Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt vanhassa, isossa maatalossa?

Vierailija
11.05.2022 |

Siis sellaisessa yli 100-vuotta vanhassa yksityiskoti ja maatalo, jossa on korkeat huoneet, kaakeliuunit ja lautalattiat? Ei mitään vanhija kouluja tai sot-ajan rintamamiestaloja vaan vanha maatalo/kartano? Haaveilen sellaisesta. Niissä on tunnelmaa! Kun vain löytäisin sopivan läheltä töitä ja sopivalla hinnalla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

et löydä

Vierailija
2/12 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tarkalleenottaen haaveilet, kun sellaisen haluat?

Vierailija
4/12 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun sellaisessa. Mitä haluat tietää.

Vierailija
5/12 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai olen. En ole kaupunkilaisjuntti.

Vierailija
6/12 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meidän kesämökki on sellainen. Tykkään kyllä paljon.

Vierailija
7/12 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt.

Eikä käy kateeksi. Taloa ei ole rempattu osaltaan 50-luvun jälkeen, viimeisimmät pintarempat 70- ja 80-luvuilta. Nyt sitten veljeni perheineen rakentaa siitä uutta sisältä alusta alkaen. Samalla rahalla saisi varmaan ihan uuden omakotitalon.

Vierailija
8/12 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun sellaisessa, ja täällä kylällä on niitä paljon ja useimmissa olen käynyt. Monissa on huonekorkeutta madallettu lämmityskulujen pienentämiseksi. Syrjäkyliltä näitä löytää, mutta työpaikkojen läheisyydestä harvemmin.

Vierailija
9/12 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ! Olen asunut aina jossain Helsingin lähiö.Ilman siteitä maaseutujen talollisiin. Isovanhemmat kuolet ,ennen kuin synnyin ja omatkin vanhemmat kun olin lapsi.Joten ei edes perintöä päsätäkseen vaikka mualle Suomea johonkin maatalo museoon? Yksin elävän naisen kohtaloni ja toki oma valintani,mutta onilisena ei ukkoa riesana,,Kun tosiasi : Ei ole miestä, ei miehen tuloja! Ei sitten myöskään miehen suvun tiluksia maaseudulla tai perikunnan taloja?

Vierailija
10/12 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun sellaisessa, mutta monien remonttien myötä moni juttu on muutettu/purettu/modernisoitu.

Kaakeliuunit piippuineen on purettu, lattiat ovat ladivillaeristeiset höylälankkulattiat jne.

Vierailija
11/12 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme sellaisessa, tosin meillä ei ole kaakeliuuneja. Alkuperäinen iso avotakka leivinuuni kyllä löytyy.

Vierailija
12/12 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun sellaisessa. Kaakeliuunit ja paljon pestävä ikkunoita joita en enää jaksa pestä. Tulot riittäisivät kaupungin pieneen vuokrayksiöön. Niinpä koko iso talo rapistuu. Ihanaa on tilan tuntu ja iso piha, pellot ja metsät. Surettaa ja hävettää asua huonossa kunnossa olevassa asunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi