen mutta ei kai pakottaa voi?

Vierailija
25/25 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi 55 vuotiaana. Menin psykoosiin. On niin kova ettei voi peittää äänillä. Nyt jotenkin selvinnyt. Tämä on loppuelämän vaiva eikä voi parantaa.

Toinen korva meni ensi ja toinen myöhemmin.

Liittyy ihan vanhemiseen ja sisäkorvan sairaus.

Mulla ei psykoosia mutta eihän kuulolaite sitä paranna ? 

Ei paranna ja mulla kuulo on ihan ok. Tätä nyt vaan ei voi parantaa millään. Mun pääkin on kuvattu. Tän kanssa on vaan pakko elää.

ok mulla on kuulonalenemaa mutta myös tinnitus. kuntoutusohjaaja patistaa kuulokojeeseen mutta ei kai pakottaa voi?

Siihen kuulokojeeseen voi saada sen tinnutusmaskerin eli ne äänet peittää tinnutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän