Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitko haastaa opettajan oikeuteen, jos lapsesi on niskoitellut hänelle?

Vierailija
13.05.2022 |

Opettajat kuulevat teinien räväkkää kielenkäyttöä joka päivä. Kun he sitten käyttävät vitsillä samaa kieltä, haastavat huoltajat open oikeuteen. Mitä luulette, tulevatko fiksut ihmiset enää kouluun töihin?

https://yle.fi/uutiset/3-12442126

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, nää on taas niitä vanhempia joiden mielestä kukaan ei osaa toimia heidän lapsensa kanssa oikein, mutta eivät he itsekkään mitään kuria pysty pitämään, lapsi saa tehdä ihan mitä tahansa, eikä kukaan saa siihen puuttua...

Vierailija
2/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla lapsilla ois ollu huumoria vastata jotain hampaiden tippumisella 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon tässä maassa on vanhempia, jotka eivät usko omien lapsiensa koskaan tekevän mitään väärää.

Nämä samat henkilöt ovat vakuuttuneita siitä, että opettajat (kaikki) haluavat järjestelmällisesti ja systemaattisesti kiusata heidän lapsiaan.

Valitettavasti. En kadehdi opettajien työtä lainkaan.

Vierailija
4/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE Areenassa on mainio animaatiosarja Pasila, jonka yhdessä jaksossa käsitellään tuollaisia vanhempia. Jakso on vuodelta 2007, eli ei mitään uutta auringon alla.

https://areena.yle.fi/1-86743?utm_medium=social&utm_campaign=areena-web…

Vierailija
5/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asia riippuisi aivan siitä, millä lailla ja mitä vastaan lapseni olisi niskoitellut ja olisiko opettaja sen jälkeen tehnyt jotain rikoslaissa tuomittavaa lastani kohtaan. Kyllähän opettajatkin joskus syyllistyvät pahoihin ylilyönteihin.

Vierailija
6/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en kehtaisi? Tosin tuossa tapauksessa olisin ensin vienyt lapsen lääkäriin, sitten tehnyt rikosilmoituksen laittomasta uhkauksesta ja opettanut lapselle, että sanallinen teko on yhtä paha kuin käsiksikäyminen.

Jos opettaja saa uhata väkivallalla saamatta siitä mitään rangaistusta, niin sama sallittaneen sitten hoitajille, lääkäreille ja vaikka rakennustarkastajalle. Aiot tehdä tähän terassin, no kuule et tee, tai alkaa läski tummua. Huumoria huumoria.

Vierailija
7/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en aika varmaan alkaisi oikeustoimiin. Ehkä korkeintaan siinä tapauksessa, että aikuinen ihminen ei myöntäisi tekevänsä väärin.

Jokainen kantaa vastuun toiminnastaan. Oppilas omastaan, opettaja omastaan.

Vierailija
8/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki varmaan olettaa, että nuori on poika. Muuttaisiko se jotain, jos nuori, jota uhkaillaan on tyttö? Todennäköisesti suhtatuminen olisi erilaista.

Vierailija
9/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pipolaari kirjoitti:

Yllättävän paljon tässä maassa on vanhempia, jotka eivät usko omien lapsiensa koskaan tekevän mitään väärää.

Nämä samat henkilöt ovat vakuuttuneita siitä, että opettajat (kaikki) haluavat järjestelmällisesti ja systemaattisesti kiusata heidän lapsiaan.

Kyse ei ole siitä, uskookoo oman lapsen tekevän väärin, vaan siitä, että ketään ei sa uhata väkivallalla. Etenkään valta- ja auktoriteettiasemassa oleva ei saa näin toimia.

Luulis olevan selvä asia.

Vierailija
10/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisessä tapauksessa rehtori ehdotti perheelle tapaamista ja keskustelua opettajan kanssa. Ei kelvannut. Pojan tarina muuttui useaan otteeseen tapauksen käsittelyn edetessä.

Vierailija
11/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en kehtaisi? Tosin tuossa tapauksessa olisin ensin vienyt lapsen lääkäriin, sitten tehnyt rikosilmoituksen laittomasta uhkauksesta ja opettanut lapselle, että sanallinen teko on yhtä paha kuin käsiksikäyminen.

Jos opettaja saa uhata väkivallalla saamatta siitä mitään rangaistusta, niin sama sallittaneen sitten hoitajille, lääkäreille ja vaikka rakennustarkastajalle. Aiot tehdä tähän terassin, no kuule et tee, tai alkaa läski tummua. Huumoria huumoria.

Mutta milloin ikinä suomessa opettaja on pahoinpidellyt oppilasta. Jonkun vartijan tai hoitajan suusta asia on täysin eri koska he ovat syyllistyneet vakaviinkin pahoinpitelyihin ja kuolemantuottamuksiin.

Vierailija
12/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Räväkkää kielenkäyttöä" vai väkivallalla uhkaamista.

Kyllä aikuisen auktoriteetin pitää perustua muuhun, ku teinin tasolle vajoamiseen.

Vierailija
13/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pipolaari kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, uskookoo oman lapsen tekevän väärin, vaan siitä, että ketään ei sa uhata väkivallalla. Etenkään valta- ja auktoriteettiasemassa oleva ei saa näin toimia.

Luulis olevan selvä asia.

No voe saatanan autisti eiköhän tuossa ole selvästi ollut kyse huumorista. Yritä nyt huumorikin kieltää jos tuollaisten teinirääpäleiden kanssa pitää päivät viettää.

Vierailija
14/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta milloin ikinä suomessa opettaja on pahoinpidellyt oppilasta. Jonkun vartijan tai hoitajan suusta asia on täysin eri koska he ovat syyllistyneet vakaviinkin pahoinpitelyihin ja kuolemantuottamuksiin.

Ai milloin?! Oletko tosissasi. Vähän aikaa sittenhän vielä ruumiilliset kurituksetkin oli arkipäivää koulussa.

Itse olen kasarin puolivälissä syntynyt ja meidänkin aikana koulussa oli tooooodella paljon hyvin kyseenalaisia "opetusmetodeja" opettajilla. Nöyryytystä, huutamista, jopa käsiksikäymistä... Opettajien joukosta löytyi aina joku pimahtaneempi versio

Olihan näitä, vaikka meitäkään ei karttakepeillä sormille enää lyöty.

Vierailija
15/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vanhemmista kaiken kertoi jo tuo "etkö tiedä kuka mun isä on?" heitto nuorelta. Mut juu oli vähän ajattelematon heitto opettajalta, mut eiköhän tuo ois voitu keskustelemalla hoitaa. Nykyään en itse meinaa enää uskaltaa puuttua vieraiden lasten toimintaan kun ikinä tiedä millainen vanhempi siellä takana.

Vierailija
16/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut opettaja yli 20 vuotta ja aina pyrkinyt ensisijaisesti toimimaan tilanteissa huumorin kautta. Jotenkin pitkään ajattelin että huumorilla nuorten kanssa pärjää parhaiten. Hyväntahtoisella huumorilla. Mutta nykyään ei voi enää yrittää olla hauska. Mitään ei nimenomaan uskalla sanoa huumorilla, eikä yhdenkään opiskelijan (lukiossa) kanssa olla kahden kesken missään tilanteessa. Selvä muutos tapahtunut ihan parissa vuodessa. Itse olen miettinyt että voisiko kyse olla niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin maskeista. Ehkä nuoret ei osaa tulkita sanoja oikein kun eivät näe ilmeitä?

Vierailija
17/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta ja hämmästy. Todella usein.

Vierailija
18/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut opettaja yli 20 vuotta ja aina pyrkinyt ensisijaisesti toimimaan tilanteissa huumorin kautta. Jotenkin pitkään ajattelin että huumorilla nuorten kanssa pärjää parhaiten. Hyväntahtoisella huumorilla. Mutta nykyään ei voi enää yrittää olla hauska. Mitään ei nimenomaan uskalla sanoa huumorilla, eikä yhdenkään opiskelijan (lukiossa) kanssa olla kahden kesken missään tilanteessa. Selvä muutos tapahtunut ihan parissa vuodessa. Itse olen miettinyt että voisiko kyse olla niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin maskeista. Ehkä nuoret ei osaa tulkita sanoja oikein kun eivät näe ilmeitä?

Ehkä se huumoritesti voisi toimia sillä tavalla, et voisko samaa läppää heittää toisella työpaikalla. Jos vitsi kestää ja läpäisee tämän, niin olet turvallisella maaperällä.

Vierailija
19/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai milloin?! Oletko tosissasi. Vähän aikaa sittenhän vielä ruumiilliset kurituksetkin oli arkipäivää koulussa.

Itse olen kasarin puolivälissä syntynyt ja meidänkin aikana koulussa oli tooooodella paljon hyvin kyseenalaisia "opetusmetodeja" opettajilla. Nöyryytystä, huutamista, jopa käsiksikäymistä... Opettajien joukosta löytyi aina joku pimahtaneempi versio

Olihan näitä, vaikka meitäkään ei karttakepeillä sormille enää lyöty.

Kasarilla oli tosiaankin kumma meno. Kukaan ei esimerkiksi puuttunut siihen, vanhempi naimaton opettajamies tykkäsi leikkisästi ottaa poikalapsia syliin ja vielä leikkisämmin läimäytellä poikia takapuolelle muun luokan ihmetellessä.

Vierailija
20/28 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään asiaa mitä naiset eivät kehtaa tehdä jos on kyseessä oma tai oman lapsen etu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän