Pärjäisitkö vauvan kanssa ilman tuttia?
Minä myönnän, että en (vauva nyt 2 kk). Tunnen syyllisyyttä runsaasta tutin käytöstä, mutta meillä julkisilla paikoilla liikkuminen vauvan hereilläoloaikaan olisi mahdotonta ilman tuttia, koska lapsella on voimakas imemisen tarve ja käytännössä hän halusi tissin olevan suussaan 24/7. Ilman tuttia emme voisi käydä missään ilman hirvittävää parkua. Miten muilla.
Kommentit (13)
Kuopus ei varsinkaan alkanut syömään ollenkaan, kun sieltä ei tullut mitään, kuten tissistä..Hyvin on siis pärjätty ja nyt ei tarvitse vieroittaa, kun tuosta tissistä vaan..
vauva imi tuttia 1-2 kk iässä ja sen jälkeen ei enää kelvannut. Hänellä ei ole ollut koskaan mitään erityistä imemisen vimmaa joten tuntui ihan hassulta yrittää tunkea sitä tuttia suuhun kun ei kerran halua. On aika rauhallinen kaveri joten ei tarvitse äänenvaimenninta :)
Kieltämättä nyt vähän harmittaa että ei käytä tuttia, saattaisi pelastaa öitä...
esikoiseni ei huolinut tuttia koskaan. Välillä olisi kyllä niin toivonut, että olisi ollut joku " tulppa" käytettävissä yleisillä paikoilla.
Esikoisen kanssa pärjäsin. Hänelle ei tutti kelvannut. Kuopus taas vaati tutin jo laitoksella. Huusi pää punaisena aina kun otti tissin pois suusta jos ei tilalle tullut jotain muuta, enkä halunnut sormeenkaan opettaa kuten näin joidenkin tekevän.
Olin sen sijaan itse tuttina. Imetin kaikkia öisinkin yli vuoden ikäiseksi.
Ja minua suuresti v-----i se kun heti jos vauva akoi itkemään tuli kysymys missä sen tutti on? vastasin ettei syö, ai jaa ja katsottiin siihen malliin ettei se osaa hoitaa vauvaansa lainkaan..
Nyt taaperoni on 1v 1kk ja esim. nukkuu niin kivasti 21.00-9.00, eipä tarvitse pali tuttia yöllä käydä laittamassa takasin suuhun:)hih.. Ja toiseksi minusta ei tutti kuulu esim. 2v. suuhun mitä kanssa näkyy..
aika turha se oli, en kokenut tarpeellisena. kai vauvatkin on erilaisia.
Esikoinen ei kaivannut tuttia ollenkaan, mutta kuopus olikin toista maata. Jo synnytyssalissa rinnalle nostettaessa oli peukku suussa. Peukalo oli ihan littana, liekö jo mahassa imenyt sitä. Imemisen tarve oli hänellä kova ja opetin mieluummin tutille kuin että olisi peukku suussa.
sellaisiakin vauvoja todella on, joille ei kelpaa kuin tissi. omilleni kyllä kelpasi.