Miksi äiti joutuu olemaan ainoa, joka pitää jöötä perheessä?
Jos en huolehtisi, että lapset menee ajoissa nukkumaan tai ruokaa on säännöllisesti tarjolla, niin päiväkoti-ikäiset lapset hilluisi (isän kanssa) aamukahteen hereillä, kukaan ei söisi mitään kunnon ruokaa vaan karkkia vain. Jos en vahtisi, että telkkari on edes joskus kiinni, niin nuo eläisi ruudun edessä. Jne. En edes ole mikään kauheanatsimutsi, eli olen aika joustava mitä tulee rutiineihin. Miksi minun eli perheen äidin pitää olla ainoa, joka pitää täällä jotain kuria ja järjestystä? En tykkää siitä roolista, tai siis siitä että olen ainoa aikuinen siinä roolissa.
Kommentit (29)
Mieheltäsihän sinun pitäisi tuota kysyä. Että miksi sinä joudut yksin huolehtia noista asioista, eikä hän ota osaltaan vastuuta.
No mitäpä se mies vastaa kun kysyt?
Täällä ollut vähän vastaavaa, mutta nykyään mies hoitaa rutiinit hyvin, kun on huomannut, että niiden kanssa arki sujuu lopulta paljon mukavammin. Toki jos lapset vaikkapa riehuu läsnäollessani, niin ei tee juuri mitään jollen itse sano, että hoitaisitko tän ongelman tässä nyt. Hänelle ehkä luontaisempaa antaa Lasten itse ratkaista ongelmansa, kun taas itse puutun mieluummin ennen kuin johonkin sattuu.
Keskustelu.
Äiti on lapsen tasolle typistetty viaton uhri, joka on nyrkin ja hellan välissä rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?
Vierailija kirjoitti:
Mieheltäsihän sinun pitäisi tuota kysyä. Että miksi sinä joudut yksin huolehtia noista asioista, eikä hän ota osaltaan vastuuta.
Olen kysynytkin. Hän vastaa, että älä ota asioita vakavasti, ei se haittaa jos lapset katsoo telkkaria ja syö karkkia. Tai että hänen mielestä lapset saa valvoa jos ne haluaa. Mitä tuohon voin enää sanoa? Alkaa väittelemään siitä että saako lapset syödä pelkkää karkkia vai ei, kun toinen on sitä mieltä että saa ja perusteluna hänellä on, että ei asioita kannata ottaa niin vakavasti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynytkin. Hän vastaa, että älä ota asioita vakavasti, ei se haittaa jos lapset katsoo telkkaria ja syö karkkia. Tai että hänen mielestä lapset saa valvoa jos ne haluaa. Mitä tuohon voin enää sanoa? Alkaa väittelemään siitä että saako lapset syödä pelkkää karkkia vai ei, kun toinen on sitä mieltä että saa ja perusteluna hänellä on, että ei asioita kannata ottaa niin vakavasti. Ap
Joo, voi se mies oikeassakin olla, että joissakin asioissa voisi ottaa rennommin eli pitäisi löytyä se kultainen keskitie.
Ja jos joku sanoo, että mitäs lisäännyit tuollaisen kanssa, niin mistäpä olisin voinut tämän arvata. Ennen lapsentekoa oltiin sovittu selväksi jopa se, että karkkia on vain karkkipäivinä. Mistä olisin voinut arvata, että lasten myötä mies muuttuu sellaiseksi, että kaikki asiat on mallia älä ota niin vakavasti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja jos joku sanoo, että mitäs lisäännyit tuollaisen kanssa, niin mistäpä olisin voinut tämän arvata. Ennen lapsentekoa oltiin sovittu selväksi jopa se, että karkkia on vain karkkipäivinä. Mistä olisin voinut arvata, että lasten myötä mies muuttuu sellaiseksi, että kaikki asiat on mallia älä ota niin vakavasti. Ap
Ei elämää liikaa suunnitella voi, antaa sen vain mennä painollaan. Ei elämää voi myöskään elää niin, että kaikki pitää aina mennä tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan.
Anna, kun mä arvaan. Miehellä on kiva siisti koti, puhtaat vaatteet, ruoka pöydässä ja seksiä, eikä syytä ponnistella enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei elämää liikaa suunnitella voi, antaa sen vain mennä painollaan. Ei elämää voi myöskään elää niin, että kaikki pitää aina mennä tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan.
Kuten aloituksessa kirjoitin, niin en ole mikään ohjekirjoista jäykästi kiinni pitävä tyyppi, vaan varmasti rennompi ja joustavampi kuin moni muu äiti mitä tulee rutiineihin ja ohjeisiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olitko oikeasti niin naiivi ja kuvittelit, että elämän voi suunnitella valmiiksi ja kaikki menee just niin kuin suunnittelette?
Vierailija kirjoitti:
Anna, kun mä arvaan. Miehellä on kiva siisti koti, puhtaat vaatteet, ruoka pöydässä ja seksiä, eikä syytä ponnistella enemmän?
Meillä on ihan siisti koti, molemmat siivotaan sitä. Ja mies pyykkää ja silittää itse omat vaatteensa, minä omani. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko oikeasti niin naiivi ja kuvittelit, että elämän voi suunnitella valmiiksi ja kaikki menee just niin kuin suunnittelette?
En tietenkään, mutta kuvittelin kyllä että miehen mielestä ei olisi hyvä idea syöttää joka päivä pienille lapsille paljon karkkia tai antaa niiden katsoa koko päivä telkkaria. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, mutta kuvittelin kyllä että miehen mielestä ei olisi hyvä idea syöttää joka päivä pienille lapsille paljon karkkia tai antaa niiden katsoa koko päivä telkkaria. Ap
Tota sä et usko itsekään.
Millaista on miehen oma arki? Syökö milloin sattuu mitä sattuu,käykö saunassa vaikka yöllä? Onko vanhemmat pitäneet hänelle lapsena rytmiä yllä? Onko mies tottunut, että asiat tehdään milloin sattuu?
Helv raskas kumppani tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Millaista on miehen oma arki? Syökö milloin sattuu mitä sattuu,käykö saunassa vaikka yöllä? Onko vanhemmat pitäneet hänelle lapsena rytmiä yllä? Onko mies tottunut, että asiat tehdään milloin sattuu?
Helv raskas kumppani tuollainen.
Miehen oma arki on juuri tuota että asiat tapahtuu vähän siihen aikaan kuin tapahtuu, saattaa mennä nukkumaan klo 22 tai 02 ja saattaa korvata aterian sipsipussilla. Mutta, olin itsekin ennen lapsia sellainen, että menin nukkumaan milloin sattui ja söin milloin sattui eli minua ei sinänsä haitannut nuo asiat miehessä ennen lapsia. Eikä haittaisi niin nytkään, mutta lapsilla täytyy olla sentään joku rytmi ja kunnon ruokaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies käy joka päivä ostamassa karkkeja?🤣
Ei, pari kertaa viikossa, ja ostaa kerralla enemmän. Hän syö itse paljon karkkia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen. Lasten yökukkuminen vain ikään kuin tapahtuu, eikä kukaan voi vaikuttaa siihen mitenkään? Mies on joissain (suht helposti hallittavissa) asioissa huolimaton ja edesvastuuton, ja perusteluna on "ei elämää voi suunnitella"? Ööö...
Siksi, että miehistä on niin kivaa olla peterpan.