Miehen piheys alkaa ottamaan päähän
Oon ollut miesystävän kanssa yhdessä 2 v ja vuosi ollaan asuttu yhdessä. Mies mm. kyttää aikaa, jonka käyn suihkussa, kieltää lattialämmityksen käytön, en saa käyttää hänen autoaan, ei matkustella, ei syödä ravintoloissa. Mies haluaa vain olla kotona jotta ei rahaa kuluisi. Silloin kun kaupoilla käydään, niin mies kyttää vain halvinta ruokaa. Mä esim. uusia kenkiä haluaisin, mutta mies sanoi että aivan turhaa rahantuhlausta (ja koko liike tyyliin kuuli). Kengät ostetaan vasta sitten kun pohja tyyliin kuluu puhki. Mies on muuten kiva, mutta tuo säästäväisyys on alkanut rasittaa. Lapsista ollaan puhutti, mutta sitten ne ei varmaan saisi harrastaa tai saada mitään lahjoja tms.
Kommentit (43)
Ei se ole mikään piheys, vaan pihiys.
Mä oon pihi ja kadun suuresti joitain ostoksia, joissa otin tavaroita Prisman hyllyiltä, muuton jälkeen, osin spontaanisti. Taisi mennä huomaamatta muutamaan otteeseen tonnin verran, muutaman parin euron esineen ostoon.
Toki ulkomailla käytävä, mutta jos on lapsia, se on kalliimpaa. Parisuhteessa ja kaverin kanssa taas edullista - edullisempaa kuin yksin, ja toinen voi vahtia tavaroita kun toinen käy uimassa, jos aurinkoisempi matka.
Tietysti käytävä joskus syömässä jossain, eri muodoissa, kun tulee elääkin joskus.
Itse kulutan vaatetuksen siihen pisteeseen, että tarpeen ostaa uudet, tai ne on syytä jo uusia. Himassa on oloasuja, että ei kulu vaatteet sen osin, ja mukavin mahdollinen
Autoa kuuluu lainata parisuhteessa, perheessä, ja siinähän se koko idea on; sen seisottaminen on järjetöntä. Bensa tietysti maksaa, mutta ei sitä ole järkevää seisottaa.
Rahaa tule säästöön tietyn verran, mutta sitä ei tarvii tulla säästöön sen enempää; lopun mennessä elämiseen.
Mene deittaamaan muita ja vaihda. Ihan kauheaa olla varmaan tuossa suhteessa Kontrolloijan kanssa. Haluat hyvän elämän vielä itsellesi.