Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Intin lykkäys

kiitos avusta
13.05.2022 |

Jos tähän ketjuun eksyy joku, jolla on tietoa tai kokemusta puolustusvoimien käytännöistä, arvostaisin kovasti apua. :)

Poikaystäväni kävi alkuvuodesta lääkärissä. Lääkäri täytti lomakkeen terveydentilasta ja lähetti sen puolustusvoimille. Lykkäystä oltaisiin siis vailla ja lääkäri pohti itsekin, että se olisi tällä hetkellä hyvä ratkaisu. Olemme odottaneet kirjettä ja tietoa lykkäyksestä jokusen kuukautta. Alkuviikosta puolustusvoimilta tuli kirje, mutta se ilmeisesti liittyi vain intin aloittamiseen 4.7.2022. Eli puolustusvoimilta ei ole tullut kirjettä lykkäyksen hyväksymisestä eikä sen hylkäämisestä. Kannattaisiko olla suoraan yhteydessä puolustusvoimiin ja kysellä heiltä? Onko kellään ollut samankaltaista kokemusta? Tuleeko heiltä edes ylipäätään kirjallista hyväksymis/hylkäämis päätöstä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että poikaystäväsi aloittaa intin 4.7.2022.

Vierailija
2/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää itse hakea lykkäystä, lääkärin lomake on vain liite hakemukseen.995

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu menemään kasarmille ja siellä sitten lääkärille. Kannattaa sanoa olevansa huimausaineiden käyttäjä, niin saa lykkäyksen sijaan kokonaan vapautuksen moisesta pelleilystä.

Vierailija
4/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämäkin vastaus löytyy ihan yksinkertaisesti Googlea käyttämällä. Esim. intti.fi. Mutta ei kai nykynuorisoa voi vaatia kauhalla, jos on lusikalla annettu.

Vierailija
5/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm okeii. Lääkäri ei ollut maininnut, että itse pitäisi hakea lykkäystä vaan asia hoituisi tuolla lääkärin lomakkeella. Katselin puolustusvoimien sivuilta lomakkeita ja löysin palveluksenaloittamisajan/palveluspaikan muutos hakemus. Onko tää se hakemus, joka pitäisi täyttää ja lähettää?

Vierailija
6/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuu menemään kasarmille ja siellä sitten lääkärille. Kannattaa sanoa olevansa huimausaineiden käyttäjä, niin saa lykkäyksen sijaan kokonaan vapautuksen moisesta pelleilystä.

Toivottavasti kukaan ei ota tätä tosissaan, jos ei sitten oikeasti satu olemaan narkki. Tällaiset asiat jää kirjoihin ja kansiin ja saattaa tulla vastaan myöhemmällä iällä sellaisessa tilanteessa, että sitten harmittaa.

Vierailija
7/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti vastata tämä tähän😂 ihan hukassa, miten tää sivusto toimii.

hmm okeii. Lääkäri ei ollut maininnut, että itse pitäisi hakea lykkäystä vaan asia hoituisi tuolla lääkärin lomakkeella. Katselin puolustusvoimien sivuilta lomakkeita ja löysin palveluksenaloittamisajan/palveluspaikan muutos hakemus. Onko tää se hakemus, joka pitäisi täyttää ja lähettää?

Vierailija
8/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperänen kirjoitti:

On juuri se. Mutta siellä lukee myös, että se pitää olla lähetetty hyvissä ajoin. Tuskin on enää hyvissä ajoin, koska paperi aloittamisajankohdasta tuli jo.

Vierailija
9/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä hoidat asiaa, oletko poikaystäväsi äiti?

Vierailija
10/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kuitenkin oikeista syistä haettaisiin lykkäystä eikä tekaistuista :) mutta kiitos kuitenkin!

Vierailija
11/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperänen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri tekee sen, mikä on hänen työtään. Hänen työtään ei ole opettaa uusavuttomia nuoria.

Vierailija
12/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei ota tätä tosissaan, jos ei sitten oikeasti satu olemaan narkki. Tällaiset asiat jää kirjoihin ja kansiin ja saattaa tulla vastaan myöhemmällä iällä sellaisessa tilanteessa, että sitten harmittaa.

Ei siellä näy muuta kuin C-merkintä. Se ei automaattisesti tarkoita huumeidenkäyttäjää.

Vierailija
13/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämäkin vastaus löytyy ihan yksinkertaisesti Googlea käyttämällä. Esim. intti.fi. Mutta ei kai nykynuorisoa voi vaatia kauhalla, jos on lusikalla annettu.

Puolustukseksi yritin kovasti etsiä, mutta aika uusi asia koko homma niin ajattelin mahdollisesti kokeneemmilta kysyä apua. :)

Vierailija
14/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alkuperänen kirjoitti:

On juuri se. Mutta siellä lukee myös, että se pitää olla lähetetty hyvissä ajoin. Tuskin on enää hyvissä ajoin, koska paperi aloittamisajankohdasta tuli jo.

Kiitos paljon!! Joo ollaan kyllä vähän myöhässä asian kanssa, mutta yritetään hoitaa tää jotenki. Kysellään vielä siltä lääkäriltä, kun tosiaan hän ei mitään maininnut.

Vierailija
15/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä hoidat asiaa, oletko

poikaystäväsi äiti?

Yhdessä tätä selvitellään :)

Vierailija
16/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperänen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolustukseksi yritin kovasti etsiä, mutta aika uusi asia koko homma niin ajattelin mahdollisesti kokeneemmilta kysyä apua. :)

Sinä yritit etsiä. Sinä olet ollut mukana lääkärissä, jossa käsitellään poikaystäväsi asioita. Sinä kysyt apua vauvapalstalta. Ja poikaystävä ulkoistaa itsensä kaikesta. Hienoa. Ei muuta kuin hyvää loppuelämää teille.

Vierailija
17/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alkuperänen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri tekee sen, mikä on hänen työtään. Hänen työtään ei ole opettaa uusavuttomia nuoria.

Eiköhän lääkärin työhön kuulu myös tarvittavien tietojen kertominen :)

Vierailija
18/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperänen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alkuperänen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lääkärin työhön kuulu myös tarvittavien tietojen kertominen :)

Ei kuulu. Näin se nyt vaan on. Ihan itse pitää opetella elämään ja etsimään tietoa. Ei ole enää äitiä ja isää kertomassa miten asiat tehdään.

19/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä nyt oikea paikka kysellä armeijan asioita? Mitäpä, jos poikaystäväsi olisi yhteydessä sinne, mistä kirjeen sai. Yhteystiedot ovat varmasti siinä kirjeessä.

Vierailija
20/23 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alkuperänen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä yritit etsiä. Sinä olet ollut mukana lääkärissä, jossa käsitellään poikaystäväsi asioita. Sinä kysyt apua vauvapalstalta. Ja poikaystävä ulkoistaa itsensä kaikesta. Hienoa. Ei muuta kuin hyvää loppuelämää teille.

Puhut asiasta niin kuin tietäisit kaiken meistä ja meidän elämästämme. Faktahan on kuitenkin se, että et tiedä meistä mitään. Poikaystäväni yhtä lailla oma-alotteisesti yrittää selvitellä asiaa. Haluan olla avuksi, joten miksi en auttaisi häntä? Mutta hei kiitos! Meillä tulee olemaan oikein mukava elämä yhdessä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi