Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimittajaksi melkein 50-vuotiaana?

Vierailija
12.05.2022 |

Olen 47 ja kovasti hakusessa mitä sitä vielä seuraavat 20 vuotta tekisi. Toimittajan työ kiinnostaisi. On kiinnostanut tavallaan aina mutta syystä tai toisesta en ole sitä lähtenyt toteuttamaan. Vieläkö liian myöhäistä? Toisaalta toimittajan työtähän voi tehdä niin kauankin, vielä eläkeiän jälkeen jos terveyttä on. Amk -tutkinto terveysalalla mutta se ala nyt taaksejäänyttä.
Mihin voisi hakea opiskelemaan? Erityisesti lehdistötyö kiinnostaisi tai mikset TV ja radiokin mutta enemmän ehkä sellainen tutkiva reportteri tyylinen työ, ajankohtaisaiheet, uutiset, yhteiskunta.. todellakaan ei mikään viihdereportteri :)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uutistyö on omasta mielestäni kaikkein haastavin laji."

Näin on.

Kirjoittamisen kuninkuuslaji...

Vierailija
22/25 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavarotti: "Yksinkertaista ja helppoa? Siis kaikkein vaikeinta!"

Pätee myös parhaimpien toimittajien kynänjälkeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten minulla on kuva, että aika pitkälti suhteet ja ulkonäkö ratkaisee? Tietysti jonnekin Janakkalan paikallislehteen voi päästä, mutta suuriin mediataloihin tuskin on jakoa (koska nuorta pukkaa koko ajan).

Olen työskennellyt Suomen suurimmissa taloissa ja yhdessä isommassa paikallislehdessä. Eihän toimittajan ulkonäkö tule missään esille 90% työtehtävistä. Olen kirjoittanut hyvin laajasti erityyppisiä juttuja, vain kolumnistina tulee oma kuva näkyviin. Nro 15

Aloititko urasi 50-vuotiaana?

Vierailija
24/25 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun noin 10v sitten oli lehdessä erään toimittajan 60-vuotishaastattelu. Hön olinviisikymppisenö tehnyt elämänmuutoksen, opiskellut valokuvaamisen ja ryhtynyt sota-alueilta raportoivaksi toimittajaksi.

Vierailija
25/25 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Kirjoitan kaikenlaista pöytälaatikkoon, joten ehkäpä tartun tuumasta toimeen ja tarjoan jotain niistä näytteeksi johonkin tai tästä eteenpäin kirjoitan tällä ajatuksella. Kiitos rohkaisusta kohti unelmaa.