Olen niin HELPOTTUNUT turvatakuista Suomelle.
Pitkästä aikaa nukuin oikein makoisasti ja johtuu täysin Britannian antamista turvatakuista Suomelle. Tuollainen sotilasmahti lupaa turvatakuut pienelle Suomelle.
Kiitos Britit
Kommentit (36)
Facebookin profiilikuvaan Suomen lippu ja toots ja preiers.
Puolustuksesta puhuttaessa Suomi ei ole pieni.
Mun miälestä melko hianoa että maat antavat turvatakuita ja yhtenäistävät länttä. Turvatakuiden avulla voidaan hualetta liittyä natohon.
Vierailija kirjoitti:
Mun miälestä melko hianoa että maat antavat turvatakuita ja yhtenäistävät länttä. Turvatakuiden avulla voidaan hualetta liittyä natohon.
Iso-Britannia ei ole antanut Suomelle minkäänlaisia sitovia sotilaallisia turvatakuita. Mutta toki jatka utopioissasi faktoista huolimatta.
"Tämä asiakirja on poliittinen julkilausuma, joka ei ole oikeudellisesti sitova kansainväliseen oikeuteen perustuva sitoumus."
https://www.presidentti.fi/uutinen/suomen-ja-yhdistyneen-kuningaskunnan…
Vierailija kirjoitti:
Iso maa-alue puolustettavana mutta pieni puolustusvoima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso-Britannia ei ole antanut Suomelle minkäänlaisia sitovia sotilaallisia turvatakuita. Mutta toki jatka utopioissasi faktoista huolimatta.
"Tämä asiakirja on poliittinen julkilausuma, joka ei ole oikeudellisesti sitova kansainväliseen oikeuteen perustuva sitoumus."
Ei kyse ole tietenkään samanlaisista turvatakuista kuin vaikka NATO:n artikla 5. Mutta toisaalta eivät Britanian kaltaiset ydinasevallat tällaisia julkistuksiakaan ihan kevyesti heittele. Kyllä ne on tarkoitus pitää ja niiden mukaan toimia jos vain ikinä mahdollista. Muuten niiden uskottavuus katoaa heti.
Jos katsoo miten paljon sotilaallista apua ja tukea Ukraina on saanut vaikka se ei edesn ole EU:n jäsen tai mikään vakiintunut lännen kumppani niin on kummallinen ajatus että Suomi ei saisi vähintään yhtä suurta apua, luultavasti vielä paljon suurempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Euroopan mittakaavassa iso. Edes Venäjän kaltaisella valtavalla maalla ei ilman suurta liikekannallepanoa ole laittaa enempää joukkoja rintamalle kuin mikä on Suomen sodanajan vahvuus.
Enemmänkin Suomi antoi turvatakuunsa briteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Euroopan mittakaavassa iso. Edes Venäjän kaltaisella valtavalla maalla ei ilman suurta liikekannallepanoa ole laittaa enempää joukkoja rintamalle kuin mikä on Suomen sodanajan vahvuus.
Suhteutettuna maarajan pituuteen todella pieni. Paljonko esim. Saksalla on yhteistä maarajaa Venäjän kanssa?
Britithän eivät ole mikään sotilasmahti verrattuna Suomeen. Meillä on isompi armeija kun heillä. Ainoa mikä puuttuu on ne ydinaseet.
Jaa taas poistunut kommentteja täältä,hienoa sananvapautta taas kerran.
Joopa joo britit lähettää sitten villasukkia ja kypäriä ja luotiliivejä sillä aikaa kun putinin örkit peppuraiskaa suomen tyttöjä ja poikia..
Öö, moni maa antaa sotilaallista tukea Ukrainalle. Silti se tuhoutuu kovaa vauhtia. Niin käy Suomellekin, jos Venäjä päättää tänne hyökätä.
Itse en tuota osaa murehtia. Minkäs minä sille mahdan ja kenenkään tulevaisuus ei ole sen varmempi, kuin toisenkaan. Mitä vain voi sattua, kenelle vain ja koska vain. Parasta yrittää elää vain tätä hetkeä ja tehdä siitä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvistamme, että jos jompikumpi maa joutuu hätätilaan tai hyökkäyksen kohteeksi, Suomi ja Yhdistynyt kuningaskunta auttavat toisiaan eri tavoin kohteeksi joutuneen maan sitä pyytäessä. Tämä avunanto voi sisältää myös sotilaallisia keinoja. Tässä yhteistyössä toimitaan kaikilta osin kummankin maan turvallisuus- ja puolustuspolitiikan mukaisesti, ja yhteistyö on tarkoitettu täydentämään – ei korvaamaan – nykyistä eurooppalaista ja euroatlanttista yhteistyötä.
Mun mielestä on mahtavaa että britit antoi meille turvatakuut ja voidaan rauhassa liittyä natoon. Ei tarvitse enään pelätä mitä naapuri tekee sen jälkeen 😊
Tuollaisen euroopan suurimman sotilasmahdin antamat turvatakuut kyllä rauhoittaa mieltä 👍
Kai te tiedätte, että Nato hyökkää vasta sitten apuun, kun Suomi ei enää pärjää omilla joukoillaan? Sitä mm nuo turvatakuut tarkoittavat.
Turvatakuu vai ei? Mika Aaltola selittää, mistä Suomen ja Britannian välisessä asiakirjassa on kyse
"Onko tämä nyt turvatakuu?
– Ei, se on juridisesti eri asia. Tässä enemmänkin ilmaistaan maiden vahva tahto siihen, että he ottavat huomioon toistensa intressit ja kokevat toistensa valintojen olevan sellaisia, että ne tukevat yleistä eurooppalaista turvallisuutta, Mika Aaltola vastaa.
– Suomi ei ole pyytänyt eikä Britannia ole antanut sitovaa turvallisuustakuuta Suomelle."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008809899.html