Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada yhteys lapseen. Minulla ei ole S-postia, ei puh-numeroa, ei tietoa missä asuu, pojan nimellä ei lyödy some tilejä

Vierailija
12.05.2022 |

Poika lähti 2004 18-vuotis syntymäpäivänään jonnekkin. Lähetti vain viestin jossa luki, "muutin pois täältä" tai jotain sellaista, en enää muista. Olen pieniä palasia hänen elämästään kuullut tässä vuosien varrella. On ilmeisesti yliopistossa käynyt. On 2-4 lapsen isä. Näistä vanhin ilmeisesti nyt jo teini-iässä. Naimisissakin on ollut nyt jo tietääkseni melkein vuosikymmenen. Ellei ole eronnut, en tiedä. Verotiedoissa hänen nimensä näin tuossa pari vuotta sitten, aika kovillakin tuloilla. Poika ei ole ollut yhteyksissään isäänsä taikka sisaruksiinsakkaan. En edes tiedä mistä häneen saisi yhteyden. Hänelle olisi aivan käsittämättömästi asiaa

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minunkin isoveljeni, vanhempieni esikoinen lähti kotoa sinä päivänä kun hän täytti 18 vuotta eikä jättänyt mitään viestiä siitä että miksi hän teki niin. Siitä on nyt kulunut jo melkein 40 vuotta emmekä me sisarukset emmekä myöskään vanhemmat saaneet koskaan tietää että mitä hänelle on tapahtunut. Mitään syytä sille että miksi hän katosi ei ole selvinnyt eikä sille ole keksitty mitään syytä. Emme tiedä varmasti edes sitä että onko hän enää edes elossa mutta koska hän on aikuinen ihminen joka ei halua olla meihin yhteydessä niin poliisitkaan eivät saa kertoa hänestä mitään vaikka he tietävät että missä hän on, miksi hän lähti ja mitä hänelle on tapahtunut. Hän elää jossain uuden identiteetin turvin ja on vielä luultavasti elossa. Isä on jo kuollut mutta vanha äitimme elää hoitokodissa ja on jo melko pahasti muistisairas eikä aina tunne meitä lapsiakaan mutta isoveljeä hän aina muistelee.

Tuollaiselle toiminnalle on AINA SYY.

Katsokaa peiliin!

Hyviä ihmisiä ei jätetä - hyvien ihmisten kanssa halutaan olla!

Vierailija
42/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku onkin ryssinyt asiansa noin pahasti, ettei oma lapsi halua pitää mitään yhteyttä ja salaa nykyisen olinpaikkansakin... Elättäjääkö ap siitä haluaa itselleen, kun oli verotiedotkin tarkistanut???

Ei raha minulle pääasia ole vaan se että näkisin lapseni. Hänelle olisi minulla paljonkin asiaa

Ap

Miksi kyselet perään vasta nyt??????????????

Miksi et jo silloin 20 vuotta sitten, kun muutti kotoa!!!!!!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku onkin ryssinyt asiansa noin pahasti, ettei oma lapsi halua pitää mitään yhteyttä ja salaa nykyisen olinpaikkansakin... Elättäjääkö ap siitä haluaa itselleen, kun oli verotiedotkin tarkistanut???

Ei raha minulle pääasia ole vaan se että näkisin lapseni. Hänelle olisi minulla paljonkin asiaa

Ap

Niin se raha ei ole pääasia mutta se on yksi asia kuitenkin

Vierailija
44/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse katkonut välit vanhempiini ja minulla särähtää korvaan se, miten ap kertoo, että hänellä on lapselle paljon asiaa. Ap, jos ikinä saat yhteyden lapseesi, unohda kaikki, mitä halusit sanoa, ja kuuntele häntä. Kuuntele.

Harva nainen suostuu kuuntelemaan kun haluaa että häntä kuunnellaan

Vierailija
45/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on menettänyt yhteyden tärkeään ihmiseen ja yrittää netistä löytää tietoa hänen kuulumisistaan, niin kyllä nuo verotiedot on yksi lähde, mikä tulee katsottua. 

Pojalla on varmasti ollut hyvä syy siihen, että on lähtenyt pois eikä ole sen koommin katsonut taakseen. Mutta kyllä äiti voi siitä huolimatta haluta tietää, miten pojalla menee, ja hän käyttää siihen niitä lähteitä mitkä on itselle tuttuja.

Vierailija
46/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestörekisterikeskus? Poliisi? Pelastusarmeija?

Vierailija
47/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aprillia.

Mammat meni Lankaan.

Vierailija
48/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ensimmäiset pari vuotta ei jaksettu ottaa yhteyttä kun luulimme että kyllä se poika tulee rahaa kinumaan. Tiesimme että poika aikoo lukion jälkeen varmasti jatkaa yliopistoon ja jostain rahaa opiskelun ajaksi pitää saada. No sitten kun me tajusimme ettei hän ole tulossa rahaa kinumaan niin oli jo mennyt pari 3-4 vuotta. Sitten poika vähän unohtui ja elämässä tuli muita tärkeämpiä asioita ja nyt tässä ollaan

ap

Vierailija
49/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://dvv.fi/osoitepalvelu

Jos on salannut tietonsa, sit menee vaikeaksi.

Vierailija
50/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ensimmäiset pari vuotta ei jaksettu ottaa yhteyttä kun luulimme että kyllä se poika tulee rahaa kinumaan. Tiesimme että poika aikoo lukion jälkeen varmasti jatkaa yliopistoon ja jostain rahaa opiskelun ajaksi pitää saada. No sitten kun me tajusimme ettei hän ole tulossa rahaa kinumaan niin oli jo mennyt pari 3-4 vuotta. Sitten poika vähän unohtui ja elämässä tuli muita tärkeämpiä asioita ja nyt tässä ollaan

ap

Itse ainakin ymmärrän hyvin mikä takia poika ei ole tekemisissä kun äiti sanoo että tuli vähän tärkempiä asioita kuin oma lapsi ja oma lapsi vähän niin kuin unohtui

Vierailija
51/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voihan äiti olla vaikka kuolema sairas ja haluaa selvittää välit. Ei me tiedetä.

Vierailija
52/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kun me tajusimme ettei hän ole tulossa rahaa kinumaan niin oli jo mennyt pari 3-4 vuotta. Sitten poika vähän unohtui ja elämässä tuli muita tärkeämpiä asioita ja nyt tässä ollaan

Sanavalinnat kertoo paljon, pojan unohtuminen ja tärkeämmät asiat. Sillä lailla. Ei tarvitse ihmetellä miksi poika on halunnut rakentaa elämänsä erillään äidistään. Anna ihmisen olla rauhassa. Olet tehnyt jo tarpeeksi.

Vierailija
53/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voihan äiti olla vaikka kuolema sairas ja haluaa selvittää välit. Ei me tiedetä.

Jos ei ole aiemminkaan ollut kiinnostunut pojasta ja lapsenlapsistaan, niin on tarpeetonta yrittää ottaa yhteyttä, oli tilanne mikä tahansa. Anna heidän olla.

Vierailija
54/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäinen lapsi ja naimisissa 10 vuotta. Jotenkin ontuu. Jos ei olla aviossa ennen lasta niin tuskin ootetaan kolmea vuotta ja sit mennään.

36 vuotta tänä vuonna? Sinä onnut. 

Vierailija
55/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hennalla on taas lääkkeet ottamatta.

Kiinnostunut pellon laidalta kysyy, kuka on tämä mystinen Henna? Sillä kysyn kun nimi tulee yleensä esiin ns. epämääräisissä ja sekavissa ketjuissa, joista on vaikea saada tolkkua.

Vierailija
56/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ap

Millainen äidin täytyy olla että unohtaa lapsensa?! Voi luoja.

Vierailija
57/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ap

Itse ainakin ymmärrän hyvin mikä takia poika ei ole tekemisissä kun äiti sanoo että tuli vähän tärkempiä asioita kuin oma lapsi ja oma lapsi vähän niin kuin unohtui

No ei nyt sinänsä unohtunut. Kyllä minä muistin että hän oli olemassa, mutta mitä aikaisempi käytökseni vaikuttaa siihen mitä nyt haluan tehdä. Nyt haluan tavata poikani

ap

Vierailija
58/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin luulla että ap on provo.. Mutta hän on postannut tämän saman jutun aiemminkin. Eli ikävä kyllä varmaan on oikea ihminen. Hylkäsi lapsensa 20 vuotta sitten, ja nyt haluaa kertoa lapselle asioita - Huom, ei suinkaan KYSELLÄ lapselta mitä hänelle kuuluu, vaan kertoa OMIA asioitaan. Eli vieläkään poika itse ei kiinnosta pätkän vertaa.

Surullista, ja toivon että ap ei onnistu poikaa löytämään.

Vierailija
59/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiikö jokin järjestö kadonneita? Miten tulee mieleen, että jokin sellainen taho etsii?

Riski on tietysti, ettei " kadonnut " halua tulla löydetyksi.

On erittäin surullista, että ihmisten välit voi mennä niin pahoin rikki, ettei halua nähdä lähimmäisiä ikinä. Ei tule eikä saa anteeksiantoa, joka voisi puhdistaa ja tuoda tasapainon loppuelämälle.

Itselleni hyvin tuntematonta pyyhkiä elämästä pois ainakaan lähimmäisiä, vanhempiaan, sisaruksia. Pitää olla erittäin painavat syyt että voisi hylätä.

Vierailija
60/79 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäinen lapsi ja naimisissa 10 vuotta. Jotenkin ontuu. Jos ei olla aviossa ennen lasta niin tuskin ootetaan kolmea vuotta ja sit mennään.

Äly hoi älä jätä. Mikään ei estä sitä, että mennään naimisiin lapsen syntymän jälkeen. Mistä edes keksit ettei noin voisi kukaan tehdä? 

Mun eno meni pitkäaikaisen kumppaninsa kanssa naimisiin kun oli heidän nuorimman ja kolmannen lapsensa ristiäiset. Isommat lapset olivat tuolloin jo teini-ikäisiä.

Ap:n sepittämä juttu. Muutenkin ihan hämärä kertomus. Älä usko kaikkea mitä vauvapalstalta luet.

Ei kukaan usko kaikkea, mitä vauvapalstalta lukee, mutta on aivan s-tanan raivostuttavaa, kun jonkun pitää tulla joka ketjuun pätemään kuin kaikki muut olis jotain vähä-älyisiä ja wau, hän on tunnistanut provon.

Tää on keskustelupalsta. Jos joku juttu ei kiinnosta, niin hyppää yli.

Kukaan ei tarvitse sun mielipiteitä siitä, onko joku provo tai montako pistettä siitä antaisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan