Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppui ruoan laitto tässä perheessä!

Vierailija
13.05.2022 |

Olen aina pitänyt huolen, että arkena on toinen lämmin ateria valmiina, kun lapset tulevat koulusta. Teen sen edellisenä päivänä valmiiksi ja ruoka on nopeasti lämmittämällä valmis seuraavana päivänä. Olen jopa vähän stressannut asiaa, että ehdin varmasti tehdä ruoan.

Mutta nyt v***u loppui. Tein viime viikolla perinteisen tomaattijauhelihakastikkeen spagetilla. Laskin, että sitä syödään noin 2 päivää. Minä sain syödä sen yksin. Söin sitä töissä evääksi ja kotona iltapäivällä. Söin sitä saakelin ruokaa aivan yksin viikon! Teini närppii mitä närppii, kuopus syö nuudeleita ja kun tulen kotiin kenelläkään ei ole nälkä. Tiedän, mun vikahan tämäkin varmaan on, koska en ole osoittanut riittävää vanhemmuutta ja kieltänyt närppimistä ennen ruokaa riittävän painokkaasti. Vaan milläs vahdit, kun töissäkin pitää olla??

Vaan nyt loppui. Eläkööt närppimällä ja milloin mitäkin syöden. Ei mun tarvitse stressata ruoasta, jos sitä ei kukaan muu syö.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit tehnyt makaroonilaatikon lopuista ja pakastanut . 

Vierailija
2/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan yleensä eines pitsalla, hampurilaisilla, hot dogeja, leipää, jugurttia, muroja, mysliä, hedelmiä yms. Saa sitten jokainen ottaa koulun jälkeen itse mitä haluaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelit on ihan riittävästi just ne lapset ovat siellä koulussa kunnolla syöneet...

Vierailija
4/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närppimällä saa saman energian ja ravintoaineet kuin makaronista ja tomaatista. Meillä olennaisempaa on se, että ei olla turhaan nälässä tai syödä siksi, että nyt on aika syödä, ei silloin, kun on nälkä.

Vierailija
5/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen pakkaseen yhden hengen annoksia. Sieltä saa jokainen ottaa mieleisensä.

Lisäksi siwllä on aina sämpylöitä ja quicheä.

Mikset pakastanut sitä kastiketta?

Vierailija
6/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisten pitäisi syödä tuota ruokaa, jos ei ole nälkä? Jos ruoka ei tee kauppaansa, niin ihan oikeassa olet siinä, että täysin turhaan sitä silloin myöskään laitat.

Vierailija
7/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tilannut Woltilta n. 5krt/vko. Ruuat tuodaan portaille. Ei tarvitse hikoilla kaupassa eikä kulu sähköä.

Korona-aika opetti tähän. :)

Vierailija
8/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehellekkään maistunut?

Vierailija
9/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiä vaan jokaiselle makunsa mukaan, ja äidiltä pois turha työ ja stressi Eineksistä löytyy kyllä ravintoarvoiltaan aivan kelvollisiakin.

Vierailija
10/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa. Meitä oli 4 lasta ja äidillä periaate, että koti ei ole mikään ravintola! Jokaisella sai olla pari ruokaa joita ei syönyt- mutta kun ne olivat kalaa tai maksaa tai verilettuja, niin pysyi rajoissa. Syötiin mitä pöytään tuli. Laske puolisolle ja lapsille, mitä jokaisen lempiruoka tulee maksamaan, ja jos se on kaikille ihan ykshailee, mene touhuun mukaan ja osta kotimatkalla itsellesi omat herkut - ja siis vain sinulle!

Vierailija
11/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foodprepillä ei olisi ongelmia. Lisäksi oikea kasvatus pienestä pitäen tekee ihmeitä. Meidän lapset syö kun ruokaa on tarjolla, lämmintä ruokaa teen kaksi kertaa viikossa. 

Vierailija
12/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplodeja!

Vierailija
13/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi avaa suunsa hän puhuu kodistaan.

Vierailija
14/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan yleensä eines pitsalla, hampurilaisilla, hot dogeja, leipää, jugurttia, muroja, mysliä, hedelmiä yms. Saa sitten jokainen ottaa koulun jälkeen itse mitä haluaa..

Ja sen huomaa kun ympärilleen katsoo. Eläkeläiset on paremmassa kunnossa kun tämän maan lapset, nuoret ja työikäiset.

Vierailija
15/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulussa on syöty vaikka 11-12 aikoihin ja lapset pääsevät 14 tai 15 koulusta, niin ei mikään ihme, jos ruoka ei maistu. Ei ole mitään järkeä laittaa ruokaa tuohon aikaan. Parempi vaikka joskus illalla kuuden tai seitsemän aikoihin, kun lounas on jo sulanut.

Vierailija
16/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa fiksulta. Näin minäkin varmaan tekisin, jos olisi lapsia.

Vierailija
17/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen huomaa kun ympärilleen katsoo. Eläkeläiset on paremmassa kunnossa kun tämän maan lapset, nuoret ja työikäiset.

Henkisesti ne on todella heikossa hapessa, kuten tältä palstaltakin näkee.

Vierailija
18/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sinullakin ongelmat. Kastike muovipurkkiin ja pakkaseen. Lämmittää sieltä sitten kuka haluaa. Tai paistaa vaikka pizzan päällä jos ei muuten maistu.

Vierailija
19/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit laittanut kastikkeen pakkaseen. Kyllä se joku päivä olisi maistunut. 

Vierailija
20/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole edes pakastelokeroa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme