Mies ja poika otti äsken niin kovasti yhteen että mua oikeasti pelotti
Eikä ne kuunnellut mua kun sanoin että rauhoitutaan ensin. Molemmat huusi pää punaisena toisilleen ja toinen heitti jotain rikki. Teini varmaan. Ne huusi oikeasti niin kovasti että pelkäsin että pian toinen suuttuu tosissaan ja toista sattuu. Teini yritti huutaa mua mutta mies huusi mulle että älä sä puutu tähän. Mä en ole ikinä nähnyt niitä tuollaisina. Teiniäkin varmaan pelotti kun muakin pelotti.
Kommentit (61)
En antaisi vuoteen tuollaiselle miehelle. Miettiköön itsekseen, että miksi.
Veljeni ja isäni huusivat joskus kuin syötävät silloin kun veljeni oli teini. Oli vaan pakko pistää rajat hormonihöyryiselle teinille. Veljeni löi kerran isääni ja isä kieritti sen jälkeen veljeni maton sisälle rauhoittumaan. Veljeni on edelleen kyllä todella temperamenttinen. Tuolloin teininä se alkoi. Vaariltaan on sen valitettavasti perinyt.
Yhteen, juu. Ei tuo vielä mitään. Joskus jopa puoli kahteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö teinille saa huutaa? Ei ihme, että Suomen nuorilla menee huonosti, kun ei mitään kuria tai rajoja ja hermostuakaan ei saa . Fyysistä väkivaltaa en hyväksy, mutta kyllä tuon ikäiselle saa hermostua ja huutaa. Perusturvallisessa kodissa kasvanut nuori kestää kyllä sen, että vanhempi huutaa.
Ei minusta tarvitse tuolla tavalla huutaa. Etenkään noin mitättömästä asiasta. Tuo oli ihan hulluutta kun ei yhtään voi hillitä itseään. Mies oli ihan raivon vallassa. Meillä on perusturvallinen koti mut muakin pelotti jo tuollainen. Kyllä mäkin oon välillä ottanut pojan kanssa yhteen mutta en ikinä tuolla tavalla. Mua oikeasti jo vähän rupes pelottamaan että jos ne jatkaa tuota huutamista niin pian toinen on toisen kurkussa kiinni kun toisella napsahtaa. Ei se ole normaalia.
Ap
Onko sun ukko ennen ollut väkivaltainen? Oliko uhka oikeasti todellinen vai kuvittelitko vain?
Joskus parikymppisenä on kerran joutunut putkaan kännitappelun takia. Ei ole kyllä vuosiin ollut tuollainen. Enkä mä ole ikinä nähnyt häntä tuollaisena. Tuskin oikeasti olisi kohdistanut meidän poikaan fyysistä väkivaltaa. Ainakaan toivottavasti. Kyllä se silti pelotti mua.
Ap
Miehesi vaikuttaa melko keskenkasvuiselta, mikäli vastaa teini-ikäisen huutoon teini-ikäisen tavoin. Aikuisen ihmisen tulisi kyetä olemaan tilanteessa rauhallisen jämäkkä ja keskusteleva. Ymmärtää teinin tunnetta, mutta asettaa selkeästi rajat. Miehesi antoi nyt ikävää ja todella huonoa esimerkkiä käyttäytymisestä nuorelle. Hänen olisi varmasti syytä käsitellä myös omia aggression lähteitään, mitä teiniin nyt purki. Tuohon tilanteeseen ne ei nyt missään nimessä liittyneet.
Mun isä aina huusi ja yritti lyödäkin. Sain vanhempana torjuttua lyönnit helposti.
Sitten vanhemmiten ihmeteltiin kun kävin 20-40v kaksi kertaa kylässä vanhempien luona ja en koskaan tuonut lapsenlapsia näytille.
Ei tämmönen sivari heille kylään kelpaa ja varsinkaan sivarin lapset.
Edes hautajaisissa en käynyt. Enkä haudalla tule käymään koskaan.
Palakoon helvetissä ukkopaha.
t- repe 46
Vierailija kirjoitti:
Veljeni ja isäni huusivat joskus kuin syötävät silloin kun veljeni oli teini. Oli vaan pakko pistää rajat hormonihöyryiselle teinille. Veljeni löi kerran isääni ja isä kieritti sen jälkeen veljeni maton sisälle rauhoittumaan. Veljeni on edelleen kyllä todella temperamenttinen. Tuolloin teininä se alkoi. Vaariltaan on sen valitettavasti perinyt.
Tuossa on kunnon isän keinot silmille hyppivän teinin rauhoittamiseksi.
Sähän voit yrittää keskustella niitten kanssa kun tilanne on rauhottunut. Jos tulee väkivalta tilanne, poistu talosta ja soita poliisille. Ei kannata ainakaan väliin mennä, rikot vielä ihtesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kunnon isän keinot silmille hyppivän teinin rauhoittamiseksi.
No jos toinen tulee kunnolla päälle hakkaamaan, mutta et itse halua lyödä takaisin ja se tilanne pitää saada loppumaan jotenkin niin isä ei kai siinä muuta keksinyt. Ei varmasti ollut paras keino. Veljeni oli hemmetin aggressiivinen. Sai kasvuhormoneja, koska oli kasvuhäiriö. En tiedä saiko hormonien pistäminen pään sekaisin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla soitat poliisille
Ei herranen aika! Eiköhän niillä ole muutakin tekemistä. Mä oon paljon ennemmin huolissani niistä teineistä, joiden viikonloppumenoista ei kukaan välitä ja luulen, että poliisit on samaa mieltä.
Myrsky vesilasissa
Ei mene kauaa kun vaihtuu isäntä talossa. Tiedän tapauksia missä jässikkä teinipoika paiskannut isänsä ulos talosta 💪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on ne testot, joilla aikanaan mammojakin puolustettiin villipetoja vastaan.
Taisit kuitenkin hieman ihailla jälkikäteen miesenergiaa?
mies54v
Hyi että, eikö teidän perverssiydellä ole mitään rajaa? Varmasti juu ihailee kahta huutavaa apinaa, joista toinen vielä oma poika :D
Kyllä siinä mammalla herahti pöksyyn, kun alfa pisti alokkaan ruotuun..."tuo on mun mies"😉
mies54v
Vierailija kirjoitti:
Viis/viis.
Ap räjäytti pankin. Kunnon mies v i h a -alotus, jolla saa mammat raivoihinsa ja ehdottelemaan turvakotiin hakeutumista. Kukaan ei edes tiedä, mitä tapahtui, kuka oli syyllinen jne, mutta liekkiketjun ainekset on olemassa.
Mammoja on niin helppo höynäyttää. Menee köykäisinkin provo täydestä ja täällä ovat raivosta vihreinä sekaantumassa asiaan, joka on kaltaiseni röllin mielikuvituksen tuotetta.
Ette ole tosissanne.
Meillä on rakastava ydinperhe ja yleensä tasapainoisen rauhallista kotona. Poika 15v on alkanut yrittää ottaa välillä johtajan paikkaa teinihormonihuuruissaan, ja taustalla on vielä nepsy dg, niin alkanut ajoittain hyppimään liikaa silmille. Jossakin vaiheessa se pinna minultakin katkesi, en enää muista minkä syyn takia, ja kuukausi sitten karjuimme toisillemme niin että räkä roiskui ja ikkunat helisivät. Aivan karmea yhteenotto, mutta ilman mitään fyysistä kontaktia. Mies osasi viisaasti olla puuttumatta tilanteeseen millään tavalla. Se oli minun ja pojan välinen tilanteen nollaus, josta seurauksena on ollut huomattavasti rauhallisempi ilmapiiri kotona. Kun tilanne rauhoittui ja pystyimme jo keskustelemaan tapahtuneesta, niin sovimme riitamme halauksella ja kertomalla, että toinen on hyvin rakas.
Tällaisia tilanteita meillä siis ehkä pari kertaa vuodessa. Olisi aika tragikoomista jos mies soittaisi poliisit paikalle..
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
En hylkäisi lastani.
Tuohan on ihan normaalia murkku pojan kanssa. Ei kannata oikeesti huolestua..jos taasen tyttö alkaa riehumaan, niin on syytä huoleen.
mies54v
Aihe riitaan oli varmaan olemassa, sait sen kuulostamaan ihmeellisemmältä kuin se on. Riitoja tulee, mitä ihmeellistä siinä on?
Sä annat ukkos huutaa LAPSELLE ja katsot hiljaa hyväksyen vieressä. Sit ihmettelet kun se teini aikuisena käy terapiassa käsittelemässä lapsuuttaan. Sellanen mamma siellä. Isästä puhumattakaan...