Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjoittelija ja ikävät asiakkaat

Vierailija
12.05.2022 |

Mikä ihme saa asiakkaan käyttäytymään ilkeästi harjoittelijaa kohtaan jos hän yrittää parhaansa palvellessaan?
Valaiskaa minua, en ikinä ole ymmärtänyt miksi pitää tuhahdella ja käyttäytyä huonosti kenellekään, mutta joku ilmeisesti tuntee olevansa ensi kertaa elämässään jonkun niskan päällä kun pääsee piikittelemään toisen ollessa epävarmalla alueella?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä olisi yhtään Ritvaa, jolla on kommentoitavaa?

Vierailija
2/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muuta kuin kutsut esimiehen paikalle ja annat hänen hoitaa asian jos asiakas alkaa hankalaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, kyllä ne ritvat ruikuttavat meille vakimyyjille yhtä lailla. Osalle ihmisistä kaupassa käynti merkitsee narsistista huomionkerjuuta ostosten teon varjolla.

Vierailija
4/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi typerille asiakkaille voi nauraa muiden työntekijöiden kanssa.

Vierailija
5/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on väärin. Ja näin käy ilmeisesti nuoria harjoittelijoita kohtaan. Itse olen yli nelikymppinen alanvaihtaja, eikä minua kohtaan harjoittelussa ole kohdistunut asiatonta käytöstä.

Vierailija
6/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain heikon itsetunnon omaavilla tuo on se ainoa tapa päteä. Että oon sentään harjoittelijan yläpuolella, niin kyykytän sitä oikein kunnolla. Säälittäviä tyyppejä, mutta ymmärrän hyvin, ettei noita oikein kukaan jaksaisi päiväänsä pilaamaan ottaa, vaikka tietäisikin, että se vika ei ole itsessä, vaan siinä, että se asiakas on käytöstavaton moukka.

Vierailija
7/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ollessani työharjoittelussa tuli mies ilkeilemään minulle. Jotenkin vielä ymmärrän vanhojen happamien akkojen taholta tuon, vaikkei se normaalia, eikä hyväksyttävää käytöstä ole, mutta suht nuori isä oli ja alkoi oikein kunnolla piruilemaan, vähättelemään, haukkumaan minua ja yritystä. Minua nuorta naisen alkua! Että kehtasi. Mitään syytä ei ollut. Palvelin häntä aivan normaalisti. Hän tuli purkamaan pahaa oloaan minuun! Miksi tämä on muka oikein millään muotoa!?

Pienet lapset seisoivat vieressä!! Tyttö ja pieni poika. Kuvitelkaa! Siinä oikeen malli esimerkkiä näyttävä isä!

Vierailija
8/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä omituisia asiakastapauksia on nähty. Joku persoonallisuushäiriö tai mt-ongelma todennäköisesti.

Vierailija
9/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ollessani työharjoittelussa tuli mies ilkeilemään minulle. Jotenkin vielä ymmärrän vanhojen happamien akkojen taholta tuon, vaikkei se normaalia, eikä hyväksyttävää käytöstä ole, mutta suht nuori isä oli ja alkoi oikein kunnolla piruilemaan, vähättelemään, haukkumaan minua ja yritystä. Minua nuorta naisen alkua! Että kehtasi. Mitään syytä ei ollut. Palvelin häntä aivan normaalisti. Hän tuli purkamaan pahaa oloaan minuun! Miksi tämä on muka oikein millään muotoa!?

Pienet lapset seisoivat vieressä!! Tyttö ja pieni poika. Kuvitelkaa! Siinä oikeen malli esimerkkiä näyttävä isä!

Olisit sanonut, että lapset siinä ottavat esimerkkiä susta ja kasvavat kieroon.

Vierailija
10/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy lapsia, isukki varmaan purkaa pahan olon heihinkin samaan tapaan koska ovat häntä heikommassa asemassa.

Vierailija
11/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa se on, mutta yritä vain pysyä vahvana ja olla ottamatta henkilökohtasesti. Jos tilanne menee liian ahdistavaksi, kutsu paikalle toinen myyjä, esimies, vartija tms.

Olen itse tehnyt paljon töitä asiakaspalvelussa ja ikäviin asiakkaisiin on väkisinkin tullut törmättyä. Kukaan ei ole seppä syntyessään, pitäisi heidänkin muistaa, että joskus ovat itsekin olleet alokkaita jossain asiassa ja että vain harjoitus tekee mestarin.

Aina kun itse näen harjoittelijan/selkeästi kokemattoman tai uuden myyjän kaupassa, pyrin olemaan kannustava ja ystävällinen. Silloin aina muistutan itseäni siitä, että olen ollut samassa tilanteessa itsekin ja silloin kurjinta oli, jos asiakas v*ttuili, haukkui tai nöyryytti. Joskus on itselläkin huono päivä ja kiire ja toisen häslääminen turhauttaa, mutta aina yritän peittää sen. Ei maailmani kaadu siihen pariin minuuttiin.

Vierailija
12/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain heikon itsetunnon omaavilla tuo on se ainoa tapa päteä. Että oon sentään harjoittelijan yläpuolella, niin kyykytän sitä oikein kunnolla. Säälittäviä tyyppejä, mutta ymmärrän hyvin, ettei noita oikein kukaan jaksaisi päiväänsä pilaamaan ottaa, vaikka tietäisikin, että se vika ei ole itsessä, vaan siinä, että se asiakas on käytöstavaton moukka.

Tein pari kk puhelinmyyntiä ja huvitti, miten alentuvasti jotkut ihmiset suhtautuivat minuun, koska olinhan puhelinmyyjä, tuo luusereista alhaisin ja taatusti tyhmä. Eräskin mies kehui, kuinka on työssä ahtaajana ja tienaa niin paljon, ettei minulla varmasti käsityskyky edes riitä ymmärtämään sitä.

Eivätpä tienneet, että olivat tutkija-tohtorin kanssa tekemisissä, hih!

Vierailija
13/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin ikävää, että lytätään työuraa aloittavia. Jokainen on joskus ollut se nuori epävarma työntekijä. En käsitä tämmöisiä asiakkaita. Saavatko jotain tyydytystä kenties, että saavat työntekijän hermostumaan ja jopa itkemään. Itse olen jo sen ikäinen, että kestän kaikki solvaukset. Eipä niitä juuri tule, vaan valikoivat juuri nuoret harjoittelijat.

Vierailija
14/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa se on, mutta yritä vain pysyä vahvana ja olla ottamatta henkilökohtasesti. Jos tilanne menee liian ahdistavaksi, kutsu paikalle toinen myyjä, esimies, vartija tms.

Olen itse tehnyt paljon töitä asiakaspalvelussa ja ikäviin asiakkaisiin on väkisinkin tullut törmättyä. Kukaan ei ole seppä syntyessään, pitäisi heidänkin muistaa, että joskus ovat itsekin olleet alokkaita jossain asiassa ja että vain harjoitus tekee mestarin.

Aina kun itse näen harjoittelijan/selkeästi kokemattoman tai uuden myyjän kaupassa, pyrin olemaan kannustava ja ystävällinen. Silloin aina muistutan itseäni siitä, että olen ollut samassa tilanteessa itsekin ja silloin kurjinta oli, jos asiakas v*ttuili, haukkui tai nöyryytti. Joskus on itselläkin huono päivä ja kiire ja toisen häslääminen turhauttaa, mutta aina yritän peittää sen. Ei maailmani kaadu siihen pariin minuuttiin.

Samat ajatukset. Yleensä olen vielä normaalia ystävällisempi.

Vierailija
15/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Pahoja olivat ne pervo-sedät, jotka tulivat aina silloin, kun oli yksin vuorossa. Ällöttäviä juttuja! Sitten oli näitä uhkailijoita, jotka lupasivat tehdä jotakin, kun pääsen töistä. Nämä vttuilevat kyykyttäjät olivat lähinnä säälittävimpien asiakkaiden kategoriassa. Mahtaa mennä huonosti, jos pitää aspalle tulla varta vasten kettuilemaan. Ehkä psykiatri oli perunut ajan tms.?

Vierailija
16/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat ajatukset. Yleensä olen vielä normaalia ystävällisempi.

Jeps. Kun kokematon työntekijä mokaa vaikkapa kassalla ja pyytelee nolostuneena anteeksi, sanon "ei se mitään hei" ja kerron, kuinka itsekin olen ollut ihan samassa tilanteessa. 😀 On mukavaa huomata se helpotus kokelaan ilmeessä ja puheessa, kun häntä ymmärretään ja tsempataan.

Vierailija
17/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä muuta kuin kutsut esimiehen paikalle ja annat hänen hoitaa asian jos asiakas alkaa hankalaksi.

Tämä ei nyt varsinaisesti vastannut ap:n esittämään kysymykseen.

Vierailija
18/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelijalla pitää olla psykologiset taidot luontaisena jos sellaiseen ammattiin lähtee. Pitää vaistota ihmisen tunnetilat ja osata rauhoitella ja ratkaisuja hakea sitten pyytämällä apua jos ei omat voimavarat riitä. 

Vierailija
19/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan Kelan asiakaspalvelupisteellä töissä, oli hyvin hankalaa pitää naama vakavana, kun aikuiset ihmiset tulevat riehumaan ja kiukuttelemaan kuin pikkulapset. Onneksi pokka piti, muuten tilanteesta olisi voinut tulla uhkaava. Nykyään sentään siellä on aina vartija paikalla, kun asiakkaita on sisällä.

Vierailija
20/58 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijalla pitää olla psykologiset taidot luontaisena jos sellaiseen ammattiin lähtee. Pitää vaistota ihmisen tunnetilat ja osata rauhoitella ja ratkaisuja hakea sitten pyytämällä apua jos ei omat voimavarat riitä. 

Aika paljon vaadittu joltain nuorelta harjoittelijalta. Kyllä ne taidot kehittyy kokemuksen kautta. Apua täytyy pyytää tietysti jos ei itse pärjää. Kaikki eivät tietysti sovellu asiakaspalvelu ammattiin. Aika pian itse huomaavat ettei ala sovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi