Raskauden peittely työkekkereissä - help!
Olen menossa työn puolesta edustamaan juhliin, joissa tarjotaan ainakin onnittelumaljoja, viiniä ruuan kanssa sekä jälkiruokaviiniä. Raskaus on ihan alussa vielä, ei ole edes ensimmäistä ultraa ollut. En missään nimessä halua kertoa siitä työkavereilleni tai herättää heissä asian suhteen epäilyksiä. He ovat koko talon pahimmat juoruajat. Vinkkejä hyvistä tekosyistä alkoholista kieltäytymiseen? Heille kyllä viini maistuu, joten alkoholittomien vaihtoehtojen valinta joka tilanteessa herättää vähintään kulmien kohotuksia joka tapauksessa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi Suomessa alkoholilla on niin keskeinen asema. Kun olen järjestänyt kotona juhlia, niin todellakin olen varannut monenlaista juotavaa ja raskaana olevia ajatellen kysyn kaikilta: "Tarjolla olisi viiniä, kahvia, teetä, kivennäisvettä ja mehua, mitä otat?" Eipä tarvitse kenenkään selitellä, jos ei juo alkoholia eikä pistä silmään, jos joku ei juo alkoholia, kun tarjolla on monia vaihtoehtoja.
Tämä! Itse ainakin haluan huomioida esim. allergiset tai niin varhaisessa vaiheessa raskaana olevat, ettei asiasta tarvitse heillä stressata.
Jos teen salaattia, niin laitan ainekset eri kulhoon tarjolle, niin ei tarvitse miettiä, miten kieltäytyy jostain kypsentämättömästä juustosta. Tai en tarjoa kahvin kanssa salmiakkia/lakritsia, vaan jotain sellaista, mikä käy myös raskaana olevalle.
Eikä, tämäkin vielä! En ees ajatellut tätä buffaa, mutta huonolla tuurilla siellä jää ruuat väliin. Pehmeitä juustoja salaatin seassa, graavi/kylmäsavukalaa ja naudanpaistia tietysti mediumina siivutettuna. Ymmärsin, että buffet on joka tapauksessa enemmän cocktail/salaattipöytä, ei lämmintä ruokaa. Äkkiseltään kaikki mieleen tulevat juhlavammat cocktailpalat sisältää jotakin brietä, mätiä, lohta tms. Ei ole emmentalia ja viinirypäleitä cocktailtikun päässä :D :D
Ehkä kiusallisinta ikinä alkaa sönköttämään jostain lääkekuurista! Älä vaan tee sitä.
Otat alkoholitonta tekemättä numeroa asiasta. Jos alkoholitonta ei ole (huonot juhlat siinä tapauksessa), otat sen viinilasin eteesi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kiusallisinta ikinä alkaa sönköttämään jostain lääkekuurista! Älä vaan tee sitä.
Otat alkoholitonta tekemättä numeroa asiasta. Jos alkoholitonta ei ole (huonot juhlat siinä tapauksessa), otat sen viinilasin eteesi.
Joo en ole niin hyvä valehtelija. Plus työkaverini varmasti kysyisivät siitä lisää. Mutta tää lasi kädessä/edessä on ihan hyvä idea. Ruokien syömättömyys onkin sitten vaikeampi juttu, jos käy oikein huono tuuri ja ei ole tyyliin leipäviipaleita enempää sallittuja ruokia tarjolla. ap
Vierailija kirjoitti:
Juomalasin kanssa vessaan? Ei hyvää päivää!
Monet kerrat käynyt vessa juomalasin kanssa työpaikalla. Meillä seurustellaan ja kävellään se juomalasi kädessä. Vessassa on sivupöytä, johon sen voi laittaa ennen koppiin menoa. Olen kyllä jättänyt muuallekin ennen vessaan meno, ettei nyt ihan aina ole mukana. Meillä kippistellään aika usein työpaikalla ihan minkä syyn tahansa takia. Korona-aika kyllä poikkeus.
Jos tuo ruoka/juomapuoli on noin vaikea, niin jättäisin juhlat väliin. Ei tarvitse stressata ja nyt korona-aikana kukaan ei ihmettele poissaoloa.
Sano, että sulla on lääkekuuri jonka kanssa ei voi ottaa alkoholia. Jos kyselevät enemmän, niin sanot että kysessä on henkilökohtainen asia, josta et halua puhua sen enempää.