Mies ja poika otti äsken niin kovasti yhteen että mua oikeasti pelotti
Eikä ne kuunnellut mua kun sanoin että rauhoitutaan ensin. Molemmat huusi pää punaisena toisilleen ja toinen heitti jotain rikki. Teini varmaan. Ne huusi oikeasti niin kovasti että pelkäsin että pian toinen suuttuu tosissaan ja toista sattuu. Teini yritti huutaa mua mutta mies huusi mulle että älä sä puutu tähän. Mä en ole ikinä nähnyt niitä tuollaisina. Teiniäkin varmaan pelotti kun muakin pelotti.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei käskemällä rauhoitu. Kyllä vihaisena saa huutaa. Se raivo menee kyllä ohi.
No ei saa! Aikuinen varsinkaan! Näyttää oikein mallia miten EI pidä käyttäytyä. Varmasti oli teinille pelottavaa. Aika näyttää minkälaiset traumat jätti, ja alkaako vihaamaan isäänsä.
No mitä h e l e vetin per k e lettä??!! Siis jos on vihainen ja raivostunu niin totta kai saa, ja pitääkin, huutaa! Millä se raivo muuten tulee ulos... joillakin hiljasesti joo tai esim lähtee tasottelemaan oloa lenkille. Mutta kyllä riidellessä kuuluu huutaa ja jos siitä trauma jää niin pohjat on kyllä tehty jo muilla asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Viis/viis.
Ap räjäytti pankin. Kunnon mies v i h a -alotus, jolla saa mammat raivoihinsa ja ehdottelemaan turvakotiin hakeutumista. Kukaan ei edes tiedä, mitä tapahtui, kuka oli syyllinen jne, mutta liekkiketjun ainekset on olemassa.
Täydet pojot täältäkin. Katsotaan vielä, jaksaako ap kehitellä tarinaa uskottavaan suuntaan vai meneekö överiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi arvelet, että teiniä pelotti jos sua pelotti? Mun kotona on aina käytetty ääntä eikä mua ole ikinä pelottanut. Onko ne nyt ok? Älä sekaannu asiaan.
Kyllä sitä pelotti silloin ku se alkoi mua huutamaan. Kuulin äänestä ja varsinkin kun mies alkoi mulle huutamaan. Meillä ei ikinä ole huudettu näin, ei ole tosiaan meidän perheelle tavallista. Nyt molemmat on hiljaa mököttämässä eri huoneissa. Poikaa kävin katsomassa. Sanoi mulle että on ok.
Ap
Riidat ratkaistaan riitelemällä. Sitten kun kiukku on purettu, ollaan kavereita taas. Tätä on naisten vaikea tajuta, kun naiset ratkaisevat riidat selän takana haukkumalla ja selkäänpuukottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viis/viis.
Ap räjäytti pankin. Kunnon mies v i h a -alotus, jolla saa mammat raivoihinsa ja ehdottelemaan turvakotiin hakeutumista. Kukaan ei edes tiedä, mitä tapahtui, kuka oli syyllinen jne, mutta liekkiketjun ainekset on olemassa.
Miksi luulet, että ehdotin sitä turvakotia?
No en mä kaikkia vastauksia ehtinyt lukea, kun niitä tuli silloinkin kun vielä kirjoitin vastausta :)
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi huusi hädissään äitiä apuun mutta iskä alkaa äidillekin huutamaan? V i t t u mikä ukko. Traumat tuosta tulee lapselle.
Ei herranjumala... XD
Vierailija kirjoitti:
Taistelevat siitä, kumpi on alfa-uros. Ja miehesi on salaa kateellinen nuorelle pojalle sen viriiliydestä.
Tätä on esitetty jopa sotien yhdeksi syyksi: vanhat miehet laittaa nuoret miehet kuolemaan...
Nyt ukko nukkumaan päänsä selväksi. Sano pliis ap että ukko on kännissä...
Lähtekää nyt oikeasti jonnekin. Eihän se satuttanut sun lasta?
Siis eikö teinille saa huutaa? Ei ihme, että Suomen nuorilla menee huonosti, kun ei mitään kuria tai rajoja ja hermostuakaan ei saa . Fyysistä väkivaltaa en hyväksy, mutta kyllä tuon ikäiselle saa hermostua ja huutaa. Perusturvallisessa kodissa kasvanut nuori kestää kyllä sen, että vanhempi huutaa.
Vihan purkaminen vaikka sitten huutamalla on kyllä oikeasti terveellisempää kuin sen patoaminen. Patoamalla se jää myrkyttämään ja mädättämään, sitten saa vielä 30 vuoden päästä olla vihainen ja katkera. Toki pelottava tilanne tuollainen, mutta tuolla tavalla se myrsky menee nopeammin ohi.
Meillä myös. Poika päätti valita sivarin ja mies suuttui. Huusi niin että pää punertui ja jakaus hajosi keskelle otsaa. Silmille meni ja silmälasit huurustui.
Mies huusi ja tärisi horkassa. Poika totesi että: "ok luuser, talk to the hand".
Vierailija kirjoitti:
Vihan purkaminen vaikka sitten huutamalla on kyllä oikeasti terveellisempää kuin sen patoaminen. Patoamalla se jää myrkyttämään ja mädättämään, sitten saa vielä 30 vuoden päästä olla vihainen ja katkera. Toki pelottava tilanne tuollainen, mutta tuolla tavalla se myrsky menee nopeammin ohi.
Täysin samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Lähtekää nyt oikeasti jonnekin. Eihän se satuttanut sun lasta?
Ei satuttanut. Poika on kunnossa.
Ap
Jos teiniä pelottaa, niin se pitää turpansa kiinni eikä heittele tavaroita paskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö teinille saa huutaa? Ei ihme, että Suomen nuorilla menee huonosti, kun ei mitään kuria tai rajoja ja hermostuakaan ei saa . Fyysistä väkivaltaa en hyväksy, mutta kyllä tuon ikäiselle saa hermostua ja huutaa. Perusturvallisessa kodissa kasvanut nuori kestää kyllä sen, että vanhempi huutaa.
Ei minusta tarvitse tuolla tavalla huutaa. Etenkään noin mitättömästä asiasta. Tuo oli ihan hulluutta kun ei yhtään voi hillitä itseään. Mies oli ihan raivon vallassa. Meillä on perusturvallinen koti mut muakin pelotti jo tuollainen. Kyllä mäkin oon välillä ottanut pojan kanssa yhteen mutta en ikinä tuolla tavalla. Mua oikeasti jo vähän rupes pelottamaan että jos ne jatkaa tuota huutamista niin pian toinen on toisen kurkussa kiinni kun toisella napsahtaa. Ei se ole normaalia.
Ap
Jaa-a, on sitä tullut omille lapsille huudettua ja joskus vähän niskasta ravisteltua. Toisaalta on sitten rakastettukin ja pidetty sylissä. Ilmankos hekin ihmettelevät kaikkia tyhjästä valittajia ja mielenterveysongelmien kanssa tuskailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta tarvitse tuolla tavalla huutaa. Etenkään noin mitättömästä asiasta. Tuo oli ihan hulluutta kun ei yhtään voi hillitä itseään. Mies oli ihan raivon vallassa. Meillä on perusturvallinen koti mut muakin pelotti jo tuollainen. Kyllä mäkin oon välillä ottanut pojan kanssa yhteen mutta en ikinä tuolla tavalla. Mua oikeasti jo vähän rupes pelottamaan että jos ne jatkaa tuota huutamista niin pian toinen on toisen kurkussa kiinni kun toisella napsahtaa. Ei se ole normaalia.
Ap
Onko sun ukko ennen ollut väkivaltainen? Oliko uhka oikeasti todellinen vai kuvittelitko vain?
Tulee vaan pahenemaan.