Kadehditko rikkaita ihmisiä?
Kysymys otsikossa. Siis ihan ökyrikkaita, jotka elelevät "herroiksi" Monacossa tai Dubaissa tms.
Kommentit (30)
Kyllähän se Kirsti Paakkasen koti siellä ulkomailla oli aivan omaa luokkaansa, eikä missään nimessä edes varakkaalle vaan upporikkaalle mahdollista. Oliko hän onnellinen siellä, siitä ei ole tietoa. En osaisi olla niin edustava, kuin niissä ympyröissä pitää olla, joka paikassa ulkonäkö ja pukeutuminen viimeisen päälle. Tavanomaista varakkuutta olen joskus kadehtinut, nykyisin alkaa olla kaikki samantekevää.
En kadehdi. Upporikkailla on paljon menetettävää. Ja myös pelättävää (kiristykset, varkaudet, hyväksikäyttö jne.). Olen jotenkin super pelokas ihminen. Mökin remppa on edessä. Olen saanut tosi paljon vinkkejä instan mökkitileiltä ja tekisi mieli alkaa pitämään sellaista itsekin. En vain uskalla, kun tuntuu ihan kamalalta, jos joku saisi selville missä mökki sijaitsee ja menettäisin yksityisyyteni. Kyse ei todellakaan ole mistään hienosta lukaalista, mutta silti pelottaa. Menettäisin varmaan mielenterveyteni jos vaikka voittaisin lotossa tai perisin kuvitteellisen Amerikan tätini.
En, koska en halua heidän murheitaan.
Kadehdin, koska voivat tehdä mitä haluavat rahoillaan. Toivon vain lottovoittoa, että saisin elää näköistäni elämää. Inhoan tätä keskinkertaista suomalaista junttielämää. Kaikki palkkarahat menee veroihin. Ei mitään järkeä. Rikkaat saavat toteuttaa itseään, täällä suomijuntti makselee vain veroja, että poliitikot voivat sitten lahjoitella niitä eteenpäin mihin lystäävät. Tässä maassa ei toimi nykyään mikään, ei toimi terveydenhuolto, ei hammashuolto, koulut on pilalla, ei lastenhoito jne lista on loputon ei toimi vanhustenhoito jne jne jne..........
En kadehdi. Nautin köyhänä olemisesta. Olen kiinnostunut vanhoista tavaroista ja harrastan löytöjen metsästystä saan iloa kun löydän muutaman kympin tavaran parilla eurolla ja saan sitten myynti voitolla elää hetken ilman rahahuolia.
Jos olisin rikas en saisi samanlaista iloa löydöistä. Ei olisi mitään tavoittelimista, pitäisi miettiä, miten pitää rahat ja lisätä omaisuutta, joista ei edes iloitse.
En halua kadehtia ketään. Ennemmin olen kiinnostunut miten ovat sen tehneet jos ovat saaneet omalla työllään rikkautensa. Voisin tietysti vaihtaa osia, mutten rikkaana asuisi tai edes lomailisi ikinä Dubai-junttilassa.
Kadehdin sitä että heille töiden teko on vapaaehtoista. Mä joudun absoluuttisen pakon edessä raatamaan äässi ruvella et saan maksettua elämisen kustannukset. Itse luksuselämää en kadehdi vaikka se ihan jees oiskin.
Mä kahdehdin niitä, joilta aina löytyy sieltä sun täältä tuhansia ja tuhansia euroja tehdä sitä sun tätä. Ai uusi auto, hankittu. Kattoremontti, maksettu pois. Ulkomaan matka, ostettu. Uusi järjestelmäkamera linssipaketin kanssa, pistetty tilaukseen. Konserttimatka perheen kanssa, harkinnassa.
Tämmöistä mitä ihmiset nyt kertoo tavallisesta arjestaan..
En ole osannut olla ikinä kateellinen kenellekään joilla vaikkapa asiat vähän paremmin kuin itsellä saati 1000 kertaa paremmin.
En tiedä. Kuka haluaisi ajaa autoa?
Käytän tuon takia taksia tai julkisia että voi tehdä jotain muuta samalla kuin ajaa.
Ajaminenhan on työtä ja miksi ajaisin itse ja maksaisin jopa autosta kalliita hintoja?
Ajaminen on junttien touhua tai alan ammattilaisten pakollinen kurjuus.
Tuskin ammattikuskit ajaa omalla ajallaan?