Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjoittelija ja ikävät asiakkaat

Vierailija
12.05.2022 |

Mikä ihme saa asiakkaan käyttäytymään ilkeästi harjoittelijaa kohtaan jos hän yrittää parhaansa palvellessaan?
Valaiskaa minua, en ikinä ole ymmärtänyt miksi pitää tuhahdella ja käyttäytyä huonosti kenellekään, mutta joku ilmeisesti tuntee olevansa ensi kertaa elämässään jonkun niskan päällä kun pääsee piikittelemään toisen ollessa epävarmalla alueella?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koneinsinööri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi kun asiakaspalvelijat vaan opiskelevat sitä palveluasennetta ja lopettavat itkemisen. [/

Haha, oletpa surullinen, säälittävä tapaus. Menepä joskus itse kokeilemaan sitä työtä ja opiskelemaan palveluasennetta, niin tiedät sitten, mitä se on.

Tyypillinen asenne asiakaspalvelijalle, ei vaan osata pitää sitä suuta kiinni. Sieltä tulee henkilöön käyvää asiatonta kommenttia. Ei ihme että mihinkään vaativampiin tehtäviin ei ole mahdollisuuksia.[/

Tyypillinen asenne ylimieliselle ja idiootille asiakkaalle 🤣

Pitäisitte itse joskus sen suunne kiinni ja lukisitte esim.paremmin tarjoukset, jotta osaisitte ihan itse ottaa ne oikeat tuotteet hyllystä, eikä tarvitsisi henkilökunnalle rähjätä kun kuitissa on väärä hinta, kun itse olette ottaneet väärän tuotteen.

Lisää henkilökohtaisuuksiin menemistä. Ette vaan osaa käyttäytyä, siksi olette jossain kassalla.

Ei paljoa kiinnosta rähjätä mistään hinnoista, ostan mitä tarvitsen enkä katsele tarjouksia.[/

Osaatteko TE käyttäytyä? Asenteenne kuulostaa aika aggressiiviselta. Mutta en nyt jaksa kanssasi kinata, ei helmiä sioille.

Ei kannata vastata enää tuolle, selkeä provo. Kyllä koneinsinöörin työhön tarvitaan muutakin kuin hyvät käytöstavat.

Vierailija
42/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi kun asiakaspalvelijat vaan opiskelevat sitä palveluasennetta ja lopettavat itkemisen. [/

Haha, oletpa surullinen, säälittävä tapaus. Menepä joskus itse kokeilemaan sitä työtä ja opiskelemaan palveluasennetta, niin tiedät sitten, mitä se on.

Tyypillinen asenne asiakaspalvelijalle, ei vaan osata pitää sitä suuta kiinni. Sieltä tulee henkilöön käyvää asiatonta kommenttia. Ei ihme että mihinkään vaativampiin tehtäviin ei ole mahdollisuuksia.[/

No niinpä vaan kuitenkin hyvin korkeasti koulutettu henkilö, jolla on nuoresta iästään huolimatta niiiin hieno uraputki ja hyvä työpaikka valtion virkamiehenä (eli varmasti vaativia tehtäviä!) per**ilee autollaan Espalla vappuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri aloittanut uudessa työssä ja pomo a on juuri Ritva niminen nainen, joka tykkää nöyryyttää asiakkaiden edessä.

Teen elämäni ensimmäistä kertaa kassalla hommia, uus systeemi ja opeteltavaa on. Kolmatta päivää, ja nyt pitäisi osata kaikki. Sitten huokaistaan syvään ja korotetaan ääntä EI NÄIN..

myönnän, että ikää minullakin on, mut kyllä toi sattuu. Hävettää. Tästä syntyy mulla tunne, että mä en halua oppia enempää ja tulee pahemmat kauhut kassatyöskentelyyn.

532

Vierailija
44/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samankaltaisia kokemuksia. Jouduin palkkatukityöhön asiakaspalveluhommiin, ja sanoisin että se asiakkaiden huono käytös johtuu siitä, että ihmisten pitää saada purkaa pahaa oloaan johonkin. Purkavat sitten esimerkiksi viattomaan myyjään. Pitää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei saa jäädä miettimään asiaa.

Vierailija
45/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hämmästyisitte, jos tietäisitte, kuinka paljon eri alojen korkeakouluopiskelijoita työskentelee kassalla. Että turha yrittää painaa pinnan alle itseään korostaakseen.

Vierailija
46/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri aloittanut uudessa työssä ja pomo a on juuri Ritva niminen nainen, joka tykkää nöyryyttää asiakkaiden edessä.

Teen elämäni ensimmäistä kertaa kassalla hommia, uus systeemi ja opeteltavaa on. Kolmatta päivää, ja nyt pitäisi osata kaikki. Sitten huokaistaan syvään ja korotetaan ääntä EI NÄIN..

myönnän, että ikää minullakin on, mut kyllä toi sattuu. Hävettää. Tästä syntyy mulla tunne, että mä en halua oppia enempää ja tulee pahemmat kauhut kassatyöskentelyyn.

532[/

Tsempit ja sympatiat sinne! Minusta siellä on kyllä esimiehenä aivan väärä henkilö, jos ei pidä tiiminsä puolta ja tue, opasta ja kannusta työntekijöitään. Tuollainen julkinen nolaaminen on sairasta ja niin väärin. Kertoo kyllä tästä ihmisestä jotain. Äärimmäisen surullista.

Myös tämä perehdyttämisen puute työpaikoilla on jotain aivan karmeaa.

Vierailija
47/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että Suomi on onnellisten maa... aspa-hommissa on kyllä välillä alkanut miettimään, että kenen mielestä näin on?! Ihmisten pahoinvoinnin todistaminen on lähes jokapäiväistä.

Vierailija
48/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijalla pitää olla psykologiset taidot luontaisena jos sellaiseen ammattiin lähtee. Pitää vaistota ihmisen tunnetilat ja osata rauhoitella ja ratkaisuja hakea sitten pyytämällä apua jos ei omat voimavarat riitä. 

Jos asiakaspalvelijan olisi pakko olla luontainen psykologi, niin ei olisi kovin montaa asiakaspalvelijaa tässä maassa. Ei kuulu esim. kaupan kassan tehtäviin hoitaa asiakkaan mt-ongelmia.

Olen samaa mieltä, olen vaatekaupassa töissä ja siellä käy sellaiset 60-vuotiaat naiset aukomassa päätä, määkimässä, valittamassa, juoksuttamassa, myyjähän on orja , jota voi juoksuttaa mielensä mukaan ja jos myyjä ei juokse ollaan naamanorsuntiedätte. Sellaisia harmaahiiriä, jotka ovat itseensä tyytymättömiä, omaavat huonon itsetunnon. Jos ukko on mukana, kyselevät ukolta koko ajan, sopiiko tää mulle, vai näytänkö lihavalta. Mies siinä sitten nyökyttelee. Ei v--ttu mitä porukkaa. Suomalaiset ovat kamalaa junttikansaa ainakin nuo vanhemmat, ei mitään käytöstapoja. Nuoret osaavat käyttäytyä paremmin. Nää samat vanhat akat eivät viitsi edes, hei, sanoa kun tulevat kauppaan, eivät osaa myöskään sanoa, kiitos hei, kun lähtevät pois. Asiakas on kuningas ajattelu heillä vahvaa.

Kuulostaa tutulta. Ilmeisesti näiden nykyvanhusten lapsuudessa vanhukset olivat jumalasta seuraavia, joten nyt tietysti kokevat oikeudekseen käyttäytyä ylimielisesti nuorempia kohtaan. Onneksi nykyään tiedetään, että ikä ei aina tuo viisautta mukanaan, eikä tuollaisia vanhuksia tarvitse arvostaa vain heidän ikänsä vuoksi. Toivottavasti nuo ylimieliset vanhat pierut eivät elä enää kauan.

Vierailija
49/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä käveleviä m_lkkuja nähty, juu. Näillä on jo valmiiksi sellainen ylimielinen asenne, että aspa on siinä Palvelijana Minua Varten. Pieni hetki kuninkaana leikkimistä ja mahdollisuus vttuilla jollekin vieraalle viattomalle ihmiselle päin naamaa tuottaa näille narsisteille iloa. Käytöstavat on jossakin hukassa.

Ja näitä asiakkaita on ihan koulutetuissa, fiksun oloisissa ihmisissä! :-0

Vierailija
50/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan näitä nähty monenlaisia..avohoito selittänee osan ja loput käytöstapojen puute, huono itsetunto ja muut luonneviat. Keittäähän itse kullakin välillä yli ja on huonoja päiviä, jolloin tekisi mieli haistatella koko maailmalle. Ne on yleensä sellaisia päiviä, jolloin ei kannata lähteä kauppoihin pyörimään :D Ylipäänsä ketä auttaa se, että rähisen pahan oloni jonkun muun niskaan? Vastaanottajaa ei ainakaan eikä kyllä minuakaan kun syytön osapuoli saa viharyöpyn niskaan. Ihmisen pitäisi ikääntyessä vähän viisastua( joo tiedän kaikille ei näin käy :) ), niin mitä se kertoo 50v tyypistä joka kyykyttää 20v tyyppiä koska hän kokee olevansa jotenkin niin paljon "tärkeämpi". Onneksi ei tarvitse itse olla enää fyysisessä aspassa, sitä tuli jokunen vuosi tehty. Puhelimitse pääsee joskus edelleen kuuntelemaan näitä pätijöitä, mut elämä on.

Vierailija
51/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijalla pitää olla psykologiset taidot luontaisena jos sellaiseen ammattiin lähtee. Pitää vaistota ihmisen tunnetilat ja osata rauhoitella ja ratkaisuja hakea sitten pyytämällä apua jos ei omat voimavarat riitä. 

Jos asiakaspalvelijan olisi pakko olla luontainen psykologi, niin ei olisi kovin montaa asiakaspalvelijaa tässä maassa. Ei kuulu esim. kaupan kassan tehtäviin hoitaa asiakkaan mt-ongelmia.

Olen samaa mieltä, olen vaatekaupassa töissä ja siellä käy sellaiset 60-vuotiaat naiset aukomassa päätä, määkimässä, valittamassa, juoksuttamassa, myyjähän on orja , jota voi juoksuttaa mielensä mukaan ja jos myyjä ei juokse ollaan naamanorsuntiedätte. Sellaisia harmaahiiriä, jotka ovat itseensä tyytymättömiä, omaavat huonon itsetunnon. Jos ukko on mukana, kyselevät ukolta koko ajan, sopiiko tää mulle, vai näytänkö lihavalta. Mies siinä sitten nyökyttelee. Ei v--ttu mitä porukkaa. Suomalaiset ovat kamalaa junttikansaa ainakin nuo vanhemmat, ei mitään käytöstapoja. Nuoret osaavat käyttäytyä paremmin. Nää samat vanhat akat eivät viitsi edes, hei, sanoa kun tulevat kauppaan, eivät osaa myöskään sanoa, kiitos hei, kun lähtevät pois. Asiakas on kuningas ajattelu heillä vahvaa.

Kuulostaa tutulta. Ilmeisesti näiden nykyvanhusten lapsuudessa vanhukset olivat jumalasta seuraavia, joten nyt tietysti kokevat oikeudekseen käyttäytyä ylimielisesti nuorempia kohtaan. Onneksi nykyään tiedetään, että ikä ei aina tuo viisautta mukanaan, eikä tuollaisia vanhuksia tarvitse arvostaa vain heidän ikänsä vuoksi. Toivottavasti nuo ylimieliset vanhat pierut eivät elä enää kauan.

Asiakkaat kyllä tietävät mitä mieltä nämä asiakaspalvelijat ovat heistä. Valitettavasti asiakkaiden on kestettävä näitä henkilöitä koska tarvitsevat sitä mitä ovat kaupasta hakemassa. Verkkokaupan ja itsepalvelun suosion lisääntyminen ei ole sattumaa, voivat sitten kortistossa ollessaan miettiä mikä meni pieleen.

Vierailija
52/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nautin, kun viimeisenä työpäivänä päätin antaa palaa kunnolla. Huomasin tosiaan, etten ole asiakaspalveluun sopiva, lähinnä syynä oli ne jotkut vaikeat ja/tai hullut k-pääasiakkaat. En vain pystynyt enää pitämään mölyjä mahassani. Yleensä hymyilin ja hoidin hommat ystävällisesti ja sujuvasti kaiken paskan sietäen, mutta sitten... Pamautin tulemaan viimeisenä työpäivänä kaikille ankeuttajille suoraan päin näköä, mitä mielessäni liikkui. Se oli niiiiin nannaa!!! :D

Ne ilmeet, mitä näillä näki. Silmät muljahteli eräänkin ikivalittajaämmän päässä ja eräälle seksistille sanoin suorat sanat hänen haluttavuudestaan :D :D

Vierailija
53/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat kyllä tietävät mitä mieltä nämä asiakaspalvelijat ovat heistä. Valitettavasti asiakkaiden on kestettävä näitä henkilöitä koska tarvitsevat sitä mitä ovat kaupasta hakemassa. Verkkokaupan ja itsepalvelun suosion lisääntyminen ei ole sattumaa, voivat sitten kortistossa ollessaan miettiä mikä meni pieleen.

Ei teknologian kehittymisellä ole mitään tekemistä asiakaspalvelijoiden työsuorituksen kanssa. Tietysti olen itse peruskohtelias näitä vanhoja haaskoja kohtaan, ajatelkoot sen lisäksi mitä haluavat. Ilkeät ihmiset voivat myös yksinäistä vanhuuttaan viettäessään miettiä, että mikä meni pieleen.

Vierailija
54/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

532

Asiakkaiden aikana ei saa käyttäytyä noin, työläisten on hoidettava keskinäiset ongelmat kahdestaan.  On perusasia.

Vierailija
55/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samankaltaisia kokemuksia. Jouduin palkkatukityöhön asiakaspalveluhommiin, ja sanoisin että se asiakkaiden huono käytös johtuu siitä, että ihmisten pitää saada purkaa pahaa oloaan johonkin. Purkavat sitten esimerkiksi viattomaan myyjään. Pitää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei saa jäädä miettimään asiaa.

Totta ja olenkin aika hyvin sisäistänyt sen, että eipä ole minun häpeäni jos asiakas perseilee. Minua ottaa eniten päähän se, että heille ei koidu seurauksia huonosta käytöksestä. Jos minun puljuuni tulisi joku vittuilemaan minulle, passittaisin tyylillä ulos liikkeestä. Ongelma on se, että sana "huonosta palvelusta" kirii.

Vierailija
56/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä, kyllä ne ritvat ruikuttavat meille vakimyyjille yhtä lailla. Osalle ihmisistä kaupassa käynti merkitsee narsistista huomionkerjuuta ostosten teon varjolla.

Tämä. Kerran jos toisenkin olen ollut syyllinen, kun asiakas(rouva) on joko lyönyt päänsä hyllyn kulmaan tai itse kännissä rikkonut/kaatanut shampanjalasinsa.

Vierailija
57/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä harjoittelijoilla saisi olla nimikyltti "harjoittelija", että asiakkaat tajuaa, että ei välttis kaikkea osaa ja tiedä vielä. Ei sitä kaikkialla välttämättä tunnista, kuka on harjoittelija, kuka vakkari. Vaikkakin, ystävällinen asenne olisi kaikkia kohtaan parasta.

Vierailija
58/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä harjoittelijoilla saisi olla nimikyltti "harjoittelija", että asiakkaat tajuaa, että ei välttis kaikkea osaa ja tiedä vielä. Ei sitä kaikkialla välttämättä tunnista, kuka on harjoittelija, kuka vakkari. Vaikkakin, ystävällinen asenne olisi kaikkia kohtaan parasta.

Mulla on ollut kaikissa harkkapaikoissa kyltti ja siitkös ne vasta innostuukin ja odottavat hetkeä, että pääsee piikittelemään ties mistä vääristä sanavalinnoista joihinkin inhimillisiin virheisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme