Jäin sitten auton "alle"
Auto törmäsi muhun kun olin ylittämässä suojatietä. Mulle ja autolle palo molemmille vihreät. Auto törmäs muhun. Onneksi melko kevyesti. Mun vasempaan lonkkaan ja kylkeen sattuu kyllä aika kovasti. Kuski häipyi luuserina paikalta sen jälkeen kun kurkkas että oon sentään elossa ja sanoin että soitan poliisit.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
aina rekisterinumero ylös. Autoilija on lähtökohtaisesti syyllinen ja paikalta ei poistuta.
En ajanut silloin autoa.
Joo, autoilijan vika mutta jalankulkijallakin on velvollisuus varmistaa että tien ylittäminen on turvallista. Kukaan ei jää vahingossa auton alle.
Vierailija kirjoitti:
Soititko?
Soitin häkeen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, autoilijan vika mutta jalankulkijallakin on velvollisuus varmistaa että tien ylittäminen on turvallista. Kukaan ei jää vahingossa auton alle.
Olen samaa mieltä tuosta, että kukaan ei jää vahingossa auton alle. Omaa huolimattomuutta, vaikka teko onkin väärin. Mirkku lähetti jonkun kivan kissavideon?
Miten tuollaisessa tilanteessa muuten liikennesääntöjen mukaan kuuluu toimia, kun sekä autoilijalle että jalankulkijalle palaa vihreä? Minä kävelijänä menen suojatien yli kun vihreä palaa, ajattelen että kyllä autoilija väistää... Mutta meneekö asia näin?
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkälti varmastikin noin mutta se joku yhdysvaltalainen poliitikko unohti että Briteissä on toispuoleinen liikenne ja sit se yks jonka piti painaa jarrua painoikin kaasua. sitten on niitä jotka nukahtavat rattiin. Sit on niitä mielenterveysongelmaisia ja pahimmat niistä jotka ajavat jonkun päälle tahalla syystä tai toisesta. Dementikkojakin riittää ja niitä puhelimeen tuijottelijoita. Kyllä noita tarinoita riittää.
Voi autoilijaparka. Aiheutti itselleen lisää ongelmia kun pakeni paikalta...
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisessa tilanteessa muuten liikennesääntöjen mukaan kuuluu toimia, kun sekä autoilijalle että jalankulkijalle palaa vihreä? Minä kävelijänä menen suojatien yli kun vihreä palaa, ajattelen että kyllä autoilija väistää... Mutta meneekö asia näin?
Minä varmistan aina, että autoilija on havainnut minut ennen kuin astun sinne suojatielle. Joka vit un aamu sama ämmä tulee vastaan ja keskittyy lähinnä sen puhelimensa tuijottamiseen ja en luota autoilijoihin enää yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus. Eikö ihmiset voi käyttää maalaisjärkeä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menee, sillä tieliikennelain mukaan autoilijan on väistettävä jalankulkijaa, joka on aikeissa ylittää suojatien.
Tässä voi olla vaikeaa todistaa, että kummallekin paloi vihreä. Joka tapauksessa autokuski syyllistyi liikenteen vaarantamiseen, vammantuottamukseen ja liikennepakoon.
Toivon ap:lle pikaista paranemista ja sille pelkurikuskille isoja sakkoja. Usein siellä missä on liikennevalot, on myös kamerat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärjen sijaan suosittelen lukemaan tieliikennelain, joka velvoittaa väistämään suojatiellä olijaa ja sinne aikovaa ja etenkin kieltää pakenemasta tapahtumapaikalta.
Maalaisjärkeähän tuo autokuski juuri käytti eikä se taaskaan riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä toivoisi mutta kuten on jo kauan ennustettu. ihmiskunra lopulta tuhoutuu siihen omaan tyhmyyteensä. Ne harvat jotka tajuavat niin kärsivät. Noita vahinkojakin tietysti sattuu. Sielua kylmää ne tarinat huppupäisistä nuorista jotka korvalaput korvilla tuijottavat kännykkää. Ylittäessään tietä, junarataa tai vastaavaa ja voitte varmaan arvata mitä pahimmillaan voi käydä? niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Ja tulit tänne itkemään koska?
Koska mua sattuu ja haluan puhua tästä jollekin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Autoilijan kuuluu väistää jalankulkijaa tuossa tilanteessa, mutta koska jalankulkijalle törmäystilanteessa käy huonommin varmistan ainakin itse jalankulkijana ensin että autoilija ei ole tulossa päälle ennenkun uskallan ylittää tien.
Vierailija kirjoitti:
Kääntyvän autoilijan kuuluu väistää. Mutta ei kannata luottaa, että aina väistävät.
aina rekisterinumero ylös. Autoilija on lähtökohtaisesti syyllinen ja paikalta ei poistuta.