Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloushallinto- ja tilintarkastusalan työn kuormittavuus

Vierailija
12.05.2022 |

Alan ammattilaiset ja asiantuntijat, kuinka paljon kertyi alkuvuoden aikana ylitöitä, anteeksi, liukumia? Ylitöitähän tällä alalla ei tehdä, ainoastaan liukumia, vaikka työpäivä kestäisi 12 tuntia tai työviikko venyisi 60 tuntiseksi. Minulla tuli tänä keväänä "vain" 100 tuntia liukumia, joita ei korvata mitenkään. Saan pitää vapaana tunti-tunnista heti, kun "minulle itselle sopii ja työruuhka on purkautunut". Kesällä helpottaa. Vai helpottaako? Ei minulla. Kesälomat ruuhkauttavat jälleen. Kesätyöntekijöitå ei oteta, mikä tarkoittaa, että lomat täytyy tehdä sisään, koska lomasi aikana ei kukaan sinun töitäsi tee. Tarkoittaa, että ennen lomaasi teet kuukaudessa noin kahden kuukauden työt. Liukumat kasvaa jälleen, mutta voit pitää ne vapaana heti, kun työkiireet helpottaa. Liukumien täytyy mennä vuositasolla nollaan, muuten ne vain katoavat. Tarkoittaa, että syksyllä voit pitää kertyneet liukumat vapaana ja palatessasi liukumavapaalta sinua odottaa ne tekemättömät työt ja aloitat heti kuromaan työkuormaa kiinni. Liukumilla. Ylitöitä ei siis ole. Niistä ei makseta. Tekemällä töitä kellon ympäri et ansaise yhtään enempää eikä ole mahdollisuutta kasvattaa tuloja Sinulla ei ole myöskään aikaa ottaa vastaan muita töitä, koska päätyösi vie niin paljon aikaa ja koettelee jaksamistasi.
Seuratessani hoitoalan työtaistelua, väkiselläkin mietin, että onkohan siellä hoitoalalla opittu vähän liian hyvälle. Taloushallintoalalla taitaa se 3000 euron kuukausipalkka olla aika vakio ja lisiä ei makseta.

Nimim. Mutta voin käydä omilla asioilla kesken työpäivän

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla, tällä hetkellä liukumasaldo 37 tuntia, helmikuussa pidin pois syksyn ja joulun ruuhkan, mutta varsinkin talvella tunteja tulee niin paljon, että esim. hiihtolomalla liukumaa pois ja se hiihtoloman kertymä siirtyy sitten hamaan tulevaisuuteen..... ja tottakai lomalta palattuasi on odottamassa hurja määrä sähköpostia ja purettavaa ruuhkaa. Kyllä niitä liukumatunteja tulee, vaikka meitäkin on kaksi hallinnossa taloushommissa. Ylitöistä ei ainakaan tässä virastossa makseta kuin erillisestä anomuksesta ja toooosi hyvin perustellen. Se on tunti tunnista. 

Heinäkuun alusta-elokuun puoliväliin on luojan kiitos kuollutta aikaa ja silloin lomaillaan ja liukumia pistetään sileämmiksi. Mutta etätyö on lisännyt tätä liukumien kertymistä, koska nyt ei -niin kuin ennen- vaan poiketa työpöydän ääressä jotain kysymässä, vaan varataan puolen tunnin palaveri,  joka aloitetaan jonninjoutavalla jorinalla ja sen aikana et sitten tee muuta. Olen jo oppinut katkomaan näitä mitäs sulle kuuluu- jorinoita kysymällä heti alkajaisiksi: mennäänkö suoraan asiaan? Jos sitä ei katko, niin se varsinainen työruuhka jää sitten hoidettavaksi loppu-iltapäivään tai iltavuoroon. Ja taas tulee lisää liukumaa...

Liukumia ei ole missään vaiheessa tarkoitettu miksikään "ylityö automaatiksi" vaan ne on työntekijän omaehtoista työkuorman säätämistä työtilanteen sen salliessa.

Työnantaja ei voi olettaa työntekijän tekevän yhtään enempää kuin sen säännöllisen 7,5 tuntia vaikka työkuorma olisi miten korkea, ilman suostumusta ylitöihin. Ja ylityöt maksetaan sitten ihan oikeasti korotettuna TES:n mukaan eikä ne mene liukumasaldoon.

On suurinta hölmöyttä tehdä ylitöitä liukumiin ellei oikeasti sitten pysty ja halua pitää niitä pois vapaana ja työnantaja ei voi myöskään tällaiseen pakottaa. Jos yrittää niin yhteys luottamusmieheen ja liittoon. Siinä sahaa vain omaa oksaansa kun työnantajan mielestä töitä ei ole liikaa koska ylitöitä ei tehdä, eikä saa myöskään ylityökorvauksia miten kuuluisi.

Liukuman oikea käyttötarkoitus on että mikäli töitä on ja haluaa tehdä vähän enemmän esim. illalla ja tulla myöhempään töihin seuraavana päivänä yms. tämä on mahdollista. Mutta vaikka liukumasaldo olisi nollassa ja jumalaton kasa ylitöitä niin voit ihan vapaasti lähteä kotiin kerryttämättä yhtään minuuttiakaan liukumiin.

Vierailija
42/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun työsi fyysisesti raskasta? Oletko vastuussa ihmisten hengistä ihan konkreettisesti?

Mikset mene lakkoon kuten hoitajat, jos mielestäsi työsi on yhtä kurjaa?

Sieltä on taas helppo huudella, kun on vahva liitto ja yleissitova tes. Niitä ei tällä alalla ole. Yksin olet aika heikoilla jos lakkoon menet. Ja kyllä on fyysisesti raskasta. Kokeile istua 10 h tietokoneen ruutua tuijottaen. Sattuu päähän, selkään, silmiin, käsiin, jalkoihin.

Ensinnäkään en ole itse sote-alalla, ja toisekseen, vahva liitto? Mitä ihmettä? Jos sairaanhoitajilla olisi vahva liitto, he olisivat jo saaneet palkankorotuksen ajat sitten. 

Jos kaikilla taloushallinnon työntekijöillä on niin kurjaa kuin tässä ketjussa väitetään, ei siinä tarvitse kenenkään mennä yksin lakkoon. 

Lopuksi totean, että teidän työnne ei ole läheskään niin vaativaa tai tärkeää kuin sote-alalla. Sen takia kitinänne ja vertailunne hoitajiin on lapsellista. 

Ei ole vaativaa ja tärkeää?? Lasketaan ja maksetaan kaikkien palkat. Pitäiskö vain lopettaa se?

Et tiedä alasta näemmä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla, tällä hetkellä liukumasaldo 37 tuntia, helmikuussa pidin pois syksyn ja joulun ruuhkan, mutta varsinkin talvella tunteja tulee niin paljon, että esim. hiihtolomalla liukumaa pois ja se hiihtoloman kertymä siirtyy sitten hamaan tulevaisuuteen..... ja tottakai lomalta palattuasi on odottamassa hurja määrä sähköpostia ja purettavaa ruuhkaa. Kyllä niitä liukumatunteja tulee, vaikka meitäkin on kaksi hallinnossa taloushommissa. Ylitöistä ei ainakaan tässä virastossa makseta kuin erillisestä anomuksesta ja toooosi hyvin perustellen. Se on tunti tunnista. 

Heinäkuun alusta-elokuun puoliväliin on luojan kiitos kuollutta aikaa ja silloin lomaillaan ja liukumia pistetään sileämmiksi. Mutta etätyö on lisännyt tätä liukumien kertymistä, koska nyt ei -niin kuin ennen- vaan poiketa työpöydän ääressä jotain kysymässä, vaan varataan puolen tunnin palaveri,  joka aloitetaan jonninjoutavalla jorinalla ja sen aikana et sitten tee muuta. Olen jo oppinut katkomaan näitä mitäs sulle kuuluu- jorinoita kysymällä heti alkajaisiksi: mennäänkö suoraan asiaan? Jos sitä ei katko, niin se varsinainen työruuhka jää sitten hoidettavaksi loppu-iltapäivään tai iltavuoroon. Ja taas tulee lisää liukumaa...

Liukumia ei ole missään vaiheessa tarkoitettu miksikään "ylityö automaatiksi" vaan ne on työntekijän omaehtoista työkuorman säätämistä työtilanteen sen salliessa.

Työnantaja ei voi olettaa työntekijän tekevän yhtään enempää kuin sen säännöllisen 7,5 tuntia vaikka työkuorma olisi miten korkea, ilman suostumusta ylitöihin. Ja ylityöt maksetaan sitten ihan oikeasti korotettuna TES:n mukaan eikä ne mene liukumasaldoon.

On suurinta hölmöyttä tehdä ylitöitä liukumiin ellei oikeasti sitten pysty ja halua pitää niitä pois vapaana ja työnantaja ei voi myöskään tällaiseen pakottaa. Jos yrittää niin yhteys luottamusmieheen ja liittoon. Siinä sahaa vain omaa oksaansa kun työnantajan mielestä töitä ei ole liikaa koska ylitöitä ei tehdä, eikä saa myöskään ylityökorvauksia miten kuuluisi.

Liukuman oikea käyttötarkoitus on että mikäli töitä on ja haluaa tehdä vähän enemmän esim. illalla ja tulla myöhempään töihin seuraavana päivänä yms. tämä on mahdollista. Mutta vaikka liukumasaldo olisi nollassa ja jumalaton kasa ylitöitä niin voit ihan vapaasti lähteä kotiin kerryttämättä yhtään minuuttiakaan liukumiin.

Juuri näin! Älkää olko liian kilttejä, jos resursointi on pielessä työnantajalla!

Vierailija
44/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun työsi fyysisesti raskasta? Oletko vastuussa ihmisten hengistä ihan konkreettisesti?

Sieltä on taas helppo huudella, kun on vahva liitto ja yleissitova tes. Niitä ei tällä alalla ole. Yksin olet aika heikoilla jos lakkoon menet. Ja kyllä on fyysisesti raskasta. Kokeile istua 10 h tietokoneen ruutua tuijottaen. Sattuu päähän, selkään, silmiin, käsiin, jalkoihin.

Ensinnäkään en ole itse sote-alalla, ja toisekseen, vahva liitto? Mitä ihmettä? Jos sairaanhoitajilla olisi vahva liitto, he olisivat jo saaneet palkankorotuksen ajat sitten. 

Jos kaikilla taloushallinnon työntekijöillä on niin kurjaa kuin tässä ketjussa väitetään, ei siinä tarvitse kenenkään mennä yksin lakkoon. 

Lopuksi totean, että teidän työnne ei ole läheskään niin vaativaa tai tärkeää kuin sote-alalla. Sen takia kitinänne ja vertailunne hoitajiin on lapsellista. 

Ei ole vaativaa ja tärkeää?? Lasketaan ja maksetaan kaikkien palkat. Pitäiskö vain lopettaa se?

Palkkapäivä sinne tai tänne. Palkatkin joutavat odottaa, jos työaikana ei ehdi kaikkia hoitaa.

Vierailija
45/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mista se tyomaara tulee, huonot systeemit vai vaan liikaa tekemista.... Meidan firman ainoa taloushallinosta ei nayta koskaan kiireiselta (paitsi tilinpaatos), ei koskaan kerro mita tekee kaiket paivat. Millainen on teidan kiire viikko

Tilitoimistossa karkeasti sanottuna työstä tehdään 40 % tammi-huhtikuussa ja loput 60 % kesä-joulukuussa. Silti harvoin saat neljän viikon lomaa. Olen työskennellyt taloushallinnossa vuodesta 1997 ja minulla on tänä aikan ollut kerran (=YHDEN kerran) neljän viikon yhtämittainen loma. Samat asiat pitää tehdä joka ainoa kuukausi ja sitten joinain kuukausina vielä niiden päälle extrahommat. 

Ymmärrän, että on stressaavaa vastata ihmisen terveydestä ja hyvinvoinnista, vaikka sen tulos onkin vaikeasti mitattavissa = parannettiinko ihminen oikeasti, tehtiinkö diagnoosi vai jäikö asia roikkumaan. Mutta myös raha-asioista ja lakipykälien noudattamisesta ja verohallinnon määräpäivistä sekä asiakkaan raportointipäivistä vastaaminen on myös raskasta. Joku on panostanut yritykseen kymmeniä tai satoja tuhansia tai miljoonia, heitä kiinnostaa miten sijoitus toimii. 

Vierailija
46/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne liukumaton maksettava, jos niitä ei voi aikana ottaa. Johan tuohon puuttuu lakikin. Miksi suostut tuollaiseen?

Tällä alalla on varmaan Suomen paskin TES. Niitä liukumia saa tulla aika paljon, muistaakseni noin 200 tuntia ja niitä sitten korvaillaan vapaana yksi yhteen. 

Ai, alalle on saatu tes nykyään, no arvaan että huono. Olin tilitoimistossa töissä 90-luvulla.

Vierailija
47/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän lie tilitoimistoihin otetaan harjoittelijoita? Itsellä alkaa merkonomin opinnot, olen tehnyt aiemmin kirjanpitoa, laskutusta jne., mutta hiukan on fiilis että harjoittelupaikka on kivenalla...

Vierailija
48/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne liukumaton maksettava, jos niitä ei voi aikana ottaa. Johan tuohon puuttuu lakikin. Miksi suostut tuollaiseen?

Tällä alalla on varmaan Suomen paskin TES. Niitä liukumia saa tulla aika paljon, muistaakseni noin 200 tuntia ja niitä sitten korvaillaan vapaana yksi yhteen. 

Ai, alalle on saatu tes nykyään, no arvaan että huono. Olin tilitoimistossa töissä 90-luvulla.

TES mahdollistaa tällaisen ylityön tekemisen korotuksitta yksi yhteen vapaana.

Työnantaja ja toimihenkilö voivat sopia työaikalain 12 §:n mukaisesta liukuvasta työajasta. Liukuman maksimimäärä on 150 tuntia. Liukuvaa työaikaa käytettäessä saa vuorokautinen säännöllinen työaika olla enintään 13 tuntia.

Vierailija
49/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkapäivä sinne tai tänne. Palkatkin joutavat odottaa, jos työaikana ei ehdi kaikkia hoitaa.

Hei kyllä! Tähän asti olen aina huolehtinut, vaikka yliajalle mennyt, että ihmiset saa palkkansa, mutta taidankin ottaa ne tästä lähin viimeiseksi tehtävälistalla ja jättää maksamatta, jos työaika täyttyy.

Vierailija
50/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei oteta opiskelijoita juuri tuon vuoksi, ku voi teettää 10 ihmisen työn yhdellä. Harva saa taloushallinnon puolelta enää töitä, ellei sitä 2v kokemusta ole vähintään alla hankittuna. Vaihdoin myynnin puolelle, kun en saanut mistään edes ilmaispaikkaa, niihin hakee 100 muuta.

Vierailija
51/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse myös idiootti ja suostuin tuohon, vaan ylitöihin ei voi velvoittaa. Työaika on työaika ja thats that. Sitten ovi kiinni ja on täysin työnantajan päänsärky miten hommat hoitaa, ei minun. Jos ei hommata sijaisia tai kesätyöntekijöitä niin puolestani jääkööt vaikka tekemättä. EN ENÄÄ HUHKI kenenkään eteen, kun sen palkan saa tekemällä minimin. 

Vierailija
52/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kymmenisen vuotta, mutta en tehnyt ylitöitä. Priorisoin: tein kk kirjanpidot sillä ajatuksella, että jos oli jotain selvitettävää, lappua väliin ja tutkimaan sitten, kun on aikaa ja oikaistaan ilmoituksia tarvittaessa. Keräilin samantyyppistä työtä jonoon: tällä viikolla teen pelkkiä veroilmoituksia - tyyliin, oli nopeampaa, kun oli sisällä siinä syvällä. Tsemppiä silti, en enää tee niitä töitä.

Vierailija
53/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi niin tärkeää, että äänestätte jaloillanne, ettekä vain tyydy kitisemään vuosikausia. Vai eikö työpaikka olekaan sittenkään niin huono?

Minä olen äänestänyt jaloillani. Loppusuora duunissa menossa. Ei mitään käsitystä mitä teen työkseni seuraavaksi ja koska. 

Silloin on oikea hetki lähteä, kun tuntuu että työttömyyskin on pienempi paha kuin nykyisessä paikassa jatkaminen.

Teillä työn näännyttämillä on kuitekin oikeaa osaamista ja vankka työkokemus. Mutta jos työ vie kaikki mehut, niin ei siinä välttämättä jää paukkuja uuden työn hakemiselle. Se irtautuminen voi vaatia sen, että uskaltaa hypätä tyhjän päälle ja luottaa siihen, että hengähdystauon aikana voimat palaavat ja sitten on helpompi miettiä, mikä olisi seuraava askel. 

Asuntolainaan saa lyhennysvapaata, joten ei luulisi sen olevan este työpaikan vaihdokseen vaikka lyhyen työttömyyden kautta. Ja oikeasti, jos olette nyt näännyksissä ja liukumat huutaa hoosiannaa, niin pystyisittekö edes vauhdissa hyppäämään uuteen työhön? Ettekö muka koe olevanne pientä elpymistaukoa vailla?

Vierailija
54/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi niin tärkeää, että äänestätte jaloillanne, ettekä vain tyydy kitisemään vuosikausia. Vai eikö työpaikka olekaan sittenkään niin huono?

Minä olen äänestänyt jaloillani. Loppusuora duunissa menossa. Ei mitään käsitystä mitä teen työkseni seuraavaksi ja koska. 

Silloin on oikea hetki lähteä, kun tuntuu että työttömyyskin on pienempi paha kuin nykyisessä paikassa jatkaminen.

Teillä työn näännyttämillä on kuitekin oikeaa osaamista ja vankka työkokemus. Mutta jos työ vie kaikki mehut, niin ei siinä välttämättä jää paukkuja uuden työn hakemiselle. Se irtautuminen voi vaatia sen, että uskaltaa hypätä tyhjän päälle ja luottaa siihen, että hengähdystauon aikana voimat palaavat ja sitten on helpompi miettiä, mikä olisi seuraava askel. 

Asuntolainaan saa lyhennysvapaata, joten ei luulisi sen olevan este työpaikan vaihdokseen vaikka lyhyen työttömyyden kautta. Ja oikeasti, jos olette nyt näännyksissä ja liukumat huutaa hoosiannaa, niin pystyisittekö edes vauhdissa hyppäämään uuteen työhön? Ettekö muka koe olevanne pientä elpymistaukoa vailla?

Olen tuo, jota lainasit ja olen isoa elpymistaukoa vailla ja se on nyt vaan pakko pitää. Toivon, että aika elvyttää ja avaa mielelle uusia näkymiä työn suhteen. Sääli sinänsä, sillä olen ollut oikein hyvä tällä alalla, en vaan enää kertakaikkiaan jaksa. Oma terveys ja elämä on laitettava ykköseksi. 

Tsemppiä jokaiselle työn uuvuttamalle!

Vierailija
55/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mista se tyomaara tulee, huonot systeemit vai vaan liikaa tekemista.... Meidan firman ainoa taloushallinosta ei nayta koskaan kiireiselta (paitsi tilinpaatos), ei koskaan kerro mita tekee kaiket paivat. Millainen on teidan kiire viikko

On eri asia olla taloushallinnon töissä jossain firmassa verrattuna tilitoimistoon.

Vierailija
56/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole varaa ottaa sitä riskiä että jään työttömäksi. Vastaan yksin asuntolainastani ja kaikista muistakin kuluistani. Silloin on tyydyttävä vain siihen vakipaikkaan jonka on saanut, eikä lähteä sooloilemaan.

Sit suosittelen että alat kasvattaa omia työläisiä eli sijoitat palkkarahojasi puskuriksi. Kun kassavirtaa tulee muualtakin kuin työnantajan maksamasta palkasta nukkuu paljon paremmin.

Vierailija
57/74 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kyllä! Tähän asti olen aina huolehtinut, vaikka yliajalle mennyt, että ihmiset saa palkkansa, mutta taidankin ottaa ne tästä lähin viimeiseksi tehtävälistalla ja jättää maksamatta, jos työaika täyttyy.

Jätä vaan maksamatta. Voit olla varma, että siitä nousee haloo, ei jää keneltäkään huomaamatta. Voit sanoa sitten työnantajalle, että työaika ei riittänyt. Että pitäisi varmaan olla enemmän ihmisiä töissä, jos halutaan että palkat saadaan maksettua ajallaan.

Miehen firmassa kävi pari kertaa niin, että palkat myöhästyi päivällä. Vaikka niillä on taloushallinto talon sisällä, niin se on Ranskassa eikä Suomessa ja toinen näistä myöhästymisistä johtui pankkien välisistä ongelmista. Sitten he otti käytännöksi, että laittavat palkat maksuun päivää aiemmin. Eli jos kaikki menee hyvin, palkat tulee päivän etuajassa. Jos tulee ongelmaa, niin palkat tulee palkkapäivänä. 

Tämä varoaika riittikin tosi pitkään ja palkat tuli melkein aina palkkapäivää edeltävänä päivänä. Mutta niin vain sattui taas viime kuussa jotain eikä palkkaa kuulunut vielä palkkapäivänäkään. Silloin vastasivat kyselijöille, että "yritetään saada huomenna maksuun". 

Helsingin kaupungilla on palkanmaksussa ihan kaaos ja työntekijöiden joukossa on ihmisiä, jotka eivät ole saaneet palkkaa kahteen kuukauteen. Ei se ole kuolemaksi jos yhden kerran palkat myöhästyvät. Kyllä työnantajalle pitää viestiä, että hommat on aliresursoitu. Se resursointi on työnantajan tehtävä.

Vierailija
58/74 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushallinto on kilttien naisten ala.

Vierailija
59/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuntuu olevan kuormittavaa ku iästä riippumatta porukka on kärttysiä ja vinkuvat joka pienestä risahduksesta. 

Mistään ei saa heille huomauttaa tai yrittää korjata, etteivät vaan loukkaannu ja kun loukkaantuvat joka asiasta ja haukkuvat vaan muita, sitten ihmettelevät kun kukaan ei halua olla heidän kanssa missään tekemisissä .

Ihme sakkia.

Vierailija
60/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä sairauslomalla taloushallinnon työstä. Aivan jäätävää paskaa koko ala. Aion vaihtaa alaa aivan täysin, enkä ikinä enää tee tuota. Aivan mahdottomat vaatimukset yhdelle ihmiselle, paljon töitä eikä minkäänlaisia virheitä saa tulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi