Minulle soitti joku täti tuntemattomasta numerosta ja sanoi, että olen voittanut 100 000 ja pyysi pankkitunnuksiani.
Ihmettelin hieman, kun en ollut osallistunut mihinkään arvontaan. Annoin tunnukseni ja menin katsomaan tiliäni äsken ja se näyttää 0.00. Ja vielä ennen tuota puhelua tililläni oli 300 ja nyt pitäisi olla 100 300.
Yritin soittaa virheestä tuohon numeroon, mutta puhelimeni sanoo vain, että numero ei ole käytössä!!
Kommentit (31)
Alku veloitus. Ei hätää. Potti on huomenna tililläsi. Samoin tuo 300.
Minullekin soitti joku täti ja kertoi samaa. Sanoin, että tuo on hieno asia, joten soita huomenna uudestaan niin tarkistan pankista, mahtuuko tililleni tuollaista summaa. Annoin toki tilinumeron. Se saattoi olla verottajan numero, mutta oli eka, jonka löysin.
Enpä olisi uskonut, että noin yksinkertaisia ihmisiä on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Alku veloitus. Ei hätää. Potti on huomenna tililläsi. Samoin tuo 300.
Aivan, sehän on vain siirtomaksu.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis sellaisia jotka ottaa tämän tosissaan?
Oliko Rosita tai Miranda arpajaisvoitosta ilmoittamassa?
Miten soitat tuntemattomaan numeroon?
Ainakin minulla näkyy puhelimessa teksti tuntematon.
Mulle kävi sama, ehdin säikähtää aluksi mutta 2 (kaksi!) päivää myöhemmin näkyi tilillä 😊
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti lähes päivittäin saa lukea ihmisistä, jotka ovat kusetuksiin uskoneet. Mulle on tullut vaikka mitä. Tekstiviestillä tarjottu töitä, kilpailuvoittoja, postilähetyksiä. Sähköpostitse pankeilta ja erinäisiä englanninkielisiä sijoitus ja syöpäpotilaiden höpinöitä. Puhelimitse myös yleensä puhuvat enkkua.
Ihmiset on tyhmiä, Facebookissa monet osallistuvat feikkisivujen arvontoihin. Heti näkee jos joku sivu ei ole aito.
Onnea. Se on poistanut numeronsa käytöstä. Edes poliisi ei voi jäljittää enää numeroa, joka ei ole käytössä.
Kysyin kerran vastaavalta soittajalta (tämä täti oli englantia puhuva), onko äitisi ylpeä siitä mitä teet.
Sulki puhelun.
Wau, onnea! Mihin ajattelit voiton käyttää sitten kun summa tilillesi ilmestyy?
Vierailija kirjoitti:
Kysyin kerran vastaavalta soittajalta (tämä täti oli englantia puhuva), onko äitisi ylpeä siitä mitä teet.
Sulki puhelun.
Tää on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Miten soitat tuntemattomaan numeroon?
Ainakin minulla näkyy puhelimessa teksti tuntematon.
Aloittaja varmaan innoissaan kirjoitti väärin, tarkoitti luultavasti näkyvää mutta itselleen outoa/vierasta/tuntematonta numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti lähes päivittäin saa lukea ihmisistä, jotka ovat kusetuksiin uskoneet. Mulle on tullut vaikka mitä. Tekstiviestillä tarjottu töitä, kilpailuvoittoja, postilähetyksiä. Sähköpostitse pankeilta ja erinäisiä englanninkielisiä sijoitus ja syöpäpotilaiden höpinöitä. Puhelimitse myös yleensä puhuvat enkkua.
Ihmiset on tyhmiä, Facebookissa monet osallistuvat feikkisivujen arvontoihin. Heti näkee jos joku sivu ei ole aito.
Pieneksi -sivustossa joka siis on huijaussivusto Facebookissa on lähes 90 000 suomalaista tykkääjää ja arvontoihin osallistujaa :D
Täti ymmärsi väärin, hänen olisi pitänyt antaa pankkitunnukset sinulle, ei se noin päin toimi
Minulle soitti täti, joka kehoitti asentamaan tietokoneelleni ohjelman. Kyselin englanniksi ohjeita ym. juttelua. Hän ei ymmärtänyt vaan toisti aina uudelleen englanniksi ulkoa opettelemansa lauseet.
Älä hätäile. Kyseessä on varmaan vaan tekninen häiriö johtuen venäläisistä.
Tulot saamaan rahasi viimeistään sitten kun sota loppuu. Odota rauhassa. Odotellessa voit ottaa reilumman pikavipin kun takaisinmaksu on turvattu kerran
Puhuiko täti englantia intialaisittain ääntäen?