Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin kaupunki ei maksa palkkoja, syynä Sarastiaan siirtyminen

Vierailija
13.05.2022 |

Oikeasti, toinen kuukausi kun palkkaa ei tule siten kun kuuluu. Palkkoihin olen ollut yhteydessä lukuisia kertoja, myös esihenkilö on ollut. Eikö tämä jo riko jotain lakia, ettei työntekijälle makseta palkkaa? Mitä seurauksia työnantajalle voi koitua ja mihin tulisi olla yhteydessä, työsuojelu?

Hesarissa oli myös tästä tilanteesta

Opettajana työskennellyt Iida Alanen ei ole saanut Helsingiltä palkkaa kahteen kuukauteen - Hirveä tilanne https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008808296.html?share=a3cc7a996cb8d10…

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee Suomessa tällaiseksi nykyään. Meno kuin Italiassa. 2010 ei vielä ollut.

Vierailija
22/39 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös viivöstyskorko oo 7% jokaiselta palkan eräpäivän jälkeiseltä päivältä siihen asti, ennen kun raha tilille tulee? Mun palkalla tästä tulee ainaki ihan kiva summa extraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautings kun joudutte kärsimään :D:D:D

Vierailija
24/39 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös viivöstyskorko oo 7% jokaiselta palkan eräpäivän jälkeiseltä päivältä siihen asti, ennen kun raha tilille tulee? Mun palkalla tästä tulee ainaki ihan kiva summa extraa.

Miten iso liksa sulla oikein on, kun 3000 euron palkasta saa 7 prosentin korolla korvausta 0,56 euroa per päivä.

Vierailija
25/39 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka jätettiin maksamatta jo ennen kuin sarastian lakko alkoi. 2 kk olen odottanut selvitystä palkoista, eivät vastaa. Palkat saamatta, eikä kukaan ei ota vastuuta. Jonka jälkeen lopetin Helsingin Kaupungilla lähihoitaja työt, pieni tuloinen hoitaja , raskastyö , vapaa päivät teet töitä että saisit ees vuokran maksettua. Hah. onko palkat maksamatta joku suunniteltu temppu...silläkö rahalla ne ulkomaalaisten hoitajien matkat maksetaan suomeen ja majoitus. Vai miksi kukaan ei tee asialle mitään ?? sarastialle kenkää niinhän tehään hoitajalleki jos ei töitään hoida tai nukkuu työvuorossa .

Vierailija
26/39 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka jätettiin maksamatta jo ennen kuin sarastian lakko alkoi. 2 kk olen odottanut selvitystä palkoista, eivät vastaa. Palkat saamatta, eikä kukaan ei ota vastuuta. Jonka jälkeen lopetin Helsingin Kaupungilla lähihoitaja työt, pieni tuloinen hoitaja , raskastyö , vapaa päivät teet töitä että saisit ees vuokran maksettua. Hah. onko palkat maksamatta joku suunniteltu temppu...silläkö rahalla ne ulkomaalaisten hoitajien matkat maksetaan suomeen ja majoitus. Vai miksi kukaan ei tee asialle mitään ?? sarastialle kenkää niinhän tehään hoitajalleki jos ei töitään hoida tai nukkuu työvuorossa .

Vierailija
27/39 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesäkuun palkoissa ongelmia Vantaalla ja sitten vielä aiotaan muuttaa koko systeemi tuohon parjattuun kunhan syksy koittaa.

WTF🤔🤬??!!

Vierailija
28/39 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti unohtavat maksaa Vartiaisenkin palkat!

Vierailija
29/39 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunta siirsi palkanlaskennan takaisin itselleen Sarastialta. Hyvä päätös.

Vierailija
30/39 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä: Kiva ketterä nykyaikainen ohjelma kehitettiin tässä, eiks oo kivan näköinen ja näppärä?

Minä: Mites kun tässä ei näytä olevan sellaisia ominaisuuksia mitä ison yrityksen prosessit edellyttävät?

Myyjä: Mutta katsos tässä on nää ketterät best practise toimintamallit että vähän liinaatte vaan omia prosessejanne. Ja tää on SaaS niin kehittyy koko ajan.

Minä: Niin no ymmärtänet että kun meillä on tuhansia ihmisiä niin me emme pysty manuaalisesti hoitamaan niitä lakisääteisiä asioita joihin tää teidän ohjelma ei kykene.

Myyjä: No kyllä nuo varmaan jotenkin hoituu. Mutta eiks tää oo tosi ketterän ja kivan näkönen?

Minä: 🤬

Nimimerkillä työkseen järjestelmiä hankkiva...

Vierailija
31/39 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muille tullut palkat? Sanoivat että perjantaina yrittävät saada maksettua. No eipä näy tilillä. Huhtikuu, toukokuu ja kesäkuu palkatta.

Vierailija
32/39 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole kelvollinen selitys että ohjelma ei toimi. Sitten palkanlaskijat istuvat toimistolla ja laskevat käsin sekä maksavat kaikkien palkat nettipankista palkanmaksupäivän kuluessa.

Vierailija
33/39 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos työnantaja laiminlyö velvoitteensa maksaa palkkaa, voi työntekijälle syntyä peruste purkaa työsopimus. Tällaisessa tapauksessa työnantaja voidaan myös määrätä maksamaan korvausta työsuhteen perusteettomasta päättämisestä"

Vierailija
34/39 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaan vaatia viivästyskorkoa. Vaikka kyse on saajaalle vain senteistä, niin 7% p. a.  korko on kuitenkin näinä miinuskoron aikoina maksajalle merkittävä. Ei tällainen perseily kaupungin taholta muuten lopu.

Vierailija
35/39 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää huoli että saatte myöhässä olevasta palkasta viivästyskoron

Noi viivästyskorot aivan naurettavia summia... kyse on muutamista euroista

Niin, pitää vaatia odotusajan palkka, sitten vasta alkaa tuntumaan. 

Vierailija
36/39 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä ihan uskomatonta, miten voi olla Suomessa vuonna 2022 tilanne, että työntekijät eivät saa palkkaansa moneen kuukauteen? Onneksi en itse ole näillä työnantajilla, mutta olen seurannut näitä tapauksia mediasta. Viime viikolla Hus Asvian johtaja selitti tällaista: "En käyttäisi ongelmasta sanaa laaja. Se koskettaa vain noin prosenttia kaikista työntekijöistä."

Linkki: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/26f889ff-0814-4f88-9347-99be466ba9d6

Miten voi yritys, jolle maksetaan siitä, että se hoitaa palkanmaksun ajallaan ja oikein, vähätellä virheitään näin?! Ehkä se siellä johtajan näytöllä näyttää graafeissa tosiaan vain pieneltä poikkeamalta, mutta kyseessä on ihan oikeiden ihmisten, työntekijöiden tragedia, kun eivät saa työstään palkkaa joko ollenkaan tai se on jatkuvasti väärin, ja ajautuvat tämän vuoksi maksuvaikeuksiin. Mutta hei, se on vain jotain prosentti! 

Toivottavasti Helsingillä, Vantaalla, ja kenellä näitä toimimattomia palkanmaksuja nyt on, on sopimuksissa kunnon sanktiot jos maksettua työtä ei hoideta kunnolla. 

Vierailija
37/39 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi palkkaa tosiaan tullut Sarastia-aikaan, vaikea tarkistaa, kun palkkakuittia ei enää tässä kuussa tule verkkopankkiin, mutta ei sitä löydy Sarastiastakaan. Olen kyllä ottanut yhteyttä jo toista kuukautta sitten, että huhtikuun palkasta puuttuu rahaa. Ei ole kukaan vastannut, ja nyt toukokuun palkasta puuttuu sama summa.

Samaa kokenut täällä. Helsingillä töissä. Jättävät niin kauan maksamatta, ettet enää jaksa kysyä. Kymmeniä kertoa saa kysyä, ei saa kuin ympäripyöreää vastausta.

Mitä AVI on sinulle vastannut, kun olet tehnyt sinne ilmoituksen puuttuvista palkoista?

Vierailija
38/39 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muille tullut palkat? Sanoivat että perjantaina yrittävät saada maksettua. No eipä näy tilillä. Huhtikuu, toukokuu ja kesäkuu palkatta.

Se on sitten laitettava hakemus palkkaturvaan. Muistakaa: palkkaturva maksaa enintään 3 kuukauden palkan! Meneekö se ELY:n kautta niin kuin ennen?

Vierailija
39/39 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuokratyöfirma on kovasti etsinyt palkanlaskijoita HUSille jne. Vissiin väkeä on vähän tai pyöröovi käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan