Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit mustamaalannut jotain ihmistä todella monelle

Vierailija
12.05.2022 |

ja myöhemmin jäänyt kiinni valheista kun totuus tulee ilmi, miten käyttäytyisit jos mustamaalaamasi ihminen tulee vastaan? Tervehtisitkö iloisesti vai häpeäisitkö? Mustamaalattu siis tietäisi touhuistasi.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. jos joku on sua vuosia huor itellut tai haukkunut vuosien ajan varkaaksi, levittänyt perättömiä ja liioiteltuja juttuja ja mustamaalannut tarkoituksella, niin voi tehdä mieli antaa samalla mitalla takaisin.

Ei siinä ole järkeä koska saa itse huonon maineen. Paras kosto on pysyä aikuisena ja pärjätä elämässä.

Ja huorit-telija ja varkaaksi haukkuja saa säilyttää puhtoisen imagonsa?

Paha synnyttää pahaa. Epäoikeudenmukaisuus epäoikeudenmukaisuutta. Sitä saa mitä tilaa.

Yksi hälväisy ei kuitenkaan ole sama asia kuin vuosikausia jatkunut kiusaaminen ja mustamaalaus. 

Vierailija
22/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta mustamaalaamista. Ja nykyään olen muutenkin hyvin varovainen siinä, mitä puhun muista ihmisistä. Tämä somen aikakausi on opettanut sen, että yllättävän moni tuntee toisensa ainakin jotakin kautta, vaikka liikuttaisiin ihan eri piireissä. Koskaan ei pidä olettaa, että voi vapaasti puhua mitä sattuu muista ihmisistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun elämääni asioitani on eräs ihminen levitellyt sillä seurauksella, että ne tarinat palautuivat mulle itselleni tuttavan kautta. Tyyppi oli laittanut lapin lisää sepityksiinsä ihan kunnolla; läheiseni joka on elossa ja voi hyvin oli hänen mukaansa kuollut jne. Tämä sama tyyppi kertoo aivan uskomattomia satuja ja tarinoita kaikista, joihin vähänkin paremmin tutustuu. Osittain ne jutut on kyllä niin kummallisia, että kaikki ei mene läpi, mutta niille jotka eivät häntä tunne voi olla alkuun uskottava. Hassuinta tässä on se, että tyyppi jää aina kiinni, mutta sillä on käsittämätön kyky kasata itsensä, ja olla pokkana, kun siihen kylillä törmää. Liekkö sitten osuutta asiaan, että on varttimanne.

Tyypillinen tyhmä ihminen. Ei ole omassa elämässä mitään sisältöä, niin aika käytetään toisten asioiden vatvomiseen. Niitä jauhetaan joko oman puolison tai naapurin kanssa, juttu paisuu ja mutkistuu, muuttuu, kun kuvitellaan ja kehitellään syitä ja motivaatiota tehdylle tai tekemättömälle. Tosi elämän kauniit ja rohkeat 😊. Jossain vaiheessa sitten pitää sinne lähimarkettiin tai isolle kirkolle lähteä ja siellä saa kivasti itse huomiota kun on mehevä "tarina" kerrottavana. Tai kun viikonlopun jälkeen pääsee kahvitauolle tyttöjen/poikien kanssa, sielläkin saa itselleen lisää huomiota kun on "uutisia". Kun miettii toisten asioita, ei tarvitse katsoa peiliin ja miettiä mikä meni pieleen omassa elämässä.

Vierailija
24/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se todella raskasta joutua mustamaalauksen kohteeksi varsinkin jos et ikinä tekisi sitä mitä sinun puhutaan tehneen. Toivottavasti osuu puhujien omaan nilkkaan ne sanat. Moninkertaisesti 😡

Vierailija
25/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustamaalaan vain syystä.

Onko valheellisten tietojen levittämiseen hyväkin syy? Mikä?

Mustamaalaaminen on kylläkin ikävien tietojen levittämistä toisesta. Ne voivat olla tosiakin.

Hyi, millainen sivistymätön p**kamoukka oletkaan, kun et tätä tiennyt.

Sönköttäisitkö muka jostakusta negatiivisia tosiasioita käsittämättä, että olet silloin mustamaalaaja?

Juoruilu on tietojen levittämistä, mustamaalaus valehtelua.

Siitä sen nimikin tulee.

Vierailija
26/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta mustamaalaamista. Ja nykyään olen muutenkin hyvin varovainen siinä, mitä puhun muista ihmisistä. Tämä somen aikakausi on opettanut sen, että yllättävän moni tuntee toisensa ainakin jotakin kautta, vaikka liikuttaisiin ihan eri piireissä. Koskaan ei pidä olettaa, että voi vapaasti puhua mitä sattuu muista ihmisistä. 

Aina kannattaa puhua vain omista asioistaan ja niistäkin vain hyvin pintapuolisesti ja harvoille valituille. Kyllä nekin sitten jonain päivänä tulee takaisin päinvastaisina kuin lähti.

Vierailija
27/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko valheellisten tietojen levittämiseen hyväkin syy? Mikä?

Mustamaalaaminen on kylläkin ikävien tietojen levittämistä toisesta. Ne voivat olla tosiakin.

Hyi, millainen sivistymätön p**kamoukka oletkaan, kun et tätä tiennyt.

Sönköttäisitkö muka jostakusta negatiivisia tosiasioita käsittämättä, että olet silloin mustamaalaaja?

Juoruilu on tietojen levittämistä, mustamaalaus valehtelua.

Siitä sen nimikin tulee.

Milloin juoruillessa on pitänyt pysyä totuudessa? 😂 Oletpa typerä. Eli kun sinä haukut toisia, se on aina FAKTOJEN LEVITTÄMISTÄ, koska juoruiluhan oli (sulle), mutta jos joku valehtelee toisesta, niin hän mustamaalaa? Ei pidä paikkaansa. Mustamaalaaminen kattaa kaiken ikävän kertomisen toisesta, voi olla totta tai ei.

Vierailija
28/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat ja pahat ihmiset uskoo olevansa oikeassa kiusatessaan, siksi he ovat niin loputtoman sitkeitä. Turha odottaa heiltä katumusta. Syy voi olla vaikka kateus tai se ettei varattu ihminen vastaa ihastumisen tunteisiin.

Tai vainoharhainen ja mustasukkainen vaimo, jonka tajuntaan ei mahdu se, ettei siippansa kiinnosta enää ketään. 

Vierailija
29/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tästä, aívottomat rääpäleet:

*mustamaalata:

halventaa, herjata, häpäistä, panetella, parjata, solvata, mustata, tahrata, haukkua, vetää lokaan, liata.*

Vierailija
30/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs, joka on työpaikalla valehdellut minusta, tervehtii aina hyvin iloisesti.

Ei tietenkään tiedä sitä, että minä tiedän mitä kaikkea hän on puhunut. Tervehdin kyllä takaisin, mutta en ole yhtä hyvä näyttelijä, joten vastaukseni on hyytävä. Siinähän ihmettelee.

Kannattaa jokaisen miettiä, että olipa minkälainen työpaikka tahansa, mikään ei pysy piilossa.

Vierailija
31/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustamaalaamiselle ei ole ikinä mitään syytä se lisää vain omaa paskuutesi määrää.

Vierailija
32/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*mustamaalata:

halventaa, herjata, häpäistä, panetella, parjata, solvata, mustata, tahrata, haukkua, vetää lokaan, liata.*

Eli valehdella. Sitä esim. panettelu tarkoittaa.

Vierailija
33/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että minua mustamaalataan. Ihmisillä on tosi outoja kuvitelmia ja senkun sitten on, koska en oikeastaan tunne ketään, mutta juorut vaan liikkuu. Katkerat on olleet aina tätä syystä tai toisesta. Esimerkiksi h&ora olin jo 10-vuotta ennen kuin edes neitsyyteni menetin. Hulluimman mustamaalauksen mukaan mulla on puolimiljoonaa ulosotossa. Ehkä hyvä näin, ettei kukaan tule rahaa nurkumaan, koska tilanne on aivan päinvastainen. Ulosotossa ei ole ollut ikinä senttiäkään. Asun muka hirveässä vuokraläävässä. Omistusasunto tämä on (haukkujat ei tiedä, koska emme asu samalla paikkakunnalla enkä jaa tietojani) ja velatonkin vielä. Onpa minusta saatu tietynlainen huijarin ja rikollisen kuvakin luotua. Jep. Olen ujo ja arka, joten kai minua on ihmisten parempi välttää jostain syystä niin olkoon sitten tuo. Asun siis eri paikkakunnalla kuin juorujen levittäjät. Voihan noissa olla sellaista, että joku päivä marssin poliisiasemalle ja saavat kysellä mitä perättömiä juttuja levittävät. 

Vierailija
34/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*mustamaalata:

Kuvaannollisesti käytettynä verbi ra isk ata kuuluu samaan kategoriaan, esim. ruoste raí ska a, joku pilaa toisen elämän tms. Luonnenäyttöä ikään kuin siitä, että tykkää häpäistä ja nöyryyttää toista.

Vierailija
35/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on helppoa kun porukalla kiusataan yhtä. Sitten uhriudutaan kun itsessä ei ole muka vikaa.

Vierailija
36/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on helppoa kun porukalla kiusataan yhtä. Sitten uhriudutaan kun itsessä ei ole muka vikaa.

Nämä ryhmässä kiusaajat ovat yksin todella heikkoja. Ryhmässä on helppo voimaantua. Tyhmien ihmisten kokoontumisajot.

Vierailija
37/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kokemusta on. Kiusaajat osaavat uhriutua kuin italialainen jalkapalloilija kameran edessä hyttysen pistosta. Ja maalittaa ja vierittää syyn kiusatun niskoille. Ja näitä valheita pitää toistaa mahdollisimman monelle niin kauan, että niistä tulee tosiasioita. Ja jos kiusattu edes älähtää 20 vuoden päästä, nostetaan syyte kunnianloukkauksesta.

Vierailija
38/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että minua mustamaalataan. Ihmisillä on tosi outoja kuvitelmia ja senkun sitten on, koska en oikeastaan tunne ketään, mutta juorut vaan liikkuu. Katkerat on olleet aina tätä syystä tai toisesta. Esimerkiksi h&ora olin jo 10-vuotta ennen kuin edes neitsyyteni menetin. Hulluimman mustamaalauksen mukaan mulla on puolimiljoonaa ulosotossa. Ehkä hyvä näin, ettei kukaan tule rahaa nurkumaan, koska tilanne on aivan päinvastainen. Ulosotossa ei ole ollut ikinä senttiäkään. Asun muka hirveässä vuokraläävässä. Omistusasunto tämä on (haukkujat ei tiedä, koska emme asu samalla paikkakunnalla enkä jaa tietojani) ja velatonkin vielä. Onpa minusta saatu tietynlainen huijarin ja rikollisen kuvakin luotua. Jep. Olen ujo ja arka, joten kai minua on ihmisten parempi välttää jostain syystä niin olkoon sitten tuo. Asun siis eri paikkakunnalla kuin juorujen levittäjät. Voihan noissa olla sellaista, että joku päivä marssin poliisiasemalle ja saavat kysellä mitä perättömiä juttuja levittävät. 

Täällä toinen samanlainen, pskapuheitten kohde. Olen saanut niskoilleni ihan muiden ihmisten typeriä tekoja. Mm yhdessä työpaikassa olin hetken ja kun lähdin toiseen työhön, jäljelle jääneet töpeksivät oikein huolella. Minä olin 50 km päässä silloin mutta tietysti se oli minun syy, koska eihän kukaan reppana tunnusta omia virheitään.

Samoin minut on leimattu varkaaksi joka sai potkut. Koskaan en ole varastanut, vaan maksanut kaikesta ja kuitti aina todisteena. Tiedän ketkä minut on mustamaalannut, uskovaiset ihmiset, jotka itse varastavat työpaikaltaan jatkuvasti. Potkuja en ole koskaan saanut, lähdin koska tarjottiin huonoa jatkosopimusta ja oli parempia suunnitelmia.

Hu#&a olen ollut siitä lähtien kun erosin eksästäni ja olen ollut sinkku ilman yhtäkään suhdetta sen jälkeen.

Mitä tästä kaikesta kannattaa oppia? Juorut ja pskapuheet on yleensä täysin päinvastoin kuin kylillä "tiedetään" kertoa. Mustamaalaavat ihmiset on säälittäviä reppanoita jotka pelkää myöntää omia virheitään tai eivät uskalla elää omaa elämäänsä.

Vierailija
39/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen samanlainen, pskapuheitten kohde. Olen saanut niskoilleni ihan muiden ihmisten typeriä tekoja. Mm yhdessä työpaikassa olin hetken ja kun lähdin toiseen työhön, jäljelle jääneet töpeksivät oikein huolella. Minä olin 50 km päässä silloin mutta tietysti se oli minun syy, koska eihän kukaan reppana tunnusta omia virheitään.

Samoin minut on leimattu varkaaksi joka sai potkut. Koskaan en ole varastanut, vaan maksanut kaikesta ja kuitti aina todisteena. Tiedän ketkä minut on mustamaalannut, uskovaiset ihmiset, jotka itse varastavat työpaikaltaan jatkuvasti. Potkuja en ole koskaan saanut, lähdin koska tarjottiin huonoa jatkosopimusta ja oli parempia suunnitelmia.

Hu#&a olen ollut siitä lähtien kun erosin eksästäni ja olen ollut sinkku ilman yhtäkään suhdetta sen jälkeen.

Mitä tästä kaikesta kannattaa oppia? Juorut ja pskapuheet on yleensä täysin päinvastoin kuin kylillä "tiedetään" kertoa. Mustamaalaavat ihmiset on säälittäviä reppanoita jotka pelkää myöntää omia virheitään tai eivät uskalla elää omaa elämäänsä.

Yleensä mustamaalaajat puhuvat tsestään. Projisointia siis. Jos on itse pettänyt miestään vuosia, se onkin kiusattu joka on tehnyt sitä. Mikään tarina ei ole liian paksua mustamaalaajalle.

Vierailija
40/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on monen uskovaisen ihmisen suurin synti.

Olen jättänyt seurakunnan kun en jaksanut erään tyypin vihaa ilman syytä. Omaa katkeruuttaan purki.

Tämä on niin totta! Aina ihmetellyt miten ahdistuneita, katkeroituneita, pilkallisia ja pahantahtoisia uskovaiset ihmiset ovat. Miten voivat olla kun uskossa on kuulemma niin hyvä olla, turvallista, saa aina apua ja ihan itse Jumala on heidät valinnut pääsemään taivaaseen? Vai onko kisa taivaspaikoista niin kiivas että on parempi leimata ihmisiä pahoiksi ja huonoiksi että ei oma paikka mene? Eikö silloin oma paikka ole kuumemmalla puolella, jos lausuu vääriä todistuksia? Useimmat uskovaiset on suurimmat synnit tehneitä ja sama jatkuu koko elämän ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan