Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi hyvä palkka teinille kun menee kesällä mummolaan hoitamaan serkkujansa?

Vierailija
12.05.2022 |

Isovanhemmat ovat pyytäneet teinit avuksi miehen sisaren lapsien hoitoon kesällä, kesäkuun alusta pari viikkoa? Tuntimäärää on vaikea sanoa kun ovat siellä sitten 24/7 jumissa koska mummulta on maalla, huonojen kulkuyhteyksien päässä.
Isovanhemmat eivät itse ole ehdottaneet mitään palkkaa vaan pyysivät vain teinit sinne pariksi viikkoa lastenhoitoavuksi..

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia pitää vahtia? Sanoit aloituksessa teini ja tekstissä teinit. Onko siis menossa kaverin kanssa sinne vahtimaan?

Vierailija
2/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeeko teini tämän työnä itse, vai onko menossa mökkeilemään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun pitää kysyä tätä isovanhemmilta ja mitä haluavat maksaa? Jotkut tosin luulevat, että apu on aina ilmaista ja "kivaa." Myös itse voit sanoa heille, että toivot sitä palkkaa nuorille ja sanot, että kuinka paljon. Tuskin kukaan tietää, mikä se oikea palkka on jos 24/7 ja sisältyykö siihen muutakin kuin lasten hoito? 

Vierailija
4/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia pitää vahtia? Sanoit aloituksessa teini ja tekstissä teinit. Onko siis menossa kaverin kanssa sinne vahtimaan?

3-5 vuotiaita, aloituksessa siis vahingossa jäänyt E pois, kyse kahdesta teinistä 15- ja 16- vuotiaista.

Vierailija
5/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin satanen per viikko.

Vierailija
6/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinun pitää kysyä tätä isovanhemmilta ja mitä haluavat maksaa? Jotkut tosin luulevat, että apu on aina ilmaista ja "kivaa." Myös itse voit sanoa heille, että toivot sitä palkkaa nuorille ja sanot, että kuinka paljon. Tuskin kukaan tietää, mikä se oikea palkka on jos 24/7 ja sisältyykö siihen muutakin kuin lasten hoito? 

Nuoret saavat siis itse ilmoittaa että haluavat palkkaa tästä työstä. Kysyivät minulta mikä olisi hyvä palkka ja en osannut vastata.

Ap

Vierailija
7/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko joku 100e per teini ja tietenkin ruuat päälle.

Vierailija
8/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaako pyytää maksua mummolta, jos on kutsunut teinit vain luokseen ( vaikka tarkoituksena tuo lastenhoito). Vai lasten vanhemmiltako maksu tulee?

On toi kurjaa, kun käytetään isovanhempia noin pienten lasten hoitajina, kun päivähoitoon voisi heidät viedä.

Vierailija
9/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän, alle 10/pvä. En suostuisi

Vierailija
10/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanhoitajan peruspalkka + 20% vaikean työn lisä.

Vierailija
11/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret saavat siis itse ilmoittaa että haluavat palkkaa tästä työstä. Kysyivät minulta mikä olisi hyvä palkka ja en osannut vastata.

Ap

Lapsenvahdeille maksetaan usein jotain 10e/h, tarkista mll:n sivuilta suositustuntipalkka.

Vierailija
12/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaako pyytää maksua mummolta, jos on kutsunut teinit vain luokseen ( vaikka tarkoituksena tuo lastenhoito). Vai lasten vanhemmiltako maksu tulee?

On toi kurjaa, kun käytetään isovanhempia noin pienten lasten hoitajina, kun päivähoitoon voisi heidät viedä.

En tiedä kuka maksaa, mutta isovanhemmat pyysivät lastenhoitoavuksi niin kai siitä silloin palkkaa pitää saada, tai ainakin lapset näin olettavat.

Isovanhemmat ovat vielä itse ihan hyvässä kunnossa, juuri jääneet eläkkeelle..

Ap

Vierailija
13/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu työelämään ja tienaa -systeemillä maksetaan kymmenestä työpäivästä 380 euroa. Tältä pohjalta, jos työtä on kahden viikon ajan joka päivä, mutta toisaalta saa ruuat ja majoituksen, satanen per viikko on varmasti sopiva summa.

Vierailija
14/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sopia etukäteen lasten vanhempien kanssa palkka teineille. Ilmeisesti isovanhemmat eivät pystykään hoitamaan lapsia ilman apua.

Vierailija
15/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän, alle 10/pvä. En suostuisi

Mietin samaa aluksi, mutta jos lapset noin pieniä, niin ne leikkii varmaan omia juttuja paljon ja siinä teinit voi seurustella sitten keskenään vahtimisen ohessa. Lapset varmaan menee nukkumaan kohtuu aikasin, kun on päivät leikkinyt. Siinä jää kivasti omaa aikaa illalla myös mahdollisesti?

Jos teineillä ainoa motiivi lähteä on raha, niin sitten 100e/hlö on kyllä liian vähän.

Jos teinit ottaa sen myös itse mökkeilyn, niin ihan kohtuullinen.

Vierailija
16/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tes:n mukaan

Vierailija
17/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

500

Vierailija
18/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kesken ei palkkaa pyydetä, eikä anneta!

Vierailija
19/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10/h on hyvä

Vierailija
20/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 5-10 euroa tunti, jos on oikeaa vastuuta ja hoitoa. Jos leikittävät silloin tällöin, niin vähemmän.