Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 8kk vauvalla hb 141 liian korkea?

Vierailija
10.10.2006 |

Meidän tyttä syntyi 2370g painoisena ja saa rautalisää vuoden ikään asti. Nyt tarkistettiin ekaa kertaa hb ja sen terkka sano et alle 105 ei saa olla, mut ylärajaa ei muistanut...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläraja oli jotain 135 tai jotain sinne päin.

Vierailija
2/7 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä heille ole rautalisää koskaan annettu.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin eilen en antanut ja tänään koe otettiin. Oliskohan ollut korkeampikin jos olisin eilen antanut lääkkeen?



Sit jäi mietityttää kun sanoi, että sormesta otettaessa voi näyttää hiukan matalampaa kuin verikokeesta katsottu ja toi näyte otettiin sormenpäästä.



Mitä haittaa voi olla jos jatkuvasti liian korkea hb?



ps. meidän sairaalassa sanottiin, että alle 2500g painosina syntyneet joutuu syömään rautalisää vuoden...



Tuleepa nyt niccikin

Vierailija
4/7 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee verestä sakeaa ja se ei kierrä kunnolla verisuonissa.



Sinuna minä olisin yhteydessä lääkäriin, ei taida lapsellasi olla tarvetta rautalisään.



Meillä neuvolassa sanottiin ylärajaksi 138.

Vierailija
5/7 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


tekee verestä sakeaa ja se ei kierrä kunnolla verisuonissa.

ei taida lapsellasi olla tarvetta rautalisään.

.

Vierailija
6/7 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: kahden keskoslapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisärauta nostaa hemoglobiinia ja hemoglobiini tekee verestä sakeaa. Sakea veri ei pääse kulkemaan ongelmitta verisuonissa.



Näin tämä toimii myös keskosilla. Ja hemoglobiinia mitataan juuri sen vuoksi, että nähdään onko raudan tarvetta.