Jäin sitten auton "alle"
Auto törmäsi muhun kun olin ylittämässä suojatietä. Mulle ja autolle palo molemmille vihreät. Auto törmäs muhun. Onneksi melko kevyesti. Mun vasempaan lonkkaan ja kylkeen sattuu kyllä aika kovasti. Kuski häipyi luuserina paikalta sen jälkeen kun kurkkas että oon sentään elossa ja sanoin että soitan poliisit.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisessa tilanteessa muuten liikennesääntöjen mukaan kuuluu toimia, kun sekä autoilijalle että jalankulkijalle palaa vihreä? Minä kävelijänä menen suojatien yli kun vihreä palaa, ajattelen että kyllä autoilija väistää... Mutta meneekö asia näin?
Minä varmistan aina, että autoilija on havainnut minut ennen kuin astun sinne suojatielle. Joka vit un aamu sama ämmä tulee vastaan ja keskittyy lähinnä sen puhelimensa tuijottamiseen ja en luota autoilijoihin enää yhtään.
Itse asiassa tämä voitaisiin kirjata yleisohjeeksi jonnekin. Toinen on se, että jos työnnät lastenvaunuja, niin sitä paremmalla syyllä katso mihin työnnät ne. Sille ämmälle voisit kyllä esittää muutamat käsimerkit, jos vaikka sattuu kerran katsahtamaan ylös luuristaan.
Juu juu. Näin todellakin tapahtui :D
Se on kyllä jotenkin hullua, että vihreää näytetään kummallekin tilanteessa jossa voi tulla kolari jos toinen ei väistä. Miksei sitten saman tien polteta vihreää kaikille joka risteyksessä ja mennä jonkun väistämislogiikan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisessa tilanteessa muuten liikennesääntöjen mukaan kuuluu toimia, kun sekä autoilijalle että jalankulkijalle palaa vihreä? Minä kävelijänä menen suojatien yli kun vihreä palaa, ajattelen että kyllä autoilija väistää... Mutta meneekö asia näin?
Jos molemmille palaa vihreä ja autoilija ajaa suojatien yli, autoilija kääntyy. Tässä tapauksessa autoilijalla on väistämisvelvollisuus (ihan sama siis, oliko suojatiellä kävelijä vai pyöräilijä).
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä jotenkin hullua, että vihreää näytetään kummallekin tilanteessa jossa voi tulla kolari jos toinen ei väistä. Miksei sitten saman tien polteta vihreää kaikille joka risteyksessä ja mennä jonkun väistämislogiikan mukaan.
Koska se jumittaa liikenteen ja valosykli kasvaa todella pitkäksi. Osa autoista kuitenkin ajaa suoraan, eivätkä käänny sinne vihreällä tietä ylittävien kävelijöiden suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuossakin on väistämislogiikka, vaikka molemmille on vihreä. Se väistää, joka kääntyy.
Mene ihmeessä ap näyttämään kolhujasi lääärille, vaikkei olisi kun pieniä mustelmia tai jotain nirhaumia. Niitä voi tarvita todisteeksi myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmistan aina, että autoilija on havainnut minut ennen kuin astun sinne suojatielle. Joka vit un aamu sama ämmä tulee vastaan ja keskittyy lähinnä sen puhelimensa tuijottamiseen ja en luota autoilijoihin enää yhtään.
Itse asiassa tämä voitaisiin kirjata yleisohjeeksi jonnekin. Toinen on se, että jos työnnät lastenvaunuja, niin sitä paremmalla syyllä katso mihin työnnät ne. Sille ämmälle voisit kyllä esittää muutamat käsimerkit, jos vaikka sattuu kerran katsahtamaan ylös luuristaan.
Sehän on jo kirjattu tieliikenne lakiin :D
Vierailija kirjoitti:
Ja tulit tänne itkemään koska?
Koska tämä on keskustelupalsta. Et itsekään muuta syytä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne, jossa sekä autolle että jalankulkijalle palaa virheä valo, on mahdollinen VAIN siinä tilanteessa, kun autoilija kääntyy risteysalueella. Kääntyvä on AINA väistämisvelvollinen.
Rikosilmoitus, ja sinä menet lääkäriin.
Mitä se auttaa, kun huudetaan kenen vika. Ihmisten itsekkyys on niin nähty. Pitäkää huoli itsestänne. Siihen autoon ei nytkään sattunut. Ehkä jää kiinni ja ehkä ei, mutta ap saattoi saada ikuiset kivut ja toinen selviää pikku sakoilla. Jos jonkun haluat ta ppaa tee se autolla.